Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 11240
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Nitratflash med magnesium er sikkert ganske brukbart? Har hatt litt problemer med atomisert alu, men det fungerer med god pasting i større bomber
Skal prøve å mølle aluet en gang hvis jeg ikke får magnalium og KClO4 før den tid.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Ok folkens, da har jeg blitt venner med Pinnacle, og første del av showet ligger her http://www.youtube.com/watch?v=8LBJkiVolK0
Kvaliteten er ikke allverden, så jeg skal gjøre noen nye forsøk i morgen.
Filmingen er heller ikke prikkfri, men der står jeg altså og fyrer av med et panel med ørten knapper å holde styr på, samtidig som jeg skal følge med på kamera og på himmelen.
Del 2 kommer snart.
http://www.youtube.com/watch?v=a1cJgk39CIo
Der var den på plass.
2 ord..! Sinnsykt fett!

Litt synd med dårlig kvalitet men det går fint å se hva det er :P

Thumbs up :!:
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Om det der var 100% hjemmelaget så maximal respekt til deg Bang! Fett display!'¨
Tørr jeg spørre hva din kjemikalie kostnad var etter det der?
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Ånei, ærru gæren :shock:
Stort sett alt er kjøpevare!
Det starter med mine selvlagde knall, så er det nødraketter. Deretter går det 9 25 skudds batterier som fortsetter med 9 til av en annen type pluss 3 19 skudds. En vifte kombinert med 4" tar over
så er det 25 3" og 10 4" osv osv.
Knallsekvensen mot sllutten er en mix av mine 3" knall pluss proffe 3" og 4" knall.
Å lage like gode bomber som de proffe tar fryktelig lang tid, og jeg er så heldig å få kjøpe ferdigvarer til en særs hyggelig pris, så i det lange løp er det rett og slett ikke verdt det å lage selv...
Men et bra show, det ble det
Utrolig bra! Jeg satt her og gapte når jeg så filmene! :P .

Er det du som lagte de heftige knall-shellene i slutten, som så ut til og inneholde titan-pulver?

Det så ut som om showet hard ut over lommeboken din! :P
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Men tenk, når man har lagd så mange 3" shell, at de er like gode som progge 3" så blir det enda morsomere og fyre opp
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Bra dette mann Finer kombinasjoner og lang varighet!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg var jo imponert og synes part1 var nokk, men part2 var fulstendig VILL!
Hva kom prisen på fyrverkeriet, kjemikalier, og utstyr på? :P
Har du bilde av bryterpanelet?
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Godt å høre at filmen faller i smak!
Noen av 3" knallene hadde jeg titan i, men jeg mistenker at mine egne ikke er med på bildet... Hører på lyden at det er noen som går av utenfor bildet, og de er litt spakere i smellene.
Når det gjelder pris, så er det en av mine mørkeste hemliser, tenk om kona skulle finne på å lese her, da :lol:
Har ikke bilder av avfyringssystemet, skal se hva jeg får ordnet etterhvert.
Når jeg så denne filmen og trodde alt var ditt fikk jeg seriøst hakeslipp! Men hele displayet var råkult, Bang. Likte varigheten på det, det var liksom ikke den typiske *bang i cirka ett minutt så ferdig*. Ser fram til å se bilder av avfyringssystemet ditt også.

Veldig godt arbeid, indeed.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
http://i120.photobucket.com/albums/o179/hemek1/avfyringssystem.jpg
Der ser dere systemet mitt... Det burde jo være hevet over enhver tvil at detaljer og finish betyr mye for meg :lol:
Men det virker!
Jeg har to kofferter med kontakter, så det er totalt 50 kanaler.
...Og takk til Grantax for kyndig veiledning!
Du leter nok etter http://www.photobucket.com . (Hvis noen sier imageshack dreper jeg dem)