Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 741564
Da har jeg prøvd med --datadir og --wallet, og begge kommandoene fungerer hvis jeg bruker en ny wallet. Hvis jeg bruker den gamle får jeg samme feilmelding. Det var dette du mente jeg skulle gjøre?

Jeg surret litt rundt i noen gamle backup mapper, og fant en fil "backup.dat" med eksakt samme filstørrelse (i bytes nøyaktig). Denne filen fikk jeg dumpet keys fra. Tviler egentlig på at det er samme fil, men det er verdt et forsøk. Hvordan går jeg egentlig fram for få private keys inn i en ny wallet?

Ser ut som filen er kryptert forresten. Øverst i key-dump greia står det "The wallet is encrypted but no passphrase is used". I listen over keys står alle privkeys som ""encrypted_privkey":"
Sist endret av Flue; 12. november 2013 kl. 21:12.
Sitat av Flue Vis innlegg
Da har jeg prøvd med --datadir og --wallet, og begge kommandoene fungerer hvis jeg bruker en ny wallet. Hvis jeg bruker den gamle får jeg samme feilmelding. Det var dette du mente jeg skulle gjøre?

Jeg surret litt rundt i noen gamle backup mapper, og fant en fil "backup.dat" med eksakt samme filstørrelse (i bytes nøyaktig). Denne filen fikk jeg dumpet keys fra. Tviler egentlig på at det er samme fil, men det er verdt et forsøk. Hvordan går jeg egentlig fram for få private keys inn i en ny wallet?

Ser ut som filen er kryptert forresten. Øverst i key-dump greia står det "The wallet is encrypted but no passphrase is used". I listen over keys står alle privkeys som ""encrypted_privkey":"
Vis hele sitatet...
Jeg bruker selv en hexeditor som heter Hexeditor Neo. Den skal være gratis for hjemmebruk. Med en hexeditor kan du få en nøyaktig oversikt over innholdet i fila ned på bytenivå, og det er lettere å tyde enn om man åpner fila i en teksteditor.

Ser ut som walleten er kryptert, og da må du nesten ha den passphrasen du brukte når du oppretta walleten for å kunne hente ut innholdet. Synd for deg om du har glemt passphrasen
Sitat av belisarius Vis innlegg
Jeg bruker selv en hexeditor som heter Hexeditor Neo. Den skal være gratis for hjemmebruk. Med en hexeditor kan du få en nøyaktig oversikt over innholdet i fila ned på bytenivå, og det er lettere å tyde enn om man åpner fila i en teksteditor.

Ser ut som walleten er kryptert, og da må du nesten ha den passphrasen du brukte når du oppretta walleten for å kunne hente ut innholdet. Synd for deg om du har glemt passphrasen
Vis hele sitatet...
Jeg prøver meg på hexeditor etterpå, hvis ingenting annet funker Har brukt det før, og vet delvis hva det går ut på. Men vet ikke helt hva jeg skal se etter i den endeløse jungelen av hexadesimale tall :P

Jeg er ganske sikker på hva jeg har brukt som passord hvis filen er kryptert, men jeg er fortsatt usikker på hva det menes med "The wallet is encrypted but no passphrase is used", Er det i det hele tatt mulig å kryptere uten et passord?
Sist endret av Flue; 12. november 2013 kl. 21:26.
Sitat av Flue Vis innlegg
Da har jeg prøvd med --datadir og --wallet, og begge kommandoene fungerer hvis jeg bruker en ny wallet. Hvis jeg bruker den gamle får jeg samme feilmelding. Det var dette du mente jeg skulle gjøre?

Jeg surret litt rundt i noen gamle backup mapper, og fant en fil "backup.dat" med eksakt samme filstørrelse (i bytes nøyaktig). Denne filen fikk jeg dumpet keys fra. Tviler egentlig på at det er samme fil, men det er verdt et forsøk. Hvordan går jeg egentlig fram for få private keys inn i en ny wallet?

