Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5192
Heisann, har et kort og kjapt spørsmål til folket;

Det har seg nemlig slik at jeg ikke har her og nå noe teip eller "plate" med navnet mitt på - som jeg kan sette fast på postkassa, men er faktisk fullstendig nødt til å ha navnet mitt på den. Noen viktige brev venter, derfor .


Spørsmålet da; jeg har gått for en provisorisk løsning, og har skrevet navnet mitt med tusj på kassa. Spørsmålet er GODKJENNES dét (<<<) av postmannen eller må navnet være teipet/limt på (f.eks stykke papir) ?

Da jeg ringte Postens kundeservice i går så visste de ikke. . Herlighet. Derfor jeg spør her, jeg stoler mer på dere enn dem.
Ja, det godkjennes, bytta postkassa nå nylig, og jeg skrev på med tusj. Har fått post helt siden da. Skrev rett på postkasse med tusj
Sist endret av Oatre; 4. oktober 2013 kl. 12:56.
jepp, muttern har hatt navnet sitt på postkassa med tusj i mange år, så det skal gå fint ja.
Sist endret av StålSkuff; 4. oktober 2013 kl. 12:56.
På min postkasse har det stått:
''ETTERNAVN ''
''ADRESSE''
skrevet med værbestandig tusj siden vi flyttet hit for 11 år siden, har aldri savnet noe post
Sist endret av ZELDUR; 4. oktober 2013 kl. 13:06.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Takker for svar. Jeg har vært veldig i tvil derfor spør, har sett plenty med postkasser påskrevet med tusj og samtidig hørt mange si at "nei, nei, nei, du _må_ ha noe som navnet ditt på og er teipet eller limt på kassa".
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Takker for svar. Jeg har vært veldig i tvil derfor spør, har sett plenty med postkasser påskrevet med tusj og samtidig hørt mange si at "nei, nei, nei, du _må_ ha noe som navnet ditt på og er teipet eller limt på kassa".
Vis hele sitatet...
Lol
Postmannen gir vel blanke i om det er en papirbit eller tusj på postkassa, han vil bare levere posten til riktig adresse for å bli ferdig med ruta og komme seg hjem til Gta5.
Skjønner at du er i tvil. Men det skal da ikke ha noe å si om navnet ditt står på en lapp eller med tusj?
Men husk og bruk den postgodkjente tusjen....
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du tar å fyller ut adresseendring hos posten får du et GRATIS postkasseskilt.

http://www.posten.no/produkter-og-tj...adresseendring
Sist endret av Dodecha; 4. oktober 2013 kl. 16:09.
Her rundt i kommunen er det vel halvparten av postkassene som er påskrevet med tusj. Andre halvparten har skilt eller postboks.
Greit at det er endel regler i Norge, men folk finner tydeligvis på masse rare regler sjøl også... Selvsagt må man ikke feste navnet sitt til postkassa via en tredje dings. Tusj har funka for meg hele livet.

(Minner litt om da folk fikk panikk fordi de trodde navn som også var ord skulle bli forbudt. Folk som het Stein og Bjørn gikk rundt og trodde de måtte bytte navn snart.)
Hvis du vil lage deg det enkleste "skiltet", så er det jo bare å ta en litt stor bit med gaffa og skrive info på den. Har ikke tusj selv på postkassa, men flere andre på stativet i veien som har det. Ikke noe problem for dem etter hva jeg vet.
I hele fjor hadde jeg en postkasse uten navnet mitt på i det hele tatt. Fikk all posten jeg skulle ha, pluss litt ekstra.
Har også hørt folk si det der: "Du må ha skilt/skal du ikke få deg skilt snart?"

Der jeg bodde før, tok jeg en papirbit og skrev navnet mitt på med svart tusj, teipet så med klar teip på tvers. Pass på å gni skikkelig med neglene så limet fester seg ordentlig. Dette holder i minst to år.

Fikk alltid all post.
Sist endret av Taurean; 4. oktober 2013 kl. 18:45.
Maling er jo helt ok, også. Har brukt maskeringsteip med kulepenn noen dager også, men det er litt avhengig av sesong.
Dymo! Fikk gratis skilt fra posten når jeg meldte adresseendring.
Nei. Navnskilt må være på postens offisielle papir.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Grunnen til at folk sier du må ha skilt er fordi det ser helt jævlig ut når du skriver med tusj rett på kassa.
Personlig går jeg ut ifra at de som gjør det er rånere og trygdesnyltere.

Rosemalt postkasse, derimot, er det beste.
Hei, postmann seppoen her. Vi får liste hver ENESTE dag der man bytter ut navn i en perm om hvilken kasse tilhører hvilke personer(folk flytter, oppbevaring, osv). Kan si at det ikke er noe problem med tusj på kassen. Så lenge postmannen/damen VET det navnet tilhører denne kassen. Om man får brev vi ikke vet hvilken kasse den skal til, blir brevet sendt tilbake til postkontor og det blir forklart til postmannen/damen om hvor det skal.

Altså, ja du kan ha navnet ditt med tusj på kassen.

Ble litt uoversiktelig, er på vei til sengs.. Håper du fikk svar på det du lurte på
Har vært postmann, støtter det seppoen sier. Alt er greit så lenge det er leselig. Det verste er å stå ute i 20 minus og tyde hieroglyfer.
Hos meg var det slik at jeg skrev kun etternavn og adresse med vannfast tusj, men likevel kom det opp en sånn lapp med vårs navn og adresse på ca 5x4cm(øh sånn cirka) på postkassa og begrunnelsen var at det var uleselig, så siden da så står fotsatt "lappen" på postkassa.. så ingen problem å skrive med tusj
Sist endret av Bunker; 5. oktober 2013 kl. 04:50.