Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3341
Heisann! Det er noen år siden jeg har spillt noe særlig. Tenkte jeg skulle begynne igjen. Jeg pleide å spille Call Of Duty Modern Warfare 2 på XBOX og Battlefield 2 på PC. Men det er jo ikke så mange som spiller disse spillene lenger. Så nå lurer jeg på om noen vet om noen lignende spill? Som er moderne krigsspill som ikke er fremtid/overdrevet? Med online multiplayer?
Arma III går for å være en av de bedre krigssimulatorene som er laget.
Med drøssevis av veldig forseggjorte mods og addons, kan jeg nærmest garantere deg fantastisk mange timer med moro, om du går i gang med dette spillet.
Battlefield 4 er jo must. Ingen over ingen ved siden!
Insurgency er ganske bra, Veldig Realistisk.

Rainbow Six: Siege.

Ville sjekka ut et kommende spill som heter: back to tarkov

Ser heftig ut
Sist endret av Slittsen; 3. september 2016 kl. 18:26. Grunn: Tillegs Spill
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Battlefield 1 Beta?
Sjekka ut alle forslagene deres. Gode forslag. Takk for svar
Anbefaler Insurgency på det sterkeste selv, er fast paced så nok av action. Arma 3 om du vil ha litt mer mil-sim.
Battlefield 1 kommer jo snart da, så det er kanskje relevant. Som nevnt av nso, er det åpen beta nå. Tror det er igjen 5 dager eller noe, så du har tid til å laste ned og prøve det.

Ellers syns jeg Insurgency (og Day of Infamy, deres ww2 standalone-spill) er solide fps, med masse fokus på taktisk gameplay og realistiske kamper (du dør basically nesten alltid av 1-2 skudd, mye fokus på å dekke posisjoner og lagspill hele veien)
Det er skikkelig actionfylt, og mye mer intenst enn f.eks CS.
Det er ganske smoothe controls i spillet, og det er god flyt hele veien. Det føles jævlig bra å spille, rett og slett.

Må også nevne Verdun, som er ww1 trench warfare. Man er mesteparten av tiden nede i skyttergraver og sikter etter fiender som stormer mot deg over slettene, eller omvendt. Det går altså i etapper, hvor man bytter på å angripe og forsvare skyttergravene. Syns det er digg med et krigsspill hvor alle holdes samlet og ikke flyr rundt i alle retninger på egenhånd (som i battlefield, hvor mange solo players løper rundt og gjør rare ting som ikke hjelper teamet noen vei)
Dette spillet er litt seigt og mer voksent enn mye annet, så det er ikke alle som kan digge det. Jeg kan sette pris på det for å ha en litt mer moden stil enn mange andre krigsspill, samtidig som det er kan være knallvanskelig å i det hele tatt se noen fiender ute på marka. Ikke et spill for dem som er ute etter instant-satisfaction og g0dlike frags hele tiden. Noen ganger går det flere minutter i mellom hver fiende jeg ser...
Det er også litt seigere controls og feel på dette spillet, enn mye annet.

Red Orchestra 2 er også et flott ww2-krigsspill, men også hakket mer hardcore realistisk enn f.eks Counter Strike eller Battlefield-spillene. Da mener jeg at det er slik type spill hvor du må følge ordre fra offiserer på laget ditt, gå i sammen med squaden din - eller tap kampen, rett og slett.
Det er ikke et spill hvor du løper rundt aleine og ignorerer beskjeder som teammates gir. (type casual gaming)
Høyt fokus på lagspill, eller tap kampen.
Spillmotoren følkes litt clunky og klønete til tider, men ingenting jeg kan sette fingeren på og si er gamebreaking.

