Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  186 23581
Okei jeg ser det fyller seg opp med dag for dag med " Skal ha ny gaming pc hjelp" osv. Så da er det på tide å få friska opp litt og jeg anbefaler alle som skal ha ny STASJONÆR pc til å lese gjennom denne..

Vi skal se litt på
HovedKort (HK)
Prosessor (CPU)
Skjermkort (GPU)
Strømforsnyning (PSU)
Minne (RAM)
Litt på HDD men det er det mye av det samme..

HovedKort:

Det som er viktig når du skal ha HK er at du kjøper ett med samme socket. Altså skal du ha AMD CPU så må du ha AMD socket.
Det er mye å velge av der ute men jeg anbefaler deg ett ASUS HK som har mulighet for 6GB/S SATA og USB3 da det er mest retta mot framtiden. ASUS er det HK med minst feil og også de beste.
Det er fler forskjellige HK innen AMD socket. De aller minste kalles Micro-ATX.
ATX, som er vanlig størrelse, er også det mest vanlige å velge.

Du vil også ha støtte til DDR3 på HK ditt da dette er den beste typen RAM.

Si at du går for en AMD CPU.
Hvis du skal ha en BRa gaming pc og penger er ikke såå farlig er dette et kjempe HK.
Dersom du handler på budsjett så er dette et HK som fungerer ypperlig!

Prosessor:
De to vanligste CPU fabrikantene er AMD og INTEL.
Intel har hatt mange gode CPU'r men blir fort litt dyrt for de som handler på budsjett.

Selv så har jeg merka at AMD gir mer for pengene VS ytelse og passer best til gaming. Intel derimot er litt dyrere men du får også et kvalitets produkt. Intel egner seg mer for Video og bilderedigering og den slags enn spill.

Den CPU'en som utmerker seg til å være utrolig sterk i forhold til pris er AMD 965 BlackEdition . BlackEdition vil si at den ikke har en låst Multiplier noe som gjør den lett å overklokke! Denne anbefaler jeg på det varmeste!

Jeg sier ikke at de nye CPU'ene fra Intel f.eks. Intel i7 970 er dårlig men at den er dyr iforhold til hva du får.
Hvis du er lur og har ikke alverdens med penger kjøper du 965'n og legger de tusnene du sparer på det i et bedre skjermkort

Strømforsyning:
Her er det Corsair som gjelder som regel. De har lang leve tid og gir det de sier!
Man kan enten velge en HX PSU, denne har avtagbare strømkabler noe som er genialt for den som har rydde dilla, eller en TX, som er noe billigere men lett for å bli rot imed du ikke kan ta av kablene.
Jeg har selv og anbefaler en Corsair HX 750 W.
Mange mener at 750W er noe overdrevet men det er utrolig kjekt når du først kjøper en PSU, som er vanlig å ta med seg fra pc til pc, at man har en som tåler en del oppgradering
Hvis du evt. skal ha CrossFire.

Skjermkort:
Her er det også mye fint å velge i.
Det er også her to produsenter som er de meste populære på markedet. Ja du gjettet det sikkert; nVidia og ATI(nå kalt AMD).
AMD er ikke så altfor gode på drivere kan man si men de har en del fantastiske Skjermkort.
AMD leverer mye med EyeInfinity, noe som vil si at du kan bruke 3 skjermer og du får bilde over alle, noe som er utrolig fett!
nVidia leverer derimot en del skjermkort med 3D vision. Altså hvis du har en 3D klar skjerm (120Hz) så kan du bruke 3D briller og voila du ser CS i 3D!

Også her handler det endel om penger VS ytelse.
Et kort som er utrolig bra til en billig penge er 5770 fra AMD. Dette anbefaler jeg de som skal ha noe som er bra men fortsatt billig.
Hvis du har penger til det så anbefaler jeg deg til å heller gå opp ett par hakk til 6870 for optimal gaming opplevelse.

