Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1764
Hei, jeg trenger hjelp.

jeg har ca null peil på hacking så tenkte jeg skulle stille ett spørsmål her.

Først litt forhistorie:
Jeg har gått mine tre år på videregående skole (allmen, jeg strøk), samt vært i millitæret og jobet ett år etter det. dvs, at jeg har med god margin brukt opp retten min til videregående skole. noe som er helt greit for meg. men i og med at jeg gjerne vil ha en utdannelse innenfor mekanikeryrket søkte jeg vgs mekanisk alikevel.

I midten av juli får jeg beskjed om at jeg står på 61. plass på ventelista. selvfølgelig kjedelig, men jeg godtok det og begynte å lete etter alternative måter å skaffe meg fagbrev på.

men så, 8. august, etter andre inntak, sjekket jeg vigo.no igjen, da sto jeg på 2. plass på ventelista! jeg ble jo veldig positivt overasket, og begynte å planlegge skolegangen osv.

og så, i dag morges var tredje inntak ferdig og jeg regnet med at jeg hadde kommet inn da. jeg sjekker, men nei, nå står jeg på 46. plass.
jeg sendte først en mail til Svein Bratberg, seksjonsjef for inntaget i vestagder. så ringte jeg kontoret hans, men der fikk jeg kun snakke med en dame, hun spurte etter brukernavnet mitt for å sjekke opp i dette, jeg ga det og hun sier at jeg aldri har stått som nummer to i hennes register. og jeg er "nr.46 og sånn er det bare."

Det som er rart er at både jeg, og min mor og min far har alle sett dette 2tallet, på tre forskjellige pcer, så det har vært der.


Finnes det noen måte jeg kan gå inn på vigo sine sider, og gå tilbake til den gangen det sto nummer to på min søknad? slik at jeg kan ta en print screen så jeg har noe å komme med?
Beklageligvis tror jeg du kan glemme det. Med mindre du logger all internettrafikk, har lagret eller skrevet ut en vitering på dette.

Du kan jo uansett stille opp føreste skoledag, i håp om at noen av de andre har forsåvet seg... Etter sigende sal plassen da være din.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vil ikkje hjelpe deg uansett kor mykje det har stått et totall, ettersom inntaket skal gå etter fastlagte regler, og ikkje kva tall som står på ei webside.
Trådstarter
Dominic: Fruen på telefonen sa det nyttet ikke lenger etersom de uansett måtte ta hensyn til ventelista.

Slashdot: Jeg er ikke ute etter å tulle med rekkefølgen. alt jeg vil ha er ett bevis på at det sto nummer to hos meg, slik at jeg kan få en skikkelig forklaring på hvorfor det gjorde det. nå tar de meg jo ikke serriøst.
Om du vil at det skal stå 2 isteden for 4 kan du jo bare photoshoppe litt?.. Dog, jeg tror ikke dette hjelper en døyt.

Bare møt opp første skoledag. Mange som kommer inn på at noen forsover seg, noen skulker, osv osv.. Lykke til!
Trådstarter
kommer nok ikke inn uansett.

med tanke på at uansett om jeg møter opp første skoledag, må de ta hensyn til rekkefølgen på ventelista. dvs at de ringer/sender mail til de som er før meg i køen.
og det er 45 stykker forann meg

jeg har funnet en alternativ skole å ta fagbrev hos. men jeg ville bare vise dem at jeg snakket sant slik at jeg kunne fått en forklaring på hvorfor det skjedde
En i klassen min møtte opp første skoledag og bare komm med. ingen hadde forsåvet seg eller noe. noen lærere er greie og kan fikse plass.
Det vil nok ikke funke å hacke vigo sine sider, siden det er skolene som står for 2. intaket og plassering av elevene selv