Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 9506
Ganske fersk på sub ohm damping. Men har funnet noen favoritter.
Feks liker jeg best juice med høy VG. 70-80% VG er bra.

Har sett på tidligere tråder men mtp på sub ohm og utviklingen som har vært så er flere av de gamle trådene her, nettopp det. Gamle. Unntaket er tråden til Olympic som er meget bra.

Tidligere så røkte jeg el sigaretter (cigalike) f.eks når jeg skulle kose meg i helgene. Da var det lite damp, og jeg valgte nikotin styrke på 18 mg så det ga litt "throat hit".

Nå med brukbar mod og sub ohm så blir det så mye damp at jeg ikke er begeistret for store mengder nikotin og heller ikke høy PG. Føler at høyere VG gir mer smooth damp. Den derre throat hit'n er heller ikke ønskelig lengre. Smooth er målet.

Har forsøkt mange ferdigblandede e-juicer. Og det virker som rene enkle smaker er det jeg liker best. Faktisk så kan det ofte bli litt mye smak på enkelte av e-juicene. Leste at høyere andel VG kan dempe smaken litt og det tror jeg passer utmerket.

Snuser til vanlig og bruker general ekstra sterk. For damping så ønsker såpass høy nikotinmengde at jeg "kjenner det" i kroppen, altså at det er digg å ligge på sofaen å dampe. Ønsker ikke å bli svimmel eller å dampe så sterk blanding at de svir i hals og lunger. Men ønsker den avslappende effekten av nikotin.

Noen som kan tenke seg å komme med innspill på styrke? Husk at jeg bruker 0,2-0,3 ohms coiler. Mengder med damp altså.

Ønsker også tips til gode smaker. Feks liker jeg veldig godt en med mangosmak. Kaffesmak er og snaskens.

Er det noen som har testet Irish Cream (Baileys)? Tenker det kunne vært en fin dessert vape evt. blandet med kaffe.

Innspill på VG/PG blanding er også kjekt. Samt bra steder å handle nikotin eller nikotin baser.

Når det kommer til blanding og styrke så ønsker jeg egentlig en løsning som enkelt gir meg mulighet til å variere nikotin styrke.
Ser at ofte så er disse ferdigmixa basert på % sats i ønsket vg/pg blanding. Og jeg også kjøper vg/pg uten nikotin kan jeg da blande styrken opp/ned etter ønske?

Glem det siste, fant ut av det. http://www.todmuller.com/ejuice/ejuice.php
Sist endret av frtoretang; 23. september 2016 kl. 23:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Nå med brukbar mod og sub ohm så blir det så mye damp at jeg ikke er begeistret for store mengder nikotin og heller ikke høy PG. Føler at høyere VG gir mer smooth damp. Den derre throat hit'n er heller ikke ønskelig lengre. Smooth er målet.
Vis hele sitatet...
Hvis smooth er målet bør du bruke 70/30 eller 80/20. Jeg bruker stort sett 60/40 fordi PG bærer smaken bedre og jeg liker mye smak.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Har forsøkt mange ferdigblandede e-juicer. Og det virker som rene enkle smaker er det jeg liker best. Faktisk så kan det ofte bli litt mye smak på enkelte av e-juicene. Leste at høyere andel VG kan dempe smaken litt og det tror jeg passer utmerket.
Vis hele sitatet...
VG demper smaken ja. PG er den som bærer smaken best så jo mindre PG jo mindre smak.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Snuser til vanlig og bruker general ekstra sterk. For damping så ønsker såpass høy nikotinmengde at jeg "kjenner det" i kroppen, altså at det er digg å ligge på sofaen å dampe. Ønsker ikke å bli svimmel eller å dampe så sterk blanding at de svir i hals og lunger. Men ønsker den avslappende effekten av nikotin.

Noen som kan tenke seg å komme med innspill på styrke? Husk at jeg bruker 0,2-0,3 ohms coiler. Mengder med damp altså.
Vis hele sitatet...
Her må du prøve deg fram, men jeg tror jeg ville lagt meg på 3mg til 6 mg

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ønsker også tips til gode smaker. Feks liker jeg veldig godt en med mangosmak. Kaffesmak er og snaskens.
Vis hele sitatet...
Siden smak er induviduell er dette umulig å svare på, jeg foretrekker gjerne rene fruktsmaker som eple, jordbær og lime.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Innspill på VG/PG blanding er også kjekt. Samt bra steder å handle nikotin eller nikotin baser.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper stort sett mine baser på Pink Mule eller mixnmatcheliquids. Skal du blande selv å bruke nikitinbaser MÅ du bruke en mixekalkulator http://ejuice.breaktru.com/
Nikotinbase er meget farlig så bruk hansker/briller når du håndterer dette.