Ser ut som filen er kryptert forresten. Øverst i key-dump greia står det "The wallet is encrypted but no passphrase is used". I listen over keys står alle privkeys som ""encrypted_privkey":"
Vis hele sitatet...
Vet at iallefall MultiBit har en 'import private key' funksjon, og jeg regner med Electrum har dette også.

Håper du kommer på passphrasen, om du har den oppskrevet et sted
Warz's Avatar
Trådstarter
Hadde bitcoin wallets kryptering allerede i 2011 da?
Sitat av Flue Vis innlegg
Hvordan går jeg egentlig fram for få private keys inn i en ny wallet?
Vis hele sitatet...
Har du en mtgox konto kan du gå på add funds -> bitcoin -> private key, skriv inn key der og de vil sende deg pengene etter 6 confirmations, deretter kan du cashe ut til en hvilken som helst adresse. Eventuelt kan du sette opp nye bitcoin klienten og sjekke ut kommandoene for import av private keys.
Sitat av Flue Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på hva jeg har brukt som passord hvis filen er kryptert, men jeg er fortsatt usikker på hva det menes med "The wallet is encrypted but no passphrase is used", Er det i det hele tatt mulig å kryptere uten et passord?
Vis hele sitatet...
Etter nærmere undersøkelser ser det ut som dette er pywallet sin måte å fortelle deg at den har oppdaget kryptering, MEN du har ikke gitt pywallet noe passphrase å bruke.

En veldig dårlig forumulering fra programmet sin side.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Etter nærmere undersøkelser ser det ut som dette er pywallet sin måte å fortelle deg at den har oppdaget kryptering, MEN du har ikke gitt pywallet noe passphrase å bruke.

En veldig dårlig forumulering fra programmet sin side.
Vis hele sitatet...
Både og. Fra en programmerers side vil det være ganske logisk.

- Du har ikke matet inn en passordfrase i programmet
- Gi feilmelding

;]
Prøver å bruke mtgox for å importere keys. Hvilken key er det egentlig jeg skal importere? Er hundrevis av keys i tekstfilen.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flue Vis innlegg
Prøver å bruke mtgox for å importere keys. Hvilken key er det egentlig jeg skal importere? Er hundrevis av keys i tekstfilen.
Vis hele sitatet...
Eksempel på private key: 5J7GYBVNCuu5ziXapVyQvqJBkST8JK8Bnz7SN8pMkbGitLt2wCJ

Men vet ikke hvordan private keys er lagret i wallet.dat, kanskje du må konvertere de til base58 først...
https://en.bitcoin.it/wiki/Wallet_import_format
Starten på filen dumpet av pywallet ser slik ut:

Kode

Wallet data not recognized: {'__type__': 'orderposnext', '__value__': '\x12\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00', '__key__': '\x0corderposnext'}
The wallet is encrypted and the passphrase is correct
{
    "bestblock": "000000000000012606fe317e1ec1832aadd0b531a9fdb3fc9g66s4396e4c0e6c", 
    "ckey": [], 
    "defaultkey": "2CrkdvTsnPXCxgyHzPUdG7b76BDMmvkVu9", 
    "keys": [
        {
            "addr": "2QEsGi6ft7U3fXuM4HVKS42qehWQC3uxGX", 
            "compressed": true, 
            "encrypted_privkey": "c3262d4cd8376c2ae006323b76fedcd232aa431e36b5f4dcaa142d0y9p2d70a98eeac3b67266f1a1b75025496f13c2fe", 
            "hexsec": "217e2aad717f1faf310b524b23e666f3a648009120a6e3mulf5a46cdyre2341d", 
            "pubkey": "0989626291a161a56c22ad44cc1fbf819540fa4cf78fbfisk233e91feef3c72fd3", 
            "reserve": 1, 
            "sec": "Kz21Y4QGl2Qahz3MUnHXjmthRMs3HzCMyAYoGtTueNEjBE2GckfZ", 
            "secret": "217e2aad717f1faf310b524b23e666f3a648009120a6e3mulf5a46cdyre2341d01"
        }, 
        {
            "addr": "22yBgFT3Bk2MStBwVQPUMZ222BhUMcZUiW", 
            "compressed": true, 
            "encrypted_privkey": "61142c7a17bfef6314e2eb5cd9i7324c6b389a98a64c6072eefb32e680e754c27731439nei0025195c0324d0ea62a802", 
            "hexsec": "b263e0b9626de46ee2be580c28f814d99dc04223f79ab2fc6b048a32aee94dff", 
            "pubkey": "090968f2a15351b0df81d734f330b1e85f131596378f43fb521751ed2bcbc39aad", 
            "reserve": 1, 
            "sec": "G9CUgJcW7uy7mFSekFA1MKpNjgQs5q6kJhGLJ7tSsP8dNo178hPL", 
            "secret": "090968f2a15351b0df81d734f330b1e85f131596378f43fb521751ed2bcbc39aad01"
        },
Den fortsetter nedover med titalls slike oppføringer.

