Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8520
Hvor kan jeg gå for å få tak i myntruller? Hvis jeg f.eks vil ha 200 kr i 1 kroninger tror jeg de ler i kassa på rimi! Banken, eller hvor? Koster det noe i gebyr?
Det fins diverse vekslingautomater på enkelte kjøpesentre.
Her jeg holder til, som er en liten by, er det flere automater som lar deg ta ut myntruller. Disse automatene er både i banken og på kjøpesenteret. Man kan betale både kontant og med kort på disse automatene...
Snakk med butikksjefen. De har mengder av slikt i safen, og hjelper deg gjerne. Med mindre de er hovne pamper.
Det er også mulig å gjøre i banken, men det er helt sikkert et gebyr på det.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er også mulig å gjøre i banken, men det er helt sikkert et gebyr på det.
Vis hele sitatet...
Skal ikke være noe gebyr i banken, var ikke det sist jeg hentet mynt ruller.
Du finner veklseautomater med gebyr i nærmest alle banker og ofte i nærheten av minibanker/nattsafer på større kjøpesentre.
Gjest
Trådstarter
23 7
Ja, nårr dere nevner det tror jeg det står noe sånt på det lokale kjøpetenteret, tar de betaling for å veksle de automatene?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sist jeg vekslet inn til ruller var for et par år siden, tror jeg betalte 40-ish kroner for 200 mynter, er nokså sikker på det var standardgebyr, og ikke noe prosenter av det du vekslet inn.
Sist endret av Fleff; 8. januar 2012 kl. 01:08.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er også mulig å gjøre i banken, men det er helt sikkert et gebyr på det.
Vis hele sitatet...
Whoops, var ikke meningen å gå deg KP, men.. :P

Da jeg skulle veksle penger i banken (Sparebanken Sør) for jobben i sommer tok de 1 kr i gebyr per rull. Virker ikke som de er så nøye på det, for neste gang jeg var der for å veksle tok de ingen ting
Gjest
Trådstarter
23 7
Kan desverre ikke være til stor hjelp angående spørsmålet du stiller, men tør jeg spørre hva du skal med myntruller?
Vis hele sitatet...
Pokerkveld med gutta! Da sjetongene skal veksles inn er det bedre å ha 20 5kroninger en 100lapp da det varierer med hva hver enkelperson sitter igjen med!
For en del år siden (7-10 år?) gikk jeg og en kompis inn på et postkontor og spurte om vi kunne kjøpe hver vår rull med 50 50-øringer og det gikk helt greit. 25 kr for 50 50 øringer

Ingen gebyrer.
Sist endret av fotonewbie; 8. januar 2012 kl. 02:39.
Vel, jeg vet ikke hvordan det er i den lokale sparebanken ute i distriktene - men dersom man veksler i en bank i byen, som gjerne veksler et par hundre tusen kroner per dag, har ikke de bak skranken tid til å ta seg av dette. Dermed har man automater, hvor det blir tatt et ubetydelig lite gebyr.