Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 13628
Hvis keten sender like sent til deg som han gjorde til meg så får du kjemikaliene fortere hvis du venter til Czort åpner

Nå skal det nevnes at min bestilling hos keten var ganske liten, kan hende det er derfor han ikke prioriterte den.
Reinert med beine !
griped's Avatar
jeg bestillte for et par måneder siden 100m lunte, fikk det ca 2 uker etter fra keten, men det varierer vel.
har også mest lyst til å bestille fra czort.
Bestill fra Keten siden han er åpen. Mye hos Czort som ikke er så bra til f.eks fargestjerner. Keten har renere kjemikalier.
Har du faktisk prøvd kjemikalier fra Czort til stjerner mikkello? Jeg har bare gode erfaringer med kjemikaliene fra Czort.. Men nå som jeg har noe fra keten også tenkte jeg jeg skulle sammenlikne.

Uansett, dumt å spre rykter dersom man ikke er sikker på at det stemmer
Nei har ikke prøvd, men mener å ha lest det før i Keten-tråden.
har handlet fra Czort. Kjempebra service og leveringstid!

Beklager hvis det så ut som jeg hadde noe i mot Czort.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Znerk Vis innlegg
Sa ikke at han nødvendigvis skulle bruke perkloratflash som booster.. men som nybegynner rekner jeg med at han ikke kommer til og gå rett på 6" shells.. jeg f.eks. begynnte på 3/4" shells.. å der TRENGER du booster..

men er sant om du sier perkloratflash har en tendens til og blåse ut stjernene.. men du kan også bruke mørk al til slow flash.. derfor anbefalte jeg det
Vis hele sitatet...
Bruker dere BP på risskall med booster til så små shells? Eller bare flash?
Komersielle bruker alltid bare flash, men ingen bruker så heftige saker som booster. Selv har jeg sett TT, D1, Crackling, Rødt og grønt med perkloratflash gå skeisen. Perklorat er rett og slett for mye futt i. Man trenger noe som foresaker mest mulig varmeoverføring før skallet brister. Slow-flash er mere egnet der, men det kan være noen andre flashkomper duger bedre, da slowflash har lav tetthet.

Mørk Al i slowflash blir sykt kraftig, helt ærlig... Dette forutsatt at KNO3'en og svovelet er like godt mikset som jeg tenker.
Sitat av Up Vis innlegg
Mørk Al i slowflash blir sykt kraftig, helt ærlig... Dette forutsatt at KNO3'en og svovelet er like godt mikset som jeg tenker.
Vis hele sitatet...
Bruker granulert BP med Whistle eller slow flash booster..

jeg har da lagd slow flash uten og mølle Kno3 og Svovel.. (burde kanskje nevn dette)

På Ch 8 og D1 har jeg også prøvd med bare Whistle eller flash med suksess... på alle andre stjerner har dette gått skeis
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du mølla ikke svovel og KNO3? Hva gjorde du da? Kværna, eller bare blanda?
Vi bare blanda det og brukte dark Al fordi vi ikke har bright flake Al. Tror den blir tregere enn mølla KNO3/Svolen med bright flake på denne måten.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg er ganske sikker på det. Husker da jeg først testa slow flash. Blanda bare litt først, og det brant tregt. Så kværna jeg sammen svovel og KNO3, og da virka det ikke som _slow_ flash lengere.
Jepp, det brenner forholdsvis sent. Det fungerer flott som booster selv om man kansje må ha i litt mer enn hvis man møller og bruker bright flake Al.