Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 5007
Sitat av connubialis Vis innlegg
Veldig mange venner av meg havnet i samme klasse på VGS fra ungdomsskolen. Nesten hele klassen hadde acer. 5-6 fikk problem med strømforsyningen, 3-4 fikk problem med batteriet, og resten hadde problemer med noe annet. Ting som knakk av. Svidde CPUer GPUer ++
Vis hele sitatet...
Da vi fikk våre HP billiglappy 6715b (beta)
I løpet av første uke røk 40% av alle strømfosyningene
Det var helt episk, tror ikke noen gikk gjennom det året uten å skifte den ut, de gikk også varme veldig fort, og dexkslet rundt skjermen knakk om du nøs litt hardt.
Sitat av kribw Vis innlegg
On-topic: Produsenten har ikke noe å si, det er komponentene du skal se på.
Vis hele sitatet...
Nå driter du deg ut. Produsenten har ALT å si. Det er tross alt ikke en stasjonær det er snakk om!

Jeg har vært borti litt forskjellig, og endte opp med å kjøpe meg en Dell til syvende sist. Skal du være en spec-nerd så får du mer bang for your buck hvis du sammenligner priser med en Acer, men problemet der er som regel at gleden er kortvarig. Ikke bare er maskinene stappet med bloatware (søppelprogrammer du ikke trenger), men byggekvaliteten er helt elendig også.

Byggekvaliteten har mer å si enn hva du kanskje tror når det kommer til bærbar, og da kommer produsent inn. Jeg er veldig fornøyd med mine to Dell-maskiner, og var veldig misfornøyd med min første og siste Acer. Dell har også utrolig god kundeservice, og sendte meg nytt nettverkskort og ny lader uten noen problemer. Har også vært borti HP-maskiner, som generelt sett høres ut som et jetfly, og er tregere enn en snegl. Lenovo leverer også varene, den ene maskinen jeg hadde gav jeg til slutt opp fordi den til slutt hadde så utdatert maskinvare, men; den fungerer fortsatt!

Lykke til med kjøpet, så lenge du holder deg til gjengangerene i denne tråden tror jeg med stor sikkerhet at du får en maskin du er fornøyd med!
Sist endret av MannY; 30. august 2011 kl. 21:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
MSI lager visst egen hardware, det lover jo godt mht support osv.. og Lenovo/IBM har jo rykte på seg for å være "sveitsisk urverk" innen laptops..
HP-pcer er dritt likevel!
Skriver ut ifra erfaring
Sist endret av Knäppgök; 10. september 2011 kl. 20:23.
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
HP-pcer er dritt likevel!
Skriver ut ifra erfaring
Vis hele sitatet...
Kan si meg enig der, har erfaring med mange av dem.. de går varm, batterilevetiden er dårlig, og strømforsyninga svikter på mange av dem, jeg har også fått intrykket av at acer er av den litt billigere sorten mht byggkvalitet og varmeutviklig.
Godt mulig de litt dyrere modellene er mer kurrante, man får jo stort sett hva man betaler for hvis man er litt våken..
Egne erfaringer er med Acer, Apple, Asus og Samsung.
De jeg kan anbefale videre er Apple, Asus og Samsung.

Jeg vil derimot aldri se en Acer igjen.
så da kjøper vi enten asus, sony vaio eller dell. kanskje titte litt på Lenovo.
Sist endret av Alden; 10. september 2011 kl. 20:31.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
HP-pcer er dritt likevel!
Skriver ut ifra erfaring
Vis hele sitatet...
Consumer-laptoper er stortsett dritt, enten det er HP, Lenovo, Asus, Acer eller noko anna. Business maskiner er derimot slitesterke saker som tåler deng, uansett om det er HP, Lenovo eller Dell.