Det jeg har merka er at nVidia er kjempe bra på drivere til sine skjermkort men for de aller fleste så vil det lønne seg og velge et XFX/AMD Skjemkort.
Dette anbefaler jeg!

Minne:
Her er som over mye å velge i. Det er en del produsenter meg jeg har personlig mest sansen for Corsair.
Kingston og Crucial har masse flott så dette er også å anbefale!
Det er å anbefale enten 1333MHz/1600Mhz eller hvis du har en del penger til RAM så 2000Mhz. Jeg velger 1333Mhz for dette er det som er mest vanlig til budsjett pcer.

Nå som det er mer vanlig at folk skal ha en del RAM så vil jeg anbefale dere å kjøpe en brikke av denne . Da får du en god brikke, billig og du har god plass i HK til å kjøpe fler ogoppgradere uten å bruke opp all plass på HK.

Det som er viktig er å skjekke når du monterer ny RAM at det er samme Mhz!!
- hvis ikke så blir den høyeste Mhz brikka klokka ned til den minste Mhz.

Også Harddisker:
Her er det veldig mange produsenter og det er ikke så utrolig viktig å velge riktig produsent.
Jeg anbefaler deg en WesternDigital HDD da disse er vanligst og har bra priser i forhold til kvalitet.
Her må du nesten velge litt selv ossen (hvor stor) du skal ha.
Den vanligste RPM er 7200. Det er også 10 000RPM men dette blir for dyrt. Det er heller ikke nødvendig for den vanlige gameren.

For all del ikke gå for Green HDD! Denne vil bli en pain in the ass. Si du ser på film, blir tørst, trykker pause, henter en cola og kommer tilbake opp til pcen.. Du trykker på play igjen og HDD må starte opp igjen, fordi hvergang den får sjans så skrur den ned tempoet for å spare strøm -> miljøet, og dette kommer til å ta nok tid til at den irriterer deg noe ufattelig!

Jeg håper dette blir en nyttig tråd for dere "ny gaming pc" folk. Håper dere leser igjennom og lærer og bruker istede for å poste 100 vis av gaming pc tråder!
Sist endret av Ruudi; 22. november 2010 kl. 23:33.
Kan du sette opp noen eksempler?

Sånn f.eks en PC på 4 til 10k ?

KP for en bra guide!
Bra guide! er lei av å se hundre nye "ny gaming pc" tråder om dagen så håper folk bruker denne.
Synes denne tråden er kjempeflott ^^ Gir grei innsikt til folk som ikke vet så mye/ikkenoe. Ganske så hjelpsomt!

Men på strømforsyninger, hva er egentlig den store forskjellen mellom modulær og standard strømforsyninger som gjør at en modulær strømforsyning på 100 watt mindre enn en standard, ofte koster 300 mer? Er den eneste fordelen med modulære at der er kun de nødvendige kablene koblet til, mens i en standard er alle mulige kabler koblet til? Isåfall, vil jo en standard strømforsyning med 850 watt som koster 100 mindre enn en modulær med750, være en bedre investering for en som ikke har tenkt til å rote så mye i kabinettet?

Kunne jo også satt opp forskjellige oppsett med kun hovedkort, harddisker, prossesor, skjermkort, minne og strømforsyning (altså, kjernen av enhver PC). Tenker i retningen av et budsjett-oppsett (4000-7000Kroner), et kraftig gamer oppsett (7000-10000) og et entusiast oppsett (10000 og oppover). Ville jo vært til stor hjelp for de fleste som ikke har så god peiling
Du skal ha kred for at du forsøker å lage en 'guide til kjøp av gaming-PC'. Men likevel synes jeg dette blir litt tynt og rotete. Det må gjøres mye mer ordentlig og oversiktlig enn du har gjort det. Det ligger jo en del bra info i bånn her, men det blir tungt å lese og ufullstendig, til og med mange råd uten begrunnelser i det hele tatt.

