Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  171 12247
Er to sett med minne, men ville kjøpt 2x4gb istedet

Syns det 670 kortet der er knall bra
herregud, eg er virkelig ikkje heilt med i dag :P

Her er rammen du skal ha: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641124

670 kortet er veldig bra, det er det beste nokk du får for dette budsjettet.

Du kan evt. sjå om du sparer litt ved å handle på dustin.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvordan lager jeg ønskeliste? slik at du kan se den?
Sitat av Blixus Vis innlegg
Hvordan lager jeg ønskeliste? slik at du kan se den?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=243211
Blixus's Avatar
Trådstarter
blei litt vanskelig detta... gi meg ein feedback. å sei ka eg eventuelt kan gjør litt billigare... http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-2390E0F2A06B

okey.. den nyeste jeg har kommet opp meg http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-C00611611D6D må gjerne hive bort WIFI adapteret da mamma vil at jeg skal spare litt også men tror nok at jeg ska lfå råd til dette :P takker for hjelpen! og om dere vil så kan jeg legge ut bilde før,mellom og etter jeg har skrudd alt sammen jeg har skrudd og fikset på mange kabinetter før... blitt ganske fint spør du meg
Sitat av Blixus Vis innlegg
blei litt vanskelig detta... gi meg ein feedback. å sei ka eg eventuelt kan gjør litt billigare... http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-2390E0F2A06B

okey.. den nyeste jeg har kommet opp meg http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-C00611611D6D må gjerne hive bort WIFI adapteret da mamma vil at jeg skal spare litt også men tror nok at jeg ska lfå råd til dette :P takker for hjelpen! og om dere vil så kan jeg legge ut bilde før,mellom og etter jeg har skrudd alt sammen jeg har skrudd og fikset på mange kabinetter før... blitt ganske fint spør du meg
Vis hele sitatet...
her ville eg heller gått for 7970 matrix.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
her ville eg heller gått for 7970 matrix.
Vis hele sitatet...
Ja, eg og... mye billigere og yter mer når den er oc.. og den ser kul ut ;-) men problemet er at ingen har den på lager... jeg spurte deg tideligere om du kunne finne en plass hvor de har den på lager, da jeg har det veldig travelt i det siste...
Sitat av Blixus Vis innlegg
Ja, eg og... mye billigere og yter mer når den er oc.. og den ser kul ut ;-) men problemet er at ingen har den på lager... jeg spurte deg tideligere om du kunne finne en plass hvor de har den på lager, da jeg har det veldig travelt i det siste...
Vis hele sitatet...
Komplett skal ha på lager om 1-3 virkedager.

Men med tanke på kabinett blir det litt feil med nVidia edition.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Komplett skal ha på lager om 1-3 virkedager.

Men med tanke på kabinett blir det litt feil med nVidia edition.
Vis hele sitatet...
D gjør ingenting med kabinettet.. men komplett får den ikke inn før 31 mai..

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Komplett skal ha på lager om 1-3 virkedager.

Men med tanke på kabinett blir det litt feil med nVidia edition.
Vis hele sitatet...
Bevis :-D : http://bildr.no/view/1446052
Haha, ja det var 1-3 stk om 30 dager som sto :P men ser ut som det er lik dato på alle nettbutikker, så du for få for 680-et.

http://www.prisguide.no/produkt/asus...atinum-168093/
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Haha, ja det var 1-3 stk om 30 dager som sto :P men ser ut som det er lik dato på alle nettbutikker, så du for få for 680-et.

http://www.prisguide.no/produkt/asus...atinum-168093/
Vis hele sitatet...

Stod på dustin at det var en bestillingvare.. hva vil det si?
Spørmål fra en kompis: kan jeg kjøre 2 sli 660ti på en 500w supplyer?
Det spørs litt på hva annet du har. Hvis det eneste du har er 2x 660ti, så går det bra Men hvis du derimot har en OC CPU, noen HDD/SSD'er, viftekontroller osv, så vil det ikke gå så bra.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det spørs litt på hva annet du har. Hvis det eneste du har er 2x 660ti, så går det bra Men hvis du derimot har en OC CPU, noen HDD/SSD'er, viftekontroller osv, så vil det ikke gå så bra.
Vis hele sitatet...
Ja,han skulle prøve litt.. så får han se det an :-)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det spørs litt på hva annet du har. Hvis det eneste du har er 2x 660ti, så går det bra Men hvis du derimot har en OC CPU, noen HDD/SSD'er, viftekontroller osv, så vil det ikke gå så bra.
Vis hele sitatet...

