Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7171
Jeg røyker hver dag, gjort det siden i sommer. Røyka hver dag i et år før jeg slutta i januar, før jeg begynte igjen i sommer. Jeg er unormalt kvalm for tiden, aner ikke om det har noe å gjør med dritt hasjen jeg har for øyeblikket men jeg behøver ikke å bli god å fjern før det kommer til et punkt (nattings)

Blir unormalt dårlig og jeg må bosette meg på dassen, iallefall frem til jeg tar første trekket for dagen (prøver å holde meg til kveld og natt)
Men når jeg røyker litt mye, kanskje 3 trekk på rappen så blir jeg like dårlig i magen som jeg var før jeg tok første trekket.
Er det abstinenser eller hva er forklaringen på magesjauen?

Når det kommer til det med å slutte, så har jeg et sinsykt sug etter trekk hele tiden og jeg klarer som regel bare å utsette det litt.
Utenom hasjen så kjører jeg 2ml testosteron propionat i uken, har ikke merket noe forskjell etter jeg begynte på det men aner ikke om det kan ha noe innvirkning på hasj røykingen.

Har noen noe gode forslag til å forebygge suget etter trekk? Hjelper veldig lite å haste røyke sigaretter for min del.
Det eventuelle suget du tror du har er isåfall bare noe du innbiller deg. Hvis du går å tenker at "satan nå har jeg lyst å røyke", så får du lyst å røyke. Det er ingenting i kroppen din som krever at du fyller på med mer THC, så det er tankemønsteret ditt du må forandre. At du er "avhengig" er en utrolig dårlig unnskyldning stonere bruker for å rettferdiggjøre ovenfor seg selv slik at de kan røyke enda mer.
Cannabis er ikke fysisk avhengig. Det føles chill, så du vil gjøre det igjen. Dette kalles en psykisk avhengighet. Om du ikke engang tenker på weed vil du derfor aldri heller få et sug. Bare gjør noe i livet ditt..
Body
Mind
Emotion
Spirit

Du må forandre alt det der hvis du skal klare å slutte.

Jeg har en tro på at hvis man sitter og leser og lærer seg om alt som er negativt med tobakk og hva det gjør med kroppen. Hvis du konstant blir påminnet alt som skjer med kroppen når man røyker - så overbeviser du deg selv om hvor skadelig det er. Det er det som er nøkkelen.

Du må hjernevaske deg selv.
Sist endret av Taurean; 12. desember 2013 kl. 15:32.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Body
Mind
Emotion
Spirit

Du må forandre alt det der hvis du skal klare å slutte.

Jeg har en tro på at hvis man sitter og leser og lærer seg om alt som er negativt med tobakk og hva det gjør med kroppen. Hvis du konstant blir påminnet alt som skjer med kroppen når man røyker - så overbeviser du deg selv om hvor skadelig det er. Det er det som er nøkkelen.

Du må hjernevaske deg selv.
Vis hele sitatet...
Nå er det cannabis det er snakk om, ikke tobakk. Jeg har sluttet i 1-2 mnd flere ganger pga jeg vil ha litt mindre toleranse. Aldri vært et problem. Det handler om tankegangen din. Som sagt, det er ingen fysiske abstinenser, alt sitter i hodet.
Du inngår kompromiss for å oppnå en belønning. Mennesker er drevet av belønninger på alle måter. Vi gjør ikke noe før vi føler vi får noe for det.
Sitat av Volibear Vis innlegg

Har noen noe gode forslag til å forebygge suget etter trekk? Hjelper veldig lite å haste røyke sigaretter for min del.
Vis hele sitatet...
Du må rett og slett bare skjerpe deg?

Nikotin er lakserende.

