Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2418
Hei,

har en laptop som i grunn er veldig bra (til å være 2-3 år gammel), men har i det siste blitt veldig varm (fort). Er det mulig å bytte ut vifte evt andre komponenter i stede for å erstatte hele PCen for å løse dette problemet?

Edit: Det er en HP HDX16
Sist endret av Romanowa; 31. juli 2011 kl. 20:38.
prøvd å bare blåse rent viftene?
HP er kjent for å bli ekstremt varme, det eneste du kan gjøre å sikre at den får nok lufting og evt. opne og fjerne støv fra CPU-vifta.
Romanowa's Avatar
Trådstarter
Er jeg nødt til å skru den fra hverandre da? Altså under tastaturet, eller under selve PCen?
Sitat av Romanowa Vis innlegg
Er jeg nødt til å skru den fra hverandre da? Altså under tastaturet, eller under selve PCen?
Vis hele sitatet...
Tja så sant det ikke er akutt varmgang så er dette sannsynligvis ikke nødvendig, har du målt temperaturen på den med feks. SpeedFan?
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Jeg vil anbefale deg å bruke speedfan, som nevnt over, for å se hvor varm laptopen din blir. Se på temperaturen. Om det ligger på 90+ selv om det er god lufting, vil jeg anbefale å sende inn til rensing, eventuelt gjøre det selv om du føler deg trygg.
Romanowa's Avatar
Trådstarter
Ser dette bra ut?
Name:  speedfan.jpg
Views: 409
Size:  28,0 KB
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Romanowa Vis innlegg
Ser dette bra ut?
Vedlegg 9054
Vis hele sitatet...
for og si det sån min laptop ligger på min 75* rett etter oppstart. så du ligger ikke så ille an.
Temperaturen ser helt fin ut den, ikke noe å bekymre seg over. Men pass på at viftene alltid har godgjennomstrømning (ikke sett den på fanget eller i senga etc.).
Jeg brukte denne på min laptop (før jeg tok til fornuften og kjøpte stasjonær), senket tempen med rundt 15-20 grader
Prøvde å rense den uten hell, hvor er det billigst i oslo å få den renset?
Ser det ligger en hel hybelkanin inne ved vifta.
Sist endret av Romanowa; 1. august 2011 kl. 17:20.
Kan elkjøp fikse det?
Støvsugern pleier å gjøre susen form meg
Men den kommer ikke til er en stor hybelkanin inni der liksom.. haha