Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2776
Ser flere på FB etterspør listeprisen på bilen sin når den var ny. Dette i forbindelse med skattemeldingen. Har ikke selv mottatt skattemeldingen. Er det noen som vet hvorfor skatteetaten skal ha denne informasjonen og om det gjør noe utslag på skatteoppgjøret?
Har vel med hvor mye formue du har.
Listepris finner du her :https://www.skatteetaten.no/satser/b...tepris-som-ny/
Det er for å beregne formuen din, men de regner om til dagens verdi og verdien jeg fikk på min bil ble lavere enn hva jeg ville fått om jeg hadde solgt den privat. Det ligger også en lenke til listepris på biler du kan klikke på under utfylling, for å finne listeprisen på bilen din.
Bare skriv 0 om du ikke vet :-)
Sitat av 4asd13 Vis innlegg
Bare skriv 0 om du ikke vet :-)
Vis hele sitatet...
Helt helt sikker? Noen som vet?

Også lurer jeg på om liste pris er helt identisk med det jeg betalte som nypris?

Det campingvognen min det er snakk om og listeprisen finnes ikke i noen tabell.
Sist endret av KnutAnkhAton; 30. mars 2020 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skrive 0 er jo det dummeste du gjør. Det betyr at du ikke eier den noe de ser at du gjør.

Her ser du hvordan avskriving regnes på bil. Gjør tilsvarende så er du trygg.

https://www.skatteetaten.no/person/s...erdsettes-bil/
det står at jeg skal sette listeprisen innkjøpsåret. Så det er vel egentlig ikke noe å beregne?
Du vet sånn ca hva den kostet. Hvis ikke kan du ringe forhandler av merket så har nok de en viss ide.
Er bilen mer enn 10-15 år kan man like gjerne skrive 0.

Som eksempel har min Volvo fra 1999 en nypris på 500k og en verdi på 1000kr.
Låner tråden litt:
Noen andre som ikke fikk den "nye" skattemeldingen? Når jeg logget inn, ble jeg forwarda til altinn.no og den gode, gamle skattemeldingen. Var det ikke slik at alle skulle få den nye versjonen i år?