Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1194
Jeg er på jakt etter et nytt strategi spill til PC og lurer på om det er noen der ute som har noen anbefalinger.

Jeg liker vanskelige og avanserte strategispill som f.eks Hearts of Iron 3 og resten av strategispillene til Paradox og er ikke spesielt tilhenger av RTS spill som Starcraft, Age Empires o.l.

Setter stor pris på alle forslag!
age of mythology, warcraft
civilliazion V
Hva syns du om total war spillene? Vist du liker de kan du prøve king arthur 2
DayZ me rolling
The Guild (spesielt 2'ern)
Command and Conquer, ligner litt på Age Empires og civilization ^^
Sist endret av miniene1; 25. august 2012 kl. 00:32.
Sitat av Teamtveit Vis innlegg
age of mythology, warcraft
Vis hele sitatet...
Dette er RTS.

Sitat av miniene1 Vis innlegg
Command and Conquer, ligner litt på Age Empires og civilization ^^
Vis hele sitatet...
RTS, og det ligner ikke på Civ V

Vet ikke helt om det er det du er på jakt etter, men BFME II har en mode som heter kampen om ringen. Er på en måte en miniversion av CIV.
R.U.S.E er noe du burde sjekke ut, har blitt veldig glad i det.

http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10036381
Kan anbefale Endless Space. Er et 4x spill ganske liknende som Orion 2. Altså turnbased romaction på sitt beste
j0n
Trådstarter
Takker for alle forslag!

R.U.S.E har jeg hørt om, kanskje jeg skal gi det en sjans. Eller så er jo 4x spill ganske fett, så må nok se nærmere på Endless Space også.
Når det kommer til turn based strategy er det ingenting som slår Stars!

Greit nok, det er gammelt, utdatert og ble aldri en hit, men det er utrolig underholdende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stars!
Battle for Wesnoth

Kanskje ikke helt hva du leter etter, men det er et veldig bra spill! Turn based er det, men det er kanskje ikke så avansert som du vil ha det.

Litt utdatert grafikk, men spillet er gratis og open-source. Det finnes til Android, Linux, OS X og Windows. Du kan også lage egne maps og quests med editoren!