Nå vet ikke jeg hvor mange disker og slikt du har, men for normale maskiner har dette absolutt ingen relevans..

En SSD drar snittlig 3.5w maks
En HDD drar snittlig 8w maks
Viftestyring drar maks et par watt


Skjermkort er den store idioten i alle regnestykker ettersom denne kan variere fra to helt forskjellige sider av skalaen basert på last, som også gjelder CPU i mindre grad.
hvis du har 5 HDD og 2 SSD, for eksempel, så vil det ha noe å si. En viftekontroller vil også kunne dra 50W(max), hvis du har mange vifter da Men jeg er enig med i at det skal mye til før en HDD/SSD setter en stopper for SLI!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
hvis du har 5 HDD og 2 SSD, for eksempel, så vil det ha noe å si. En viftekontroller vil også kunne dra 50W(max), hvis du har mange vifter da Men jeg er enig med i at det skal mye til før en HDD/SSD setter en stopper for SLI!
Vis hele sitatet...
Utrolig skjeldne scenarioer utenom hos skrullinger som ikke har oppdatert seg på lagringsteknologi siden 1999.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Utrolig skjeldne scenarioer utenom hos skrullinger som ikke har oppdatert seg på lagringsteknologi siden 1999.
Vis hele sitatet...
Haha! Godt sagt Men ville du sagt at det ville gått bra med 660ti SLI med 500W? Lurer litt selv også skjønner du.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Haha! Godt sagt Men ville du sagt at det ville gått bra med 660ti SLI med 500W? Lurer litt selv også skjønner du.
Vis hele sitatet...
SLi er et helt hjerneskadet konsept med dagens optimalisering og ytelsegain imo, jeg ville heller investert i et kraftigere kort kontra SLi.

Om det går ? Kommer nok mye an på kvaliteten til PSU og hvor mye last som er forventet på kortet, it depends.
Enig! SLI skal visst ha mye problemer. Men hvis man absolutt må ha 2 GPU'er, så burde man gå for CFX.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Enig! SLI skal visst ha mye problemer. Men hvis man absolutt må ha 2 GPU'er, så burde man gå for CFX.
Vis hele sitatet...
Mye av de samme problemene der, hvis man ikke vet at man skal bruke noe som er optimalisert for SLi hvor det har en faktisk verdi er det uansett bedre å kjøpe et kraftigere kort.

Uansett har jeg aldri sett hensikten med å ha en million fps til enhver tid heller, så lenge det er spillbart og mer til i en oppløsning som er fornuftig ser jeg ikke problemet.
Det er de shitkidsa som får nerdgasm av en kvadrillion fps da
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
SLi er et helt hjerneskadet konsept med dagens optimalisering og ytelsegain imo, jeg ville heller investert i et kraftigere kort kontra SLi.

Om det går ? Kommer nok mye an på kvaliteten til PSU og hvor mye last som er forventet på kortet, it depends.
Vis hele sitatet...

Kompis:
Specs: 1 hdd 1ssd. Motherboard msi noe(husker ikke helt) i7 3770 3 vifter + noctua cpu fan, dvd spiller ofc, silver power psu...

Ja. Nå er vi jo bare 15 år.. så har jo ikke all verdens penger... så jeg holder meg til 660ti sli



