Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3296
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Når jeg nå spør om en serie ala Chuck tenker jeg ikke bare på en actionfylt serie osv... Det må jo være ei deilig dame(en hovedperson) med i den også, og ett plot som er bra. Vet noen om serier som klarer å matche Chuck?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Butterfly Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk for gode tips...

Hvis jeg begynner å se Alias er jeg sikkert lost.. Har sett 60.3 timer Chuck på en uke... alle sesongene...
Sist endret av uaexed; 13. november 2011 kl. 23:15.
Kom på denne her: http://www.imdb.com/title/tt0367344/ Det er vel akkurat i den sjangeren?

Mener den gikk seint på tv2 for lenge sia
Husker ikke helt om det er mye damer, men er det ikke alltid det?:P
Sist endret av Skauman; 13. november 2011 kl. 23:19.
alias anbefales ja Dollhouse er også ganske bra
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Så første episode av Brun Notice, lasta ned hele sesong 1... Men.... er jo overhodet ikke like god som Chuck.... Endte opp med å begynne på Chuck igjen....
Vell. Alle sesongene av chuck har du nok ikke sett. Men.
Kan selv anbefale de Butterfly skrev opp.
Hvorfor skal han ikke ha kunnet sett alle sesongene av Chuck?
Såklart ikke hele sesong 5 hvis det er det du mener siden den er underveis, men han kan ha sett alt som har kommet ut.

Chuck er forøvrig helt konge!
Synd det går en hel uke mellom hver episode -.-
Ja altså ikke sett alle sesongene
Går da fort imellom hver episode. Er vell på episode 5? nå som kom ut den 13. eller 14. nå.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Ja altså ikke sett alle sesongene
Går da fort imellom hver episode. Er vell på episode 5? nå som kom ut den 13. eller 14. nå.
Vis hele sitatet...
Fort ja, kanskje for deg, men for meg er det utrolig treigt, MÅ HA MER
Sist endret av RainbowDash; 15. november 2011 kl. 12:52.
Så det var en over som nevnte dollhouse. Slenger meg på den.

Dollhouse er en skamfeit serie, ligger blant top seriene i listen min.
Trailer #1
Dritlei Chuck, serieskaperne har faen meg ikke baller til å kverke NOEN av hovedpersonene, etter et par sesonger er det kvalmende forutsigbart..

Alias er en gammel klassiker! Trodde den var glemt og begravet..
Hvorfor skal noen i Chuck bli kverka? De er jo geniale. mister man noen av hovedpersonene, så blir det ikke det samme lengre.
My Own Worst Enemy
Christian Slater har en slags chip, eller ihvertfall splitta personlighet der en av de er en agent.
Ganske morsom, men bare en sesong.
Sist endret av Bothrops; 15. november 2011 kl. 13:46.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvorfor skal noen i Chuck bli kverka? De er jo geniale. mister man noen av hovedpersonene, så blir det ikke det samme lengre.
Vis hele sitatet...
Det blir litt forutsigbart når de er i nye dødlige situasjoner hver bidige episoder uten at noe skjer.

At noen dør i en serie er ofte en god del av dramaturgien.
Bedre at noen nesten dør et par ganger enn at de faktisk dør.
Det finnes agenter rundt om i verden som jobber hver bidige dag også uten å bli drept. Ikke alle agenter dør vettu.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Så første episode av Brun Notice, lasta ned hele sesong 1... Men.... er jo overhodet ikke like god som Chuck.... Endte opp med å begynne på Chuck igjen....
Vis hele sitatet...
Tro meg Burn Notice blir bedre etterhvert, men ingen av seriene er akkurat som chuck. De er actionsentrerte men har ikke like mye av de "humor" elementene som chuck har, dette skal du vanskelig finne i en 40-minutters serie, ikke så rart kanskje siden det er en actionserie utviklet av skaperen til The O.C.
Om du vil ha noe som kan måle seg med de siste sesongene av Chuck anbefaler jeg Suite Life med Zack and Cody eller That's so Raven.
Sitat av etsi Vis innlegg
Om du vil ha noe som kan måle seg med de siste sesongene av Chuck anbefaler jeg Suite Life med Zack and Cody eller That's so Raven.
Vis hele sitatet...
Da kan du gå og knulle en rake, for Chuck er faen meg det beste som er vist på TV noen gang
Vil henge meg på de som anbefaler Human Target, er selv veldig fan av Chuck, men syns Human Target ikke er så langt unna! Bare synd det trolig ikke blir mer enn de eksisterende to sesongene..
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Bedre at noen nesten dør et par ganger enn at de faktisk dør.
Det finnes agenter rundt om i verden som jobber hver bidige dag også uten å bli drept. Ikke alle agenter dør vettu.
Vis hele sitatet...
Syntes det hadde vært bra med litt nytt blod i serien.
Har ikke sett lengre enn sesong 3, men om ingen viktige har dødd innen da, markerer jeg rett og slett hele driten som pingle serie.