Men igjen, nå har jeg ikke giddet å gjøre noe liknende selv, så det blir kanskje litt bakvendt å kritisere dette. Uansett - godt forsøk, men altfor tynt.
Sist endret av httpwhat; 23. november 2010 kl. 00:49.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Empathy Vis innlegg
Synes denne tråden er kjempeflott ^^ Gir grei innsikt til folk som ikke vet så mye/ikkenoe. Ganske så hjelpsomt!

Men på strømforsyninger, hva er egentlig den store forskjellen mellom modulær og standard strømforsyninger som gjør at en modulær strømforsyning på 100 watt mindre enn en standard, ofte koster 300 mer? Er den eneste fordelen med modulære at der er kun de nødvendige kablene koblet til, mens i en standard er alle mulige kabler koblet til? Isåfall, vil jo en standard strømforsyning med 850 watt som koster 100 mindre enn en modulær med750, være en bedre investering for en som ikke har tenkt til å rote så mye i kabinettet?

Kunne jo også satt opp forskjellige oppsett med kun hovedkort, harddisker, prossesor, skjermkort, minne og strømforsyning (altså, kjernen av enhver PC). Tenker i retningen av et budsjett-oppsett (4000-7000Kroner), et kraftig gamer oppsett (7000-10000) og et entusiast oppsett (10000 og oppover). Ville jo vært til stor hjelp for de fleste som ikke har så god peiling
Vis hele sitatet...
Det som er forskjell er at en modulær så kobler du til kun de du trenger så du slipper masse kabler i kabinettet som ikke blir brukt. Med en standard så er det mange kabler du ikk får bruk for som da blir bare rot.
Så det å invistere i en modulær er ikke dumt!

Jeg skal sette sammen noen eksempler til dere i prisklassen 4-10.
Jeg mener selv at dere burde bygge pcen selv for dere lærer så utrolig mye av det.
Dessuten så blir det ti ganger lettere å finne ut av en feil i hardware'n hvis du selv har bygget

Jeg tar ikke med kabinett for det er så mye smak og behag!


Jeg begynner med
Prisklassen 4-5000:

Som sagt så er AMD best i forhold til ytelse. Iog med det så velger jeg AMD siden dette er en pc til et lite budsjett.

Denne AMD pcen er en helt OK pc til deg som ikke gamer mer en CS/CSS + wow. Du kan ikke regne med å dra alt på fult (uten om cs(S)) men der etter den prisen -> 4.500 ,-

En til samme pris i Intel. Dette er også en helt OK gaming pc.


Prisklassen 5-7000:

Denne AMD pcen er ett hakk bedre og du får bedre ytelse. Prisen er på 5400 ,- noe som er ganske bra til en slik pc!

Til samme pris i Intel.


Prisklassen 8-10 000:

AMD pc til 8600,-
Denne er en bra spill pc som du kan dra COD og WOW og de andre spill som finnes der ut på fullt. Med 8GB RAM anbefaler jeg den veldig til de som skal ha en ordentlig Spill pc som de ikke trenger å oppgradere med det første!

Så over til Intel. Denne blir som sagt over. En pc som er sterk og som du slipper å oppgradere med det første. Denne vil også kunne dra COD, WOW, GTA osv på fullt


Og til sist
Prisklassen fra 10 000 og oppover:
(Tar ikke med pcen som koster 99k )

Her er det så dyrt budsjett så her har man penger til en av kraftigste Intel prosessoren.

Til 18 000 får du bare en gaming pc som det ikke er noe å utsette på! Med bla. 12GB RAM og i7-970 CPU.
Denne er noe av det bedre du får og pris der etter!


Håper dette hjalp for dere "skal ha ny gaming pc" tråd-startere

NB: Jeg tok ikke med CD-ROM. Dette er viktig å huske!
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Prisklassen 5-7000:

Denne AMD pcen er ett hakk bedre og du får bedre ytelse. Prisen er på 5400 ,- noe som er ganske bra til en slik pc!

