Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8658
Lurer på hvor jeg kan få tak i dette, noen forslag til butikker/nettsteder? :-)
Du kødder nå? Selv om jeg aldri har hørt ordet før fant jeg tonnevis av butikker online så fort jeg brukte min kjære venn google..
Sist endret av elytsmoorhs; 13. mai 2012 kl. 02:02.
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Du kan bruke en hvilken som helst kniv, sag, pinne, glass, kant, osv osv osv?
2000 spenn for en fuckings sabel ? Brenn heller de pengene på en god champagne så spretter du den på vanlig måte.
Champagnesabel er bare sludder.
Skal du på død og liv knekke opp en flaske champagne så får du heller bruke en kjøkkenkniv e.l.
Ta en titt på disse videoene - du kan faktisk bruke en ostehøvel om du skulle ønske det. Og jeg lover deg det at Champagne åpnet med en ostehøvel er mye kulere og langt mer party-tricks enn å stå å kløne med en lang og dyr Champagne sabel.
Sist endret av random67489; 13. mai 2012 kl. 06:05.
Du får kjøpt champagnesabel på utvalgte delikatessebutikker, spesialforetninger og jernvarehandler.
Om du bor i Oslo så vet jeg at Fromagerie( i bogstadveien) har eller kan bestille en til deg.

Men, som sagt over, det er bare å bruke en litt grov kjøkkenkniv. Selv har jeg god erfaring med brødkniv.
Dropp den sabelen a. Det er jo skikkelig trønder-harry og bondsk.
Finn på noe kulere. Dunk flasken forsiktig i bordet slik at den halvåpne korken flyr i taket - alle tror det skyldtes at du dunket den men egentlig bare halvåpnet du korken uten at noen la merke til det. Eller finn på noe kult selv.
De fleste som har vært på fest har sett sabel-trikset før og det er faktisk ikke døds-stilig.

Om du er bestemt på å knekke halsen av bruk brødkniv som moret sier. Så kan du bruke sabel-penga på en ekstra god Champagne eller et par kasser billig Champagne til å øve på med kjøkkenkniv eller ostehøvel før den store kvelden.
Eller 20 flasker mousserende vin.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Siden ingen faktisk kommenterer det tråden handler om, så kan jeg jo komme med ett seriøst forslag...

Jeg har handlet Champagnesabel herfra: http://www.sabreachampagne.no/product.php
Mottakeren av champagnesabelen var storfornøyd, og jeg har selv testet den ved flere anledninger.

Det var NR.2 som ble kjøpt på siden forresten.

Ellers så bør man se til utlandet etter Champagnesabel, prisene er helt annerledes enn i Norge.

Kos deg med sabelen din du!


Haters gonna hate.
Sist endret av SteInMetz; 13. mai 2012 kl. 11:23.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Husker en gang jeg så på travel channel. Det programmet "The thirsty traveler". Det var noe av det dummeste jeg har sett.. altså, programlederen... oppførte seg som en stor tosk.

Han var på et fransk slott, skikkelig staselige greier. Fikk smake dyr champagne og hele pakka .. så fikk han se noen åpne en flaske med champagnesabel, skikkelig tradisjonsfylt. Så begynte han å mase så fikk han lov til slutt..

Han knuste hele flaska med champagne ^^ Det ble skikkelig kjølig og tåpelig etterpå ^^

Helt ok tradisjon hvis gjort skikkelig tenker jeg.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Eller gjør som Mannen til søskenbarnet mitt når dem gifta seg.
Bruk en helt vanlig sabel.

Han var ansatt i garden og brukte sabelen som er en del av gallauniformen til garden.

Trenger ikke en spesiallaget sabel for å gjøre jobben
Eller vær partykongen og bruk et vinglass.