Det blir hakket for forutsigbart uten spenningen rundt liv og død på hovedkarakterene.
Den serien som egentlig ligner mest på Chuck er Jake 2.0. Om jeg husker riktig handler dette om en nerd (som Chuck) som ved et uhell for i seg noen nanobots og blir en superspion (som Chuck). Resten husker jeg ikke, da jeg så serien når den kom ut i 2003-2004 og den ble avsluttet etter første sesong. Kan kanskje være verdt å prøve.
Sjekk ut Psych, det ligner en del på Chuck. Veldig useriøs morro om en fyr som later som han er synsk; hvor de skal fange badguys og oppklare mord i samarbeid med politiet. Er en relativt digg dame med der også
Sitat av Shittles Vis innlegg
Da kan du gå og knulle en rake, for Chuck er faen meg det beste som er vist på TV noen gang
Vis hele sitatet...
Second that.

Til dere som nevner at det er drittkjedelig pga ingen av hovedpersonene dør, så har mener jeg de gjør det bra slik det er, hvis noen av hovedpersonene dør så hadde det blitt helt feil. Måtte evt. vært Ellie, kanskje.

De har jo ved flere annledninger vært svææært nær å dø, og da mener jeg ikke kule som sneier de. Syntes det funker veldig bra jeg.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Dritlei Chuck, serieskaperne har faen meg ikke baller til å kverke NOEN av hovedpersonene, etter et par sesonger er det kvalmende forutsigbart..

Alias er en gammel klassiker! Trodde den var glemt og begravet..
Vis hele sitatet...
dritbra når sarah holdt på å dø(av gift med den dnapistolen). Ser hele greia på nytt anyways.

Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Second that.

Til dere som nevner at det er drittkjedelig pga ingen av hovedpersonene dør, så har mener jeg de gjør det bra slik det er, hvis noen av hovedpersonene dør så hadde det blitt helt feil. Måtte evt. vært Ellie, kanskje.

De har jo ved flere annledninger vært svææært nær å dø, og da mener jeg ikke kule som sneier de. Syntes det funker veldig bra jeg.
Vis hele sitatet...
stemmer det. episk serie. man vet det er et kunstverk når man kan se det om igjen.
Sist endret av uaexed; 16. november 2011 kl. 14:39.
Ja, jeg begynnte igjen på sesong 1 igår

Helt enig, satt med armene langt nedi magesekken når Sarah holdt på å dø, de gjør det ufattelig spennende uten at noen dør.

Også når Casey hoppa ut det vinduet.

Morgan sine heltemodige dustedåder spriter også opp spenninga betraktelig.
Knight rider (2008)? Absolutt ikke bra, men serien har vel en del fellestrekk med Chuck.
kyle xy
titegn
så faktisk alle de fire første sesongene i forrige uke, og jeg må si at en uke mellom vær episode er veldig lenge

Når det skal sies, synes jeg supernatural er ganske bra. blir dårlig skuespill i de nyeste sesongene da. Kan ikke måle seg med chuck, men den inneholder både action og litt humor.

ny chuck episode i morgen er det ikke?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Dritlei Chuck, serieskaperne har faen meg ikke baller til å kverke NOEN av hovedpersonene, etter et par sesonger er det kvalmende forutsigbart..

