Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 13864
Hei,

Jeg hørte lærern på skolen etter som vi har om rusmidler på skolen nå, sa i timen at om mann drikker en øl for så og ta en sovepille så vil den øl'la dobles med 10, sånn at om jeg drikker foreksempel 2stk øl så vil dem tilsvare 20 øl hvis jeg tar en sovepille etter jeg har tatt den og vil så og si være passe full da. Dette er vell sant tenker jeg, så hva heter de pillene egentli?
Sist endret av Dodecha; 31. januar 2011 kl. 23:08.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av MrT4lmus Vis innlegg
Dette er vell sant tenker jeg, så hva heter di pillene egentli?
Vis hele sitatet...
hvorfor tenker du at dette er sant? ikke tro blindt på det lærern din sier.

det sagt, noen stoffer har synergiske effekter, dvs. at de kan forsterke eller svekke andre stoffers effekt på kroppen din.
såvidt meg bekjent er det ingen vanlige sovepiller som kan forsterke rusen til èn stk. øl 10 ganger.

i bunn og grunn; lærern din har overdrevet/løyet for å få dere til å være forsiktige.

det han/hun derimot har rett i, er at man skal være veldig forsiktig med å blande piller/narkotika med hverandre, da man ikke alltids er klar over hvordan de påvirker hverandre.

www.felleskatalogen.no kan du slå opp i stoffer, og om du ser under "Interaksjoner" så ser du hvilke stoffer du bør unngå, eller være obs på, om du går på et annet legemiddel.
Sist endret av somnium; 30. januar 2011 kl. 22:30.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Forskjellige piller forsterker virkningen av alkohol, det varierer selfølgelig i hvor stor grad alkoholen blir forsterket etter hvordan pille det er snakk om. Men nå vet ikke jeg hvor smart det hadde vært å liste det opp for deg...
er vel ikke helt exacte nummer det der...
går selv på Stilnoct 10mg, noe av det sterkeste jeg har prøvd, vært innom immovane, nitrazepam ( apodorm ) osv

er sant det han sier at de forsterker hverandre, men 1øl = 10stk er ikke sant i hele tatt. bare vær forsiktig
MrT4lmus's Avatar
Trådstarter
31 3
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Forskjellige piller forsterker virkningen av alkohol, det varierer selfølgelig i hvor stor grad alkoholen blir forsterket etter hvordan pille det er snakk om. Men nå vet ikke jeg hvor smart det hadde vært å liste det opp for deg...
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, er vel bedre at jeg har litt peiling før jeg prøver meg fram i motsetning til at jeg skal prøve uten å vite noe som helst, vet ikke hva du tenker om det?
Jeg får Zopiclone som er en av de sterkere typen sovepiller.
Om jeg tar 2 piller og 6 halvlitere pils får jeg som regel samme effekten som om jeg har drukket 8-10 halvlitere.
Zopiclone og alcohol forsterker effekten av hverandre.

sitat fra wikipedia: Alcohol should be avoided when using zopiclone as alcohol and zopiclone enhance the effects of each other.

Men vil ikke anbefale dette siden Zopiclone er lett å bli avhengig av, pluss du går rundt hele neste dag med en ekkel jern smak i munnen.
Sist endret av Gaudern; 30. januar 2011 kl. 22:36.
Du vil kanskje bli litt mer full, men du vil bli veldig mye mer trøtt :P
Han læreren din har vel hatt en dårlig opplevelse med det selv.

Første gang jeg tok en Imovane/Zopiclone hadde jeg null forventninger, visste ikke hva det var, ville bare sove (midt på dagen) fordi jeg var sint på meg selv... fant det i bestefars medisinskap. Ble bare "full" og sovna ikke. Det som er er at Imovane di første gangene kan gi blackout, og det sammen med alkohol kan bli messy. Men som regel oss som er vant til det vil ikke merke så stor forskjell. Jeg kan spise 5 imovane før, under eller etter en six pack halvlitere øl og ikke bli noe mer full eller fjern. Og kropsarealet mitt er mye mindre enn gjennomsnittet

Toleranse....
Men vil aldri anbefale noen å blande. I alle fall ikke om du skal ut på byen eller noe. Vil tro at om det er første gangen du er borti z-hypnotika og i tillegg tar deg en øl, vil du ikke føle at det er øllen som blir forsterket, men det er pillen som blir forsterket.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Han læreren din har vel hatt en dårlig opplevelse med det selv.
Vis hele sitatet...
Mulig, men det er også mulig at trådstarter har misforstått på en eller annen måte.
Feks. ved at påstanden er tatt ut av kontekst.

Det er ikke sikkert at læreren mente at pillene virket synergisk på alkoholen slik at man blir full på èn øl.
Trådstarter, er det mulig at det var snakk om svekkelse av reaksjonsevne ved bilkjøring eller noe sånt?
Joda, det blei litt av en dagen derpå når jeg i fjor sommer tok èn zopiclone 7,5mg etter en vill natt ute. Var fjern resten av dagen og alt gikk inn det ene øret og ut det andre. ;p
Alkohol + Ritalin = Nice!
Alkohol + Valium = Nevah tried before, men Valium er jo sovepille?