Testosteron ser forresten ut til å kunne forårsake diaré.
http://www.drugs.com/sfx/testosterone-side-effects.html
Når jeg røykte på mitt meste i vår, så våknet jeg opp nesten hver morgen med kvalme. Måtte ofte spy, hadde ikke matlyst for alt kom opp igjen, prøvde flere medisiner, men bare røyking hjalp, da forsvant kvalmen.
Hvis jeg ikke røykte, så var jeg svært kvalm hele dagen.
Det virket som at jeg ble kvalm pga at jeg røykte for mye, fucket opp rutinene på spising, kunne gå hele dagen uten mat og munche noe helt sykt på kvelden.
Ellers gjorde jeg en del research og det var mange som hadde det samme problemet som meg, og mangen av de konkluderte med at det var weeden som gjorde dem kvalm.
Etter noen dager uten røyking, begynte jeg å føle meg bedre og til slutt var jeg helt fin! Det ble bare for mye...
Røyker fortsatt nesten hver dag, men mindre enn jeg pleide, og har ikke opplevd den samme kvalmen siden da.

Ta deg en pause på noen uker, så kan du begynne forsiktig igjen, det hjalp for meg.
Ville også gjort en del research og googlet "marijuana cause nausea", da vil du få opp en del info.

Wikipedia har en egen artikkel rundt temaet, men ellers er det ikke så veldig mye info rundt temaet, og mange mener det bare er tull og propoganda. Etter egen erfaring, så vet jeg at det ikke er tull, men mange stonere liker ikke innrømme eller innse at det finnes bieffekter av weed. Alt i moderate mengder

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabi...mesis_syndrome
http://www.sciencedaily.com/releases...1022081353.htm
Sist endret av Nexusone; 12. desember 2013 kl. 17:00.
Fysisk kroppsarbeid pleier å hjelpe på matlysten. Mange blir liksom uten apetitt før de røyker, men egentlig er det vel bare å jogge en tur e.l
Jeg trener jo som en gal hver eneste dag, har gått opp til 113 fra 105 på 1 uke.

Nexusone: Meste stemmer med hva jeg har vært igjennom, så da røyker jeg igrunn bare for mye da? Det er så veldig mye opp og ned, men jeg røyker også veldig mye og veldig lite til tider. Prøver å røyke så lite som mulig men når jeg tar første trekket for dagen så er det liksom ikke noe stress å kjøre på med et til 15 min etterpå.
Virker som jeg må prøve å holde meg til trekket før senga, ellers får jeg aldri sove.
Sitat av Volibear Vis innlegg
Jeg trener jo som en gal hver eneste dag, har gått opp til 113 fra 105 på 1 uke.

Nexusone: Meste stemmer med hva jeg har vært igjennom, så da røyker jeg igrunn bare for mye da? Det er så veldig mye opp og ned, men jeg røyker også veldig mye og veldig lite til tider. Prøver å røyke så lite som mulig men når jeg tar første trekket for dagen så er det liksom ikke noe stress å kjøre på med et til 15 min etterpå.
Virker som jeg må prøve å holde meg til trekket før senga, ellers får jeg aldri sove.
Vis hele sitatet...
Kanskje greit å roe det ned litt -får du ikke sove uten nattings? Hvor lenge har du prøvd å venne deg til røykfri leggetid?
Ja, du kan jo prøve å kutte ned, men hvis ikke det funker, så har jeg ikke peiling...
Jeg følte meg veldig dårlig de ukene hvor jeg røykte ca. 7 gram i uken, noe som for meg er ganske mye.
Du kan jo eventuelt også kutte ned på mengden, ikke bare hvor ofte...

Hvis ikke nedkutting funker, så ville jeg prøvd å kutte ut med weed, ihvertfall en uke, så ser du hvordan du føler deg, hvis du føler deg bra etter noen dager og kvalmen er vekke, så tror jeg det skal gå greit å ta seg en nattings.
Ja, jeg vet det suger å sove når man ikke har tatt noen trekk først, men det blir du vandt til det.
Det står da eventuelt mellom søvn og kvalme, og hvis du var like kvalm som meg, så er det et enkelt valg
Sitat av BongRips Vis innlegg
Nå er det cannabis det er snakk om, ikke tobakk. Jeg har sluttet i 1-2 mnd flere ganger pga jeg vil ha litt mindre toleranse. Aldri vært et problem. Det handler om tankegangen din. Som sagt, det er ingen fysiske abstinenser, alt sitter i hodet.
Vis hele sitatet...
regner med at han blander med tobakk, siden det er brunt
Sitat av Nexusone Vis innlegg
Ja, du kan jo prøve å kutte ned, men hvis ikke det funker, så har jeg ikke peiling...
Jeg følte meg veldig dårlig de ukene hvor jeg røykte ca. 7 gram i uken, noe som for meg er ganske mye.
Du kan jo eventuelt også kutte ned på mengden, ikke bare hvor ofte...

