Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 32828
Er det ikke byene utenfor amsterdam at pass er et must? leste et sted at de gjør det for at ikke belgia og franske skal drive med små smugling på togene.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
Er det ikke byene utenfor amsterdam at pass er et must? leste et sted at de gjør det for at ikke belgia og franske skal drive med små smugling på togene.
Vis hele sitatet...
"The ban is due to start in three southern provinces next month, and go nationwide by the end of the year." BBC News, 27 April
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Det vil vel neppe skje, med mindre utlendinger som ikke har fått med seg lovendringen fortsatt reiser dit for å røyke. Nederlendere merker ingen forandring, men de blir kvitt alle stonere som kun kommer for å bli steine.
Vis hele sitatet...
Please, det kommer uannsett til å fortsette å være cannabis hovedstaden i Europa. Det stempelet kommer til å ta lang tid å fjerne.
Amsterdam spesielt er så kjent at cannabisen har fått fotfeste for alltid, med engang dette skjer kommer nederlenderne til å selge til turister som bare pokker.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Det vil vel neppe skje, med mindre utlendinger som ikke har fått med seg lovendringen fortsatt reiser dit for å røyke. Nederlendere merker ingen forandring, men de blir kvitt alle stonere som kun kommer for å bli steine.
Vis hele sitatet...
NUVEL. Uenig. Det kommer til å blomstre som bare F. Er jo allerede et stort marked i Amsterdam hvor du kan få fatt på det meste, så blir ikke overrasket om det blir mer tung dop som følge av at turister ender opp med å handle på gata, utesteder/taxier f.eks.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Utrolig hvor mange som er interessert i nederlandsk politikk da gitt.
Vis hele sitatet...
Jeg driter i politikken, det er bare så utrolig betryggende å vite at et sted i verden kan jeg sitte ute i sola å kjøre bong hits og spise ostepop som om morgendagen aldri kom.

De fleste her på freak er jo enige om hva som er best å røyke, da blir det jo litt uroligheter i massene når det plutselig blir forbudt om noen år.
Drar staten for retten for å kunne selge hasj til deg.

Nesten så skev tittel at man skulle tro skribenten var fjern da han skrev den
Sitat av Tawon Vis innlegg
Drar staten for retten for å kunne selge hasj til deg.

Nesten så skev tittel at man skulle tro skribenten var fjern da han skrev den
Vis hele sitatet...
Hvorfor kaller media alt som har med Cannabis å gjøre for hasj? Virker som de tror at hasj er selveste planten..
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Hvorfor kaller media alt som har med Cannabis å gjøre for hasj? Virker som de tror at hasj er selveste planten..
Vis hele sitatet...
Tenker hasj er mer utbredt på folkemunne enn cannabis, er nok derfor. Det å nå ut til flere potensielle lesere. De burde nå heller bruke cannabis når de omtaler planten i sin helhet og ikke kun ett biprodukt av den, som hasj er.
Sist endret av Tawon; 29. april 2012 kl. 02:51.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Tenker hasj er mer utbredt på folkemunne enn cannabis, er nok derfor. Det å nå ut til flere potensielle lesere. De burde nå heller bruke cannabis når de omtaler planten i sin helhet og ikke kun ett biprodukt av den, som hasj er.
Vis hele sitatet...
Hehe, helt enig.

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/k...e-3619030.html "Hasj er en nytteplante"..

Men enough off topic.
Sist endret av Theoneandonly; 29. april 2012 kl. 02:51.
Så lenge amsterdam har båthavna si kommer det til å være et knutepunk hvor det alltid kommer til å flyte med nark. lovlig eller ei.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja dere lider nok veldig her. Eier null empati for de som "lider" av dette
Syntes Hellas burde innføre lovlig kjøp av cannabis for og redde økonomien
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Syntes Hellas burde innføre lovlig kjøp av cannabis for og redde økonomien
Vis hele sitatet...
jadda! Late grekere blir ENDA latere.
En superb idè! Virkelig.
Røyka du en 10'er mens du skrev det?
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
jadda! Late grekere blir ENDA latere.
En superb idè! Virkelig.
Røyka du en 10'er mens du skrev det?
Vis hele sitatet...
Er grekere late?
Har hatt ett motsatt inntrykk, de virker veldig produktive når det gjelder å komme unna skatten.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Er grekere late?
Har hatt ett motsatt inntrykk, de virker veldig produktive når det gjelder å komme unna skatten.
Vis hele sitatet...
Og sånn bør det fortsette!
Ikke ta meg feil, grekerene har kommet seg virkelig.
Men sånn situasjonen var for kun noen år siden, hvor folk pernsjonerte seg i
50års alderen, og folk jobbet svart til hundre.