Noen anelse om hvilke(n) det er? :P
Sist endret av Flue; 12. november 2013 kl. 22:48.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Jeg går ut fra at det er linjen bak sec:

"sec": "Kz21Y4QGl2Qahz3MUnHXjmthRMs3HzCMyAYoGtTueNEjBE2GckfZ",

Siden det er det eneste alternativet som inneholder store bokstaver, men sikkert noen som kan svare mer konsist enn meg.
Sist endret av Apraksin; 12. november 2013 kl. 23:13.
Har fått opp oppsettet osv nå, noen som tror det faller snart igjen, for så å gå opp att? Klar for å kjøre på igrunn.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Jeg går ut fra at det er linjen bak sec:

"sec": "Kz21Y4QGl2Qahz3MUnHXjmthRMs3HzCMyAYoGtTueNEjBE2GckfZ",

Siden det er det eneste alternativet som inneholder store bokstaver, men sikkert noen som kan svare mer konsist enn meg.
Vis hele sitatet...
Jeg tror også det er sec, men har prøvd med de 10 første oppføringene av uten at det fungerer. Har det egentlig noe å si hvilken private key jeg velger, ettersom det er flere av dem?

Lurer på om jeg skal gå tilbake til den originale filen og prøve litt mer på den. Hvordan finner jeg egentlig en private key med hex editor?
Warz's Avatar
Trådstarter
Mekka et script som konverterer en private key til WIF format slik som de har gjort her. Jeg fikk det til å fungere med de eksemplene som de hadde (prøv selv ved å skrive inn "0C28FCA386C7A227600B2FE50B7CAE11EC86D3BF1FBE471BE89827E19D7 2AA1D"), men ikke hvis jeg brukte "sec" fra den dumpen din.

Uansett, her er kildekoden.

Skrev du inn passordet? Kanskje de fortsatt er kryptert eller noe?
Hvordan kjører jeg et php script?

Har skrevet inn passordet ja, "The wallet is encrypted and the passphrase is correct".
Sitat av Flue Vis innlegg
Hvordan kjører jeg et php script?
Vis hele sitatet...
Instruksjoner er her: http://editrocket.com/articles/php_windows.html

Legger meg nå, men skal se mer på hvordan vi kan redde filen i morgen
Tror jeg har opplevd nok i dette eventyret. Har faktisk nok bitcoins til å bygge meg ett ganske så flott hus samt kjøpe meg en helt ny bil. Kjøpte coins helt i starten, og dette var mitt livs investering.

Har en kontakt i Stockholm som vidreselger for meg, noen kroner under aktuell kurs.
Lykke til vidre dere som venter på 1000$ dagen.

Takk for tips ts
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flue Vis innlegg
Hvordan kjører jeg et php script?

Har skrevet inn passordet ja, "The wallet is encrypted and the passphrase is correct".
Vis hele sitatet...
Jeg bruker wamp, oppe å kjøre på 2 minutter.
Takk for masse hjelp så langt! Må nesten gå og legge meg nå, men prøver mer i morgen :-) Skal sjekke ut wamp, editrocket ga meg feilmeldinger.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dasset Vis innlegg
Tror jeg har opplevd nok i dette eventyret. Har faktisk nok bitcoins til å bygge meg ett ganske så flott hus samt kjøpe meg en helt ny bil. Kjøpte coins helt i starten, og dette var mitt livs investering.

