Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3231
gentleman #1
ViceR's Avatar
Hallo, alle.

Jeg sitter her nå og ser på Nat Geo, på Amerikas tøffeste fengsler. Det slo meg at før satt jeg og storkoste meg mens Nat Geo viste programmer om eldgamle myter; den hellige gral, arken, det gamle egypt, osv. Nå ser jeg nesten bare programmer som Amerikas tøffeste fengsler, Drugs Inc, mer fengselsprogrammer, osv. Dette syns jeg er trist, for det var akkurat det som skjedde med Discovery.

Noen andre som ser seg enige?
Dessverre handler det kun om å sjokkere og få flest seertall for å få annonsører, og slike realityprogram er billige å produsere og populære.
Slik har det nok desværre blitt. Men www.nationalgeographic.com er fortsatt like bra som alltid
Savner Air Crash Investigation som det var før, når man fikk en skikkelig rekonstruksjon av hvordan folk oppførte seg før takeoff, etter takeoff og under selve ulykken, nå ser jeg sjelden noe rekonstruksjon og vi får vite hvordan det ender med flyet helt i starten av episoden før den starter omtrent :/
Prøv History Channel du
Selve programmene de sender er jeg en stor fan av, bare synd at de sender de i reprise 24\7
Meh.. Discovery, NGC og History var den eneste grunnen til at jeg hadde TV. Leverte tilbake dekoderen tidligere i år da jeg skjønte at det aller meste av det de viste kun var drit.. Så nå er TV'n min blitt PC-skjerm, og jeg laster ned de TV-seriene som fortsatt er verdt å se :P
Helvetes reality-TV...
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Prøv History Channel du
Vis hele sitatet...
History Channel er ikke så mye bedre, de også sender ice road truckers og andre grusomt kjedelige programmer.

Problemet med de kanalene (Discovery, Nat. geo. History etc.) er ikke bare at de sender ubrukelige reality programmer om tildels kjedelige yrker, men at de også lar disse programmene blir sendt i reprise døgnet rundt.

Og når vi er inne på disse yrkesprogrammene, er det noen fler enn meg som lurer på hvordan de menneskene i det hele tatt tørr å dra på jobb om morgenen? De har jo alle den absolutt farligste jobben i verden, hvor den aller minste ting kan drepe både deg og kollegaer når som helst.
Som kid satt jeg trollbundet til sir David Attenboroughs dokumentarer og annet på NatGeo, Discovery og Animal Planet. Mulig det er fordi jeg har vokst, men det er særdeles sjeldent jeg ser noe av interesse på noen av de kanalene lenger. Mythbusters var relativt underholdende, men også det har falmet.

BBC, derimot, fortsetter å lage fantastiske naturdokumentarer. Når det kommer til sosiale dokumentarer, finnes det selvsagt fortsatt mange med høy kvalitet, men de nevnte kanalene er rett og slett ikke seriøse nok til å sende dem. Det handler om seertall, ikke kvalitet. Triste saker, men sånn funker systemet.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Trådstarter
Sitat av EoT Vis innlegg
BBC, derimot, fortsetter å lage fantastiske naturdokumentarer. Når det kommer til sosiale dokumentarer, finnes det selvsagt fortsatt mange med høy kvalitet, men de nevnte kanalene er rett og slett ikke seriøse nok til å sende dem. Det handler om seertall, ikke kvalitet. Triste saker, men sånn funker systemet.
Vis hele sitatet...
Amen. De er alltid like fantastiske. Har harddisken min fulle av dem, i Full HD. Livet er herlig.
Sitat av r0bin Vis innlegg
History Channel er ikke så mye bedre, de også sender ice road truckers og andre grusomt kjedelige programmer.
Vis hele sitatet...
Ice Road Truckers er faktisk en av favoritt programmene mine på den kanalen
IRT: Deadliest Roads er bare helt fantastisk

Så har man American Pickers, det programmet hvor man følger de som driver butikk der hvor de kjøper antikvitet og masse andre fantastiske ting, av kunder som kommer innom, Ancient Aliens, Universe, America: The Story Of The US osv
Sist endret av KevinNice; 13. juli 2011 kl. 01:07.
Last ned Planet Earth, sorry for Off-Topic, men jeg bare må anbefale den serien.
jeg elsker disse progammene, dog dumt de ikke har noe forensic hvor de rekonstruerer saker som mord og forklarer all etterforskning er også enig i det du sier!
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Vi kommer nok til å bli mer glad i Nrk fremover..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Har ikke sett på tv på snart 2 år..

