Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  122 32647
Ta løpefart og sånt høres ut som Donald/Langbein opplegg, men et sted må de jo ha hentet inspirasjonen.
Sitat av Pope
Så prøvde jeg å putte hånden opp i det hullet der brusen kommer ut.. Det hele endte med at jeg fikk meg en kraftig karamell inni der.. 230 volt i armen.. Vet ikke om dette er en mekanisme de har laget med vilje for å unngå tyveri eller om det bare er konstruksjonen som gjør at elektriske kabler e.l. ligger åpent..
Vis hele sitatet...
Det er etter hva jeg vet ikke lov å gi folk støt sånn som det hvis det ikke er skiltet.
Har noen langt uti familien som er melkebønder, de hadde et støtopplegg som gjorde at kuene gikk bakover når de skulle gjøre sitt fornødene. (alt hva folk finner opp )
Tror ikke det var rare støtet men det ble de pålagt å fjerne.
Vil tro det samme gjelder mennesker så at du uten advarsel får et støt når du stjeler cola er litt snålt.
Mulig det er en løs kabel som du sier, flere som har fått støt av colaautomatene her på forumet?
Sitat av Henriken
Det er etter hva jeg vet ikke lov å gi folk støt sånn som det hvis det ikke er skiltet.
Har noen langt uti familien som er melkebønder, de hadde et støtopplegg som gjorde at kuene gikk bakover når de skulle gjøre sitt fornødene. (alt hva folk finner opp )
Tror ikke det var rare støtet men det ble de pålagt å fjerne.
Vis hele sitatet...
Litt OT: Altså, hvis de hadde satt opp skilt til kyrne da hadde de kunne hatt dette strømgreiene? :P
Sitat av sxterbx
Litt OT: Altså, hvis de hadde satt opp skilt til kyrne da hadde de kunne hatt dette strømgreiene? :P
Vis hele sitatet...
Hvis de hadde lært kuene å lese ja.
Poenget er at hvis man ikke kan opplyse folk og fe om at det er fare for støt har man ikke lov til å gi de støt.(virker det som da, noen kan loven?)
Tror strømgjerdene rundt sauer og sånt har en lavere spenning eller noe og derfor er lov...
(vet ikke hvor mye strøm kuene fikk men er ganske sikker på at det ikke var 230v )
▼ ... noen måneder senere ... ▼
vi har en sånn gammel maskin på skolen med sånne stooore taster på! :P en gang la jeg på 20 kroner ( det er det det koster for en brus) så valgte jeg brusa mi akkurat som vanlig, så kom det en klirrelyd fra under automaten... Og når jeg så under kom 20 kroningen min ut igjen ! UNDER MASKINEN ! ;O jeg fikk vel en 5 brus for 20 kr.. etter di 5 brusene kom aldrig 20 kroningen ut igjen, mend et var ganske fett da.. Lurer på hvordan det gikk til ?????
Det om strømmen over kyrner er BULLSHIT.

Har arbett i tre forsjellige fjos den siste måneden, ett er nesten helt nytt, og SAMTLIGE har de strømgreiene. Det er jo akkuratt det samme som strømgjerder jo ffs...
Sitat av Rupi
tar meg friheten til å låne flyingveevees bilde for å framvise mitt forslag.
Vis hele sitatet...
LOL

202002020200202020
Sitat av møkk
Går ikke an å skifte pris ved å "hacke" menyen Prøvde med maskinen på skolen, fikk bare frem de 3-4 menyene, fant ut at maskinen har tjen 40.001 kr :S ikke noe nyttig som kunne endre prisen da
Vis hele sitatet...
hvordan kan den tjene den siste krona når det koster 10, 15 eller 20 kroner for en brus


her er en film med en som kjør det forresten
http://video.google.com/videoplay?do...13238711939702

ikke så veldig bra film kanskje
u all niggaz is pussy 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0
Har prøvd dette på hver maskin jeg har gått forbi, men som sagt: det er ikke stort man kan gjøre når man er inne på menyen...
Sitat av elz
Er ikke sikker om dette er riktig forum, men kom ikke på noen andre steder dette passa inn ...

http://www.i-hacked.com/Misc/Random-...-Machines.html

Noen som har prøvd det her?
Har selv tenkt å prøve, men har ikke funnet noen automater det går på

Det må være de automatene med en lcd med tekst på, ikke de som bare viser prisen.
Vis hele sitatet...
linken funker ikke =S =/
Jeg har i dag funnet ut at dette og virker på pepsiautomater. For folkets informasjon.
Haha, ja du tukla nok med den ja ^^

Edit: Tenkte å teste ut i morgen, å se om jeg ikke får ut noe uten å betale
Sist endret av Shikaru; 22. august 2006 kl. 18:26.
Sitat av thomaseh
jeg og noen kompiser har gjort de greiene med passord optill flere ganger. og da har vi satt prisen til 1 krone og kjøpt oss 1 cola hver også satt opp prisen igjen for at cola ikke skal tape penger.
Vis hele sitatet...
Funker dette med de tastene på utsida av automaten? Jeg vil ha cola til 1 krone!
Husker en gang jeg var liten (10år eller noe), at jeg puttet på 10kr for en brus så begynte den og klikke helt og det kom ut 5 brus, den liksom restartet ''utslipps-mekanisimen'' igjen og igjen..