Har en kontakt i Stockholm som vidreselger for meg, noen kroner under aktuell kurs.
Lykke til vidre dere som venter på 1000$ dagen.

Takk for tips ts
Vis hele sitatet...
Flott å høre slike suksesshistorier! nyt gevinsten og takk for lykkeønskningene! Ta i hvertfall vare på 1 bitcoin da
Skal ha en til overs ja. Resten skal selges.
Det morsomme er jo å lese første posten og de første sidene, hvor folk desperat forsøker å fortelle deg at dette er ett tapsprosjekt.
Trenger litt hjelp for å forstå dette bitcoin helvete.

1. Jeg har laget en bruker Blockchain og strongcoin og har forstått det med public key og private key. Jeg lagret all info om brukeren min i word og krypterte med AES. Funker right?

2. Jeg leser stadig om wallets og bruk lokal lommebøker osv. Si jeg har 10 bitcoins i brukeren min på blockchain og vil ha de over på multibit, hvordan gjør jeg det?

3. Og hva trenger jeg egentlig wallet for når jeg har alt på blockchain for eksempel? OG hvordan kan jeg secure lommeboken min om jeg trenger det i det hele tatt? Leser stadig om folk som kobler fra pcen fra internett og gjør det på den måten. Hvorfor?

Har veldig mange andre spørsmål, men de kan jeg sikkert klare å finne selv. Håper noen kan forklare meg dette.

Og en ting til, hvordan får jeg kjøpt LTC?
Sist endret av Thraxes; 13. november 2013 kl. 11:05.
Sitat av Warz Vis innlegg
Jeg bruker wamp, oppe å kjøre på 2 minutter.
Vis hele sitatet...
Får følgende feilmelding når jeg prøver å kjøre scriptet ditt:

"Fatal error: Call to undefined function encodeBase58() in Cwamp\www\New Text Document.php on line 23"
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flue Vis innlegg
Får følgende feilmelding når jeg prøver å kjøre scriptet ditt:

"Fatal error: Call to undefined function encodeBase58() in Cwamp\www\New Text Document.php on line 23"
Vis hele sitatet...
Sorry, glemte noen funksjoner, her har du hele scriptet: http://pastebin.com/hz752W5j

Sitat av Thraxes Vis innlegg
Trenger litt hjelp for å forstå dette bitcoin helvete.

1. Jeg har laget en bruker Blockchain og strongcoin og har forstått det med public key og private key. Jeg lagret all info om brukeren min i word og krypterte med AES. Funker right?
Vis hele sitatet...
Hvorfor lagre i word når du kan bruke KeePassX ?

Sitat av Thraxes Vis innlegg
2. Jeg leser stadig om wallets og bruk lokal lommebøker osv. Si jeg har 10 bitcoins i brukeren min på blockchain og vil ha de over på multibit, hvordan gjør jeg det?
Vis hele sitatet...
Har ikke brukt multibit selv, men regner med at du må generere en adresser der og så sende til denne?
Sitat av Thraxes Vis innlegg
3. Og hva trenger jeg egentlig wallet for når jeg har alt på blockchain for eksempel? OG hvordan kan jeg secure lommeboken min om jeg trenger det i det hele tatt? Leser stadig om folk som kobler fra pcen fra internett og gjør det på den måten. Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Nå er vel blockchain rimelig sikkert ettersom jeg har forstått, siden alt gjøres på klientsiden, men vil nok likevel anbefale en offline wallet dersom du skal lagre pengene over lang tid. Ved å ha en PC som ikke er koblet til internett så er du helt trygg på at ingen virus kan ødelegge for sikkerheten. Her er en metode jeg har selv brukt:
http://freak.no/forum/showthread.php...71#post3019571

Sitat av Thraxes Vis innlegg
Og en ting til, hvordan får jeg kjøpt LTC?
Vis hele sitatet...
Kjøp bitcoin, registrer seg hos btc-e.com og deposit bitcoin, deretter kan du kjøpe litecoin.
Takk for svar Warz. Skal sjekke ut KeepPassX. Om noen andre kan komme med litt mer utfyllende svar på 2. hadde jeg blitt glad!
Surer fælt fram og tilbake med å prøve diverse ting.