Men da bør vi ikke akuratt fremme et rusmiddel som gjør en litt latere og ute av stand til å arbeide
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg bor med en greker - de er late.

Men fra spøk til revolver. Det er jo slettes ikke slik at folk i Hellas ikke røyker weed nå. Ved en legalisering vil det ikke automatisk forekomme at alle ikke-røykerne starter med det heller, det virker ikke som folk forstår dette. Weed gjør deg heller ikke "ut av stand til å arbeide", men denne diskusjonen er alt for ofte oppe på freak. Det flyter med tjall i Hellas, og det er faktisk en del av historien til landet. Kreta har jo en egen strain for tusan! I gammel folkemusikk synger de om gress.

Det er heller ikke lenge siden dette var aktuelt i media i Hellas. Det ble fremmet forslag om avkriminalisering, nettopp på grunn av den dårlige økonomien. Dessverre slo det ikke helt igjennom, og det er egentlig mange måneder siden jeg har hørt/lest noe om det.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Jeg bor med en greker - de er late.

Men fra spøk til revolver. Det er jo slettes ikke slik at folk i Hellas ikke røyker weed nå. Ved en legalisering vil det ikke automatisk forekomme at alle ikke-røykerne starter med det heller, det virker ikke som folk forstår dette. Weed gjør deg heller ikke "ut av stand til å arbeide", men denne diskusjonen er alt for ofte oppe på freak. Det flyter med tjall i Hellas, og det er faktisk en del av historien til landet. Kreta har jo en egen strain for tusan! I gammel folkemusikk synger de om gress.

Det er heller ikke lenge siden dette var aktuelt i media i Hellas. Det ble fremmet forslag om avkriminalisering, nettopp på grunn av den dårlige økonomien. Dessverre slo det ikke helt igjennom, og det er egentlig mange måneder siden jeg har hørt/lest noe om det.
Vis hele sitatet...

Har du noen kilder å støtte opp hvor du sier "I gammel folkemusikk synger de om gress." ?

Tviler ikke på deg, men må liksom ha bekreftelse på dette
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Her kan du lese litt ihvertfall!
Før annen verdenskrig var jo Hellas et viktig eksportland for hasj, spesielt dyrket i fjellområdene på Peloponnes.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Ja dere lider nok veldig her. Eier null empati for de som "lider" av dette
Vis hele sitatet...
Trur heller ingen forventet seg noe empati fra noen.. Og hvem lider btw? Christiania er nærmere og like bra, so your argument is invalid.
Sitat av Sprengt Vis innlegg
Trur heller ingen forventet seg noe empati fra noen.. Og hvem lider btw? Christiania er nærmere og like bra, so your argument is invalid.
Vis hele sitatet...
Foreldrene dine må være så stolte

Sitat av daimeno Vis innlegg
Her kan du lese litt ihvertfall!
Vis hele sitatet...
Du får beklage mitt trøtte hode.
Når du skrev gammel folkemusikk trodde jeg du mente sånn fra "Back in tha days!".
Når Zevs og Hades herjet
Sist endret av Pandalicious; 25. mai 2012 kl. 23:22.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
jadda! Late grekere blir ENDA latere.
En superb idè! Virkelig.
Røyka du en 10'er mens du skrev det?
Vis hele sitatet...
Det var ikke for og øke arbeids innsatsen til grekerne, men og øke turismen.
Og siden du har en tedens til og ikke fatte poenget i det jeg skriver skal jeg forklare for deg; Turister bruker som oftest mye penger i landet de ferierer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei.
Jeg sendte denne mailen til Amsterdams offisielle turistkontor:





Van: ***
Verzonden: zaterdag 26 mei 2012 9:07
Aan: Pressoffice
Onderwerp: Marihuana in Amsterdam

Hi.

