Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 694
La meg gå rett til saken. Jeg har akne og urent hud. Jeg vil ha det bort. Min venn sier at du kan bruke castorolje og tea tree olj
Han har vist meg https://castorolie.dk hvor de refererer til noen akne studier. Bare vet at ricinusolje brukes som avføringsmiddel og for hårtap. I Sverige er det en populær hårolje. Er ganske skeptisk.

Noen her inne der har hadde akne og har erfaring med å behandle den? Muligens hatt flaks med krem ​​fra apoteket?
De tingene du nevner er veldig uttørkede for huden, og kan føre til at det blir verre. Mange får akne på grunn av at man har tørr hud som ikke får nok fukt, dermed overproduserer huden talg. Jeg vil anbefale deg å prøve med en god hudpleieserie, rens huden morgen og kveld, bruk peeling 2 ganger i uken, og bruk en god fuktighetskrem. Pass på at du velger produkter som er tilpasset din hudtype. Det er viktig å få i seg nok vann, og det kan også hjelpe å ta sol.

Noe annet du kan prøve er skinrepair (kosttilskudd), funker bra for mange. Noe du kan få tak i på apoteket er basiron, den fungerer også bra mot akne.
Gå til en dermatolog. Du får bedre hjelp der enn av venner og randoms på nett.
Ja, tea tree oil funker, og mange kremer på du får på apotek funker også. Men om du oppsøker profesjonelle så får du råd og behandling som er tilpasset din hud; kanskje du trenger noe resept-belagt for eksempel.
Er du i puberteten? Hvis så, så må du nesten regne med litt akne. Opplevde at når skjeggveksten tiltok, så avtok akneproblemet.