Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2359
Heisann! Vil bare si på forhånd at jeg ikke ber om at noen skal "gjøre lekser" for meg, jeg ønsker bare å få noen ideer og innspill til hvordan jeg kan komme meg videre

Jeg ønsker (eller må) lage et lite visualiserings program i python hvor jeg skal vise noen modeller og hvordan ting endrer seg ved å f.eks sette inn noen parametere eller tall.

Planen er at jeg lager egen nettside i python med google maps kart av Oslo ved bruk av google Api, dette er noe jeg har fått til nå uten problem.

Så er ønsket videre egentlig at jeg kan "manipulere" dette mappet ved å sette inn vizualiserings modeller som blant annet viser live trafikkdata eller hvor jeg kan sette inn "egne bilder" som viser endringen da OVER dette mappet.

Igjen, jeg ber ikke om hjelp til programmering da dette er noe kan Jeg ber kun om innspil og ideer.

Noen som har forslag? Er dette gjennomførbart i python eller burde jeg heller programmere i Java?
Python Dash ser lekent ut, har ikke prøvd det selv. En rask kikk viser at det er mye fokus på interaktivitet.

https://plot.ly/products/dash/
Trådstarter
Tusen takk! Skal sjekke dette ut
En annen mulighet, som jeg har intryket av er det mest vanlige(men er ikke ekspert på dette) er å ha visualisering/interaktivitet i javascript og bruke en python backend til å beregne hva som skal vises etc.
Støtter Python backend (om det i det hele tatt er nødvendig) + JavaScript for visualisering. Det er helt klart mest smooth, fleksibelt og interaktivt.
d3 og plotly er vel mye brukte javascript biblioteker til visualisering kan jeg legge til. HAr hørt d3 skal være vanskelig å lære(men mye funksjonalitet )
Ville sett på Jupyter hvis hensikten er å raskt vise resultater av ulike eksperimenter. For mer "ferdig produkt" ville jeg kanskje kikket på python som api + power bi som verktøy (det bruker d3 behind the scenes).
Trådstarter
Takker for svar folkens!