Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1009
Hei godtfolk!

Har nettopp lagd og tatt ut en fersk og rykende låt fra maskinen, og fikk lyst til å dele den med dere.

Nå fikk jeg helt uffattelig mange flotte kommentarer på forrige tråden min, noe som gjorde - tja, godt for hjertet.

Jeg er derimot litt nyskjerrig på om jeg bare hadde flaks med første låten, dette her er nemlig min første "Uptempo" låt, og lurer på om dette er noe å høre på, eller om jeg burde holde meg til "chillout" greia mi!
Denne låten lagde jeg rimelig fort og det er sikkert tusen ting jeg har glemt av, vær rask å kommentere om det er noe jeg burde gjort annerledes - så jeg får skifta på det asap!

Anyways, har ikke studert så mye glitch, men liker å høre på det. Noen sa en gang at jeg burde beholde mitt "egne" uttrykk (melcor?), noe som jeg IKKE har gått bort i fra - som igjen kanskje skinner gjennom i denne nye låten.
Jeg driver fortsatt med sound designing, og om du hører godt etter - så har "Mr.Alien" fra "I want to believe (forrige låten min) - kommet tilbake i et litt mere "grisete" antrekk!

Takk for oppmerksomheten, håper dere liker greia=)
---------------------------------------------------------
http://soundcloud.com/amv-production...general-glitch
-----------------------------------------------------------
selv liker jeg ikke dubstep (dette er vell ikke helt det samme, men noe lignende?) og det falt inn smak mens jeg ligger i sofaen og chiller litt KP

Link til din første låy ?
Bassalf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
selv liker jeg ikke dubstep (dette er vell ikke helt det samme, men noe lignende?) og det falt inn smak mens jeg ligger i sofaen og chiller litt KP

Link til din første låy ?
Vis hele sitatet...
Haha, takk kompis!
Dette er såkalt 100bpms "dupstep", også rettere kalt ny "Glitch hop". Tenkte å prøve noe nytt denne gangen=)

http://soundcloud.com/amv-productions/i-want-to-believe <-------- Første låta =D Kanskje litt bedre å chille til
Sist endret av Bassalf; 16. juli 2012 kl. 20:22.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
I utgangspunktet er dette helt ukjent musikk for meg, men jeg prøver meg likevel med litt kritikk;

Introen er utrolig kul, spesielt rytmisk men på repetisjonen virker det nesten som du bare har slengt på masse tilfeldige samples. Altså, det er førsteinntrykket. Jeg virker kanskje litt krass og det var ikke meningen. Men jeg tror det hadde vært enda kulere med en litt mer simpel groove til intro. Den kommer jo også igjen på slutten av låta, og da kan du jo gjøre litt mer ut av den.

Overgangen til "verset" (w/e) er utrolig bra. Måten du bygger opp og så tar det skikkelig ned dynamisk er til å misunne. Her ville jeg kanskje ha senket volumet på "skarptromma" litt for å understreke forskjellen, og skrudd det opp igjen etterhvert som det skjer litt mer. (01:20 og utover) En annen ting er at jeg personlig synes det blir kjedelig med en så straight trommefigur, men det hører kanskje med til musikkstilen? Det vet jeg ikke noe særlig om. Ca 01:25 og 01:46 skjer det noe med den reggae-aktige rytmen. Det hørtes ut som en liten tabbe, men kan være du mente det slik. Jeg synes ikke den vendingen var så kul, men så kommer rytmen tilbake og da er det greit igjen

Den andre overgangen, ca 01:58, synes jeg ble litt tam. Liksom, "hei, her er jeg! eller er jeg det? vent og se!" men ca 02:03 kommer "takten" og rytmefølelsen tilbake igjen. Nå som jeg tenker over det minner overgangen litt om hvordan Bill Bruford holder igjen og øker tempoet uten egentlig å endre det (eksempel), og det er i og for seg veldig kult. Men her virker det litt mer tilfeldig, om du har gjort det i det hele tatt (ble litt usikker).

Spesielt mot slutten blir det mer hakkete og glitchet og det synes jeg var kult. Nå mister jeg fokus så skal ikke skrive mer tull, men jeg har hørt hele låten 4-5 ganger nå
Bassalf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Takub Vis innlegg
I utgangspunktet er dette helt ukjent musikk for meg, men jeg prøver meg likevel med litt kritikk;

Introen er utrolig kul, spesielt rytmisk men på repetisjonen virker det nesten som du bare har slengt på masse tilfeldige samples. Altså, det er førsteinntrykket. Jeg virker kanskje litt krass og det var ikke meningen. Men jeg tror det hadde vært enda kulere med en litt mer simpel groove til intro. Den kommer jo også igjen på slutten av låta, og da kan du jo gjøre litt mer ut av den.
Vis hele sitatet...
Ikke no krasshet inntatt mr! Skjønner spesielt at dette virker litt forvirrende om du ikke er noe kjent med denne musikken! Derimot er slik kritikk fra "Intet-anene" noe av det beste jeg får! Det er masse samples, men de er "gjennomtenkte" - bare med noen få variasjoner hver "2 bar" (hver 8 takt kommer en noenlunde ny versjon, tror jeg)
Tenkte jeg skulle pangstarte låta! Kunne kanskje gjort en litt lengre buildup, godt poeng!

