Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4538
Hei medfreaker!

I den seneste tiden har jeg sovet nede på gjesterommet i huset mitt pga gjester. mens jeg har vert her nede har jeg gjort en sjokkerende oppdagelse! hele rommet er fylt med flyvende stankelben. Når jeg tenker på at jeg skal sove i dette rommet, merker jeg at det skjelver ned ryggen min.

Har dere en måte å fjerne dem?

ps. Har "insektfobi" i den sak at jeg ikke klarer å ta på dem, får helt frysninger!

Kode

Habitat:På land, særlig der det er skyggefullt og noe fuktig.
Fuktig kjeller du har?
Støvsuger!
Rull sammen et ukeblad og begynn å slå. Når du skal plukke opp tar du med papir eller en pose eller no og kaster ut vinduet.
Ikke ha på lys når du har oppe vinduet og det er mørkt ute. Drep alle som er på rommet, så er du sånn ganske safe. En og annen kan jo komme på besøk men det er helt normalt.

Jeg har selv erklært krig og drept hauer av jævlene her hjemme. Akkurat da jeg trodde stankelbein var mitt værste mareritt, så kommer det en flokk med vinger. Flott..
Fjærn de, finn ut hvor de kommer fra og gjør noe med det. vaske, rydde.

voila?
Bustern's Avatar
Trådstarter
margido: ikke særlig fuktig...

Istra: orker ikke å vekke hele huset med å hente en støvsuger, den er i 2 etasje. faren min skal på jobb tidlig, og blir bare gretten hvis jeg vekker han...

Gisse: prøvde ideen din, og når jeg skal slå dem, flyr de vekk, og redd som jeg er, "flyr" jeg også vekk..

Butchern: må ha oppe vinduet, hvis ikke kreperer jeg av varmen på rommet...

Sixpounder: problemet er førstepunktet ditt, fjerne de... Jeg vet hvor de kommer fra (åpent vindu) og det er veldig lite jeg kan gjøre med det...


men har noen en måte å få de til å ikke komme inn på rommet?
Sist endret av Bustern; 8. juli 2010 kl. 02:51.
Du kan komme hit å finne fram maculatafrøkna mi som er på vift (veldig potent tarantell). Så kan du ta henne med å slippe den løs så er du kvitt problemet.
(Beklager, bare veldig oppgitt att jeg ikke finner tarantellen)

Utover det så støvsug, vask og la de edderkoppene du finner være. Er det fuktig så gjør du noe med det.

edit.. Ja du lukker vinduet.
Bustern's Avatar
Trådstarter
som sagt, kan jeg ikke vinduet, pga rommet blir veeeeeeldig fort varmt! og da kan jeg heller ikke sove her
Gjør rommet ditt lufttett. Tett sprekker i hjørnene på rommet, sprekker i lister, vinduer osv. De kommer seg overalt, selv om de er store, så en liten sprekk på under milimetern er nok til at de får lagt egg - Gass ned rommet ditt. Bo en annen plass i et par dager. Mest slitsomme måten.

Selv bruker jeg bare å ta Axen og lighteren frem.. Sett at de flyr i luften/edderkoppene henger fra taket og ikke sitter på veggen (vil ikke sette huset på fyr heller)

Kjøp myggnetting og teip foran vinduet, så kan du lufte uten at det kommer noe inn.
Sist endret av Outier; 8. juli 2010 kl. 02:56.
har du gardiner?

Trekk de for å ha åpent vindu
Bustern's Avatar
Trådstarter
outier: pleier også å ta fram axen, men finner ingen ligthere i huset, og axen re på badet, som brorem min okkuperer.. skal skaffe meg myggnetting...

0bs: Gardiner er forran vinduet, men de små jævlene kommer likevel inn..
Myggnetting funker hest. Bodde på en hybel i en kjeller for noen år siden. Var veldig plaget med at etterkopper krøp opp fra lister ved gulvet, inn via ventilasjonen og inn vinduet. Tok duck-tapen fatt, teipet listene på golvet og ventilen, og satte netting rundt hele vinduet. Har også fobi mot de små jævlene så vet hvordan du har det. Ingenting er som å våkne opp med en edderkopp på dyna di.. been there done that
Sist endret av Outier; 8. juli 2010 kl. 03:03.
Gaffateipe gardinene til veggen/karmene fram til du får myggnetting!
Bustern's Avatar
Trådstarter
Etter at to av de nesten fløy inn i øyet mitt, bestemte jeg meg for å finne frem axe flaska... lukter svidd mygg her....


men har ett spørsmål... hvis man sprayer de med spraylim, kan de bli "rusa"? har nemmelig en jegspraya i sted med det, og nå bestemte jag meg før å spare.. Den henger i taket etter to forben, og hvis jeg tar på den, så gar den bananas!
Sist endret av Bustern; 8. juli 2010 kl. 03:06.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Gaffateipe gardinene til veggen/karmene fram til du får myggnetting!
Vis hele sitatet...
Blir ikke mye lufting om gardinene er teipet fast til veggen Lufta trenger ikke akkurat så godt gjennom en gardin som du skulle tro...
Feste myggnetting med gaffa = win?