Anbefaler deg deg også å bli medlem av NDS - Dampekjøkkenet på facebook, her er det masse tips å få og en masse dyktige e-juice mixsere.
Uten Filter
Trådstarter
Takk for svar. Er ikke på face så om det er eneste måten å følge de så får det heller være.
AllTheFlavors er en app til android (vet ikke om den finnes til iPhone) jeg bruker til å lagre mine oppskrifter. Den lar deg stille inn alt du trenger (vg/pg%, nikotin prosent + type base og styrke på basen, hvilke smaker og hvilken prosent samt hvor mye du ønsker å lage) så kalkulerer den alt for deg og forteller deg hvor mange dråper(veldig omtrentlig), hvor mange ml(litt omtrentlig og en del styr og søl etter min mening) eller hvor mange gram(minst søl, engangsutstyr og kjappest) du skal ha.

Hvis du ikke vet om en oppskrift allerede er Ejuice recipies en fin side med mange brukere som publiserer sine oppskrifter (sjekk reviews, ikke alt er like bra).

Om du skal bruke vekt til å mikse så burde du ha en vekt som måler med 0.01g nøyaktighet, det koster en del, men det er etter min mening mye enklere og du slipper masse sprøyter, målebegre og å vente på at den hælvetes tykke VG'en skal komme inn i den forbanna sprøyta før helvete fryser over.

Edit: Hvis du blir bitt av basillen eller trenger tips til gode vendors er r/DIY_Ejuice en god subreddit (om du leser sidebaren før du poster, hvis ikke blir du nok fort slaktet)
Sist endret av random42099; 24. september 2016 kl. 17:07.
Uten Filter
Trådstarter
Skal sjekke ut den appen. Å blande på vekt virker som en grei løsning.

Hva tror du om denne vekta, 0,01 g ser det ut til:
https://www.fasttech.com/products/0/...-jewelry-scale

Eller denne :https://www.fasttech.com/products/0/...ellery-digital

Tror vi har en vinner her, tommel opp fra en bruker som også benytter den til e-juice
https://www.fasttech.com/products/0/...ale-600g-0-01g
Sist endret av frtoretang; 24. september 2016 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har ikke erfaring med noen av disse, men hvis de er stabile og presise så burde det gå fint. American Weigh selger med kontroll vekter slik at du kan kalibrere med gjevne mellomrom, betalte 600-700 spenn, men den holder veldig godt. Kjør på og kom i gang, så kan du heller oppgradere hvis du opplever det som nødvendig.
Låner tråden litt, jeg er også rimelig ny på damping. Jeg vurderer å lage mine egne "juice'es". Saken er at jeg bruker nikotin i mine "juice'es" og finner svært lite rundt lovligheten rundt å bestille nikotinbaser. Jeg har lest endel om nikotinbaser og etter hva jeg har lest er det stor forskjell og de beste basene er helt gjennomsiktig, luktfri og nesten smaksfri inntil 18 mg.

De plassene jeg har handlet juice på til nå virker til å bruke en dårlig og sikkert billig produsent noe som resulterer i at selv med så lite som 6mg nikotin så dominerer det smaken. Så spørsmålet mitt er, kan jeg importere nikotinbaser og hvis så tilfelle hvor mye?
Sist endret av LoveToGrow; 26. september 2016 kl. 22:03.
Uten Filter
Trådstarter
Ifølge gjeldende/praktiserende regelverk så kan du bestille nikotinholdig baser fra EU land for "inntil 3 måneders bruk". Rimelig vidt begrep med andre ord.
Det er noen nettsider som nevner at de har "pharmaceutical grade nicotine", dette skal være den reneste fromen for nikotin. Det er nok mye av e-juice greiene som lages i skitne kjellere, hjemme på kjøkkenet eller i garasjer rundt forbi. Er jo også litt vrient å vite om det virkelig er pharmaceutical grade nicotine slik de claimer på sidene sine.

Tror du bare må søke på e-juice og finne referanser til forskjellige butikker som blir nevnt som bra også får du velge utifra hva som virker mest troverdig for deg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ifølge gjeldende/praktiserende regelverk så kan du bestille nikotinholdig baser fra EU land for "inntil 3 måneders bruk". Rimelig vidt begrep med andre ord.
Det er noen nettsider som nevner at de har "pharmaceutical grade nicotine", dette skal være den reneste fromen for nikotin. Det er nok mye av e-juice greiene som lages i skitne kjellere, hjemme på kjøkkenet eller i garasjer rundt forbi. Er jo også litt vrient å vite om det virkelig er pharmaceutical grade nicotine slik de claimer på sidene sine.