Sitat av Takub Vis innlegg
Overgangen til "verset" (w/e) er utrolig bra. Måten du bygger opp og så tar det skikkelig ned dynamisk er til å misunne. Her ville jeg kanskje ha senket volumet på "skarptromma" litt for å understreke forskjellen, og skrudd det opp igjen etterhvert som det skjer litt mer. (01:20 og utover) En annen ting er at jeg personlig synes det blir kjedelig med en så straight trommefigur, men det hører kanskje med til musikkstilen? Det vet jeg ikke noe særlig om. Ca 01:25 og 01:46 skjer det noe med den reggae-aktige rytmen. Det hørtes ut som en liten tabbe, men kan være du mente det slik. Jeg synes ikke den vendingen var så kul, men så kommer rytmen tilbake og da er det greit igjen
Vis hele sitatet...
Hører det nå, skarptromma skulle absolutt vært litt lavere! God ide! Er veldig straight trommefigure, og er nok bare jeg alene som hører forskjellene. Leker litt med triol følelser i hihats til tider, en crash her og der. Jeg bruker som regel å ta opp en "64 takters" tromme bar, for å skape varisjon i alt. her har jeg lagd en på 8, gått inn og småjustert etter smak og behag. Er noe som ligger litt i sjangeren, men kunne godt bygd på litt ekstra. Takk!=)
Haha, denne "reggea" greia er ikke selve beaten, den ligger på 1 og 3 her også, det er bare akkordene som legger seg på offbeaten - noe som hører litt til i sjangeren (såvidt jeg har fått med meg)

Sitat av Takub Vis innlegg
Den andre overgangen, ca 01:58, synes jeg ble litt tam. Liksom, "hei, her er jeg! eller er jeg det? vent og se!" men ca 02:03 kommer "takten" og rytmefølelsen tilbake igjen. Nå som jeg tenker over det minner overgangen litt om hvordan Bill Bruford holder igjen og øker tempoet uten egentlig å endre det (eksempel), og det er i og for seg veldig kult. Men her virker det litt mer tilfeldig, om du har gjort det i det hele tatt (ble litt usikker).

Spesielt mot slutten blir det mer hakkete og glitchet og det synes jeg var kult. Nå mister jeg fokus så skal ikke skrive mer tull, men jeg har hørt hele låten 4-5 ganger nå
Vis hele sitatet...
Haha, flott at du la merke til 01:58 overgangen. Jeg har forskyvd beaten med en 16 del. I og med at akkordene og snakke samplet er litt diffust, så mister man grunnfølelsene veldig, og jeg tenkte å spille litt mere på det! Har absolutt gjort det bevisst
Jeg har studert på konservatoriet (rytmisk bass) i 3 år snart, og tenkte jeg måtte få lov å tulle litt en eller annen plass i denne låten. Tror nok at alle "Feil" du hører her, er gjort med vilje :P

Takk for enorm feedback mann! Setter virkelig pris på dette hei, her er jeg! eller er jeg det? vent og se!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Gode greier man! som sakt er jeg ikke noen glitch/dubstep fan, men du har gjort det igjen. Digger låta, men repeaten etter introen følte jeg ble litt kjedelig etter 0:25, men så kom du med en episk bass på 0:43 (og Mr.Alien ) likte bass oppgangene og nedgangene. Men det ble litt for "messy" for meg rundt 2:30 (håper du forstår hva jeg mener). Og avsluttningen virker på en måte litt "forca" og tror du kunne ha laget en litt mere naturlig og smooth avslutning, men dette er bare mine meninger.

Anyways, digger denne låta også, keep it coming man!
Bassalf's Avatar
Trådstarter
Takk gubben! Er helt klar over alt du påpeker her, har selv gjort det store feil at jeg har lagd låten på ett par timer - så lagt den ut rett etterpå. Jobbet meg "blind" på den liksom. Men, det er null stress! Samler masse feedback, så endrer jeg på den senere!=)

Kunne kanskje glitcha mere på repeaten. Eneste grunnen for at jeg repeate rundt 0:25 var for å få innført min nye simple sound design lyd!:P De der Glitch "POPS" greia du hører i percusjonen, aldri brukt så lang tid på en ganske så enkel sound! :P

2:30 hahah, gøy:P Er bare jeg som har shuffla hele beaten på 8-delene, bare en liten "musiker" spøk ute å går. Syns det er fett jeg! Smak og behag vettu=)

Avslutningen kunne nok vært bedre ja, men har faktisk hørt låten et par ganger selv - og syns det er litt fett når den bare avslutter. Ingen obvious avsluttning liksom!

Takk for feedbacken mann! Much appreciated

Jeg fortsetter å jobbe jeg vettu =)
(Har snart en ny chillout låt ute også)
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Bassalf Vis innlegg
(Har snart en ny chillout låt ute også)
Vis hele sitatet...
Konge! Gleder meg :P (send meg en PM når den er ute ;D )
Bassalf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Melcor Vis innlegg
Konge! Gleder meg :P (send meg en PM når den er ute ;D )
Vis hele sitatet...
Hahah, ja det skal jeg så absolutt gjøre!