Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 5780
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Nb! EDIT:
DEN NYE Thoryllo.com = www.ThScience.no

Hei.

Nå har jeg laget en side om pyroteknikk, kjemi og synteser!
Som dere ser har jeg veldig, veldig lite stoff om det på siden.
Jeg holder på å skrive flere oppskrifter, men trenger litt hjelp slik at dette kan bli en side alle kan slå opp på å finne ut det de lurer på innen temaene.
Denne siden er norsk som andre slike sider ikke er, men ikke like stor så vil gjerne ha hjelp til siden. Kontakt meg på msn eller her i denne posten hvis du ønsker å hjelpe til med siden. (msn står på profilen min her på forumet)
Hadde vert fint om noen hadde kommet med forslag om hvilene oppskrifter de savner og hva dere synes om siden.
Beklager at jeg ikke har orket å lage noen stort og drit bra design men har et greit et nå som jeg ikke synes tar konsentrasjonen bort fra poenget med siden: gi folk informasjon.

Jeg er litt interessert til å høre hva du synes om siden.

Ja forresten er linken www.Thoryllo.com

Mvh Thoryllo :wink:
Drit rå side da! Keep up the good work. :P


-Axel

[color=yellow]Skrivefeil rettet

-Crew[/color]
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Dårlig forklart på oppskriftene.
du bør skrive litt mer på enkelte.
Du kunne med fordel lest korrektur på siden, da. Men ellers var den grei. Ville byttet ut "lage stoffer" med "synteser", da det gir et litt mer profesjonellt inntrykk.
var en finfin side det , men du kunne forklart endel litt bedre. Tror du kommer til og fixe denne sia så den blir super! bra jobb!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Takk for ris og ros hittil.

Påsan: Takk, takk!

Brainiac: Kan du nevne noen av de du synes jeg skal skrive mere på?

Bjølg: Ja skal gå over siden snart! skal bytte ut til synteser ja.

Pyrogutt: Takk, ja skal forklare å skrive litt mere på noen når jeg også skal gå over å rette skrivefeil. Og ja skal nok bli en stor og god side om litt.
Det beste er at dette kommer ikke til å være en side som legges ned etter noen år, merker ikke utgiftene på siden økonomisk og greit å ha en egen side.

Husk at hvis det er noen som er interessert i å hjelpe til med siden er det bare å rope ut. :wink:
Kunne vært en idee og vente med å legge ut siden til du har lest/ fått noen til å lese korrektur på den, hva om du har skrivi noen formler feil? Kan få fatale konsekvenser. Ellers ser siden grei ut, litt for plain kanskje, ser ut som en typisk Microsoft FrontPage side, uten at jeg vet hvilket program du har brukt.

Stearinbombe er vel mere Kjemi enn pyroteknik? og et flammeshow kaller jeg uansett ikke pyroteknik,selvom det mest sannsynelig går under pyroteknik.
Sitat av Joachim
Kunne vært en idee og vente med å legge ut siden til du har lest/ fått noen til å lese korrektur på den, hva om du har skrivi noen formler feil? Kan få fatale konsekvenser. Ellers ser siden grei ut, litt for plain kanskje, ser ut som en typisk Microsoft FrontPage side, uten at jeg vet hvilket program du har brukt.

Stearinbombe er vel mere Kjemi enn pyroteknik? og et flammeshow kaller jeg uansett ikke pyroteknik,selvom det mest sannsynelig går under pyroteknik.
Vis hele sitatet...
Stearinbombe er veller heller mer pyroteknikk enn kjemi, mener nå jeg. Er ikke akkurat de mest avanserte kjemiske reaksjonene som foregår, men flammer er det mye av. :wink:

Designet sa han jo selv av var at liten betydning, det er jo både ryddig og oversiktlig, og gjør jobben bra. Et design med for mange blikkfang kan virke forstyrrende når man leser formler og synteser.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg ville ikke hatt en oppskrift på AP thoryllo.
Isåfall burde den ikke stå på pyroteknikk, men på HE.
Sitat av Thoryllo.com
Hell nå det grønne stoffet i en beholder med 3-5 l vann, røre, gjenta dette 2 ganger med enda en 3-5 l vann. Denne prosedyre fjerner rester av Naoh, som lager det mulig filtrere uten problemer. Filter, og vask det på filteret med vann, tørk. Det forandrer farge langs tørker til brun fordi Fe(oh)2 omdannes med kontakt med luft.
Vis hele sitatet...
Har du brukt et oversettelsesprogram eller noe sånt? Det der var jo grovgebrokken engelsk. Kan gjerne renskrive det for deg, hvis du vil.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Jeg kan sikkert lage en egen HE avdelign inne på pyroteknikk hvor jeg kan legge AP og endre høyeksploiv-oppskrifter.