Dette er dumpwallet fra en helt ny frisk wallet som ikke inneholder noen coins.
Hvis vi later som om dette var filen med pengene. Hvilken verdi er det jeg skal kjøre i scriptet?

Må legge den ved som tekstfil ettersom det er for mange tegn: testtest.txt

Jeg forstår ikke helt dette med private key. Er det EN key jeg skal finne, eller flere?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tror det aldri vil bli noe stort ut av det egentlig.
Ikke i en så stor skala at det vil ha noe som helst og si for økonomien i verden nå uansett.
Vis hele sitatet...
0.84$ kontra 350$+.

Er det nå man skal spørre "U mad bro?".

La oss si du hadde investert 0.84*5.7= 4.788 NOK i BTC.
Da hadde du hatt 350*6.3 = 2205 NOK.

(2205-4.788)/4.788*100 = 45952%.
Sitat av Flue Vis innlegg
Surer fælt fram og tilbake med å prøve diverse ting.

Dette er dumpwallet fra en helt ny frisk wallet som ikke inneholder noen coins.
Hvis vi later som om dette var filen med pengene. Hvilken verdi er det jeg skal kjøre i scriptet?

Må legge den ved som tekstfil ettersom det er for mange tegn: Vedlegg 10900

Jeg forstår ikke helt dette med private key. Er det EN key jeg skal finne, eller flere?
Vis hele sitatet...
Det er én key. Det ser ut til at walleten du postet har generert flere enn et keysett.
Warz's Avatar
Trådstarter
Flue: Det står at de er "compressed"... har du mulighet til å dumpe de som "uncompressed" ... i såfall ville jeg gitt det et forsøk. Det scriptet jeg postet må ha en standard private ECDSA key.

Uansett, det kan være en ide å spørre her da det trolig henger en del eksperter der som skjønner dette bedre enn oss.

Sitat av uaexed Vis innlegg
0.84$ kontra 350$+.

Er det nå man skal spørre "U mad bro?".

La oss si du hadde investert 0.84*5.7= 4.788 NOK i BTC.
Da hadde du hatt 350*6.3 = 2205 NOK.

(2205-4.788)/4.788*100 = 45952%.
Vis hele sitatet...
Vi har jo han som kjøpte en pizza for 10 000 bitcoins back in the day. Det tilsvarer over 4 millioner dollar i dag
Når man kan invistere for under 20 000kr og selge seg ut for over 4 000 000. Så sier det seg selv at det ikke er en dum investering. Spennende å se alle som venter på 1000$ merket. Blir mange nyrike
Passert 420 usd nå! Jeg tror at det sprekker igjen snart, men så stiger det litt fort igjen, og så blir det ganske stabilt igjen, men tror ikke det blir 1000 usd med det første. Det er isåfall lenge til
Sitat av Flue Vis innlegg
Surer fælt fram og tilbake med å prøve diverse ting.

Dette er dumpwallet fra en helt ny frisk wallet som ikke inneholder noen coins.
Hvis vi later som om dette var filen med pengene. Hvilken verdi er det jeg skal kjøre i scriptet?

Må legge den ved som tekstfil ettersom det er for mange tegn: Vedlegg 10900

Jeg forstår ikke helt dette med private key. Er det EN key jeg skal finne, eller flere?
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke husker feil så er det hexsec eller sec du er på jakt etter. Når du har denne kan du gå innpå www.blockchain.info og registrere deg. Deretter kan du gå inn på import/eksport, og under en av tabbene kan du skrive inn privatnøklen din
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Om jeg ikke husker feil så er det hexsec eller sec du er på jakt etter. Når du har denne kan du gå innpå www.blockchain.info og registrere deg. Deretter kan du gå inn på import/eksport, og under en av tabbene kan du skrive inn privatnøklen din
Vis hele sitatet...
Det er jo minst 100 hexsec/sec i hver fil! Hvilken av de skal jeg bruke? Jeg har prøvd flere av de allerede.
Sist endret av Flue; 13. november 2013 kl. 18:12.
Warz's Avatar
Trådstarter
En lommebok genererer automatisk 100 adresser, men hvis du vet public key så kan du vel søke etter denne og importere sec/hexsec ?
Jeg tror jeg gir opp den filen som var samme størrelse som den originale filen.