Til samme pris i Intel.
Vis hele sitatet...
drar denne cod da? eller må jeg opp en prisklasse til?
Sitat av kusko Vis innlegg
drar denne cod da? eller må jeg opp en prisklasse til?
Vis hele sitatet...
PCen min til 5000,- fra 2006 drar COD. Da kan du være sikker på at den gjør det...
ok takk

black ops?
BO er ikke mer krevende enn WaW og mw2 egentlig, selv om mange klaget på det dagene etter release.
De har fikset det for lenge siden
Sitat av kusko Vis innlegg
drar denne cod da? eller må jeg opp en prisklasse til?
Vis hele sitatet...
Sitat av trengende.. Vis innlegg
PCen min til 5000,- fra 2006 drar COD. Da kan du være sikker på at den gjør det...
Vis hele sitatet...
Sitat av kusko Vis innlegg
ok takk

black ops?
Vis hele sitatet...
Den kjører nok CoD BO helt greit. Men trengendes maskin fra 2006 gjør ikke det.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Den kjører nok CoD BO helt greit. Men trengendes maskin fra 2006 gjør ikke det.
Vis hele sitatet...
Min kjører MW2 helt fint.
men er intel-greia like bra som amd-greia?

men tror uasett jeg skal ha dette skjermkortet...
Sist endret av kusko; 26. november 2010 kl. 22:55.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Kusko: Jeg vil si AMD'en er bedre. De to er utrolig like er kun en promille som skiller dem.
Du må nesten velge ut ifra om du skal Overklokke eller ikke. AMD pcen har ikke låst multiplier noe som gjør den enklere å overklokke..
Uten om det så er det bare 100 lappen som skiller dem..


Jeg tenkte jeg skulle legge til noen flere eksempler til dere :


Vi legger til 2 pc'er til i
Prisklassen 8-10 000:

Først ut er en AMD pc. Den har et BRa skjermkort, den har oppgradert RAM (iforhold til 1333Mhz'ene) og SSD disk for en utrolig rask pc!
Den koster 9.284,- . Men du får en konge pc med det meste av utstyr og som du kommer til å blir stor fornøyd med!

Her er en AMD'pc til (trykka 8 istede for 7 i tittelen med det skal være 7) med ny CPU kjøler, det er Blu-Ray, og en noe oppgradert RAM. Kjøle pastaen må du ha med når du skal sette på CPU kjøleren.

Her får du en bra pc som du ikke trenger å oppgradere med det første.. En pc som anbefales på det varmeste! Du får mye for de 7223,- du bruker på den!!


I Prisklassen 10 000 og oppover skal vi legge til en pc på 25k for de som har lyst til å bruke en del penger på pcen men vet ikke hvordan de skal ha..;


På denne Tok jeg med alt en pc trenger! Her får du kabinett, skjerm, Blu-Ray, SSD og alt annet du skulle trenger for en pc som aldri har hørt om Lagg!
Jeg anbefaler deg dog å legge til en V8 CPU kjøler istede for den som er standard..


Jeg tok dog ikke med CD-ROM på AMD pcen til 9k, Det er viktig å huske.

Og til alle dere som lurer på om disse drar Black Ops: JA det gjør de!
For de som er ute etter en rig med pris ut over 15.000+ børr ha litt mere kunskap om de diverse delene siden de "prosjektene" er vanligvis mere skreddersydd etter hver enkelt brukers behov og ønsker. Vill anbefale de som er ute etter en sånn rig å ta seg god tid till å sette op delene og bruk google flittig for å ha mulighet till å få det aller mest ut av pc`n
De grunlistene du har satt op Ruudi er veldig bra, for de som er ute etter et billigere alternativ og de som har litt mere penger får og der en fin base på sin shopping liste,

bra tråd
Sist endret av Beezie; 27. november 2010 kl. 01:09.
Et lite ilegg for de som ønsker å bruke linux på dataen: Styr unna ATI/AMD GPU, da de har veldig dårlige støtte for drivere til linux.
btw, hva er overklokke?

