Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 748962
Sitat av frø Vis innlegg
Men jeg blir som oftest fjernere enn andre av en eller anna grunn, kanskje genetisk...
Vis hele sitatet...
Tror jeg også kanskje er litt ekstra sensitiv for cannabis rus.
Hvertfall om det røykes eller vapes.
Har ikke hatt noe utrolige effekter med edibles da, merkelig nok.
Tror jeg har brukt for lite urt. Må prøve med større doser neste gang.


MEN, et hypotetisk spørsmål!

Jeg har 2 grindere som har en del keef/kief som er størkna fast og som jeg ikke får ut, er det mulig å trekke ut alt dette med olje/smør og varme?
Skal nevnes at den ene grinderen er av metal, mens den andre er plast, kommer dette til å reagere med smøret/oljen, lage ekkel smak eller løse ut noen lugubre stoffer? Noen som har noe erfaringer? :P
Sist endret av Juliaan; 1. desember 2013 kl. 20:58.
Sitat av Kullsyreholdig Vis innlegg
Her kommer altså 352,- spørsmålet: Trenger jeg å være redd for å avsløre meg selv når hun ringer meg og spør hvordan det går (noe hun kommer til å gjøre)? Har du nok kontroll over deg selv når du røyker til å si med en overbevisende stemme at du bare sitter i sofaen å ser film? Kommer jeg til å si at jeg må legge på fordi jeg må slippe apekatten ut? Kommer jeg til å høres ut som en person som nettopp svelgte 20 doser beroliggende?
Dere skjønner hvor jeg vil...HJELP
Vis hele sitatet...
Kommer vel veldig an på hvor mye du har røyket og. Kan være veldig skækk og fortsatt fungere mens jeg er med foreldre & folk som ikke kan vite det. Skjer også at jeg er med folk mens jeg er ekstremt stein og at de ikke en gang merker det. De første månedene med røyking derimot var annerledes, fikk lett for noia til å tørre å prate med foreldre og liknende.
Sist endret av Dorian Explorer; 2. desember 2013 kl. 13:49.
Sitat av Juliaan Vis innlegg

MEN, et hypotetisk spørsmål!

Jeg har 2 grindere som har en del keef/kief som er størkna fast og som jeg ikke får ut, er det mulig å trekke ut alt dette med olje/smør og varme?
Skal nevnes at den ene grinderen er av metal, mens den andre er plast, kommer dette til å reagere med smøret/oljen, lage ekkel smak eller løse ut noen lugubre stoffer? Noen som har noe erfaringer? :P
Vis hele sitatet...
Du kan prøve dette:

http://www.tokecity.com/forums/showt...ISO-my-grinder
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg har 2 grindere som har en del keef/kief som er størkna fast og som jeg ikke får ut, er det mulig å trekke ut alt dette med olje/smør og varme?
Skal nevnes at den ene grinderen er av metal, mens den andre er plast, kommer dette til å reagere med smøret/oljen, lage ekkel smak eller løse ut noen lugubre stoffer? Noen som har noe erfaringer? :P
Vis hele sitatet...

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Alkohol og plastikk er fy-fy. Derfor man ikke kan vaske akrylbonger med sprit. Men på den du har av metall så funker nok det fett. Kan også lage cannabutter med grinderen, så lenge den er metall.

Plastgrinderen kan du putte i fryseren. Dette fører til at trikomene som har samlet seg fryser og løsner seg lett viss du rister litt av og til.
Sist endret av RosaElefant; 2. desember 2013 kl. 15:46.
Sistnevnte kan jo fint funke for de av metall også, for de som bare har ISO tilgjengelig.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Sistnevnte kan jo fint funke for de av metall også, for de som bare har ISO tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
ISO som i isopropanol?
Jepp, ser nå at jeg skrev feil.

For de som ikke har ISO tilgjengelig.*
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! Har lest mye gammelt og forskjellig om lagring av hasj ute, og har noen spørmål ang dette.