Ja har brut et oversettesesprogram og gått over å retta de fleste feila. hadde vert fint om du gadd å renskrive og hjelpe til Bjølg! legg meg til på msn:

og Joachim det er først og fremst slurvefeil som glemt en h i et ord på forsiden osv... de kjemiske formlene og hva som står skal være riktig.

Thoryllo. :wink:
Ps. 700 ulike folk har sett på siden!
Sitat av Thoryllo
Jeg kan sikkert lage en egen HE avdelign inne på pyroteknikk hvor jeg kan legge AP og endre høyeksploiv-oppskrifter.

Ja har brut et oversettesesprogram og gått over å retta de fleste feila. hadde vert fint om du gadd å renskrive og hjelpe til Bjølg! legg meg til på msn:

og Joachim det er først og fremst slurvefeil som glemt en h i et ord på forsiden osv... de kjemiske formlene og hva som står skal være riktig.

Thoryllo. :wink:
Ps. 300 ulike folk har sett på siden!
Vis hele sitatet...
Den er grei. Logger på senere i kveld, så kan du bare sende meg de dokumentene du vil ha skrevet. Helst på engelsk.
finfin side dette. det eneste jewg savnet var bildene (det kom bare opp et sånt rødt kryss i hjørnet).
Bra side. Ikke mye å sette fingern på av feil :wink: Fint om du får fiksa sånn at bildene funker. keep up the good work
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Takker.
Bildene som var savnet har nå kommet til rette.

Som dere ser på forsiden skal det vere en kjemikonkurranse om litt, her er litt om den:
Det vil snart komme en kjemikonkurranse hvor jeg kommer til å legge ut info om et stoff hver dag og den første som kommer med navnet og den kjemiske formelen, vinner en premie som har noe med kjemi eller pyroteknikk å gjøre! Følg med på siden slik at kanskje du kan bli den heldige vinner :P . Er enda usikker på når denne konkurransen startet, det vil komme mere info om det.

Mvh. Thoryllo www.Thoryllo.com

Ps. er det noen flere som vil hjelpe til med siden eller er det noe du savner, er det bare å skrive her eller kontakte meg. :wink:
Bra side, god oversikt!
Dersom du trenger fere oppskrifter, kan jeg annbefale meglomania
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Sitat av pyrohappy
nice sida se og på min
www.pyrotekknik.piczo.com
Vis hele sitatet...
Dårlige ting:
Designet ehhm hvor er designet.
Reklame.
Piczo.
Menyen er ikke på alle sider.
passordbeskyttet.
Ikke noe system.
Skriftende bakgrundsfarge.
Tekst som står overalt.
Linker uten hyperhobling.

Brae ting:
Innholdet er for det meste om pyroteknikk.

Ellers en fin side hvis du er mellom 10 og 12,6år.

Mvh. Thoryllo :wink:
Ps. Jeg liker ikke å være slem men jaja :roll:
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Woho.. Enda en side som har lunteoppskrifta mi på seg..
Bra sie Thoryllo veldig bra

Nygaard det er en grunn til at alle stjeler oppskriften din, den er utrolig bra skrevet og forklart!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg gjort nye ting på siden f.eks. 4 nye oppskrifter, Lage stoffer er gjort om til Synteser, rettet skrivefeil, ryddet litt og div andre ting som gjør siden bedre.
Det er bare å komme med ideer om hvordan oppskrifter jeg burde legge inn og ting jeg burde fikse på!

Thoryllo, www.Thoryllo.com :wink:
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Grei side Thoryllo. Husk og gi creeds til opphavet av infoen.
Men AP oppskrift på en pyroteknikk side er som oppskrifta på hjembakt brød på sjokoladekake.com :lol:
Ser du har gitt creeds til Bjølg der ja, ser gode gammle "Up-tendenser" i oppskrifta 8)

Og sida til pyrohappy: Fryktelig, beklager, men det er ikke noe annet :roll:
Sitat av Up
Ser du har gitt creeds til Bjølg der ja, ser gode gammle "Up-tendenser" i oppskrifta 8)
Vis hele sitatet...
<ot>Øh, hva mente du egentlig med det der? </ot>
Flott at du byttet ut "Lage stoffer" med "Synteser"! Det ble straks et mer profesjonellt inntrykk.
AP er forresten en syntese, og bør flyttes fra pyroteknikk og dit.