Husk* dette er ikke Blixus som skriver

Men konklusjon : i5 2500k,GPU - 7970 matrix (om jeg/han finner ut hvor de er på lager) eller gtx 680, noen rambrikker, strøm og et kabinett
Når jeg ser hvilke deler du har regner jeg med at du har kjøpt datamaskinen hos komplett, men kan hende jeg tar feil her. Det som er med de komplett pc'ene er at de gjør det halvveis bra, noe som gjør at en må endre på visse ting for å ha muligheten til å oppgradere ved en senere anledning. I beste tilfelle må du kun ha ny psu for å kjøre 660 ti SLI, da denne er for svak til å drive systemet ditt. Hvis du ikke vet om hovedkortet ditt støtter SLI vil jeg anbefale deg å sjekke opp det før du går til innkjøp av noe som helst, så slipper du å handle inn deler du ikke får brukt eller at det blir veldig fordyrende å ta det i bruk
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av sweem Vis innlegg
Når jeg ser hvilke deler du har regner jeg med at du har kjøpt datamaskinen hos komplett, men kan hende jeg tar feil her. Det som er med de komplett pc'ene er at de gjør det halvveis bra, noe som gjør at en må endre på visse ting for å ha muligheten til å oppgradere ved en senere anledning. I beste tilfelle må du kun ha ny psu for å kjøre 660 ti SLI, da denne er for svak til å drive systemet ditt. Hvis du ikke vet om hovedkortet ditt støtter SLI vil jeg anbefale deg å sjekke opp det før du går til innkjøp av noe som helst, så slipper du å handle inn deler du ikke får brukt eller at det blir veldig fordyrende å ta det i bruk
Vis hele sitatet...

Kompis: jeg har en av de nyeste msi kortene... drn støtter sli ja. Så 500w har ingen sjans til å kjøre 660ti sli da?
har ikke fulgt med i tråden, men håper du har et av 660 ti kortene hvis ikke er du helt på tryntet med sli av 660 ti... og nei en 500 watt psu vil ikkle klare et sli oppsett. ville heller anbefalt hd 7970 skjerm kort hvis du ikke har et 660 ti. hd7970 er et beist og vil klare alle spillene du vil i en stabilt god fps.
while the official TDP of the GTX 660 Ti is 150W
Vis hele sitatet...


i teorien skal du klare 660ti i sli med 500w uten problem.
Men på den strømforsyningen som han har, hvor skal han hente strømmen fra til 660 ti x 2 + 3770?
Hjelper lite å se på skjermkortet når det er psu'en som skal levere strømmen
Sitat av sweem Vis innlegg
Men på den strømforsyningen som han har, hvor skal han hente strømmen fra til 660 ti x 2 + 3770?
Hjelper lite å se på skjermkortet når det er psu'en som skal levere strømmen
Vis hele sitatet...
660 sli 150w+150w = 300w
i7-3770k = 77w

300w + 77w = 377w.

no hugsa eg ikkje resten av builden, og eg gidder heller ikkje leite det fram, men 500w skal gå fint.
Sist endret av R0flcopter; 27. april 2013 kl. 20:27.
Lurte hvordan du hadde tenkt å fordele strømmen egentlig

http://www.raidsonic.de/data/datashe...eet_EN_web.pdf

Sitat av Blixus Vis innlegg
Kompis: jeg har en av de nyeste msi kortene... drn støtter sli ja. Så 500w har ingen sjans til å kjøre 660ti sli da?
Vis hele sitatet...
Ikke med den strømforsyningen nei, desverre
Sist endret av sweem; 27. april 2013 kl. 20:43.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg skulle kjøpe en meg en 7970 matrix.. men den er bestillingsvare.. skal jeg da bestille den på netonnet, dustin eller ps.no (eller noe sånn)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Der det er lavest pris? Tror jeg betalte 3.1 for mitt på tilbud hos dustin.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Der det er lavest pris? Tror jeg betalte 3.1 for mitt på tilbud hos dustin.
Vis hele sitatet...
var det et 7970 matrix? men ja, litt det og litt med frakt.. jeg vil jo ha det fortest mulig, så jeg lurer egentligt på hvilken butikk som leverer/bestiller skjermkortet inn til lageret og sender det fortest'
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ja, det var et Matrix. Står i signaturen.
Men tror om du hadde bestilt for idag, så hadde du nok hatt det innen uka var over, evt mandag
Sist endret av CHillZoNE; 1. mai 2013 kl. 02:35.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Ja, det var et Matrix. Står i signaturen.
Men tror om du hadde bestilt for idag, så hadde du nok hatt det innen uka var over, evt mandag
Vis hele sitatet...
hmm, okey, men får de virkelig skjermkortet så fort?
Og hvordan virker 7970 matrix? kjører alt "smooth" ?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
hmm, okey, men får de virkelig skjermkortet så fort?
Og hvordan virker 7970 matrix? kjører alt "smooth" ?
Vis hele sitatet...
Jaaa, de pleier ikke å bruke mange virkerdager.
Jada, det kortet tygger seg gjennom grafikk som om det skulle vært hobby.
Sist endret av CHillZoNE; 1. mai 2013 kl. 13:06.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jaaa, de pleier ikke å bruke mange virkerdager.
Jada, det kortet tygger seg gjennom grafikk som om det skulle vært hobby.
Vis hele sitatet...
AAAA, det skjermkortet ser så sykt ut! du gidder ikke å sende ditt til meg, gratis ?