er det stor forskjell på: dette skjermkortet og dette skjermkortet
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Overklokking er når du manuelt setter opp klokkehastigheten på en komponent, for å få bedre ytelse, men husk at høyere hastighet er lik mer varmeutvikling. Man bør ha god data-kunnskap før man begynner å overklokke, men man kan følge tutorials på nettet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Overklokking
er det stor forskjell på skjermkortene eller er det til 1.299 nesten like bra som det til 1.795?
Sist endret av kusko; 27. november 2010 kl. 12:00.
Sitat av kusko Vis innlegg
btw, hva er overklokke?

er det stor forskjell på: dette skjermkortet og dette skjermkortet
Vis hele sitatet...
Det er ganske enorm forskjell i ytelse på de kortene. HD 6870 er testet på hardware.no, og du finner HD 5770 i de samme grafene. Bla gjennom testen så skjønner du.

Til 1795,- er HD 6870 mer ytelse for pengene enn noe annet kort på markedet, vil jeg påstå.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Til 1795,- er HD 6870 mer ytelse for pengene enn noe annet kort på markedet, vil jeg påstå.
Vis hele sitatet...
Enig. I tillegg har du muligheten til å kjøre eyefinity.
oi, visste ikke at det var så mye forskjell!! :O
Bra tråd, men er det ikke du som driver å hacker pcen til kompisen din? mener å ha lest en tråd om at det var en fyr her på forumet somm het Ruudi som gjorde dette. anyways, kp fra meg
er ikke denne her god til å game med da? litt billigere xD kanskje et annet skjermkort...
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Forskjellen er at den nederstee får en smule bedre CPU men også et HK som er en del dårligere enn den første lista di.
RAM'en på den nederste er også 1600 Mhz mens den øverste har 1333 Mhz. RAM'en på den nederste har også kjøle pinner for at du kan sette på RAM kjøler

Jeg liker bedre det HK som er på den første linken men av pcene så burde du gå for "Audun 1337 gamer"

Kusko:
Ja den funker den Hvis du setter i ett 6870 så kommer du ikke til å ha problem med å dra spill
men er det mulighet til å konble til internett med kabel på dette HK?

og er det slik at etter mai neste år er det meste i handlelisten min utdatert?(mange sier det)
Sist endret av kusko; 29. november 2010 kl. 15:38.
vi kan ikke se listen din kusko, og alle HK kan man koble til internett med kabel
ok, da trenger jeg ikke å kjøpe nettverkskort også men her er er handlelisten da...
Ruudi, hva med å nevne SSD disker? Solid State Drive, harddisker til OS og spillene du spiller mest/programmene du bruker mest. Veldig dyre disker, men kjekke å ha for de med dårlig tid! http://www.komplett.no/k/search.aspx...&bn=11126&mfr=
Forskjellen er at den nederstee får en smule bedre CPU men også et HK som er en del dårligere enn den første lista di.
Vis hele sitatet...
0,1 ghz bryr jeg meg ikke om (koster 200,- mer)..er ikke vesentlig for mitt bruk.. kommer til å gå for HK i nr. 1 (HK 1 koster 500,- mer)

RAM'en på den nederste er også 1600 Mhz mens den øverste har 1333 Mhz. RAM'en på den nederste har også kjøle pinner for at du kan sette på RAM kjøler
Vis hele sitatet...
så du anbefaler å bytte til en 1600mhz framfor 1333mhz? hva er fordelen med å ha 2x2gb kontra 1x4gb ram?
skal jeg bytte om kortet på nr.1 til det på nr. 2 vil det bli 400,- ekstra..verdt det?

edit: er det ikke bedre å kjøpe to av http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604394 isteden for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594340 ?
Sist endret av Solberg; 29. november 2010 kl. 17:59. Grunn: legge til noe
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Solberg:
Det er bra du tar det HK i første link

Det er bedre å kjøpe to av den 4GB'en. Da sparer du en plass og du får større utnytelse pr slot.
Om du vil ha 1333Mhz eller 1600Mhz må du bestemme. Jo mer Hz på RAM'en jo fortere behandler den data, så du får nesten velge selv om det er verdt prisen.. Jeg syns personlig de to RAM brikkene med kjøleribbene ser utrolig stygge ut! Ihvertfall hvis du ikke har RAM kjøler på dem
Så jeg ville heller valgt 1x4GB, fordi jeg må ha full utnytelse av slotsa mine..