Nedlastning, HD, TV som pc-skjerm, win.
Det hadde jo vært greit med ett å annet miami ink, american roadster eller deadlyest catch. Men nå går de jo som TS sier HELE dagen. Og gjerne bare i forskjellige versjoner av seg selv.

Det begynte med Discovery, Så Nat Geo og nå History. Jeg tror det er fordi folk flest heller faktisk ser på disse. Folk flest ser ikke på hvordan pyramidene ble bygget eller hvorfor haien ikke har utviklet seg på millioner av år. Noe som er meget synd, for det gjør jeg, og jeg ønsker og beholde disse programmene. En annen ting er at jeg tror det er ganske mye billigere å produsere disse kjipe programmene. Miami ink, L.A ink og London ink gikk sist jeg så på TV for vel over et år siden. Man trenger:

-Et studio
-Noen tatovører
-Et par kameraer

Man trenger ikke nye ideer en gang siden det er det samme i alle programmene.
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Selve programmene de sender er jeg en stor fan av, bare synd at de sender de i reprise 24\7
Vis hele sitatet...

Helt enig...Veldig mye bra...Men reprise hele tiden... Selvsagt handler det om seriertall osv..Det er jo sånn de tjener penger...Men mange som liker disse programmene...Ellers hadde de ikke sendt dem.., History Channel og de andre kanalene sender Air crash som noen nevner her hele tiden...Så bare å slå over på en annen kanal så får du sett fly som går ned.
Sitat av 8989 Vis innlegg
Helt enig...Veldig mye bra...Men reprise hele tiden... Selvsagt handler det om seriertall osv..Det er jo sånn de tjener penger...Men mange som liker disse programmene...Ellers hadde de ikke sendt dem.., History Channel og de andre kanalene sender Air crash som noen nevner her hele tiden...Så bare å slå over på en annen kanal så får du sett fly som går ned.
Vis hele sitatet...
Dersom man ser på History Channel absolutt hele dagen (noe jeg gjør) så kan det bli litt mye reprise ja. Men det gode med History Channel er at det kommer noe nytt hver dag
Air crash har jeg aldri sett noe av på History Channel. Er du sikker på at History Channel sender det programmet? Hvilke dager og tider, i så fall?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Dersom man ser på History Channel absolutt hele dagen (noe jeg gjør) så kan det bli litt mye reprise ja. Men det gode med History Channel er at det kommer noe nytt hver dag
Air crash har jeg aldri sett noe av på History Channel. Er du sikker på at History Channel sender det programmet? Hvilke dager og tider, i så fall?
Vis hele sitatet...

Air Crash er vel på Nat Geo. Ellers er jeg enig med mange i denne tråden, det er for mye fjas på TV generelt. Jeg har en kanalpakke inkludert i boretslaget jeg bor i, men har ikke koblet det til TV

1. torrent
2. HDMI ut fra laptop
3. ??????
4. profit!
Av HDMI får du også dårligere bilde og lydkvalitet.
Da er det bedre å kjøpe dvd eller bluray'en til seriene man vil se
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Av HDMI får du også dårligere bilde og lydkvalitet.
Da er det bedre å kjøpe dvd eller bluray'en til seriene man vil se
Vis hele sitatet...
What?
Kan ikke si at jeg er enig der gitt.
Hva slags pc har du isåfall? På den stasjonære min er det en fryd å se på full-hd filmer/serier, mens på en eldre bærbar med HDMI utgang er det rimelig dårlig i forhold..
Ser på tv nærmast for reklamens skyld for tia, må holde seg oppdatert vettu
Men jeg savner virkelig da Discovery var en bra kanal, savner spesielt krimprogramma der.
Sitat av rW. Vis innlegg
What?
Kan ikke si at jeg er enig der gitt.
Hva slags pc har du isåfall? På den stasjonære min er det en fryd å se på full-hd filmer/serier, mens på en eldre bærbar med HDMI utgang er det rimelig dårlig i forhold..
Vis hele sitatet...
Jeg har en acer pc til 6000, -

Er visst forskjellig fra person til person og pc til pc
Sist endret av KevinNice; 14. juli 2011 kl. 17:32.
Får ikke dårlig kvallitet av HDMI? Signalet til Bluray går somregel gjennom HDMI. og DVD gjør også det, eller enda verre SCART.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Av HDMI får du også dårligere bilde og lydkvalitet.
Da er det bedre å kjøpe dvd eller bluray'en til seriene man vil se
Vis hele sitatet...