Hvis ikke nedkutting funker, så ville jeg prøvd å kutte ut med weed, ihvertfall en uke, så ser du hvordan du føler deg, hvis du føler deg bra etter noen dager og kvalmen er vekke, så tror jeg det skal gå greit å ta seg en nattings.
Ja, jeg vet det suger å sove når man ikke har tatt noen trekk først, men det blir du vandt til det.
Det står da eventuelt mellom søvn og kvalme, og hvis du var like kvalm som meg, så er det et enkelt valg
Vis hele sitatet...
Røyker 2 gram om dagen, bygget meg opp toleranse ganske fort etter jeg begynte igjen. Blir så jævlig stresset å agressiv når jeg ikke røyker, er på en måte for å holde dyret i bur også
Hmm... Jeg vet det hadde ødelagt meg, så det må vel, eller burde vel ha en eller annen uheldig effekt på deg også...
Hadde jeg vært deg ville jeg kuttet det ut med en gang. Hvis suget blir for stort kan du vel mekke deg en 0,2 eller noe i den duren før du legger deg, men hvis du kan, så ville jeg bare droppet det i en ukes tid, da sparer du vel nesten 2000 kr i utgifter også, noe som ikke er et minus
Sitat av Nexusone Vis innlegg
Hmm... Jeg vet det hadde ødelagt meg, så det må vel, eller burde vel ha en eller annen uheldig effekt på deg også...
Hadde jeg vært deg ville jeg kuttet det ut med en gang. Hvis suget blir for stort kan du vel mekke deg en 0,2 eller noe i den duren før du legger deg, men hvis du kan, så ville jeg bare droppet det i en ukes tid, da sparer du vel nesten 2000 kr i utgifter også, noe som ikke er et minus
Vis hele sitatet...
Den taktikken har jeg prøvd. Er bønna elendig så mekker jeg en grammer, er den god så mekker jeg en 0,3er, igrunn når jeg har tatt første trekket så er suget borte igjen men da vil jeg plutselig strekke det å prøve å bli fjern igjen