Alias er en gammel klassiker! Trodde den var glemt og begravet..
Vis hele sitatet...

det er mange som har forsvunnet og da Morgan flytta til hawaii (?) for a bli souschef elns raget alle pa forumer over alt og jeg skjonner dem chuck har hatt flere kjarester, casey har en datter!!! morgan er kjaresten til dattera hans, den nye intersecten har en trojaner, jeg kan fortsette men hva mer trenger du?
Sitat av ragnarnilsen34 Vis innlegg
det er mange som har forsvunnet og da Morgan flytta til hawaii (?) for a bli souschef elns raget alle pa forumer over alt og jeg skjonner dem chuck har hatt flere kjarester, casey har en datter!!! morgan er kjaresten til dattera hans, den nye intersecten har en trojaner, jeg kan fortsette men hva mer trenger du?
Vis hele sitatet...
At hu ene asian dama er borte er ikke akkurat at en karakter har blitt drept pga plottet, de dro i slutten av en sesong, og han kom alene tilbake.

De damene til Chuck er jo bare fillers, så og si. De kommer, er der et par episoder, han kan ikke møte opp på et eller annet, så stikker de.

Det jeg trenger er at de livsfarlige situasjonene resulterer i noe skade som er varig for serien, istedenfor at alle som er viktige klarer å vri seg unna gang på gang, det blir for forutsigbart.

Datteren til Casey har jeg bare såvidt sett én gang pga at jeg sluttet å se på mot slutten av sesong 3. Tror sesong 5 er igang, og kjenner jeg serien rett er den akkurat som den var før.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Det som gjør Chuck så bra er kampen for å få Sarah fra sesong 1 til sesong 4.
Utrolig bra at han kommer litt nærmere henne for å så bli satt to steg tilbake igjen... helt til hun endelig gir etter, men så kommer problemene igjen.... Er episk...

Fikk med meg flere detaljer når jeg nå så Chuck om igjen, for eks. at Sarah allerede i en av de tidligste episodene når de blir forgifta av sannhetsserum forteller Casey i slutten av episoden at hun er trenet til å motstå stoffet. Dvs. at hun allerede da elsket Chuck, litt artig det a Det er jo svært frustrerende når Bryce, MI6 Agenten og Shaw lager problemer for Chuck..... når han endelig får Sarah er det episk, særlig episode 13 og 14 av sesong 3. (Chuck vs. the other guy, Chuck vs. the honeymooners)

En ting jeg kan si med sikkerhet, Chuck er et kunstverk uten like. Jeg har dessverre ikke funnet noen serier som kan måle seg med Chuck.
nope, som sagt, sesong 5, Morgan har intersect med trojaner og chuck sin er borte, mye er forandret!
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Til dere som nevner at det er drittkjedelig pga ingen av hovedpersonene dør, så har mener jeg de gjør det bra slik det er, hvis noen av hovedpersonene dør så hadde det blitt helt feil. Måtte evt. vært Ellie, kanskje.
Vis hele sitatet...
Å drepe noen av hovedpersonene ville ødelagt hele greia. Det som er så bra med Chuck er at det er en serie som er utrolig koselig å se på, uansett alder. Serien er full av action, romantikk, drama og utrolig bra humor. Ingen over, ingen ved siden.
Tror jeg har sett serien 7-8 ganger siden jeg oppdaget den i fjor, og jeg elsker den bare mer og mer hver gang!

Bare elsker scenen i Chuck vs. The Beard, når Chuck forteller Morgan hva han driver med. Når jeg hører "Okay, this all started about two and a half years ago when I got an email from Bryce Larkin..." og Jeffster spiller Fortunate Son, gliser jeg så bredt at jeg får ørevoks i munnvikene :P

Er utrolig synd at dette blir den siste sesongen, men blir bra å få en ordentlig avslutning for en gangs skyld
▼ ... over en uke senere ... ▼
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Nå ja jeg vet nå ikke hvor bra avslutning det blir ^^ :P Gjør meg klar for å se Chuck for tredje gang i juleferien, sitter å ser Burn Notice som ble anbefalt i starten av tråden her, utrolig artig serie. Litt mer "seriøs" enn Chuck, og du har liksom ikke den "feelingen" når noen av hovedpersonene blir captura o.l. Chuck har klart å mikse humor, action romanse o.l. som Shittles sa.