Tror du bare må søke på e-juice og finne referanser til forskjellige butikker som blir nevnt som bra også får du velge utifra hva som virker mest troverdig for deg.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Vel det var jo litt balle, da jeg tror den forhandleren jeg kunne tenkt meg å prøve er lokalisert i statene, men kanskje jeg tar sjansen på en liten flaske uansett Her er nettsiden om noen skulle være interessert: https://www.nudenicotine.com
Jeg bestiller stort sett 200ml med 100mg/ml nikotin fra mixnmatcheliquids eller pinkmule og har aldri hatt noe problem med tollen bortsett fra at pakkene blir åpnet for kontroll innimellom.
Uten Filter
Trådstarter
Er det noen som vet om det er er en bra vape shop på svinesund på det gamle handelsområdet?
Evt. om det ikke er et så går det vel greit på nordby også, selv om jeg egentlig ikke liker nordby.

Vet det er en inne i strømstad men det går ikke denne gangen, det må bli enten svinesund eller nordby.

Kunne vært ok å testet litt smaker før en kjøper. Om noen har erfaring med priser etc så er det veldig bra.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Er det noen som vet om det er er en bra vape shop på svinesund på det gamle handelsområdet?
Evt. om det ikke er et så går det vel greit på nordby også, selv om jeg egentlig ikke liker nordby.

Vet det er en inne i strømstad men det går ikke denne gangen, det må bli enten svinesund eller nordby.

Kunne vært ok å testet litt smaker før en kjøper. Om noen har erfaring med priser etc så er det veldig bra.
Vis hele sitatet...
iSmokeKing ligger på Svinesund ca 50 meter etter TvBoden. De har godt utvalg av smaker og du kan prøve alle. Prisene varierer veldig på hvilke merke du skal ha.

TvBoden har vel også men jeg anbefaler å gå de ekstra 50 meterene til iSmokeKing.
Uten Filter
Trådstarter
Takker. Det så da veldig så hjemmekoselig ut. Da blir det ismkeking på svinesund.

http://www.ismokeking.com/iskshop/no?page=About
Mikser dere faktisk E-juice selv? Trodde bare man fikk kjøpt ferdig-mixet.
Uten Filter
Trådstarter
Blir svært mye billigere å mikse selv. Pluss at en kan blande smaker som en selv liker og kan bestemme både styrke på nikotin, og ikke minst hvor mye smak det skal være på juicen. For det man betaler for et par 30 ml juicer så har man 1 liter base til å starte med. Så trenger man litt essenser. Da er man igang.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uten Filter
Trådstarter
En liten oppdatering fra Svinesundsturen igår. Var innom TV Boden, ismokeking og en jeg ikke husker navnet på.

ismokeking:

Lukter som et parfymeri. Er helt vilt åssen det dufter av de forskjellige juicene, og alle lukter kappes om å nå nesa så det blir nesten too much. Får meg et munnstykke og går igang med å dampe på de forskjellige smakene. For en skuffelse. Smaken kan best beskrives som en mellomting mellom hvordan vaskepulver lukter og åssen parfyme smaker. Endel juicer smakte så jævlig at et par puff var alt jeg klarte av de. Veldig konsentrerte i smak og lukt. Flere moddene hadde brente coiler. Selv smaker som jeg vet fra før er gode traff ikke hos meg. Ikke engang favoritt smaken mango. Leser på noen av flaskene og det virker for meg som det er svært få om noen rene smaker, det er jevnt over blandingsjuicer og kanskje passer ikke mixingen min gane? Finner rett og slett ikke en eneste smak jeg synes det er verdt å bruke penger på. Skuffende. Four Elements juicene får terningkast 1. Opplevelsen hadde kanskje vært bedre om en ikke hadde dampet på et par brente coiler på toppen av alt annet. Det er heller ingen vilje til å blande juice på forespørsel fra kunde, med ønsket VG/PG ratio og smaker. Hadde endel bra priser på hardware. Kommer ikke til gå på denne sjappa igjen. Ei heller benytte deres webshop.

Tv Boden:

Mye folk innom så det tar litt tid å få hjelp. Heller ikke her blander de juicer på forespørsel. Bra utvalg av juicer fra forskjellige produsenter. Demo modsa har rene og freshe coiler. Finner flere juicer som passer min smak. Noe høye priser på enkelte hardware. Men vel innafor mtp at du får produktet rett å hånden og slipper postgang. Ender opp med et par nye tanker, 4 forskjellige juicer, VG base uten nik og Pg med. Hyggelig betjening, men skulle gjerne sett at de var mer kundeorienterte og mixet opp smaker på forespørsel. Men damping er jo kun en liten del av TV boden så det får være greit. Terningkast 4, litt trekk for de kunne gjort mer utav dette. Kommer til å handle der fremover også, og håper å se ennå større utvalg, og kanskje også mixing.