Has the ban for tourists to smoke weed taken effect in Amsterdam City, or is it only the more southern parts of The Netherlands it is banned yet? 5/29/2012
Reply ▼



Dear Mr. ***,



Thank you for your e-mail.



At the moment it’s still allowed for tourists to have a smoke in the coffeeshops in Amsterdam.

It is unknown when the law will be introduced in Amsterdam.



In Maastricht, a village in the south part of Holland, the law is introduced.



With kind regards,



Christel Duit

VVV Servicecenter

Amsterdam Tourism and Convention Board
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.aftenposten.no/nyheter/Ha...e-6975876.html

Forsvinner loven før den trer i kraft?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror ikke den her loven kommer til å tre i kraft i Amsterdam. Folk misforstår, loven gjelder små byer ved grensa til Tyskland, for å få færre tyskere som kommer dit kun for å røyke... (Regner med det er små koselige byer som ikke er ute etter "røyketurister" som man finner overalt i Amsterdam).

sorry om denne posten er uforståelig, jeg er litt borte.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Det var ikke for og øke arbeids innsatsen til grekerne, men og øke turismen.
Og siden du har en tedens til og ikke fatte poenget i det jeg skriver skal jeg forklare for deg; Turister bruker som oftest mye penger i landet de ferierer.
Vis hele sitatet...
Turister - ja
Fjortis-stonere - nei.

Stonere er de værste turistene et land kan få. De bruker ekstremt lite penger i forhold til "vanlige" turister.
Sist endret av Pledrik; 16. september 2012 kl. 09:40.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Turister - ja
Fjortis-stonere - nei.

Stonere er de værste turistene et land kan få. De bruker ekstremt lite penger i forhold til "vanlige" turister.
Vis hele sitatet...
Jaså? Det får jeg ikke til å stemme.

Men du har kanskje noen kilder som kan underbygge påstanden din?

Fant litt nyere info:

"But even if the Weed Pass would go into effect for the rest of Holland on January 1st 2013 there is still a lot of resistance from the various (big) cities. Amsterdam, Haarlem, Rotterdam and many other cities are strongly opposed. And all our northern provinces have said they don't want to implement it.

The mayors from these cities have seen now that in the 3 southern Dutch provinces the illegal trade on soft-drugs and all the problems that come with that have increased explosively over the last months. They fear the loss of jobs and the decrease in income from Cannabis Tourists. So it is not at all known what the Mayors will do and if the Weed Pass will be enforced in many Dutch cities if it would come into effect.
" Kilde

Amsterdam og andre byer tjener nok gode penger på cannabisturismen.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Turister - ja
Fjortis-stonere - nei.

Stonere er de værste turistene et land kan få. De bruker ekstremt lite penger i forhold til "vanlige" turister.
Vis hele sitatet...
Å si at stonere er de verste turistene et land kan få er vel en smule overdrevet? Jeg ble faktisk positivt overasket over forholdene i Amsterdam. Lav fjortisfaktor både i og utenfor coffeeshopene. Jeg er sikkert en stoner i dine øyne, og for min del svidde jeg av over 12 000,- kroner på 4-5 dager i Amsterdam. Greit nok, 2000,- gikk sikkert til røykings, men resten ble brukt på musuem, shopping, restauranter etc.

Er ikke det like mye eller mer enn en hvilken som helst annen turist ville lagt igjen? Smoker eller ikke?
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Er du seriøs? Det skjer ikke noe før minst 2015.
Vis hele sitatet...
Det er vel bestemt at det blir fra 1. Januar 2013, jo.
Var der selv for en uke siden - og da var alt ved det normale
Sitat av chiller123 Vis innlegg
Det er vel bestemt at det blir fra 1. Januar 2013, jo.
Var der selv for en uke siden - og da var alt ved det normale
Vis hele sitatet...
Det er enda ikke bestemt akkurat. De skal nok ta en avstemning når den tid kommer, men de personene med mest makt vil jo beholde turismen. Det skjer nok ikke, vent å se.