Leste at og ha den ute i minusgrader var bra, og en som sa det var dårlig.

1* kan man lagre hasj/gress ute i -grader uten at den blir ødelagt?, mister kvaliteten?(om man har pakket det luft tett og mørkt

2* om man pakker myk kvalitets hasj ute i -grader, vil den da tørke og eventuelt bli hard? Eller er det bare kulden, og at den blir myk igjenn når du får den i rommtemperatur.
Så lenge pakket skikkelig så bevarer kulden kvaliteten bedre enn hva de romtemp. f.eks. gjør.
Tok meg friheten till å lage en hash yoghurt i går for første gang på lenge,
da jeg endelig fikk litt etterlengtet alene time

Jeg har alltid bare grindet opp 0,5 til 1 gram og blandet det med yoghurt,
latt det stå i kjøleskapet noen timer før jeg spiser det..

Bruker normalt sett Tine Jordbær yoghurt, brukte denne gangen Go Morgen
av varianten jordbær/musli. mener å ha brukt begge typer før med go effekt.

Denne gangen var effekten veldig svak, er go morgen varianten mindre
brukende til dette? hvilken anbefaler dere i tilfelle?

Forstår jo at jeg kan oppløse det i smør/olje for best effekt, men har alltid
gjort det på denne måten. Og effekten har vært meget god..


Anyone?



edit: kan legge til at hashen er av meget høy kvalitet
Sist endret av M.J; 29. desember 2013 kl. 21:43.
Mindre fett og sukker i den yoghurten kanskje? Ellers kan det være hasjen, forskjellig produksjonsmetode gir kanskje hasj som er mer eller mindre "aktivert" for å bli tatt opp i magen uten å binde seg til fett. Varme er noe jeg vil si du mangler.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Mindre fett og sukker i den yoghurten kanskje? Ellers kan det være hasjen, forskjellig produksjonsmetode gir kanskje hasj som er mer eller mindre "aktivert" for å bli tatt opp i magen uten å binde seg til fett. Varme er noe jeg vil si du mangler.
Vis hele sitatet...
Jaha ja, viste ikke at hash i seg selv kunne spille inn i problemet.
Får varme opp litt matolje neste gang da, da skal det hvertfall fungere
som du sier

Takk for svaret Snilepisk, appreciate it


Godt Nyttår
M.J
Hei hei! Er det noen som har erfaring med ulike symptomer som opptrer etter en lang periode med det jeg selv vil kalle misbruk av cannabis (har nå pause, og får ta det videre derfra. Ingen beslutning er tatt)? Er selvfølgelig snakk om f.eks psyken. Humørsvigninger, irritablitet, lett depresjon og lignene. Og kroppen, da? Noen som har opplevd kvalme, hodepine, problemer med fordøyelsen og sterkt redusert matlyst? Sitter så klart ikke på ræva mi, her. Men har dere noen innspill å komme med setter jeg veldig stor pris på det.
Sist, men ikke minst, når følte dere at "normaltilstand" var tilbake? Uker, måneder? Vet at dette varierer fra person til person, da. En liten pekepinn er godt å ha, uansett!
Sist endret av Eurydike; 4. januar 2014 kl. 16:24.
Sitat av Eurydike Vis innlegg
Hei hei! Er det noen som har erfaring med ulike symptomer som opptrer etter en lang periode med det jeg selv vil kalle misbruk av cannabis (har nå pause, og får ta det videre derfra. Ingen beslutning er tatt)? Er selvfølgelig snakk om f.eks psyken. Humørsvigninger, irritablitet, lett depresjon og lignene. Og kroppen, da? Noen som har opplevd kvalme, hodepine, problemer med fordøyelsen og sterkt redusert matlyst? Sitter så klart ikke på ræva mi, her. Men har dere noen innspill å komme med setter jeg veldig stor pris på det.
Sist, men ikke minst, når følte dere at "normaltilstand" var tilbake? Uker, måneder? Vet at dette varierer fra person til person, da. En liten pekepinn er godt å ha, uansett!
Vis hele sitatet...
Når jeg røykte på mitt meste i vår, så våknet jeg opp nesten hver morgen med kvalme. Måtte ofte spy, hadde ikke matlyst for alt kom opp igjen, prøvde flere medisiner, men bare røyking hjalp, da forsvant kvalmen.
Hvis jeg ikke røykte, så var jeg svært kvalm hele dagen.
Det virket som at jeg ble kvalm pga at jeg røykte for mye, fucket opp rutinene på spising, kunne gå hele dagen uten mat og munche noe helt sykt på kvelden.
Ellers gjorde jeg en del research og det var mange som hadde det samme problemet som meg, og mangen av de konkluderte med at det var weeden som gjorde dem kvalm.
Etter noen dager uten røyking, begynte jeg å føle meg bedre og til slutt var jeg helt fin! Det ble bare for mye...
Røyker fortsatt nesten hver dag, men mindre enn jeg pleide, og har ikke opplevd den samme kvalmen siden da.

