Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2111
Jeg er i besittelse av et par Cerwin Vega XLS-28 høytalere.

Jeg tenker på å kanskje oppgradere til XLS-12, og da selger jeg naturligvis de jeg for øyeblikket har.

Det jeg lurer på er hva som er en grei pris å ta for dem. Høytalerene ble kjøpt helt nye fra Hifiklubben for omtrent 1 år siden for 4500 kr. Høytalerene er aldri brukt på fest o.l, så jeg har tatt godt vare på dem.

Takker på forhånd for alle svar! (Bare spør hvis dere trenger mer informasjon om høytalerene)

PS: Dette er absolutt ikke forsøk på å selge høytalerene.
3500.-
en grei pris etter ett år, som du kan få solgt dem for
noe tap må du regne med.
Jepp, jeg er helt klar over at jeg må regne med tap. Kan det være muligheter for å presse prisen opp i 4000, eller må jeg møte på verdens dummeste kjøper da?
Sitat av Lamborghini Vis innlegg
Jepp, jeg er helt klar over at jeg må regne med tap. Kan det være muligheter for å presse prisen opp i 4000, eller må jeg møte på verdens dummeste kjøper da?
Vis hele sitatet...
Møter du verdens dummeste kjøper kan du sikkert ta 5000 for dem. En vare er bare verdt det kjøper er villig til og betale for den.

Men nei møter du noen som vet hva en høytaler er og har satt seg litt inn i de du har skal du være glad for 3500 etter et års bruk.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Møter du verdens dummeste kjøper kan du sikkert ta 5000 for dem. En vare er bare verdt det kjøper er villig til og betale for den.

Men nei møter du noen som vet hva en høytaler er og har satt seg litt inn i de du har skal du være glad for 3500 etter et års bruk.
Vis hele sitatet...
Godt poeng; du klarer nok å lure randoms på finn f.eks til å betale 3500, men personlig ville jeg aldri ha betalt over 50% av originalpris (iallefall ikke uten grundig inspeksjon, og selv da skulle de vært i jævlig fin stand). CW er trossalt bygd for trøkk, så det er lett å slite de ut, spørs jo litt på hvor godt du har holdt de, hvilken forsterker du har brukt osv.

Summert; 3500 til randoms, 50% til erfarne. Ikke selg til erfarne :P har selv fått solgt en 42" Plasma til 500 under originalpris etter 1 års (hard) bruk....
Tusen takk for nyttig info, Bleh
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei
eg lurte på om du ennå har xls 28 høytalarane og om dei er til salgs. viss dei er til salgs så kan du kontakte meg via mail, mailen er
Selvsagt lov å prøve, men han skal virkelig være en elendig selger om han ikke har fått solgt dem på 5 måneder.
Synes det er uetisk å ta for mye for brukte høytalere. Dessuten tar det jo lang tid før noen er dumme nok til å bite på. Jeg pleier alltid å være kul på bruktpris på elektronikk.. Gidder ikke være kjip, synes det er godt å gjøre en god handel med folk, mht at man får solgt varen fort, gjør folk glad og får penger raskt inn til å bruke på noe annet.

Finn.no er et livsfarlig sted for folk uten peiling, du kan rett og slett risikere å få kjøpt varer som koster mer enn de gjør nye i butikk.
Når et produkt er brukt i et år eller mer er det vanlig å halvere prisen på brukt. Just sayin

Men ikke sikkert kjøperen din vet det, hvis jeg hadde vært deg ville jeg starta på 3500 og sett hvor det går hen. Spørs litt på om du kjenner kjøperen o.l