Det vil jo ikke skape "problemer" bare for oss, men alle coffeeshopsene går konkurs utenom de 2-3 beste i byen(e) hvis det skjer.
Det står noe om det her!
Verd å lese: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_coffee_shop

Ut fra det jeg har klart å google/lese på nettet, så er ikke saken avgjort enda.

"A Dutch judge has ruled that tourists can legally be banned from entering cannabis cafes, as part of new restrictions which come into force in 2012." <--- Ikke skjedd enda. Men kan skje.

Den som lever får se.

Jeg ga cannabis mange sjanser, men det var ikke noe for meg. Hvis det funker for deg, flott! Hadde jeg kunnet bestemt så hadde ølet og tobakken blitt fjernet fra butikkene, og satt inn i egne utsalg sammen med alle typer narkotika, samt vin og sprit. Et narkopol rett og slett!
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Please, det kommer uannsett til å fortsette å være cannabis hovedstaden i Europa. Det stempelet kommer til å ta lang tid å fjerne.
Amsterdam spesielt er så kjent at cannabisen har fått fotfeste for alltid, med engang dette skjer kommer nederlenderne til å selge til turister som bare pokker.
Vis hele sitatet...
Tsh, amster hver engang kjent som heroin hovedstaden må ikke småtroll glemme!
Jeg forstår det slik at det er en opium-lov i Nederland som inneholder punkter som omhandler cannabis også, som gjør at cannabis ikke kan legaliseres, og kun er "tolerert". Egentlig er det kun frøene som er lovlige.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Her er det hvertfal en bekreftelse på at det ikke blir noe av dette tullet:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-20165371

Så alle som lurer: Dere kan røyke cannabis i amsterdam neste år også
Sitat av frø Vis innlegg
Så alle som lurer: Dere kan røyke cannabis i amsterdam neste år også
Vis hele sitatet...
And (hopefully) in all years to come
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Legg merke til at påstandene i denne NRK-artikkelen fra i dag ikke er de samme som i BBC-artikkelen de oppgir som kilde. (Hvor det påpekes at reglene ikke er riksdekkende og må godkjennes i hver kommune, og at spesifikt Amsterdam kommer til å avslå forslaget så lenge de kan. Linken til Frø over her utdyper dette.)

Artikkelen gir jo inntrykk av at man bare kan glemme Amster som "frihavn" fra nå av, noe som ikke stemmer. Så da spør jeg meg: Har journalisten gjort dårlig research, og tror hun selv på det hun skriver? Eller går dette inn i den lange tradisjonen med at det er akseptert å lyve om narkotika, så lenge det "hindrer folk i å prøve"? Dessverre heller jeg mot sistnevnte.
Tipper på en blanding.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det blitt ulovlig å røyke på coffe shop i Amsterdam for turister? Eller hvirdan er det nå? Vært der 2 ganger før og da sa alle at det va blitt ulovlig men vi røykte no hele turen på coffe shop
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Var der i juli, var aldri noen spørsmål, annet enn legitimasjon noen ganger.
Samme pisset som de kommer med hvert år, virker som om de prøver å pushe folk til å komme.
"Nå må vi dra før det blir ulovlig for turister å røyke der"...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Neifaen altså, tenkte og stikke til nederland når jeg var 18 for og røyke lovlig, men neeida.
Nei dette var nesten litt synn, amsterdam kommer til og få 95% mindre turister
Vis hele sitatet...
Dra til Uruguay i stedet. Der er det fullt lovlig, hvis jeg har forstått riktig!
Eventuelt Alaska, Colorado, Oregon eller Washington!

Kambodsja funker også, og Tsjekkia(praha). Og københavn selvfølgelig.
hvordan er det med cannabis i københavn? er det fortsatt like enkelt å skaffe i christiania?
Jeg var nettopp i Amsterdam. Alt er som det var. Fult av turister på alle coffeeshopsa.
Vet ikke per dags i christiania, men i fjor sommer var jeg innom der sent rundt 02:00, og da fant jeg bare to personer som kun solgte brunt pre-rolled . Stakk innom igjen dagen etter og da var det bare noen få maskerte menn som satt med sånn kamuflasje-netting over bodene, og ingenting av weeden lå fremme, så jeg måtte spørre hva de hadde osv. Du får nok tak i det lett tho.