Hva kan det ha vært?
det står en sånn cola-automat på sotra vgs.
en på elektro trykka en kode på maskinen som ga han muligheten til å trykke på en "test" knapp. når man trykket der datt det en cola ut. gutten fyllte sekken, og så stillte han den inn sånn at en cola kostet 2kr:-) hele automaten ble tømt på 5.min
hahaha så nice.
Men hvordan får man til å stille prisen på den?
Får bare til å se statusen på forskjellige ting og hvor mye det er solgt for osv.
Hva slags kode?
Jeg fikk ikke opp noen side på den URL'en.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av olephb
Hva slags kode?
Jeg fikk ikke opp noen side på den URL'en.
Vis hele sitatet...
Standardkoden er 4231. Det er mulig å endre den, så hvis det ikke virker ikke kom og whine om at koden er feil.

Edit: Feil kode.
Sist endret av erikutt; 31. august 2006 kl. 16:15.
Sitat av elz
Er ikke sikker om dette er riktig forum, men kom ikke på noen andre steder dette passa inn ...

http://www.i-hacked.com/Misc/Random-...-Machines.html

Noen som har prøvd det her?
Har selv tenkt å prøve, men har ikke funnet noen automater det går på

Det må være de automatene med en lcd med tekst på, ikke de som bare viser prisen.
Vis hele sitatet...
Url en funker ikke
men for de som vil inn på siden kan dere bare skrive http://www.i-hacked.com/ i stedet og søke dere fram

[COLOR=Red]EDIT:[/COLOR]
siden jeg er så snill kan jeg gi dere direkte url: http://www.i-hacked.com/content/view/12/48/

takk for meg
Sist endret av lsrr; 31. august 2006 kl. 17:41.
Autumatene på Tusenfryd er ikke oppgradert (de med glass dør) så hold døren inne og få 2 for en.
Fryd dere


Ps: prisen på brus på tusenfryd er dobbelt så mye som andre steder!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Idag prøvde jeg koden på en ny automat, det funket!
haha, jævli tøft:P,. skal prøve på skolen i morgen
haha, nice!

det her må prøves:P får ta meg en tur til byen i morgen å se om det funker^^
Det 4231 trikset har funket på nesten alle cola-automater jeg har prøvd det på. Nye og gamle.
Men jeg kan ikke gjøre annet enn å se hvor mye som er solgt og hvor mye penger det er solgt for ++ error. Kan ikke skifte pris på cola eller få en gratis. Det har aldri skjedd.
Har fått til det med en del automater jeg og. men aldri vellykket å sette ned prisen
Kan jeg informere om at linken trådstarter lagde er ugyldig, noen som har annen link som gjør samme nytten?
vis du hadde sett litt lenger opp i tråden hadde du nok funnet den:

http://www.i-hacked.com/content/view/12/48/
Men de har gjort noe sånn at det ikke går ann og gå inn på ''skifte pris'' menyen, man kommer liksom inn på hoved menyen men etter det er det ikke noe spess liksom..
Sitat av hah15
Det 4231 trikset har funket på nesten alle cola-automater jeg har prøvd det på. Nye og gamle.
Men jeg kan ikke gjøre annet enn å se hvor mye som er solgt og hvor mye penger det er solgt for ++ error. Kan ikke skifte pris på cola eller få en gratis. Det har aldri skjedd.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd på bystasjonen og i åsane og ingen av de automatene jeg har prøvd på har det funket og komme inn i menyen... Hvor er det du prøver da?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vi har en gammel automat på skolen, ofte den gir ut 2 brus når man betaler for en.. Sikkert tatt for mange slag.. Sånn uten LED display.
På vår skole har de omprogrammert de brusautomatene med glassvindu, de som du kunne holde luken på og få ut en ekstra brus.. når du gjør det nå, kommer det ikke brus og du får ikke pengene tilbake ! :P
Sitat av FlyingVeeVee
En ting som fungere på de nye Colaautomatene med glassdør er å legge på penger og velge den brusen du vil ha, men samtidig så bruker du hånda di til å blokkere luken som brusen kommer ut av.

(se min flotte paint tegning hvor du skal stikke inn hånden.)