Wikipedia har en egen artikkel rundt temaet, men ellers er det ikke så veldig mye info rundt temaet, og mange mener det bare er tull og propoganda. Etter egen erfaring, så vet jeg at det ikke er tull, men mange stonere liker ikke innrømme eller innse at det finnes bieffekter av weed. Alt i moderate mengder Utenom kvalmen som jeg opplevde i en liten periode, så har jeg ingen bieffekter, hverken psykisk eller fysisk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabi...mesis_syndrome
http://www.sciencedaily.com/releases...1022081353.htm
Sist endret av Nexusone; 4. januar 2014 kl. 17:53.
Hei! Jeg bare lurer på om hasj har en positiv eller negativ innvirkning hvis man er syk av influensa? Kanskje et tåpelig spm, men er syk og kjeder meg.
Sitat av Irrelevant Vis innlegg
Hei! Jeg bare lurer på om hasj har en positiv eller negativ innvirkning hvis man er syk av influensa? Kanskje et tåpelig spm, men er syk og kjeder meg.
Vis hele sitatet...
Har lurt på det samme når jeg var både syk av influensa, forkjølt, og en annen gang da jeg var fyllasyk. Du blir ikke frisk av cannabis, du burde ikke røykt noe når du er syk, men du føler deg jo kanskje bedre etterpå og "glemmer" litt du er syk kanskje.

Det hjelper mot kvalme, men når man tenker medisinsk cannabis så er det ofte mot f. eks hodepine og angst det brukes. Om du ligger hjemme så er det jo selvfølgelig fristende å fyre opp.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Herbman Vis innlegg
Har lurt på det samme når jeg var både syk av influensa, forkjølt, og en annen gang da jeg var fyllasyk. Du blir ikke frisk av cannabis, du burde ikke røykt noe når du er syk, men du føler deg jo kanskje bedre etterpå og "glemmer" litt du er syk kanskje.

Det hjelper mot kvalme, men når man tenker medisinsk cannabis så er det ofte mot f. eks hodepine og angst det brukes. Om du ligger hjemme så er det jo selvfølgelig fristende å fyre opp.
Vis hele sitatet...
Det som er greia, det dekker over det meste av forkjølelsessymptomer, men fikser ingen.