Og Ritalin/ADHD pille, er jo ADHD pille >.<
Tipper læreren tenkte på piller som feks zopiclone. Som er kjent for å forsterke alkohol rusen og vice versa. Kan ikke anbefales, er jo ikke kult å sovne på en fest ?
Tror det kan slå både den ene å den andre veien. Mye etter hva man er vant med.
Jeg hadde aldri tatt sovetabletter, før jeg skulle prøve imovane. hadde da drukket ett par-tre rusbrus i tillegg.
ALDRI MER! Husker ikke en dritt. hadde klikket fullstendig i vinkel- uten grunn, og hadde kjørt 3 mil inn til byen, snurret flere ganger på turen (vinterføre), og lå i snitt i 130 km/t. Jeg husker apsolutt ingenting, men samboern var noe skremt av hele opplevelsen.
Har tatt sovepillere i ettertid, men UTEN alkohol.
Man vet aldri hvordan kroppen reagerer når man blander slike ting. selv om det går bra de 5 første gangene, så er det ikke sikkert at det går like bra 6 gangen!
Sist endret av Dodecha; 1. februar 2011 kl. 15:42. Grunn: man trenger bare ett utropstegn
Har nettopp fått Tolvon 10mg av min lege som sier at dette er en sovepille. Har testet dem snart ei uke. Jeg merker ikke så mye av dem blir heller ikke trøtt av dem? Og har heller ikke prøvet dem sammen med alkohol?
Er det noen her som har noen erfaring med disse pillene?

Beklager vist jeg stjeler tråden din? Følte bare at det passet rett inn her i denne tråden.
Tolvon er ikke sovepille, det er et antidepressiva som kan gi litt trøtthet som bivirkning.
Her er det snakk om sterkere saker enn c-prep (selv om man kan ende opp på tryne, men helst på antipsykotika og alkohol).
Om di ikke hjelper deg å bli trøtt, hiv dem ut og spør om Imovane eller Stilnoct. Dette er nok di sovepillene læreren snakket om, du blir som regel rusa av dem di første gangene.
Greia med zopiclone f.eks er at du ikke DIREKTE blir trøtt. Du blir sløv, det er meningen at du fysisk skal legge deg ned for å sove om du skal sovne av den typen sovetabletter. Om du ikke legger deg ned, så blir du bare vimsende rundt å litt "gelè" i beina, det virker ofte som en sjikkelig trigger på følelser og humør. Så når du drikker alkohol i tillegg til å ta zopi, så blir du bare mer snøvlete og rar i tillegg til så dritings som du allerede er. Men jeg har en mistanke om at det spiller forskjellig rolle på i hvilken rekkefølge du inntar de forskjellige stoffene, om du drikker først SÅ tar en pille og vice versa, kanskje, vet ikke.
Hvis du våkner opp i en hekk, svært kutt i rævva, masse meldinger om hvor sinnsykt skrudd du er, kastet fra deg ti tusen på gata osv så har du tatt litt for mange piller kombinert med alkohol. Jo forresten, bade i en kaktus i Hellas også!
Sitat av MrT4lmus Vis innlegg
Hei,

Jeg hørte lærern på skolen etter som vi har om rusmidler på skolen nå, sa i timen at om mann drikker en øl for så og ta en sovepille så vil den øl'la dobles med 10, sånn at om jeg drikker foreksempel 2stk øl så vil dem tilsvare 20 øl hvis jeg tar en sovepille etter jeg har tatt den og vil så og si være passe full da. Dette er vell sant tenker jeg, så hva heter de pillene egentli?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo ann på pilla da, mann!
Vil du forsterke alkoholrusen uten å blande kan du vel døgne før du drikker?
Anbefales ikke da, som nevnt over her så er det vel ikke så kult å sovne på fest.
Sitat av MrT4lmus Vis innlegg
så hva heter de pillene egentli?
Vis hele sitatet...

Dette er jo et kroneksempel på hvorfor skremselspropaganda IKKE virker.
Sitat av Gaudern Vis innlegg
Jeg får Zopiclone som er en av de sterkere typen sovepiller.
Om jeg tar 2 piller og 6 halvlitere pils får jeg som regel samme effekten som om jeg har drukket 8-10 halvlitere.
Zopiclone og alcohol forsterker effekten av hverandre.

sitat fra wikipedia: Alcohol should be avoided when using zopiclone as alcohol and zopiclone enhance the effects of each other.

Men vil ikke anbefale dette siden Zopiclone er lett å bli avhengig av, pluss du går rundt hele neste dag med en ekkel jern smak i munnen.
Vis hele sitatet...
Fikk høre av legen min at zopiclone ikke er et sovemiddel men et innsovningsmiddel. Er vesentlig forskjeller der. Mener virkning er ute av kroppen etter 4 timer eller noe og er absolutt ikke noe sterk sovepille
Virkningen av feks balanse svikt og hukommelsestap som ofte følger alkoholinntak forsterkes ofte av sovepiller som apodorm og stilnockt.
Men vet om piller som gjør at den gode effekten mye sterkere og alkoholrusen behagelig. som feks 4 tramadol eller litt akineton før fylla er godt. men kan ende opp med hukommelsestap og 6timer av fylla glemt.