Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1412
Da er det snart 12 år siden jeg startet å snuse, og har nå snart vært uten snus i et døgn. Jeg kjenner det tærer veldig på meg, og jeg tenker konstant på snusen.
Motivasjonen min for å slutte kommer av at jeg faktisk er lei snusing, jeg er lei av at det skal være en del av min hverdag. Men er redd snusen vil vinne over meg!
Hadde jeg f.eks slitt med Økonomien, tenner, noe form for helseplager hadde det hjulpet snusslutten veldig mye.

Jeg vil også legge til at jeg daglig røyker hasj, og bruker tobakk der. Så vil ikke klare å få tømt kroppen for Nikotin. Men jeg røyker ikke sigg, så det vil bli røyket 2-3 sigg om dagen. Men når jeg først har røyket bønne så er snussuget borte i flere timer. Dette er et lite pluss..

Men her trenger jeg tips fra dere!
Og jeg vil prøve å oppdatere tråden for hver dag som går.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
De to første ukene er verst, etter det daler det nedover og lysten vil synke. Ikke misforstå meg, men denne avhengigheten er veldig enkel å knekke om man går litt inn for det. Det er spesielt etter-kaffe-snusen, eller når man er på fylla man savner det mest.

Ellers kan du prøve en nedtrapping, selvom det bare er tøys imo
Er bare å bite tenna sammen et par dager. Det er faktisk ikke et så stort problem om man faktisk vil slutte, såpass mye viljestyrke skal hvermansen klare å mestre altså... Det værste suget gir seg etter en 2-3 dager.
-Hold deg unna alkohol et par uker, det er på fylla flest sprekker. Og om du smyger til deg en snus på fylla så for all del ikke kjøp din egen pakke...
-Kjøp noen halspastiller eller tyggis, det er greit for å få noe i munnen som kan få bukt med vanen.
-Den enkleste veien å gå er cold turky, imho.
Ses om 1-6 måneder når du er tilbake på snusen igjen.

Neida, haha. Skal ikke anta eller være negativ.

Holder du lenger enn 6 måneder tror jeg mye er gjort. Suget gir seg lenge før det, men savnet - som er noe helt annet sitter langt inne i sjela.

Tror det er veldig individuelt hvem som får det til ordentlig eller ikke. Jeg har feilet alt for mange ganger, men jeg har heller ikke _nok_ motivasjon til å slutte. Den er der, men motivasjonen er ikke sterk nok. Fordelene overveier det negative (for meg)

Lykke til hvertfall. Er nå det er kjipt. De første dagene. Gir seg etter det. Men savnet... Sitter der i månedsvis. Be prepared.

EDIT:
Ser nå du røyker og. Kan hende det hjelper deg. Jeg bare snuser og har defor kun det som noe stimulerende i hverdagen. Kanskje lettere å slutte for deg grunnet dette.
Sist endret av Source; 28. august 2018 kl. 15:08.
Den som bare er der
Om du fortsatt røyker tobakk daglig, kommer suget aldri forsvinne. Du forlenger bare avhengigheten med nikotin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
prøvd el sigarett ? vet at det er flere som prøver/har kutta ut snusen til forhold for el sigarett på samme måte som iforhold til tobakk..el sigarett gjor at jeg klarte å stumpe røyken uten problemer..heller motvillig faktisk
Å begynne med noe nytt for å slutte med noe annet er jo å pisse i buksen for å holde seg varm..