Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 586
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Heisann!

Noen som vet hva tenebris sirkelen er? En venn av meg spurte meg om det, men jeg har ikke peiling.

Anyone?
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Tenebris betyr visst mørke (darkness) på latin, google gir meg en del rare treff, men en del metal. Hører vennen din eller du på metal? Er det kanskje en "sirkel" (gruppe) av metalband?

Døn døn døøønnn...
Tenebris betyr svart eller mørk. Kan jo være det er snakk om disse flotte, norske ungdommene her for eks:

«Den svarte sirkel» var en liten gruppe ungdommer i slutten av tenårene til midten av tyveårene som holdt til i kjellern til platebutikken Helvete i Oslo, eid av Øystein Aarseth. Det er fra dette miljøet at «andre bølgen» av black metal oppsto i Norge, og gjorde landet verdenskjent som eksport av «Satanrock».
Vis hele sitatet...
Omtrent samtidig åpnet Aarseth platebutikken Helvete i Schweigaards gate i Oslo, som ble det sentrale tilholdsstedet for black metal-kjernen, også referert til som «Den svarte sirkel», et navn som ble funnet opp av Aarseth selv.[5][1] De identifiserte seg som en kultisk bevegelse som senere ble knyttet til drap, kirkebrenninger og ekstremisme.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Black_metal