Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3523
Hei, hei!

Jeg kom over denne siden. http://netthandelen.no.

Jeg vurderer og kjøpe ting derfra, men først må jeg forhøre meg om denne siden er trygg før jeg registrerer meg... Noen som har noen erfaringer med denne siden?
Setter stor pris på svar
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Kjøpt en pølsekoker, pc-høytalere og en frityrkoker der + mer jeg ikke husker. Funket fint.
Netthandelen er en flott nettbutikk med billige priser og flotte produkter. Hvis jeg ikke husker helt feil er man nødt til å forhåndsbetale før de sender ut varen, men har kjøpt flere ting der til slikk og ingenting, og jeg har alltid fått varen.

De har også en flott kundeservice. Jeg kjøpte en høytrykksspyler som etter en stund sluttet å fungere, jeg ringte de og sa ifra og de sendte en spiller ny spyler dagen etterpå, uten at jeg trengte å sende inn den gamle.

Eneste negative jeg har hørt (uten at jeg vet at det stemmer) er at de har boter som automatisk legger bud for å få prisen på enkelte varer opp. Har vunnet et par auksjoner for 1kr.
Detta må vel være et dårlig forsøk på trolling? Netthandelen har da kjørt reklame på tv, annonser på web, radio. Mange tusen fornøyde kunder (vel, ihvertfall så fornøyd man kan bli med kvaliteten dem har).
Men ja, det er 100% trygt å handle derfra. Har svidd noen tusenlapper der i min tid.
åj. enten så er jeg helt totalt out dated. eller så veit ikke jeg as Er varene fra privat-personer? Eller er det selskapet som selger desse tingene? Og er alt helt nytt?

I tillegg så lurer jeg på om hvor mye det koster og by for et produkt?
Netthandelen er en knallbutikk ligger på utsiden av Kristiansand. Jeg har brukt mange tusen der.Alle tingene du får kjøpt der er ubrukte. Noen ting er det bedre kvalitet på enn andre. har blant annet kjøpt 6 høytalere, 2suber til bil, 8høytalere til bil og litt diverse lommelykter, verktøy og ting til datan som webcamera.
Bare husk at de tar en del i behandlingsgebyr og frakt.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Bare husk at de tar en del i behandlingsgebyr og frakt.
Vis hele sitatet...
"Hos Netthandelen.no må alle kunder betale 75,- kr. i ekspedisjonsgebyr pr. faktura når varene skal sendes, eller et servicegebyr på 120,- dersom ordren skal hentes på vårt lager"

tok dette fra siden til netthandelen.
Sitat av Gilla Vis innlegg
"Hos Netthandelen.no må alle kunder betale 75,- kr. i ekspedisjonsgebyr pr. faktura når varene skal sendes, eller et servicegebyr på 120,- dersom ordren skal hentes på vårt lager"

tok dette fra siden til netthandelen.
Vis hele sitatet...
Jeg har nå bydd på et produkt. Vil det koste meg en eneste krone for og BY på produktet?
Nei det kommer ikke til å koste deg en krone å legge inn bud på netthandelen. http://netthandelen.no/visInnhold3.a...34&rightid=161
Det står ganske mye informasjon på nettsidene deres, hvorav lite indikerer at det koster penger å legge inn bud.
Forøvrig er Netthandelen.no AS engasjert i flere andre selskaper, blant annet www.nettkjeden.no, www.gitarhuset.no, www.blivakker.no, og www.nfoto.no.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Eneste negative jeg har hørt (uten at jeg vet at det stemmer) er at de har boter som automatisk legger bud for å få prisen på enkelte varer opp. Har vunnet et par auksjoner for 1kr.
Vis hele sitatet...
Dette kan jeg bekrefte.

Min far skulle kjøpe en sånn liten hytte pakke eller noe sånt.
Han oppdaget bottene og ringte dem og sa han hadde filmet det da fikk han hytta noen tuser kr billigere.
Hvordan filma han bottene?
Kjøpte et par dobble bil-bassere derfra, for en stund siden
Den ene var vel på 30-40kr, den andre på rett under 100lappen, og spelte like greit som om jeg skulle brukt etpartusen andre steder Ganske fornøyd med det, men før var det slik at budrundene gikk om natten og du kunne sitte å by for deg selv mens alle andre sov. Vet ikke om det er sånn enda. De slutta å selge disse basserne ganske kvikt hvertfall, hehe.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Dette kan jeg bekrefte.

Min far skulle kjøpe en sånn liten hytte pakke eller noe sånt.
Han oppdaget bottene og ringte dem og sa han hadde filmet det da fikk han hytta noen tuser kr billigere.
Vis hele sitatet...
Heaheahea! Høres ut som noe du finner på.
Du tror vell ikke de har boter som heter "BOT". Du kan ikke filme de i så fall. De er ikke dum heller da.
Netthandelen er trygt, men jeg gjorde en bom der inne, for jeg handlet der inne noen ganger i 2006, å da fikk jeg alt lever i postoppkrav, så skulle jeg til nå igjen, rett etter jul, da var det jo 5 år siden jeg hadde brukt den sida og da hadde de gjort om sånn at man må forhåndsbetale, og postoppkrav er lengre ikke mulig.. Så jeg fikk purring, førstegangspurring 150,-
btw, mine foreldre bestiller der ofte. Så det er en helt trygg side!
Sitat av t_ben Vis innlegg
Dette kan jeg bekrefte.