Kusko:
Linken fungerer fortsatt ikke..

Men du lurte tidligere på om du kunne koble internett kabel i det HK du linka til og ja det kan du

Eirik0405:
Sant det!
Denne SSD'en er et ypperlig valg som du får det du betaler for. Den kan være litt liten for noen men holder for de fleste!
Du får også med 2.5" -> 3.5" Bracket så Disken passer i kabinettet ditt hvis du ikke har 2.5" slot.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av kusko Vis innlegg
sånn da... -_-
Vis hele sitatet...
Ser fin ut den
Dog kjedelig kabinett men det er så som så!
Har du skjerm?
Hvorfor to forskjellige vifter?
Uten om det så ser den bra ut den
fordi jeg har tenkt å ha ene i bunn og der er det ikke vits å ha led lys

jeg har ikke skjerm... og btw kabenettet er ikke kjedelig!!! > xD

skal bruke tven som skjerm inntil videre
Om man vil spare enda mer i første innkjøpsrunde, går det da ann å kjøpe et hovedkort som dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600383, ikke nødvendigvis akkurat dette, men samme greiene med innebygd skjermkort.

Jeg tenkte at det kan jo være lurt for å slippe å måtte kjøpe skjermkort, i tilegg er de jo ganske billige enn de hovedkortene uten. Eller er det noe man kommer til å angre på senere? Taper man mye i forhold til å kjøpe dyrere og/eller bedre komponenter senere i såfall?
Sitat av petterfp94 Vis innlegg
Om man vil spare enda mer i første innkjøpsrunde, går det da ann å kjøpe et hovedkort som dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600383, ikke nødvendigvis akkurat dette, men samme greiene med innebygd skjermkort.

Jeg tenkte at det kan jo være lurt for å slippe å måtte kjøpe skjermkort, i tilegg er de jo ganske billige enn de hovedkortene uten. Eller er det noe man kommer til å angre på senere? Taper man mye i forhold til å kjøpe dyrere og/eller bedre komponenter senere i såfall?
Vis hele sitatet...
Innebygd skjermkort til gaming? lykke til
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Til 1795,- er HD 6870 mer ytelse for pengene enn noe annet kort på markedet, vil jeg påstå.
Vis hele sitatet...
Så absolutt! Jeg kjører 2 stk i crossfireX og her er det bare velstand!
Dessuten skalerer de rekordbra når det er 2 stk som jobber sammen

Edit:Bilde
▼ ... over en uke senere ... ▼
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Hei!

Har satt sammen en handeliste for en pc jeg tror duger til mitt behov (CSS, WOW ol.)

Har noen noe å utsette på den? Fungere komponentene bra sammen? Noe jeg har glemt? Jeg må vel også kjøpe vifter, eller er de inkludert i kabinettet?

Beklager om noen spørsmål er litt retarded.

Setter pris på gode svar!
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Viftene er montert i kabinettet
Den så bra ut den. CPU en jo grei og den pcen vil dra det du spiller Uten om det HVIS jeg måtte si noe så hadde jeg sagt at 4GB RAM er helt ok. 6 Er enda bedre. Men det er ikke noe problem! Du kan jo bare oppgradere hvis du får penger og tid engang
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Takk for bra svar!

Vil den også klare å dra noe tungere spill som bla. MW2 ol.?

OT: Jippi! Inlegg nr.100!!
Sitat av P-freak Vis innlegg
Takk for bra svar!

Vil den også klare å dra noe tungere spill som bla. MW2 ol.?

OT: Jippi! Inlegg nr.100!!
Vis hele sitatet...
Den vil kunne kjøre MW2 ganske greit.