Gjelder å ha en sprek pc
Desverre begynner min TV å bli litt gammel og utdatert, men den er fin å se på fra senga. Skjermen på laptop er god som gull, 17" LED full HD, så kremen av kremen sees på den faktisk.
Jeg syntes Nat geo fortsatt har sjarmen, det du leter etter er nok mer history channel ja

Syntes de forskjellige promoene som går på kanalene i reklamepausene blant annet er utrolig fine!!!
Sitat av HeinzE Vis innlegg
Syntes de forskjellige promoene som går på kanalene i reklamepausene blant annet er utrolig fine!!!
Vis hele sitatet...
Er så enig
Får adrenalin kick i hver eneste reklame pause på History Channel
Sist endret av KevinNice; 14. juli 2011 kl. 17:55.
Animal planet har også blitt kjedelig, det er bare veterinærprogrammer eller dyrepoliti-programmer.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Av HDMI får du også dårligere bilde og lydkvalitet.
Da er det bedre å kjøpe dvd eller bluray'en til seriene man vil se
Vis hele sitatet...
Snakker om du da? HDMI er en overføringsprotokoll mellom skjermer og avspillere, eksempelvis datamaskin og TV. Den kan sende bilde langt over Full HD og lyd med mange kanaler og god båndbredde.

Og uansett om du kjøper DVD og BluRay må disse overføres fra avspiller til TV, som regel med HDMI.

Edit: OBS, for sein, og off-topic.
Sist endret av bronze; 14. juli 2011 kl. 18:02.
Sitat av Archj Vis innlegg
Animal planet har også blitt kjedelig, det er bare veterinærprogrammer eller dyrepoliti-programmer.
Vis hele sitatet...

Hvor finner man ordentlige kvalitets programmer om dyr?
Var i dyreparken her om dagen og da jeg så de ga mat til Julius og crewet ble jeg meget fasinert. Jeg vill se mer!
Til de som syntes kanalene er blitt verre:

Mye som var veldig mye mer interesangt når vi var litt mindre, og interesser innenfor tv, filmer og serier forandrer seg nok også en del opp i gjennom årene (Y)
Gleder meg til Lock'n Load starter jeg
Sist endret av KevinNice; 14. juli 2011 kl. 18:53.
Dette gjelder Mtv og husker det gikk faktisk musikk der før istedet for Cribs, Sweet 16 og Teen Mom på reprise 24/7
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Hvor finner man ordentlige kvalitets programmer om dyr?
Var i dyreparken her om dagen og da jeg så de ga mat til Julius og crewet ble jeg meget fasinert. Jeg vill se mer!
Vis hele sitatet...
Jeg har enda til gode å se en god dokumentarserie om dyr som ikke har blitt produsert av BBC.

Favorittene mine er Life, Planet Earth, Lost Land of the Volcano, Lost Land of the Tiger og Madagascar (sånn ca. i den rekkefølgen).

Om noen har noen andre gode dokumentarserier (helst i HD) å anbefale, rop ut.
Sitat av HeinzE Vis innlegg
Til de som syntes kanalene er blitt verre:

Mye som var veldig mye mer interesangt når vi var litt mindre, og interesser innenfor tv, filmer og serier forandrer seg nok også en del opp i gjennom årene (Y)
Vis hele sitatet...
Selvsagt gjør det det, men kanalene sender jo nesten bare reality-show nå om dagen. Jeg liker interessante dokumentarer om f.eks. dyr eller teknologier, men gir langt faen i hvor mange mil en lubben lastebilsjåfør kjører om vinteren.
Sist endret av Archj; 14. juli 2011 kl. 19:20.
Menneskeheten er i ferd med å bli dumme som brød. Det eneste vi bryr oss om er kjapp og lettfattlig action, fulle folk som har sex og driter seg ut på TV. Og der sitter vi; fullstendig apatiske og ser på det vrøvlet.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Hvor finner man ordentlige kvalitets programmer om dyr?
Var i dyreparken her om dagen og da jeg så de ga mat til Julius og crewet ble jeg meget fasinert. Jeg vill se mer!
Vis hele sitatet...
National Geographic Wild HD har en del greie dyre- og naturprogammer à la det Animal Planet hadde for 5-10 år siden Verdt å sjekke ut om du interesserer deg for dyr!