Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5017
Hei, jeg og en kompis skal lage hasjbrownies imorgen for første gang. Vi skal bruke brunt, ikke grønt. Skal kjøpe inn 4-5g. Mitt spørsmål er om noen har en god og skikkelig detaljert oppskrift? Har funnet mange andre oppskrifter, men alle sier mange forskjellige ting og jeg blir bare mer og mer forvirret.. Setter pris på alle svar.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke noe spes å linke til dessverre. Men har generelt hatt god suksess i fortiden med følgende:

Smelt den mengden smør dere trenger for browniesoppskriften + litt ekstra. Feks hvis oppskrift sier 150g smør, bruk nærmere 200. Pass på å ikke koke smøret, men ha heller tålmodighet og smelt det på så lav varme som mulig. Bruk et termometer om dere har, gjerne et digitalt. Man får kjøpt billige på clas ohlson og andre slike plasser.

Når smøret har smeltet, knus opp hasjen og bland den forsiktig inn. La det stå lenge. Desto lenger desto bedre. Selv prøver jeg alltid å la det gå minimum en time, kanskje nermere to.

Trikset er å røre med jevne mellomrom for å få jevn temperatur, og å holde temperaturen mellom 80 og 95 grader. Har lest mye forskjellig her, men av erfaring kan jeg si at om du kommer over denne temperaturen øker sjansene for at du sitter igjen med noe som ikke funker veldig. Koker smøret, fordamper også THCen. Når jeg har klart å holde temperaturen stabil rundt 85-90 grader har jeg definitivt fått de beste resultatene. Synes forresten å huske at 86 elelr noe slikt skal være en sweetspot, men er lenge siden nå så usikker.

Når smøret er ferdig er det bare til å følge en oppskrift som vanlig. Har brukt toro-brownies selv mange ganger, funker kjempebra det. Men steik det gjerne på litt lavere temperatur enn det pakken/oppskriften anbefaler. Ved høyere temperatur er det også høyere sjans for at THCen fordufter.

Når jeg har laga tidligere har det holdt leeenge med 0.3 på hver, avogtil mye mindre også. Det kan ha mye sterkere effekt når man spiser enn når man røyker. Hvis dere er nervøse for om dere kommer til å få det til, prøv med bare halvparten av hasjen første gang og spar resten til neste bakst. Tror en toro-pakke gir mellom 8 og 12 stykker, og hvis du planlegger å spise flere av dem på en kveld sier det seg selv at du ikke trenger putte for mye i.

Lykke til! Og skriv gjerne litt til oss om hvordan det gikk etterpå.
Trådstarter
8 6
Takk for gode tips! Nå skal vi prøve

Oppskriften din funka godt den! Det kicka inn hos kompisen min ca 50 minutter etter han hadde spist ca 3-4 stykker. Jeg spiste ca 4-5 stykker, og det kicka inn hos meg etter 1 time og 30 minutter. Jeg spiste litt mer kake da jeg begynte å kjenne det fordi jeg følte meg bare normal stein, og enda en time senere måtte vi bare gå å legge oss i sengen. Kompisen min hadde skikkelig noia og slukna med en gang, mens jeg hadde latterkrampen og koste meg med serier. Skal garantert lages til helgen igjen.
Sist endret av zena94; 14. november 2018 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.