Fortsetter med den jeg helt sikker på er riktig, men ikke vil leses av pywallet. Virker som pywallet klarer å lese mesteparten av filen, men får en feilmelding på linje 2108.

Kode

C:\Users\name\AppData\Roaming\Bitcoin>pywallet.py --dumpwallet > TEXT.txt
WARNING:root:pycrypto or libssl not found, decryption may be slow
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\name\AppData\Roaming\Bitcoin\pywallet.py", line 2108, in p
arse_wallet
    d.update(parse_BlockLocator(vds))
TypeError: 'NoneType' object is not iterable
Virker som jeg får noe hjelp på bitcointalk.org også nå. Takk for tipset Warz!
Warz's Avatar
Trådstarter
Ja, tipper de kan hjelpe deg en del der, du får holde oss oppdatert på om du får pengene eller ikke

In other news, dette er grafen over de siste to åra, sjekk high/low:
Sitat av Flue Vis innlegg
Fortsetter med den jeg helt sikker på er riktig, men ikke vil leses av pywallet. Virker som pywallet klarer å lese mesteparten av filen, men får en feilmelding på linje 2108.

Kode

C:\Users\name\AppData\Roaming\Bitcoin>pywallet.py --dumpwallet > TEXT.txt
WARNING:root:pycrypto or libssl not found, decryption may be slow
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\name\AppData\Roaming\Bitcoin\pywallet.py", line 2108, in p
arse_wallet
    d.update(parse_BlockLocator(vds))
TypeError: 'NoneType' object is not iterable
Vis hele sitatet...
Skudd i mørket, men prøv å slett linje 2108? (Notepad skal ha en funksjon hvor du skriver inn linjenummer)

Kom til å tenke på en ting; du kan jo prøve å skanne etter skyggekopier av lommeboka fra tiden før formateringen? Finnes et program for nettopp det.
http://blog.cyplo.net/2012/04/01/bit...very-photorec/
Sist endret av Flexxnes; 13. november 2013 kl. 19:22.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Skudd i mørket, men prøv å slett linje 2108? (Notepad skal ha en funksjon hvor du skriver inn linjenummer)

Kom til å tenke på en ting; du kan jo prøve å skanne etter skyggekopier av lommeboka fra tiden før formateringen? Finnes et program for nettopp det.
http://blog.cyplo.net/2012/04/01/bit...very-photorec/
Vis hele sitatet...
Blir ikke delt inn i riktige linjer i verken notepad eller notepad++

Skal sjekke ut photorec

Finnes det en måte å søke etter adresse f.eks. "13HeWt9mSkP6S6kMUzQu9pxh5bVazdw2sm" i en hex editor?
Jeg har prøvd på mining før men gitt opp, prøvde meg nå igjen og må bare spørre om jeg har gjort det riktig?

Registrerte meg på bitcoin,cz og fikk brukernavn og passord for pool.
Lastet ned GUIMiner og logget meg inn og trykte "Start mining"

http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/Untitled_zps35000b51.png


Jeg vet utbytte er lite i forhold til strømbruken, men maskinen står på 24/7 og jeg bruker den ikke enda den er en heftig gaming maskin. Fortell me likevel om du synest det er en dum ide.
Bitcoinsnorge hadde nettopp en stor feil på nettsiden som gjorde at prisen på bitcoins ble 111kr stk. Jeg investerte derfor MEGET MYCKE her.
Hva er sjansen for at jeg faktisk får det til den prisen? :P
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg vet utbytte er lite i forhold til strømbruken, men maskinen står på 24/7 og jeg bruker den ikke enda den er en heftig gaming maskin. Fortell me likevel om du synest det er en dum ide.
Vis hele sitatet...

