Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 570
Jeg har snart skriftlig spansk eksamen, og trenger hjelp til hvordan jeg skal forberede meg, noen som har noen tips?
Dulingo.
Husk at forumets regler innebærer at vi ikke skal hjelpe deg med skole eller lignende. Det er dog lov å gi tips og triks til hvordan en kan gjøre det best mulig. Jeg har, som mange andre hatt en del eksamener i min tid, både på VGS og høyere utdanning, og de vanligste "triksene" til hvordan en gjør det greit før- og på eksamen er kjedelige, men fungerer.

Det jeg har gjort er følgende:
• Ha en fastsatt plan på når du skal lese/øve (F.eks fra 16:00-20:00 hver ukedag eller lignende).
• Fjern alle distraksjoner, som mobiltelefon osv., i det tidsrommet du øver til eksamen.
• Øv gjerne med en venn. Dette er spesielt hendig på gruppeoppgaver eller muntlige eksamener der uttale og konversering er viktig.
• Belønn deg selv underveis. Ferdig med et kapittel eller en oppgave? Ta deg en 5 minutters pause eller en sjokolade eller noe slikt for å holde motivasjonen oppe.
• Ikke overanstreng deg, for da kan du bli "utbrent". Dvs. følg den fastsatte planen din.

Du kan også søke på "studieteknikk" og få mange gode tips og triks. Blant annet har Studenttorget laget en artikkel om studieteknikk med mange gode triks.

Og husk: Du kommer ingen vei om du ikke legger inn egeninnsats her. Jobb hardt og smart, og du vil bli belønnet i lengden.
Sist endret av Deadlock Radium; 12. november 2018 kl. 13:31.