Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3373
Hei, jeg begynte nylig på et antidepressiva kalt Seroxat (20mg, 1 pille pr dag). Lurer på om noen har erfaringer med dette og røyking av hasj? Ødelegger det effekten av antidepressivaen eller er det rett og slett farlig og røyke mens man går på det?

Prøvde søke rundt på nettet, men fant en del forskjellig rundt det, så setter pris på svar!
Generelt så tror jeg det er lurt å holde seg unna hasjen hvis man sliter med psyken.
Bli heller frisk først og spar det til senere i livet er tipset mitt.
Har brukt samme combo noen år for mange år siden. Den største risikoen er vel at du får munchies av hasjen og ender med å legge på deg kraftig. Min normalvekt er 80 kg og etter et år med seroxat ( og hasj) veide jeg 95. Første tiden på seroxat er det fare for seriøs vektøkning. Ellers hjalp den veldig bra mot angsten jeg slet med på det tidspunktet.
ID-Brikke: Er ikke uenig i det, men tenkte ikke gjøre det hver dag heller. Bare lurte på om det fikk ordentlig negative konsekvenser hvis jeg mixet de to drogene.

GodBlanding: Vel, å legge på seg hadde faktisk vært en fordel for meg fordi jeg har ekstremt høy forbrenning og er rimelig tynn, så hvis det er det største problemet er det ikke noe problem i det hele tatt for meg.
Dette er et tema det er blitt gjort svært lite forskning på. Eventuelle bivirkninger/ skadevirkninger eller langtidseffekter er derfor uklare. Hyppig cannabisbruk vil også oftere enn sjeldnere resultere i en nedgang i vekt. Fysiske skadevirkninger/ komplikasjoner er en ting, det du også bør legge vekt på er hvordan cannabis kan påvirke virkningen til medikamentet ditt. Du driver med to stoffer som begge to har stor innvirkning på tusenvis av reaksjoner i kroppen, sentralt av disse begge er at de skal ende måten du oppfatter verden på. Muligens medisinen din virker annerledes, eller at du får varige men på et eller annet psykiologisk/ kognitivt plan etter en slik kombinasjon. Hvem vet, jeg sier ikke at det er farlig, jeg vil kun poengtere at ingen kan gi deg svaret og gir deg en heads up på faremomentene ved det. Som en ekstra faktor bør en ikke røyke cannabis når en sliter mentalt da det ofte vil gjøre ting verre. Så om det er verdt det eller ikke er opp til deg å bestemme, jeg personlig ville ikke røyket hasj da jeg gikk på antidepressiva.
dette må du nesten kjenne på selv. personlig så ville jeg prøvd anti-dep i et par mnd uten hasj for og så stille seg dette spørsmålet igjen. om antidep¨n fungerer så har du kansje mistet totalt lysten på og røyke hasj igjen. om ikke så ville jeg skiftet medisin. om det er snakk om engangs tilfeller at du skal røyke litt vil jeg tro det går helt fint "kansje bedre". men vanerøyking og antidepressive høres ikke så lurt ut.. lykke til
Takker for svar Virker ikke som noen god idé, så jeg dropper det. Får heller prøve å bli frisk først!