Eller gass rommet med bug spray og dø av oksygenmangel?
HøyRisiko Psykopat
Skaff deg sånn borrelåsteip
og Myggnett på størrelse med vinduet ditt.
Så tar du Borrelåstape (den delen som har de små plast "fiskekrokene") rundt lista på vinduet, etterpå tar du på myggnettingen over, og kapper vekk overflødig netting
Farmor'å mi har de på alle soveroms vindunå.
Sist endret av OlaWaagen; 8. juli 2010 kl. 04:16.
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
Skaff deg sånn borrelåsteip
og Myggnett på størrelse med vinduet ditt.
Så tar du Borrelåstape (den delen som har de små plast "fiskekrokene") rundt lista på vinduet, etterpå tar du på myggnettingen over, og kapper vekk overflødig netting
Farmor'å mi har de på alle soveroms vindunå.
Vis hele sitatet...
Jess, Clas Ohlson har dette for 49 kr. Var faktisk ikke en dum idè.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Gisse Vis innlegg
Jess, Clas Ohlson har dette for 49 kr. Var faktisk ikke en dum idè.
Vis hele sitatet...
Flott
Faktisk borrelås teip med,
Billig og nokså stor.
Husker jeg slo ihjel en stor jævel med masse blod i seg, noen som vet noe om denne arten?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Husker jeg slo ihjel en stor jævel med masse blod i seg, noen som vet noe om denne arten?
Vis hele sitatet...
Stor kan den ikke være men ville gjettet at det var et stankelben
Sist endret av kengro; 8. juli 2010 kl. 07:07.
Sitat av 0bs Vis innlegg
har du gardiner?

Trekk de for å ha åpent vindu
Vis hele sitatet...
kan bekrefte at dette fungerer rimelig greit.. har hatt besøk av dem selv i det siste (åpne gardiner).. men lukket dem de 2 siste nettene og det funker greit.. ingen besøk hitill!
de blir jo tiltrukket av lys så åpne vinduer med lys på rommet mens det er mørkt ute = svermer med de jævelene
Sist endret av FruitPunch; 8. juli 2010 kl. 07:24.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Forklar dette problemet til foreldrene dine og prøv å få igjen ditt eget rom?
La gjestene slite med insektene
OT: Hvorfor ble du plassert på gjesterommet når du/dere har gjester? Er det ikke det gjesterom er til for?
En annen måte å lage myggnetting på er å slå sammen en ramme som passer til vinduet på millimeteren. Lag to av denne rammen, legg nettingen i mellom rammene som du spikrer oppå hverandre. Sliter med fluer innimellom jeg og, så jeg skal selv lage denne en gang jeg gidder
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Forklar dette problemet til foreldrene dine og prøv å få igjen ditt eget rom?
La gjestene slite med insektene
Vis hele sitatet...
beste løsningen hittil.
ta hånd i hanskeå drepalle som er der i løpet av dagen på ett lurt vis så setter du insekts netting foran vinduet så kommer det ikke noe inn untatt luft :P
Bustern's Avatar
Trådstarter
grunnen til at jeg er plasert her er at gjestene er små barn, og det er rett ved mamma og pappas rom... men jeg har sendt min mor ut på myggnettingjakt nå.. borrelåsteip har vi hjemme....

men min fobi har bare blitt værre over natten, en av de små jævlene fløy inni munnen min:O
HAHA, kjøp en bugzapper. En slags tennisrekkert med strøm i trådene, og fest myggnetting rundt ruta, nå som dagen er her, bør du støvsuge.
i mellomtiden kan du jo sove i fosterstilling under ett teppe.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Stor kan den ikke være men ville gjettet at det var et stankelben
Vis hele sitatet...
Jo det kan den og det var den.

Usikker på om det var et stankelbein da denne var tjukk og kraftig som bare det, men hadde alikevel spinkle bein.
Kjøp en elektrisk insektrsdreper som ser ut som en tennisrekkert, som TylerDurden også foreslo.

jeg liker ikke innsekter i det heletatt, men så se dem dø av blå gnister er moro!
LOL, insekter kan jo ikkje.. skade deg? Jeg har alltid trodd at de insektene der heter "fisker" å at hvis du fanger de inni hånda di for så å slippe de ut igjen får du "fiskelykke" :P

On Topic:
JA! det kan være irriterende når det er helt stille i rommet å en sånn dritt fyker rundt å lager sånn summelyd!
Jeg bruker å bare fange de med hendene å kasta ut vinduet elns..
Du kan jo skaffe deg en sånn støt-fluesmekker, funker dritbra ;D
@Yoghurt.. LOL, jo mange innsekter kan skade deg. Disse kan dog ikke det.
Bruk støvsuger.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Drikk deg til mot, så går du inn å leker rambo med støvsuger og fluesmekker!
KILL THEM ALL
i vårt hus har vi nettingvinduer man kan seeette uttapå et åpent vindu noe du leter etter