MEN, siden du er på såpass stramt budsjett, ville jeg disponert pengene litt annerledes om jeg var deg:

Først, bruk en annen nettbutikk. Komplett.no er veldig bra, men det finnes gode alternativer som er rimeligere. Dustinhome.no og netshop.no er hete tips. Second, bruk litt mer på skjermkort - du får utrolig mye ytelse igjen om du bruker bare litt mer på et GTX 460 1GB. Kabinettet er også litt for dyrt ift. hva man får for pengene, men det fungerer for all del bra.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Den vil kunne kjøre MW2 ganske greit.

MEN, siden du er på såpass stramt budsjett, ville jeg disponert pengene litt annerledes om jeg var deg:

Først, bruk en annen nettbutikk. Komplett.no er veldig bra, men det finnes gode alternativer som er rimeligere. Dustinhome.no og netshop.no er hete tips. Second, bruk litt mer på skjermkort - du får utrolig mye ytelse igjen om du bruker bare litt mer på et GTX 460 1GB. Kabinettet er også litt for dyrt ift. hva man får for pengene, men det fungerer for all del bra.
Vis hele sitatet...
Den er grei.

Når det gjelder GTX 460, hvilken mener du da? Fikk endel forskjellige opp på feks. komplett.
Dette oppsettet yter f.eks. en god del bedre:

http://img.skitch.com/20101210-tcpxnjydd5emxhg1cue2qpiwxx.preview.jpgClick for large view - [color=#A7A7A7]Uploaded with Skitch[/color]

Her får du tilogmed GTX 465. Kabinett valgte jeg ikke, men det kan du jo finne selv, siden du sikkert har andre preferanser enn meg. Mye prosessor fikk du også.

EDIT: Finnes hovedsaklig 2 varianter av GTX 460; den ene har 768MB minne, den andre 1024MB (1GB). Du vil helst ha den med 1GB.

EDIT 2: Ser nå at GTX 465 ikke yter like bra som GTX 460 1GB. Så velg det rimeligste GTX 460 1GB i steden (samme pris).

-------------------

Jeg tror forøvrig jeg ville valgt COOLER MASTER ELITE 430 (se test) eller COOLER MASTER HAF 912 PLUS (se test), hvis du liker slikt "bråkete" utseende. Med Elite-kabinettet burde du kjøpe en ekstra vifte i tillegg.
Sist endret av httpwhat; 10. desember 2010 kl. 16:03.
har ett lite spørsmål her...
passer denne vifta i dette kabinettet?
Sitat av kusko Vis innlegg
har ett lite spørsmål her...
passer denne vifta i dette kabinettet?
Vis hele sitatet...
Absolutt. Den CPU-kjøleren er ikke spesielt diger.

EDIT: Får legge til at jeg synes både kabinettet og CPU-kjøleren er gode kjøp. CPU-kjøleren er rimelig, ikke ekstrem hva gjelder ytelse, men veldig bra mtp. prisen. Kabinettet er knallbra.
Sist endret av httpwhat; 16. desember 2010 kl. 22:02.
jippiiii endelig noen som liker kabinettet
men jeg har også et spørsmål til x) går det greit med nedlastet fra tpb w7 ultimate 64 bit når jeg skal bygge dataen min?
Sitat av kusko Vis innlegg
jippiiii endelig noen som liker kabinettet
men jeg har også et spørsmål til x) går det greit med nedlastet fra tpb w7 ultimate 64 bit når jeg skal bygge dataen min?
Vis hele sitatet...
Går greit? Ja, det gjør det jo, men jeg synes du skal kjøpe altså.. Så mye tid som man bruker på dataen, er det lite penger per brukte time. Stabilitet og trygghet får du på kjøpet.

Om du likevel laster ned, brenn ut bildefila med laveste hastighet og bruk RemoveWAT.
Sitat av kusko Vis innlegg
hva er det?
Vis hele sitatet...
Hva er hva? RemoveWAT? Kom igjen, bruk google. Ikke vær slapp! 'What is RemoveWAT'.