"Nr3"

Husker ikke navnet på denne, ligger skrått tvers over fra Tv boden. Var ferdighandlet så tittet bare innom, orket ikke stå i kø for å snakke med fyren bak disken.
Mer hardware enn juice. Skal ta en skikkelig runde neste gang. Såvidt jeg kunne se var prisene helt greie.

Med mindre det har dukket opp dedikerte dampshopper på Nordby så er det uten tvil svinesund som gjelder for dampere.
Utvalget på Nordby er svært begrenset. Tv boden alene er verdt turen, og for de av dere som vet dere liker Four Elements serien av juicer fra Ismokeking, så er nok også den shoppen verdt turen. Dere som reagerer på sterke lukter bør ta turen til TV boden fremfor Ismokeking.
Sist endret av frtoretang; 9. oktober 2016 kl. 11:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her en en fin oppskrift på dank juice. Jeg har faktisk ikke rulla meg en eneste jay etter at brodern lærte meg dette! Man får mye mer rus for penga, slipper å røyke med tobakk og ikke minst null noia for at naboene lukter shit. Enjoy

Ta ca. 1g god bønne, 8 ml PG og 2 ml VG (80/20) i et vannbad og la dette smelte sammen i 30-60 minutter på medium varme. Rør om med jevne mellomrom. La det kjøle seg ned i 10-15 min og filtrer guffa gjennom et kaffefilter eller lignende før du putter det i tanken etterpå, hvis ikke brenner man coils fort som faen.
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Her en en fin oppskrift på dank juice. Jeg har faktisk ikke rulla meg en eneste jay etter at brodern lærte meg dette! Man får mye mer rus for penga, slipper å røyke med tobakk og ikke minst null noia for at naboene lukter shit. Enjoy

Ta ca. 1g god bønne, 8 ml PG og 2 ml VG (80/20) i et vannbad og la dette smelte sammen i 30-60 minutter på medium varme. Rør om med jevne mellomrom. La det kjøle seg ned i 10-15 min og filtrer guffa gjennom et kaffefilter eller lignende før du putter det i tanken etterpå, hvis ikke brenner man coils fort som faen.
Vis hele sitatet...
Planer om å gjøre dette selv. Hvordan instillinger har du på da du røyker det?
Innstillinger? Har en Eleaf iJust2 med en Lyche 4ml tank hvis det er hva du lurte på. Har ikke bygd noe hardcore custom greier akkurat
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Innstillinger? Har en Eleaf iJust2 med en Lyche 4ml tank hvis det er hva du lurte på. Har ikke bygd noe hardcore custom greier akkurat
Vis hele sitatet...
Bare tenkte på om det var noen spesiell watt den burde stå på for å få best effekt.
Aner ikke åssen man endrer watt på Eleafen jeg. Standard innstillinger funker fint iaf
Watt kommer jo helt ann på coilen, på min avocado 24 dual coil 0,20 ohm så trenger jeg 80 watt for å få noe damp
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Her en en fin oppskrift på dank juice. Jeg har faktisk ikke rulla meg en eneste jay etter at brodern lærte meg dette! Man får mye mer rus for penga, slipper å røyke med tobakk og ikke minst null noia for at naboene lukter shit. Enjoy

Ta ca. 1g god bønne, 8 ml PG og 2 ml VG (80/20) i et vannbad og la dette smelte sammen i 30-60 minutter på medium varme. Rør om med jevne mellomrom. La det kjøle seg ned i 10-15 min og filtrer guffa gjennom et kaffefilter eller lignende før du putter det i tanken etterpå, hvis ikke brenner man coils fort som faen.
Vis hele sitatet...
Prøvde oppskriften din i går og må innrømme at jeg ikke hadde den helt store forventningen, men må si at det funket som gull, det eneste jeg egentlig vil spørre om er hva du bruker for å filtrere væsken? Jeg glemte å kjøpe kaffefilter og endte opp med å bruke en tepose. Dessverre ble ikke resultatet helt det jeg hadde håpet, så jeg er ute etter en bedre metode å filtrere på.

Jeg vet jeg kan lage "shatter" konsentrat og hele den pakka, men vil gjene slippe om jeg kan, men en helt klar væske hadde vært supert