Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5190
Jeg leter etter et trygt sted å bo der jeg kan ha mine verdier liggende trygt! Noen tips?

Hvor finner jeg det norke miljøet? Er det noen sted de oppholder seg eller områder Nordmenn er lettere å komme i kontakt med?

Takk for hjelpen
ikke si at drar dit ihvertfall, alle vet hva man "gjOr" der nede.
Synes det er greit å slippe for mye norsk og nordmenn når jeg ute på tur, men det er nå min mening Hvis jeg vil ha kontakt med andre nordmenn kan jeg jo like gjerne være hjemme...
Sitat av Judaz Vis innlegg
Synes det er greit å slippe for mye norsk og nordmenn når jeg ute på tur, men det er nå min mening Hvis jeg vil ha kontakt med andre nordmenn kan jeg jo like gjerne være hjemme...
Vis hele sitatet...
Mistenker det er snakk om fastboende, stemmer det TS?

Om ikke så er hotellsafe og en reiseforsikring veien å gå.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Synes det er greit å slippe for mye norsk og nordmenn når jeg ute på tur, men det er nå min mening Hvis jeg vil ha kontakt med andre nordmenn kan jeg jo like gjerne være hjemme...
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Alltid greit med innspill fra erfarne folk.
Sitat av nikita Vis innlegg
Mistenker det er snakk om fastboende, stemmer det TS?

Om ikke så er hotellsafe og en reiseforsikring veien å gå.
Vis hele sitatet...
Reiseforsikring jatakk. Hotell-"safe" nja skeptisk. Ville heller valgt å ha verdisakene på meg. På budget hoteller i allefal.
Om det absolutt verste skulle skje, så ville jeg heller prøvd å strappa det meste av verdisaker på innsiden av t-shirten din, en liten vest med div lommer osv, så om du skulle havne i en situasjon, så har du pass/Visakort/pengene dine helt innerst mot kroppen, og bare mindre summer i lommeboken din, da det er de som går fortest.
Sist endret av Juliaan; 7. august 2015 kl. 04:46.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Om det absolutt verste skulle skje, så ville jeg heller prøvd å strappa det meste av verdisaker på innsiden av t-shirten din, en liten vest med div lommer osv, så om du skulle havne i en situasjon, så har du pass/Visakort/pengene dine helt innerst mot kroppen, og bare mindre summer i lommeboken din, da det er de som går fortest.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske det gikk ann å ha alle verdiene på meg,men det går ikke når det er snakk om noe utstyr som pc,kamera,hardisk osv.. Derav så lurte jeg på om noe safe sted man kan legge de tingene fra seg.

Har hørt at det er mye korrupsjon..

PS: En luring passer seg for andre luringer.

Sitat av A-tillah Vis innlegg
ikke si at drar dit ihvertfall, alle vet hva man "gjOr" der nede.
Vis hele sitatet...
Hva gjør man der da?
Sist endret av Trippel C; 7. august 2015 kl. 09:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
ikke si at drar dit ihvertfall, alle vet hva man "gjOr" der nede.
Vis hele sitatet...
For oss uskylde som ikke vet noen ting, hva gjør man der nede?
Sitat av nikita Vis innlegg
Mistenker det er snakk om fastboende, stemmer det TS?

Om ikke så er hotellsafe og en reiseforsikring veien å gå.
Vis hele sitatet...
Fastboende og turister. Lurer på om det er en konsentrasjon av Nordmenn i et område. Jeg vil gjerne møte Nordmenn mens jeg er der

Da kan vi sammen
Det er jo kjent som prostitusjons capitol nr.1. Masse halfeite gamle menn som er ute etter unge jenter/piker

Triste greier egentlig, familier som sender dOtrene dit for aa jobbe som "sex-slaver"
Sist endret av A-tillah; 7. august 2015 kl. 12:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av moonunit Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skal nok innom kaarethai. Virker som et morsomt norsk sted. Er det mange Nordmenn under 30 i Thai?
Sist endret av Trippel C; 7. august 2015 kl. 14:21.
Sitat av Trippel C Vis innlegg
Skal nok innom kaarethai. Virker som et morsomt norsk sted. Er det mange Nordmenn under 30 i Thai?
Vis hele sitatet...
I Thailand? Ja. I Pattaya? Nei.
Herregud, moralpolitiet er på plass igjen.
Når du spør ang tygg plass å bo antar jeg du mener hoteller, dem fleste hoteller er trygge å legge ting i, dem fleste hoteller har safe på rommet også.
Av hoteller anbefaler jeg Areca Lodge ca 400 kr natten, skal du bo billigere hør med Sailor inn en Norsk restaurant som leier ut 5 rom.
Naturligvis er det en del Nordmenn som er på Kåre`s Partybar, også under 30.
Du vil ikke merke til korrupsjonen som turist.

Ikke lei scooter,bil osv. Thailand er et av de landene som har mest trafikkulykker.
Hvis du reiser til plasser med liten trafikk er det tryggere.

Anbefaler deg å se mer enn Pattaya, se på øyene som ligger rundt Pattaya (Koh Larn,Koh samet, Koh Chang f.eks)

Det å reise til Thailand uten forsikring er idioti!

Send PM hvis du har spørsmål
Sitat av Trippel C Vis innlegg
Skal nok innom kaarethai. Virker som et morsomt norsk sted. Er det mange Nordmenn under 30 i Thai?
Vis hele sitatet...
Definer mange. Flere i BKK og en del skandinavere på Hua Hin.
Trådstarter
25 1
Sitat av nikita Vis innlegg
Definer mange. Flere i BKK og en del skandinavere på Hua Hin.
Vis hele sitatet...
La oss si at det bor 1000 nordmenn i pattaya eller 100?
Jeg var i Thailand da jeg var rundt 30 år. Super plass. Avslappende å gå på byen å vite at uansett hva du gjør så er du sikret deg en dame på rommet ved kveldens slutt. Sikkert derfor det føles så "laidback", ingen krangling med alfamales her er det nok til alle. Alle burde prøve det før man slår seg til ro.
hva av verdi saker tenker du på? Er i Thailand to ganger i året og har sjelden med meg noe spesielt, på hotell rom har man som regel safe til og legge ting i. får plass til dokumenter pad og kamera som regel og litt til. Du setter din egen 4 sifra kode på safen. er ikke vits og ha med seg noe spesielt mere verdi saker man trenger der nede. Reiser du i lav sesongen er det 50% avslag på de fleste hoteller.
Sitat av Trippel C Vis innlegg
Hva gjør man der da?
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har hørt er det barneprostitusjon der.

Men om du er hypp på bra steder er Koh Lipe( f eks: http://www.castaway-resorts.com ) vanvittig bra; det kalles "De Thailandske maldivene" i flere annonser. Krabi skal også være bra, men Krabi er ikke noe party sted.
Sist endret av nudo; 11. august 2015 kl. 19:54.
Trådstarter
25 1
Sitat av nudo Vis innlegg
Etter hva jeg har hørt er det barneprostitusjon der.
.
Vis hele sitatet...

Ja har hørt det. Er det en vanlig ting? Hvor må jeg holde meg unna,det orker jeg ikke å se engang.
Etter hva jeg forstår er det akkurat det Pattaya er kjent for.
Trådstarter
25 1
Sitat av nudo Vis innlegg
Etter hva jeg forstår er det akkurat det Pattaya er kjent for.
Vis hele sitatet...
Så lenge jeg slipper å se det åpenlyst blir jeg glad.