Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3821
Hei,

jeg har overtatt et tidligere prosjekt ifbm med en skoleoppgave. Dette involverer en robot som skal kjøre rundt å mappe et område aka SLAM. Selve roboten kjører freeRTOS og har endel sensorer. Men jeg syns koden er litt kaotisk og lite strukturert.

Noen av taskene er plassert i main.c, mens andre har egne .c filer. Jeg er vant til at de fleste .c filer har tilhørende .h filer, men det er kanskje ikke vanlig på alt? Det er også en haug med globale variable som jeg vil prøve å organisere annerledes. Nå har jeg tidligere skrevet litt kode i C(++), men er like dreven på hvordan C kode for et større prosjekt bør organiseres. Siden dette prosjektet går i "arv" ønsker jeg å øke lesbarheten og vedlikeholdbarheten for nestemann/-kvinne og samtidig øke mine kunnskaper.

Tar imot alle tips og triks for å lage bedre kode.