Det er en dårlig ide fordi du bruker mer strøm enn du tjener. Selv om maskinen står på hele tiden bruker den mer strøm når du miner pga mer prosessorbruk. Du bokstavelig talt taper penger.
stuper den imorgen???!?!?!??!??!?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg har prøvd på mining før men gitt opp, prøvde meg nå igjen og må bare spørre om jeg har gjort det riktig?

Registrerte meg på bitcoin,cz og fikk brukernavn og passord for pool.
Lastet ned GUIMiner og logget meg inn og trykte "Start mining"

http://i1278.photobucket.com/albums/y506/dj6230/Untitled_zps35000b51.png


Jeg vet utbytte er lite i forhold til strømbruken, men maskinen står på 24/7 og jeg bruker den ikke enda den er en heftig gaming maskin. Fortell me likevel om du synest det er en dum ide.
Vis hele sitatet...
Med hastigheten du miner er den største mulige profiten du vil ha 15 dollar på et helt år. Dette er hvis du har gratis strøm og pcen står på hele tiden. Den virkelige profitten vil praktisk talt være enda lavere fordi vanskelighetsgraden går opp.

Geforce kort suger til å mine, har et selv :P

Sitat av Betapirate Vis innlegg
stuper den imorgen???!?!?!??!??!?
Vis hele sitatet...
Ja
Sist endret av Flue; 13. november 2013 kl. 21:56.
Sitat av Flue Vis innlegg
Med hastigheten du miner er den største mulige profiten du vil ha 15 dollar på et helt år. Dette er hvis du har gratis strøm og pcen står på hele tiden. Den virkelige profitten vil praktisk talt være enda lavere fordi vanskelighetsgraden går opp.

Geforce kort suger til å mine, har et selv :P



Ja
Vis hele sitatet...

Noe fakta bak svare eller ren intuisjon?
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Bitcoinsnorge hadde nettopp en stor feil på nettsiden som gjorde at prisen på bitcoins ble 111kr stk. Jeg investerte derfor MEGET MYCKE her.
Hva er sjansen for at jeg faktisk får det til den prisen? :P
Vis hele sitatet...
Hehe, gikk som forventet egentlig.. men hadde et lite håp
Sitat av Bitcoins Norge AS
Din ordre hos Bitcoins Norge AS er blitt oppdatert.

Ordrenummer XXXX har fått følgende status: Kansellert - Ingen betaling


Kommentar på din ordre:
vennligst bestill omigjen, prismatrise var nedetid.

Med vennlig hilsen
Bitcoins Norge AS
Vis hele sitatet...
Sist endret av Waffaz; 13. november 2013 kl. 22:17.
Sitat av Flue Vis innlegg
Med hastigheten du miner er den største mulige profiten du vil ha 15 dollar på et helt år. Dette er hvis du har gratis strøm og pcen står på hele tiden. Den virkelige profitten vil praktisk talt være enda lavere fordi vanskelighetsgraden går opp.

Geforce kort suger til å mine, har et selv :P



Ja
Vis hele sitatet...
Hvordan kan folk tjene på mining da?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvordan kan folk tjene på mining da?
Vis hele sitatet...
Egen type maskiner laget for mining.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvordan kan folk tjene på mining da?
Vis hele sitatet...
Det var mye lavere difficulty, og de fleste brukte AMD kort til å mine. AMD kort har alltid gitt mye høyere Mhash/s enn nvidia kort.

Nå bruker vel mange/de fleste egne ASIC minere, som knuser vanlige grafikkort.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvordan kan folk tjene på mining da?
Vis hele sitatet...
ASIC-maskiner kan komme opp i mange tusen ganger hastigheten til grafikkort.

Sist endret av Grix; 13. november 2013 kl. 22:34.
Sitat av Grix Vis innlegg
ASIC-maskiner kan komme opp i mange tusen ganger hastigheten til grafikkort.

Vis hele sitatet...
Hvor fort vil du tjene inn pengene det kostet for maskinen?