Så om du røyker og ikke passer på å drikke mye, holde deg varm, c-vitaminer, hvitløk og alt det der... Så tar det jo like lang tid.
Som andre her sier vil ikke hasj eller grønt gjøre deg friskere fortere. Hvis enn sliter veldig med hodepine eller andre smerter kan det nok definitivt hjelpe mange å heller ta å røyke litt en å måtte trykke innpå med tabletter. Må poengtere at det er kjipt å bli for stein når du er syk, however. Gjorde det selv og en gang og endte opp med å bli ganske sliten i hodet for å si det sånn. Ville nok anbefalt deg å vente hvis du fortsatt er veldig syk med influensa og heller kanskje spare det til sluttfasen hvor du eventuelt føler deg litt bedre. Viktigs å drikke vann, slappe av og få i seg næring.
Sitat av Irrelevant Vis innlegg
Hei! Jeg bare lurer på om hasj har en positiv eller negativ innvirkning hvis man er syk av influensa? Kanskje et tåpelig spm, men er syk og kjeder meg.
Vis hele sitatet...
Når jeg er syk og røyker, klarer jeg alltid å spise mat. Jeg klarer alltid å sove også. Som noen nevnte ovenfor her, så "glemmer" man at man er syk når man er fjern. Veldig deilig med en pause fra sykdommen i blant. Eneste jeg har merket er at å røyke kan forverre/forlenge halsvonde. Er dog mulig å spise cannabisen, men som dazezone sa må man være forsiktig med doseringen, er lett å få for mye når man spiser cannabis.
Takker for svar! Eneste jeg var redd for var at det hadde negativ innvirkning på influensa, siden jeg naturlig nok vil bli frisk fortest mulig. Men som RosaElefant nevner, så har det jo en god innvirkning på matlyst og at det blir lettere å sove, og det er et kjempe pluss i min bok. Er ikke sånn at jeg røyker hver dag, så kan ta en fornuftig dose og se hvordan det går.
Altså, jeg har tilgang på TOPP-KVALITET grønt. Når jeg røyker pleier jeg sånn ca å rulle inn 0,2 og jeg blir relativt fjern. Men noen som vet hvor mye jeg må konsumere oralt, når jeg spiser det rått for og oppnå tilsvarende effekt? Jeg vet at å løse det opp i fett og varme øker biotilgjengligheten og alt det der, men jeg liker smaken rått. Noen som kan hjelpe meg?
ArbeidsledigProletar
Sitat av BongRips Vis innlegg
Altså, jeg har tilgang på TOPP-KVALITET grønt. Når jeg røyker pleier jeg sånn ca å rulle inn 0,2 og jeg blir relativt fjern. Men noen som vet hvor mye jeg må konsumere oralt, når jeg spiser det rått for og oppnå tilsvarende effekt? Jeg vet at å løse det opp i fett og varme øker biotilgjengligheten og alt det der, men jeg liker smaken rått. Noen som kan hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
Det må varmes for å bli aktivt oralt.
Vaporpoop f.eks. makes for very good edibles.
Sist endret av Batabusa; 7. januar 2014 kl. 00:39.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det må varmes for å bli aktivt oralt.
Vaporpoop f.eks. makes for very good edibles.
Vis hele sitatet...
Delta-9 Tetrahydrocannabinol må ikke varmes opp for å bli aktivt. Man kan varme det opp i en fettbinding for å øke bitotilgjengliheten, men dette er IKKENødvendig. Spurte om noen hadde erfaringer med mengde/spise dette rått.
ArbeidsledigProletar
Sitat av BongRips Vis innlegg
Delta-9 Tetrahydrocannabinol må ikke varmes opp for å bli aktivt. Man kan varme det opp i en fettbinding for å øke bitotilgjengliheten, men dette er IKKENødvendig. Spurte om noen hadde erfaringer med mengde/spise dette rått.
Vis hele sitatet...
Må ikke være fett. Kan godt bindes til alkohol. Tinktur.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Delta-9 Tetrahydrocannabinol må ikke varmes opp for å bli aktivt. Man kan varme det opp i en fettbinding for å øke bitotilgjengliheten, men dette er IKKENødvendig. Spurte om noen hadde erfaringer med mengde/spise dette rått.
Vis hele sitatet...
Du må nok spise flere gram om du skal spise det rått, mens 0.5 vil gjøre deg godfjern om du varmer det noen timer i fett.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Du må nok spise flere gram om du skal spise det rått, mens 0.5 vil gjøre deg godfjern om du varmer det noen timer i fett.
Vis hele sitatet...
Noen timer? Var ikke det litt voldsomt?
Har bare gjort dette med bruning, men da handlet det bare om å løse det opp, blande det inn og få det ned.
Sitat av Herbman Vis innlegg
Noen timer? Var ikke det litt voldsomt?
Har bare gjort dette med bruning, men da handlet det bare om å løse det opp, blande det inn og få det ned.
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre det samme med grønt, men det smaker helt forferdelig. Hvis du vil prøve grønt i mat vil jeg anbefale å lage firecrackers først, siden det er relativt lett og tar totalt 20 minutter å lage.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Du kan gjøre det samme med grønt, men det smaker helt forferdelig. Hvis du vil prøve grønt i mat vil jeg anbefale å lage firecrackers først, siden det er relativt lett og tar totalt 20 minutter å lage.
Vis hele sitatet...
Firecrackers er helt genialt!! Prøvde de når jeg var i USA, men da hadde vi marshmallow-smør eller noe lignende kliss + peanut smør. Helt fantastisk, og du blir rimelig fjern av dem
Vil du få ut alt som er av virkestoffer ville jeg latt det trekke i et par timer, brunt er det mye lettere med.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Delta-9 Tetrahydrocannabinol må ikke varmes opp for å bli aktivt. Man kan varme det opp i en fettbinding for å øke bitotilgjengliheten, men dette er IKKENødvendig. Spurte om noen hadde erfaringer med mengde/spise dette rått.
Vis hele sitatet...
Spørs helt på kvaliteten. Har spist 1 rått uten effekt omtrent. Har også spist 0.3 med litt mer effekt enn forventet. Dette var brunt. SKjønner ikke hvorfor du vil spise grønt rent x)