Btw, hvordan finansierer du den konkurransen din? :P
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Var vell jeg som lærte deg det med hvor mye HCl i stede for H2SO4 8)
Hvem fant ut at frysern er får kald? :twisted:
Sitat av Up
Var vell jeg som lærte deg det med hvor mye HCl i stede for H2SO4
Vis hele sitatet...
Niks

Frysern sa du nok til meg, men ved å prøve og feile hadde jeg funnet ut det fort nok.

Menmen, nå sporer vi av. Back to topic, folks!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Her er det mere info om konkurransen: http://thoryllo.com/konkurranse.html
det er også link til den på forsiden.

Og nå ligger det 2 oppskrifter på hvordan du kan lage kno3 på siden! Takker AndersG for kno3-oppskriftene :wink:

Det er også en ny meny på venstre siden på forsiden hvor det er f.eks. HE, Forum(dette forumet) og div..

Thoryllo www.Thoryllo.com
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Det går jo ikke ann å trykke på HE
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Det skal fungere å trykke på HE nå.
Har fått noen bilder av Brainiac (ikke tv-programmet) som jeg skal legge inn på AP oppskriften.
Noen som gidder å lage en liten liste over navn på stoffer osv.. av ting de synes mangler
Ellers takk for all responsen (vil gjerne få mer respons også)
Hittil har siden min blitt besøkt ca. 2050 ganger.

Thoryllo :wink: www.Thoryllo.com
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Den oppskrifta på dextrin er jo ikke akkurat syntese... AP oppskrift er syntese.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
For bare si takk til AndersG for bilder til noen av oppskriftene!
Vil gjerne ha mere kritikk om hva som burde gjøres bedre, hva som er bra, og hvordan oppskrifter dere synes mangler!

Nå kommer jeg til å la det gå en uke eller 2 før jeg legger ut nye ting! Men da jeg oppdaterer om en uke eller 2 kommer det til å vere MANGE nye oppskrifter, guider og flere bilder osv...
Men jeg vil altid oppdatere siden med skrivefeil og mere informasjon om stoffer o.l.
Husk at siden blir oppdatert hver dag så se ofte innom!

Thoryllo :wink:
www.Thoryllo.com
Sitat av Thoryllo
Sitat av pyrohappy
nice sida se og på min
www.pyrotekknik.piczo.com
Vis hele sitatet...
Dårlige ting:
Designet ehhm hvor er designet.
Reklame.
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hvor designet ditt er da? :P Har reklame du også; for google
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Hos meg kan du faktisk se et oppsett og et lite og enkelt design.
Og den reklamen som du nevner: Er det ikke bare possetift å ha en Google søkemottor på siden slik at hvis noen lurer på noe så er det bare å søke der. Ser det er mange som bruker den så da er den til nytte for brukerene. :wink:
Men det vil aldri komme noen fargerike iriterende rekalamer på siden.
Forresten, jeg bet meg merke i en ting her nå nettopp. Du har merket oppskrifter og synteser skrevet av andre med "Copyright Thoryllo 2006 ©". Å merke andres verker med copyright strider liksom litt imot hensikten med det. :P
Utrolig bra side, men du kunne ikke ha slengt på noen balangserte reaksjonsligninger på noen av reaksjonene da. Så blir det enklere å lage stoffene hjemme, sammtidig så slipper man at noen av stoffene blir "ubrukte":-)
Det hadde vært kult:-D
Sitat av Ivanho
Utrolig bra side, men du kunne ikke ha slengt på noen balangserte reaksjonsligninger på noen av reaksjonene da. Så blir det enklere å lage stoffene hjemme, sammtidig så slipper man at noen av stoffene blir "ubrukte":-)
Det hadde vært kult:-D
Vis hele sitatet...
Resultatet blir da ikke annerledes om man har en reaksjonslikning foran seg eller ikke? Det kommer jo an på fremgangsmåten, ikke hva som står på sida.
hva med gjestebok ellers fin side!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Bjølg: Hehe ja, Men den kommer. den er egentlig i en egen ramme men vises ikke så det ser litt ut som den er skrevet etter oppsrkiftene men det er jo egentlig siden som er (C).
Men ikke våg å ta noen av mine ting! uten å gi meg creds :lol: som jeg gjør til dere jeg får noen oppskrifter av.