Hvis jeg skal flisespikke litt, må jeg si at både Verdun og RO2 har litt "clunky" feel i forhold til Insurgency og Battlefield altså.
Det samme kan man absolutt si om ARMA-spillene (som noen andre foreslo).
De er gode som militær-simulatorer, men kan oppleves som lite brukervennlige for folk som ikke spiller mye dataspill og vil ha det moro fort og enkelt. Man må liksom jobbe litt mer for moroa i RO2, Arma og Verdun.
Altså at det kan være litt tråkige controls, frytkelig mange knapper å holde oversikt over (spess ARMA), og generelt litt rotete designa spillmotorer (igjen arma, littegrann ro2 og til tider Verdun )
Den betaen var svært skuffende synes jeg (Ps4). Dørgende kjedelig map. Ikke spesielt ålreit grafikk, men dette er jo ikke ferdig produkt, klar over det. Staying positive men No Mans Sky har gjort meg paranoid. Aldri forhåndsbestill!

Også klar over at Hello Games består av 15 personer eller noe og at Dice er "en del" større, men faen heller, No Mans Sky var shit
Sist endret av NodSquad; 3. september 2016 kl. 22:14.
Dette er ikke akkurat det du ser etter, men må bare anbefale "Wolfenstein The new order" og Wolfenstein the old blood". Har ikke hatt en bedre FPS følelse på lenge selv om dette kun er single player. Settingen er også sinnsykt kul, andre verdenskrig sluttet ikke i 1945, men i 1948 og tyskerne vant krigen. "The new order" tar deg da til rundt 1970 i en verden der tyskerne kontrollerer. Det er litt heftig fantasy etc. er ikke "fan" av overdrevne spill jeg heller, men dette var liksom i half life 2 sjangeren for meg altså, bare sjekk trailerne så finner du fort vekk ut om det er noe for deg

The new order:
https://www.youtube.com/watch?v=BlvfqfGTar4

The old blood:
https://www.youtube.com/watch?v=Viv8e9_-kHo
Hvis du er ute etter realisme er Squad eller Arma3 tingen!
Battlefield 2 er forøvrig fungerende og i beste velgående!
Du kan laste det ned her gratis https://battlelog.co/
Det er fortsatt et lass med mennesker som spiller det, fortsatt like gøy som i 2005!
Det som gjør det så fantastisk er at snittalderen på spillerene er 30+, ergo noe mer seriøs gaming!
Så har du også Project Reality som er lenket til BF2, litt mer ala Arma spillene
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva slags type multiplayer skytespill som ikke er overdrevet. det er jo forskjellige typer av skytespill f.e.k.s tredje person, realistisk, simulator osv.
men hvis du er ute etter en simulator så kanskje squad eller arma 3 hadde vært noe. leter du etter tredje person ville jeg ha foreslått the division.
men er du bare uten etter et vanlig skytespill så er det kanskje battlefield 4.
Sitat av overwatch Vis innlegg
Dette er ikke akkurat det du ser etter, men må bare anbefale "Wolfenstein The new order" og Wolfenstein the old blood". Har ikke hatt en bedre FPS følelse på lenge selv om dette kun er single player. Settingen er også sinnsykt kul, andre verdenskrig sluttet ikke i 1945, men i 1948 og tyskerne vant krigen. "The new order" tar deg da til rundt 1970 i en verden der tyskerne kontrollerer. Det er litt heftig fantasy etc. er ikke "fan" av overdrevne spill jeg heller, men dette var liksom i half life 2 sjangeren for meg altså, bare sjekk trailerne så finner du fort vekk ut om det er noe for deg

The new order:
https://www.youtube.com/watch?v=BlvfqfGTar4

The old blood:
https://www.youtube.com/watch?v=Viv8e9_-kHo
Vis hele sitatet...
Det er noe av de bedere spillene jeg har spilt den siste tiden. Sjelden med FPS spill som har en bra story over seg. Minner om Half Life serien som du sier. Du burde prøve Black Mesa om du ikke har gjort det enda.

OT: Du har jo de nyere spillene i serien da. Som de nye Black Ops spillene og BF4. Også kommer MW1 til å bli remastered og da kan det være at en del flytter seg over ditt.