Men jeg vill kanskje spist 1.5-2 for en skikkelig rus. Har aldri prøvd og har ikke peiling men ser for meg at du trenger mer grønt enn brunt.
Hei!
Har noen erfaring med angst dagen derpå som etter-bivirkning av inntatt cannabis?

Jeg tar meg stort sett et par trekk som nattings (maks. 0,1gr.) og jobber i butikk. Innimellom kan dagene være litt vanskelige på jobb, da jeg får en svak følelse av angst. Jeg har en teori om at angsten påvirker selvtilliten min i negativ retning. Dette er svært uheldig da jeg jobber som selger.

Jeg tror angstfølelsen går over omtrent på samme tidspunkt som jeg slutter å være bakfjern. (gjerne godt ut på ettermiddagen.)

Noen som vil dele erfaringer og meninger rundt 'problemet' mitt? Tenker nå og ikke røyke denne uken, for å se om dagene går litt lettere.
wackwrack: Jeg opplever det motsatt. Dersom angsten min tar seg opp, så hjelper det å røyke Cannabis, og det hjelper også den neste / de to neste dagen(e) etter siste inntak. Jeg har aldri opplevd å få sterkere angst dagene etter å ha brukt Cannabis.

Jeg vil fraråde deg å bruke Cannabis dersom det forsterker angsten din.
Sist endret av caperno; 14. januar 2014 kl. 01:24.
Det merkelige ved det er at jeg kan røyke noen trekk hver kveld over lang tid, og jeg kan ha en 3-4 dager hvor alt er som det skal, og uten forvarsel kommer angsten. Det er det som gjør det slitsomt, for jeg vet aldri hvordan dagsformen er før jeg sitter på bussen.

Mulig det kan ha noe med strainen og gjøre.