Og når det gjelder penger så har jeg ordnet meg veldig greit med bønne, har ikke noe utgifter på det ;p
Sist endret av Volibear; 12. desember 2013 kl. 20:10.
Jeg blir bestandig rotete i magen dagen etter røykings, hva det kommer av vet ikke jeg, Munch eller ikke har ingenting og si! Men OT; nedtrapping er vel en grei metode? Mekk litt mindre hver gang, ta et trekk å gå å legg deg, tren gjerne litt tidlig kveld så drar du hjem, mekker mat og tar deg et trekk ^^ sluttet på dagen selv etter flere måneder med røykings hele tiden hver dag, men ble faen så glemsk at sånn kunne det ikke fortsette
Hvis du blir aggressiv når du merker du er sugen så er jo det et tegn på et psykisk problem. Det er jo det du må fixe.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du blir aggressiv når du merker du er sugen så er jo det et tegn på et psykisk problem. Det er jo det du må fixe.
Vis hele sitatet...
At man kan bli litt aggressiv når man slutter å røyke hasj, og/eller tobakk for den saks skyld, er jo ganske velkjent. Det vil normalisere seg etter noen dager/uker.
Sist endret av caperno; 12. desember 2013 kl. 21:53.
Man blir vel mer irritabel når man kutter reven. Går som regel over innen ei lita uka.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har røkt cannabis hver dag i ca 5år, jeg røkte alt fra 4-20 jointer om dagen. Dette er bare den sjette dagen uten cannabis og det går fortsatt ikke greit x)
Men jeg "lærer", du er nødt til og "bytte" ut hasjrøyking med noe annet du kan drive med som F.eks trening.
Det gjelder og få tankene på noe annet selv om det er vanskelig.
Sitat av Senseye Vis innlegg
Jeg har røkt cannabis hver dag i ca 5år, jeg røkte alt fra 4-20 jointer om dagen. Dette er bare den sjette dagen uten cannabis og det går fortsatt ikke greit x)
Men jeg "lærer", du er nødt til og "bytte" ut hasjrøyking med noe annet du kan drive med som F.eks trening.
Det gjelder og få tankene på noe annet selv om det er vanskelig.
Vis hele sitatet...
Når du har røyket såpass mye daglig så lenge, så tar det gjerne litt mer enn en uke før du er "normal" igjen.
Sist endret av Juliaan; 11. januar 2014 kl. 05:01.
veit om en som hadde røyka ca i 10 år, tok nesten 1 år for han, slutte og svette osv,, stå på
Er ikke lett når du har så mye liggendes rundt å slutte heller.
Jeg røyker som regel kanskje opp mot 2-4g i måneden. Hadde cannabis vært billigere, og det hadde fløtet rundt i leiligheten, hadde jeg nok røykt mer.

Så et nødvendig tiltak om du virkelig vil bli bedre, er å slutte å selge også. Tøffere økonomisk kanskje, men da har du ikke fristelsen liggendes rundt deg
Ja du det merker jeg, gikk i 6 dager det haha!
Når jeg slutta med weed, sluttet jeg å assosiere meg med det miljøet i tillegg. Finn noe annet som opptar tiden din, f.eks. trening, bøker eller gaming. Spis sunt og tren!! Dette hjelper så sinnsykt mye mot suget, spis ofte men sunn mat som frukt og grønt osv, og tren minst en gang i uka til å begynne med. Hvis du er sterk nok kan du prøve å slutte nikotin i samme slengen, men den var vanskeligere å kvitte seg med
Det er ingenting aa pese for , det er mest sansynlig fordi du legger deg fjern , og da puster du annerledes nar du sover og det kan gi en del luft i magen til tider .
Eg blir alltid dritetrengt før første trekket den dagen. samme av første koppen med kaffi.

Ett lite stapp, 2 slurker kaffe og en sigg, så sitter eg på dass og koser meg med nettaviser en halvtime.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av drugster92 Vis innlegg
veit om en som hadde røyka ca i 10 år, tok nesten 1 år for han, slutte og svette osv,, stå på
Vis hele sitatet...
Tja, da må denne personen være meget spesiell.

SWIM sluttet å røyke etter å ha puffet hver dag i ca 8-9 år, svette osv forsvant etter maks 3-4 uker, samme med resten av "abstinens" symptomene.

Så etter 1 mnd ca, var alle fysiske tegn vekke. De fleste failer derimot når det kommer til psyken, fordi alt man pleide å gjøre i beruset tilstand (les: alt) blir kjeeeedelig når man er nykter. Se på tv? Bleh, kjedelig. Spise? Kjipt.

Du må ville slutte for din egen del, ikke for andres del. Tro meg. Det må komme dypt innenfra, for det er ikke lett hvis man har holdt på lenge. Men faen heller, velger du å gjøre det får du faenmeg fullføre.


Rock on!
joda alle er spesielle men var psykiske delen jeg mente
Sitat av BongRips Vis innlegg
Cannabis er ikke fysisk avhengig. Det føles chill, så du vil gjøre det igjen. Dette kalles en psykisk avhengighet. Om du ikke engang tenker på weed vil du derfor aldri heller få et sug. Bare gjør noe i livet ditt..
Vis hele sitatet...
Tro om igjen. Jeg kjenner endel folk som har røyka lenge, og de svettebygene du får etter å slutte med cannabis er nok ikke psykiske