Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 12772
Men hva slags chems til farger på stjernene selger de over disken i norge?
eller må jeg bli robbet av apoteket for og få noe brukbart?
Har KCLO4,KNO3,Svovel,Coal,Al og noe annet jeg ikke husker
Du trenger også en klordonor til fargestjernene, parlon er det beste men pvc går også. Red gum er et bra brensel som anbefales. Kobberoksid, kobberkarbonat, strontiumkarbonat og bariumkarbonat bør kunne kjøpes fra leverandører av råvarer som brukes til keramisk hobby.
@TobNor, vet ikke om noen i norge, jeg kjøpte alt mitt fra england. Bare send en pm om du vil vite link til siden

Hmm skal jeg bestille magnalium og kaliumperklorat kan jeg vel likevell bestille parlon også
Føler ikke for og bestille mere kjemikalier eller noen ting, liker ikke pst, de har dårlige dater
Anbefaler å ikke importere KClO4, siden dette kun brukes til pyro.
Vet du noen måter å framstille perk på killkalle? en link eller noe?
Ved elektrolyse. Kan finne en link når jeg kommer hjem.
This seems legit.Denne og. Ellers er det bare å søke på youtube på "How to make KClO4 elektrolysis."
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte å lage litt forskjellig mot nyttår, men har litt lite kjemikalier for tiden. Noen som har prøvd dark al i glitterstjerner? Antar at det blir for reaktivt men er jo greit å høre da det er den eneste typen aluminium jeg for tiden har. Ellers så har jeg kno3, svovel, bariumnitrat og litt annet. Noen som kan anbefale noen komposisjoner ut at det her? Antar at det ikke er så mye annet enn kullbaserte stjerner jeg får lagd.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Tenkte å lage litt forskjellig mot nyttår, men har litt lite kjemikalier for tiden. Noen som har prøvd dark al i glitterstjerner? Antar at det blir for reaktivt men er jo greit å høre da det er den eneste typen aluminium jeg for tiden har. Ellers så har jeg kno3, svovel, bariumnitrat og litt annet. Noen som kan anbefale noen komposisjoner ut at det her? Antar at det ikke er så mye annet enn kullbaserte stjerner jeg får lagd.
Vis hele sitatet...
Det kunne jeg trengt også! Har til BP og flash.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal lage meg stjernepresse nå for å lage stjerner til 4" shell. Har 16 mm diameter aluminumstang, men er redd for denne blir i det største laget?
Bør kullstjerner ha større diameter enn fargestjerner? evt ca diameter
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av BeWee Vis innlegg
Skal lage meg stjernepresse nå for å lage stjerner til 4" shell. Har 16 mm diameter aluminumstang, men er redd for denne blir i det største laget?
Bør kullstjerner ha større diameter enn fargestjerner? evt ca diameter
Vis hele sitatet...
Kommer hellt ann på, men 16mm var vel uansett litt i drøyeste laget for et vanlig 4 tomms sjell, men det blir bra til et palmesjell med masse titan. Jeg bruker 10mm som regel, men går opp til 12 på hurtigbrennere som Chrysanthemum 6.

Konklusjon: Ta utgangspunkt i 10mm på alle stjerner i 4 tomms, åsså kan du heller justere etterhvert som du tester ut sjells og stjerner

Appropo stjerner. Noen som har oppskriften på denne lekkerbisken i kokeboken sin?

http://www.youtube.com/watch?v=DGM-U...eature=related
Sist endret av sven; 28. januar 2012 kl. 19:25.
Sitat av sven Vis innlegg
Kommer hellt ann på, men 16mm var vel uansett litt i drøyeste laget for et vanlig 4 tomms sjell, men det blir bra til et palmesjell med masse titan. Jeg bruker 10mm som regel, men går opp til 12 på hurtigbrennere som Chrysanthemum 6.

Konklusjon: Ta utgangspunkt i 10mm på alle stjerner i 4 tomms, åsså kan du heller justere etterhvert som du tester ut sjells og stjerner

Appropo stjerner. Noen som har oppskriften på denne lekkerbisken i kokeboken sin?

http://www.youtube.com/watch?v=DGM-U...eature=related
Vis hele sitatet...
Jeg tipper shimizu willow med +5% 40-80 mesh sfærisk/atomisert titan! Det ser i alle fall mistenkelig likt ut. Gir en slags glitrende sølveffekt mellom de dalende kullgnistene, ubeskrivelig vakkert! Det må rett og slett oppleves
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oppskrifter til fargestjerner fra pyrocreations.com
Her er også en god side. Bruker noen av de nå I og med at noen av dem faktisk ikke krever klordonor Dog har ikke testet ut noen enda, kan prøve å lage noen å se hvordan de funker