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jaaa, de pleier ikke å bruke mange virkerdager.
Jada, det kortet tygger seg gjennom grafikk som om det skulle vært hobby.
Vis hele sitatet...
så, er det dusting du anbefaler å bestille det fra? var det en bestillingsvare når du bestilte det?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
AAAA, det skjermkortet ser så sykt ut! du gidder ikke å sende ditt til meg, gratis ?



så, er det dusting du anbefaler å bestille det fra? var det en bestillingsvare når du bestilte det?
Vis hele sitatet...
Vel, mitt var på tilbud så det var på lager.
Jeg personlig foretrekker dustin, men gå etter pris du.
De butikkene du har nevnt er uansett bra, og det får ikke blitt feil.
Dog dustin er ofte 1 dag tregere enn alle andre, men da med 99kr i frakt om du bestiller en tube kjølepasta eller en hel PC.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Vel, mitt var på tilbud så det var på lager.
Jeg personlig foretrekker dustin, men gå etter pris du.
De butikkene du har nevnt er uansett bra, og det får ikke blitt feil.
Dog dustin er ofte 1 dag tregere enn alle andre, men da med 99kr i frakt om du bestiller en tube kjølepasta eller en hel PC.
Vis hele sitatet...
okey, tror jeg bestiller fra dustin
Blixus's Avatar
Trådstarter
hvor lang tid tar det for å få bestillings varer da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
hvor lang tid tar det for å få bestillings varer da?
Vis hele sitatet...
Hva med å kontakte dustins kundesupport og høre når de forventer å få inn produktet fra sin leverandør?

Vi er ikke rumenske spåkoner.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med å kontakte dustins kundesupport og høre når de forventer å få inn produktet fra sin leverandør?

Vi er ikke rumenske spåkoner.
Vis hele sitatet...
Det er så gøy å lese innleggene dine! Det starter ganske hyggelig, men til slutt slenger du på en setning som nesten får meg til å le!

Er forsåvidt enig.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med å kontakte dustins kundesupport og høre når de forventer å få inn produktet fra sin leverandør?

Vi er ikke rumenske spåkoner.
Vis hele sitatet...
Tenkte heller på om noen hadde bestillt bestillings vare fra dustin før... Så ja. syns du har bra innlegg, men den siste kommentaren her var meningsløs.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
Tenkte heller på om noen hadde bestillt bestillings vare fra dustin før... Så ja. syns du har bra innlegg, men den siste kommentaren her var meningsløs.
Vis hele sitatet...
Bestillingsvare er akkurat det navnet tilsier, en vare som må bestilles, og siden verken jeg eller du vet hvem dustin bestiller fra og eller om de må bestille fra nok en leverandør er løsningen opplagt.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Trenger svar fort nå!! Er denne like "god" som 7970 matrix ?? http://www.netonnet.no/art/data/komp...e/180376.7064/ bestiller idag!
nei, den er ikkje like god som matrix....
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
nei, den er ikkje like god som matrix....
Vis hele sitatet...
Jeg er litt redd for at matrix-en kommer til å ta langt tid skjønner du...

Og jeg hiver inn denne her http://www.dustinhome.no/product/501...-psu-2013-edt/

Har bare 6500 å bruke på pc..
OBS! PSU blir nødvendigvis ikke bedre selvom det står "Gaming series" etter. Skaff deg en ax 750 eller noe i den duren! Du burde ha modulær.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
OBS! PSU blir nødvendigvis ikke bedre selvom det står "Gaming series" etter. Skaff deg en ax 750 eller noe i den duren! Du burde ha modulær.
Vis hele sitatet...
Hæ?? Så den jeg har funnet er ikke noe bra?

Å i tilfelle, kan du finne en PSU på dustin til Max 750kr?

Tror jeg fant en... http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Den ser bedre ut for meg
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Den ser bedre ut for meg
Vis hele sitatet...
Da går jeg for den