Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1012
Hey Freaks.
Har en liten stund tenkt på å lage en liten serie/show generelt til MC. Jeg vet det finnes MANGE forskjellige serier fra før av, og mange er veldig like og noen også kjedelige.

Jeg har ikke fastsatt at jeg skal lage en serie, kommer til å prøve meg litt frem først, og se, men jeg trenger litt hjelp til hva jeg bør gjøre for å få det til å bli ekstraordinært og morsomt å se på. Dette for å skille meg litt ut fra alle andre. Blant annet har jeg ikke noen stor intensjon i å nå utenlandske seere, da det er tusenvis av andre som gjør det, og min engelsk er heller ikke 10/10. Jeg skal derfor snakke på norsk, som jeg vet kommer til å bli annerledes.

Men jeg trenger fortsatt hjelp til hva hovedtemaet/storyen osv skal være i serien. Jeg kommer også til å se på interessen for at jeg skal lage denne serien. Gidder ikke å lage masse filmer for 40 views per film, men har heller ikke noen mål om å få 200 000 heller.. takker og bukker hvis jeg får det selvfølgelig, men dere skjønner hva jeg mener.

Så hva synes dere om ideen min? og synes dere jeg burde gjøre dette? '
Noen ideer til hva serien kan handle om?

Det er forresten mulig at jeg kan lage filmer fra andre spill også, men det blir ikke med det første..

PS: jeg har en annen bruker her på forumet, som jeg bruker til alt annet, denne kommer jeg bare til å bruke til gaming osv.

KongKirby
Vel ha klar stemme, no lagg, ha notater skal hvis hjelpe spille med noen? kan jo kommer over til meg er en god del der, kunne tatt group chat er jo 5-8 spillere der hadde vert tøft da men på engelsk da.

men jo klar stemme ikke lagg ikke gruble. så kan jo handle om at du kommer og går over til serveren min starter ny om 2 dager 1.9
Takk for svar

Ja det er sånne ting jeg har tenkt på. Vurderer også å hoste server (fra en annen pc) istedet for å spille single player. Blir for lagg..

ha notater skal hvis hjelpe spille med noen?
Vis hele sitatet...
Mener du hvis jeg skal lage en slags tutorial?

Gi meg forresten ip til serveren du skal starte da! enten på PM eller her, samme for meg

Trenger flere forslag til idéer! Syns adventure/survival videoer er litt oppbrukt, men vil kanskje prøve det..

Og forresten, hva er best til å recorde med? Er det Fraps som er det beste? eller er Camtasia bedre? Eller er det noen andre?

Takker for svar
Godt initiativ! Leter fortsatt etter gode norske mc serier. Du kan jo begynne med feks survival/adventure. Og se litt hva det blir ut av det. Etterhvert kan du jo kanskje begynne å teste ut forskellige MC servere? Og recorde at du er der og tester dem ut. Rett og slett en Server anbefaler/anmelder
Går jo også ann å lage tutorials!

Kan jo også prøve noe lignende JVMyhre's "Building Quest", bare på norsk, og kanskje litt annerledes.. opp til deg!
Veldig mye du kan lage video av i MC.
Kanskje en smule off topic, men; finnes det noen andre suksessfulle MC-serier annet enn Simon og Lewis (aka. The Yogscast) sine? :P
Sitat av Shittles Vis innlegg
Kanskje en smule off topic, men; finnes det noen andre suksessfulle MC-serier annet enn Simon og Lewis (aka. The Yogscast) sine? :P
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor folk liker det..

Jeg følger med på CaptainSparklez, han er episk.
Det spørs hva du ser etter da. Hvis du liker å se på store ting(farms etc), som er lagd legit, vil jeg anbefale å sjekke ut Dataless822. Tror ikke du finner noen som bygger større enn han.. hvertfall ikke legit

Og Yogscast er sin sjanger, mens noen ser bare etter tutorials. Mye å velge imellom, og jeg syns det blir feil å kalle kun en serie suksessfull
Kunne absolutt joinet noe sånt, om du setter igang etter nyttår, siden jeg ikke kjøper pc før den tid :P
Å lage videoer sammen mener du?

Takk for svar folkens, tror jeg skal begynne å recorde snart, og jeg starter nok med litt survival, for å bli vant til å snakke og spille samtidig.. aldri gjort noe sånt før.

Forresten, jeg fikk ikke noe svar på en bra screen recorder.. noen som vet om noe bra?
Sitat av KongKirby Vis innlegg
Å lage videoer sammen mener du?
Vis hele sitatet...
I øyeblikket var det tanken ja, når jeg leste en post om flere som jobbet sammen på episode
Sitat av Shittles Vis innlegg
Kanskje en smule off topic, men; finnes det noen andre suksessfulle MC-serier annet enn Simon og Lewis (aka. The Yogscast) sine? :P
Vis hele sitatet...
Kevin sine er ekstremt morsomme .
Sitat av leoutranger Vis innlegg
Kevin sine er ekstremt morsomme .
Vis hele sitatet...
Link?........
singleplayer er jo egentlig bare å se på at en annen spiller. multiplayer kan være morsommere vis du skal lage store eks: http://www.youtube.com/watch?v=2Gi9-UZKYo4 . men visst du skal gjøre det på singleplayer så kan det være lurt og finne spennende worlder og flere episoder. lykke til
Sitat av Bloomat Vis innlegg
singleplayer er jo egentlig bare å se på at en annen spiller. multiplayer kan være morsommere vis du skal lage store eks: http://www.youtube.com/watch?v=2Gi9-UZKYo4 . men visst du skal gjøre det på singleplayer så kan det være lurt og finne spennende worlder og flere episoder. lykke til
Vis hele sitatet...
Støtter denne! Spiller ikke Minecraft selv, men elsker Yogscast sin serie