Min far skulle kjøpe en sånn liten hytte pakke eller noe sånt.
Han oppdaget bottene og ringte dem og sa han hadde filmet det da fikk han hytta noen tuser kr billigere.
Vis hele sitatet...
Du må ha misforstått.
Det er en funksjon som heter "autobud" hvor du skriver inn en maks beløp du vil by.
DVS at hvis du leder med et bud på 100kr, og har autobud på 200kr, vil du by automatisk om noen kommer å legger inn bud på f.eks 150kr.

Kan sikkert se ut som en BOT, siden budet kommer momentant etter det forrige.
Selv om du vinner en auksjon er du ikke sikret å få produktet.
I noen tilfeller opplyser netthandelen at de ikke har produktet på lager og at det er utsolgt.
Dette har jeg selv opplevd med en Creative mp3/videoavspiller, der jeg fikk tilslag på under halv pris av produktets verdi.
De auksjonerer dermed ut produkter de potensielt ikke er i besittelse av...
Sitat av sjokkis Vis innlegg
Selv om du vinner en auksjon er du ikke sikret å få produktet.
I noen tilfeller opplyser netthandelen at de ikke har produktet på lager og at det er utsolgt.
Dette har jeg selv opplevd med en Creative mp3/videoavspiller, der jeg fikk tilslag på under halv pris av produktets verdi.
De auksjonerer dermed ut produkter de potensielt ikke er i besittelse av...
Vis hele sitatet...
Ellers så har de gjort en feil.
Trygt er det nok, men spesielt billig er det vel ikke
Prøv heller dealextreme
Ellers så har de gjort en feil.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ringte forbrukerrådet, og de hadde fått flere lignende klager. Det står i avtalebetingelsene du aksepterer når du legger inn bud der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei igjenn, hehe. Jeg vant en auksjon på www.netthandelen.no, dessværre. Jeg skulle ha betalt den i går,

men jeg har ikke betalt den/kommer IKKE til og gjøre det heller! Jeg fant ut at jeg ikke skulle ha det jeg bydde på uansett.
Nå fikk jeg en trussel E-post, fra dem om at dem ikke kunne se at min betaling for gjenstanden var registrert,

Om jeg ikke fikk betalt denne fakturaen innen noen få dager, kom jeg til og då et eller annet gebyr som jeg MÅ betale på hele 150 KR WTF?!?!?!? Det må da vel for faen være lov til og ha change of heart, or what?
Prøv dette?: http://www.netthandelen.no/visInnhol...54&rightid=160

Edit: Vet ikke om du må betale, og motta varen først, for så å sende den tilbake.
Sist endret av HomerJay666; 4. april 2011 kl. 17:55.
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Hei igjenn, hehe. Jeg vant en auksjon på www.netthandelen.no, dessværre. Jeg skulle ha betalt den i går,

men jeg har ikke betalt den/kommer IKKE til og gjøre det heller! Jeg fant ut at jeg ikke skulle ha det jeg bydde på uansett.
Nå fikk jeg en trussel E-post, fra dem om at dem ikke kunne se at min betaling for gjenstanden var registrert,

Om jeg ikke fikk betalt denne fakturaen innen noen få dager, kom jeg til og då et eller annet gebyr som jeg MÅ betale på hele 150 KR WTF?!?!?!? Det må da vel for faen være lov til og ha change of heart, or what?
Vis hele sitatet...


dust, da du la inn bud skrev du under på at du skal betale for varen, samme med ebay og lignende steder :P
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Hei igjenn, hehe. Jeg vant en auksjon på www.netthandelen.no, dessværre. Jeg skulle ha betalt den i går,

men jeg har ikke betalt den/kommer IKKE til og gjøre det heller! Jeg fant ut at jeg ikke skulle ha det jeg bydde på uansett.
Nå fikk jeg en trussel E-post, fra dem om at dem ikke kunne se at min betaling for gjenstanden var registrert,

Om jeg ikke fikk betalt denne fakturaen innen noen få dager, kom jeg til og då et eller annet gebyr som jeg MÅ betale på hele 150 KR WTF?!?!?!? Det må da vel for faen være lov til og ha change of heart, or what?
Vis hele sitatet...