Tar pause til helga, så får jeg se hva som skjer. Det ideelle ville vel uansett vært om jeg klarte og holde meg til helgene :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Livedebatt om legalisering på svenske Aftonbladet pågår nå.
Skal kjøpe ny bong og kanskje ei glasspipe. Noen som har noen tips til godt røykeutstyr? Er ikke den mest erfarne utstyrskjøperen, så alle svar settes pris på
Sitat av Irrelevant Vis innlegg
Skal kjøpe ny bong og kanskje ei glasspipe. Noen som har noen tips til godt røykeutstyr? Er ikke den mest erfarne utstyrskjøperen, så alle svar settes pris på
Vis hele sitatet...
http://www.everyonedoesit.com/online...roductID=11019
▼ ... noen uker senere ... ▼
hei jeg er en 17 år gammel jente som har røykt delvis siden 10 klasse. Min mor spurte nå om urinprøve og den er jeg veldig bekymret for..Jeg vil ikke bli tatt, jeg har bestilt meg hjemmeprøver og den ble negativ.. men jeg vet at jeg ikke blir clean på 1 uke. men på 4 uker og har frem til forrige søndag røykt hver dag i noen mnd. Hva kan jeg gjøre?

Mamma vil at jeg skal til legen og ta en urinprøve, men har ikke nevnt at jeg har bestilt hjemme tester.. kan evt. fortelle henne at jeg heller vil ta en hjemme test men tror mest sannsynlig svaret blir nei til det.. hun vil sikkert at jeg skal til legen.. hva kan jeg gjøre med det? jeg har alltid med en dame inn som ser at jeg tisser og jeg må ha på hansker slik at det blir vanskelig å putte noe oppi testen fra fingen. Har tenkt å ta litt zalo i koppen slik at prøven blir ødelagt og jeg har lengre tid på meg til å bli clean, men håper noen har en bedre løsning på dette problemet.

håper på raske svar
Hvordan er opplevelsen og ta seg en joint før du kjører snowboard?
Sist endret av John_Dee; 14. februar 2014 kl. 14:48.
For meg er det herlig, spesielt bare å cruise rundt i løs-snøen, blir litt mer pinglete når det gjelder hopp og sånn etter å ha fyrt. Prøv så finner du ut, alle reagerer forskjellig :-)
Prøv da vel! Faen så mange teite tråder det dukker opp her i det siste, alt fra kjøping av bursdagspresanger til dette! Rene Mamma/kvinneguiden/diskusjon.no blitt jo.
Blir fort mye burger og lite kjøring...
anbefaler grønt for slikt. så du ikke blir så slapp. ikke glem noe fet musikk på ørene lykke til.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Prøv da vel! Faen så mange teite tråder det dukker opp her i det siste, alt fra kjøping av bursdagspresanger til dette! Rene Mamma/kvinneguiden/diskusjon.no blitt jo.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med å spørre om forslag til bursdagspressanger? Du får det til å virke som om freak er forbeholdt rus og undergrunn, som om du glemmer at folk har et ordinært liv?
hvordan skjuler mann røde øyne nowadays? er ikke allergiker dersom det foreslåes allergi øyedråper - og må ha resept for det.
Sitat av frevev Vis innlegg
hvordan skjuler mann røde øyne nowadays? er ikke allergiker dersom det foreslåes allergi øyedråper - og må ha resept for det.
Vis hele sitatet...
Kjøp Clear Eyes. I oslo får du de på shangrila
Sitat av Sondre Vis innlegg
anbefaler grønt for slikt. så du ikke blir så slapp. ikke glem noe fet musikk på ørene lykke til.
Vis hele sitatet...
Vil bare påpeke dette er feil. Det er ikke slik at man blir slapp av brunt og gira av grønt. Det kommer an på om det er indica eller sativa. Grunnen til at nordmenn tror dette er pga. her i lands er det større sannsynlighet at man får grønt som er Indica, da dette er lettere å gro i nordiske forhold. Uansett så tror jeg du kan ha det nokså moro med Indica på snowboard som med Sativa.
Hvorfor er det resept på allergi-øyedråper?
Den som bare er der
Er det noen som vet sånn ca. når du får vanlige øyer igjen, etter å ha røykt?
Sitat av BongRips Vis innlegg
Hvorfor er det resept på allergi-øyedråper?
Vis hele sitatet...
Det er ikke resept på allergiøyedråper (Livostin), men de er svindyre uten resept.