Du skjønner hvilken luke du skal stenge.

Det som skjer er at maskinen ikke får ut brusen og du får pengene igjen selvom brusen ligger på båndet inne i maskinen. Legg på pengene du fikk tilbake og bestill en ny brus. Vips. 2 for 1...
Vis hele sitatet...



Detta funker du må bare passe på å ta den 2. brusen på (bokstav) 6 (A6)..Altså på cola maskin er cola øverst så vis du vil ha cola så betaler du først for en,men når den kommer holder du hånda i luka,.Da går brusen opp igjen for hente en brus til siden den du bestilte men (blokka)og ikke ble registrert,...Veldig fint triks synes jg,.Du kan faktisk få til å få 4 brus som prisen av 1 ,.man bare blokker helt til hele rulle båndet er fult!,.Da kan man slutte å Blokke:P

hehe,.Meg å forklaring passer ikke bra da men!
Sist endret av Nekê; 23. oktober 2006 kl. 00:15.
Jeg skjønner ikke at dere gidder å bruke så mye tid på dette når det det eneste dere trenger å gjøre er å knyte en tynn sytråd rundt mynten (femkroninger er ypperlige, hull i midten vettu=) å trekke den tilbake når du har fått opp hvor mye som er puttet på, deretter er det bare å velge brus uten å bale med no menyer å stuff, brukte dette mye da vi var små, funket fjell da, vet ikke på dagens automater dah, kanskje sensorer eller låser el. men lykke til med "hackingen" uansett.
funker ikke lenger det er vell montert kniv blad som kutter trådene ved eventuelle forsøk
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
http://www.youtube.com/watch?v=pmueYw42Fwk

Her har vi enda et eksempel på hvordan man kan lure maskiner. Vet ikke om disse finnes i Norge, men...
Jeg putta på en 20 kroning på en automat med gjennomsiktig front og heis, og trykket så C2 for cola. Jeg holdt igjen luka, heisen dro ned, og opp igjen, jeg gjorde det samme, så kom det ut en 5 kroning og ingenting mer, colaen bare lå på båndet.
Sitat av Mullah
http://www.youtube.com/watch?v=pmueYw42Fwk

Her har vi enda et eksempel på hvordan man kan lure maskiner. Vet ikke om disse finnes i Norge, men...
Vis hele sitatet...
Akkurat slik maskin vi har på skolen. Skal definitivt prøves.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Cola autmoatene i bergen funker fortsatt!
Veldig enkelt.
Har fått 3 cola for prisen av en. Ikke dårlig handel det =D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan noen si den koden så du kan odrne prisen på Cola en?
Koden (4321) virket, men hva gjør jeg når jeg har kommet inni menyen?
Du kan ikke forandre selve prisen
Hva kan du gjøre da?
Hva er egentlig de skjulte menyene til da ? [4231] systemet... De må da ha en funksjon ??
Det står jo at folk har endret prisen?
Hvordan endrere man den? Eller det er det samme for meg så lenge jeg får gratis cola
▼ ... mange måneder senere ... ▼
syke saker...prøvd masse av dette her, men ikke så veldig mye som har funket for å si det sånn...
istedenfor 4231 koden har du også 43212311 som også skal funke=/
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Eiriken
syke saker...prøvd masse av dette her, men ikke så veldig mye som har funket for å si det sånn...
istedenfor 4231 koden har du også 43212311 som også skal funke=/
Vis hele sitatet...

1. Du drar opp en gammel tråd.
2. Du sier at det ikke funker.
3. Så gir du en kode som også skal funke, som du har funnet ut at ikke funker.


Så spørsmålet mitt er som følgende: Hvorfor sa du det?
Noen som kan gi en guide for en spesifik automat i Bergen sentrum eller Årstad-området?
Har prøvd på sånne automater med knapp for retur av pengene og LCD-display til prisen, men 4231-koden funker ikke.
Er det noe som skal holdes inne mens man taster koden?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av eewar
Noen som kan gi en guide for en spesifik automat i Bergen sentrum eller Årstad-området?
Har prøvd på sånne automater med knapp for retur av pengene og LCD-display til prisen, men 4231-koden funker ikke.
Er det noe som skal holdes inne mens man taster koden?
Vis hele sitatet...

1. Hvis du leser tråden, så vil du se at Coca Cola har fikset dette, og det eneste du kan se på NOEN av maskinene, er tempraturer og sånt.

Ingen av de kodene funker lenger.
Kan ikke denne tråden bare stenges? blir bare at mangen sier nye ting som ikke funer, så dør den ut, og tatt opp igjen snart. Vi klarer oss _fint_ uten denne diskusjonen her inne.
Sist endret av Rellativ; 21. september 2007 kl. 21:09.