hahahaha

er du ti år gammel eller? trussel e-post :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Om jeg ikke fikk betalt denne fakturaen innen noen få dager, kom jeg til og då et eller annet gebyr som jeg MÅ betale på hele 150 KR WTF?!?!?!? Det må da vel for faen være lov til og ha change of heart, or what?
Vis hele sitatet...
Voks opp. Handlinger har konsekvenser, og liker du ikkje konsekvensane får du gi pokker i å foreta den handlinga. Akkurat no framstår du som en grinete drittunge som er vant til å få viljen din.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Voks opp. Handlinger har konsekvenser, og liker du ikkje konsekvensane får du gi pokker i å foreta den handlinga. Akkurat no framstår du som en grinete drittunge som er vant til å få viljen din.
Vis hele sitatet...
Jaja, det var ikke meningen of framstå som en grinete drittunge.
Men jeg synes bare det er jævla unødvendig og måtte betale 150 kroner for noe jeg ikke skal ha en gang, varen er heller ikke blitt sendt ut en gang. Så jeg skjønner ikke helt problemet deres.
Er det noen skjult avgift eller gebyr? Hvor mye koster det å sende små forpakninger, regner med at kjøper er berettiget å betale deT?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Netthandelen er en flott nettbutikk med billige priser og flotte produkter. Hvis jeg ikke husker helt feil er man nødt til å forhåndsbetale før de sender ut varen, men har kjøpt flere ting der til slikk og ingenting, og jeg har alltid fått varen.

De har også en flott kundeservice. Jeg kjøpte en høytrykksspyler som etter en stund sluttet å fungere, jeg ringte de og sa ifra og de sendte en spiller ny spyler dagen etterpå, uten at jeg trengte å sende inn den gamle.

Eneste negative jeg har hørt (uten at jeg vet at det stemmer) er at de har boter som automatisk legger bud for å få prisen på enkelte varer opp. Har vunnet et par auksjoner for 1kr.
Vis hele sitatet...
Satt a kjedet meg over morgenkaffen der istad.. Na er jeg eier av et verktoyskrin til den nette sum av en krone. Og jeg som knapt ser forskjell pa en spiker og en skrue ..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Satt a kjedet meg over morgenkaffen der istad.. Na er jeg eier av et verktoyskrin til den nette sum av en krone. Og jeg som knapt ser forskjell pa en spiker og en skrue ..
Vis hele sitatet...
Like greit å sitte der resten av dagen å da, så du får med litt mer på samme utgiftene du må betale i frakt å drit.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Satt a kjedet meg over morgenkaffen der istad.. Na er jeg eier av et verktoyskrin til den nette sum av en krone. Og jeg som knapt ser forskjell pa en spiker og en skrue ..
Vis hele sitatet...
Husk at du egentlig ikke bare betaler en krone. Frakten og alt dette greiene så kommer nok prisen på over 100 kroner i hvertfall.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Like greit å sitte der resten av dagen å da, så du får med litt mer på samme utgiftene du må betale i frakt å drit.
Vis hele sitatet...
Ja, fant ut av det etter jeg fikk varen..

Men jeg henter bare varen(e) i Kristiansand. De skriver 120kr i gebyr pluss prisen av varene. Ikke noen flere skjulte kostnader?
"et servicegebyr på 120,- dersom ordren skal hentes på vårt lager."
Sist endret av Bombasa; 23. juni 2011 kl. 11:14.
Anbefaler og ta en hel ettermiddag om dere skal by på noe og kjøpe en del ting. P denne måten så slipper dere sånne ekstreme fraktpriser.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Anbefaler og ta en hel ettermiddag om dere skal by på noe og kjøpe en del ting. P denne måten så slipper dere sånne ekstreme fraktpriser.
Vis hele sitatet...
Det var planen ja.

Men som sagt, jeg henter bare varene hvor de har lageret sitt. Ettersom jeg har lest, sa skal de ha 120kr pluss prisen av varene.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ja, fant ut av det etter jeg fikk varen..

Men jeg henter bare varen(e) i Kristiansand. De skriver 120kr i gebyr pluss prisen av varene. Ikke noen flere skjulte kostnader?
"et servicegebyr på 120,- dersom ordren skal hentes på vårt lager."
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet på netthandelen i flere år nå.
Hvis du velger å hente varene selv forekommer det et servicegebyr på 120 kr per ordre. Ordren kan være på så mange kolli og varer du bare vil, men servicegebyret er uansett 120 kr.

Dersom du vil få varene tilsendt forekommer det et eksepdisjonsgebyr på 75 kr per ordre, og i tillegg tar posten penger for frakt. Hvis du bestiller en ordre hvor vekten av varene sammenlagt overstiger ~34 kg eller er, sammenlagt, særdeles store (f. eks 2 popcornmaskiner, et par vinsjer, noen kjøkkenmaskiner og flaggstenger) så må pakkerne sende det i flere kolli. Da blir frakten dyrere.

Én ordre kan inneholde så mange produkter du vil.

Det oppstår alltid, om auksjonsbutikker, teorier om botter som legger inn bud for bedriften. Jeg kan gi mitt ord på at dette ikke i det fjerneste har rot i virkeligheten når det gjelder netthandelen. Netthandelen selger mange varer ganske billig, og det er helt vanlig at kunder får kjøpe produkter til én krone. Disse pengene tjener dem inn igjen på service- og ekspedisjonsgebyrene.

Edit: Hvis du velger å hente varene selv, men ikke henter varene innen tidsfristen du har fått (1-2 uker?), vil du få et lite gebyr. Det koster faktisk penger å ha ting stående på lager i dag.
Sist endret av anxo; 23. juni 2011 kl. 11:42.