Ivanho: Takker, kjønte ikke helt hva du mente der nei.

Bjølg igjen: Enig.

iBang: Takker! Joda driver å lager en gjestebok helt fra bunden men kan sikkert legge ut en midlertidig gjestebok fra en annen side nå.

Thoryllo :wink:
Bare pass på å ikke få gjesteboka rent ned med fjortisbeskjeder osv. Det ødelegger utrolig fort inntrykket folk får av siden.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Ja da har jeg fått litt hjelp og laget en gjestebok! her ligger den: http://thoryllo.com/gjestebok.php
Er også link til den fra forsiden!

Thoryllo :wink:
www.Thoryllo.com
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ser du har ANFO under synteser. Vell, bare fjærn den fra synteser så er jeg fårnøyd 8)
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Tror du skrev noe feil der Up :?
Har ANFO under HE.

Forsiden på www.Thoryllo.com har blit besøkt over 3000ganger! Og dette på litt over en måned!
Om en dag eller 2 vil det komme maSSSSe nybegynner oppskrifter til de som kanskje nettopp har begynt med pyroteknikk osv.
Takk til alle tilbakemeldinger på siden jeg får over mail, msn, pm osv...

Jeg prøver stadig å oppdatere med nye oppskrifter, noe som jeg ofte gjør! (nesten hver dag)

Håper alle kommer til å bruke siden min aktivt som et oppslagsverk og lurer dere på noe har vi jo et flott forum her som vi kan diskutere på!

Mvh.Thoryllo :wink:
www.Thoryllo.com
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Shit, har vell vært på 2 linker på sida de og veksla :lol:
den er veldig fin og oversiktig, men du kunne også ha en intern søkemotor på siden. det er ikke et must men kjekt å ha.
Sitat av iBang
den er veldig fin og oversiktig, men du kunne også ha en intern søkemotor på siden. det er ikke et must men kjekt å ha.
Vis hele sitatet...
Når ting er kategorisert slik de er nå, ser i alle fall jeg ingen grunn til å ha en søkemotor. Finner man ikke det man leter etter er det enten:
a) ikke på siden, eller
b) man er forferdelig dårlig til å lete.
[color=red]c) Stein ståkke dom! *****Up*****[/color]
Forresten, det at HE dukker opp kun på forsiden, det er litt dumt, er det ikke?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Ja, kanskje jeg legger inn en søkeboks til siden min etter vert...

Bjølg: Holder på med et nytt design men kan ta en avstemning om jeg burde bytte.
Hvis ikke folket synes jeg bør bytte kommer jeg til å lage en finere meny med alt det nødvendige på alle sider.

Jeg har begynt å legge inn nybegynner oppskrifter.
Tar gjerne imot oppskrifter eller navn på stoffer og ting jeg burde ha på siden!
Jeg legger stadig inn nye oppskrifter, men nå har den siste uka, har jeg vert opptatt med masse prøver på skolen og andre prosjekter.

Forresten er det ikke så lenge til konkurransen begynner har laget halve nå! og kommer vell innen en 3uker.

Thoryllo :wink:
www.Thoryllo.com
hmm, når bla nitrocellulose HE??
Sitat av ymrilix
hmm, når bla nitrocellulose HE??
Vis hele sitatet...
Siden alltid?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av ymrilix
hmm, når bla nitrocellulose HE??
Vis hele sitatet...
Når Christian Friedrich Schönbein sølte en flaske med salpetersyre på kjøkkenbenken
Hvordan det?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Sitat av ymrilix
hmm, når bla nitrocellulose HE??
Vis hele sitatet...
Jeg tror du blander 2 stoffer ymrilix! nitrocellulose-lakk og nitrocellulose.
Tror han har fått vite det nok at NC er et HE nå. Tilbake til topic.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Siden min www.Thoryllo.com blitt besøkt 4.000 ganger!
Og dette på 1måned, 2dager og 3timer.
Vil takke alle som sender meg hyggelige tilbakemeldinger og folk som bruker siden aktivt.
Jeg tenker på å bytte design til denne! hva synes dere? www.Thoryllo.com/thoryllo

Mvh. Thoryllo :wink:
www.Thoryllo.com