Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5067
Hei alle sammen!

Prøver nå å logge inn på steam via skolenettet, men det fungerer dårlig. Er det noen som vet hva som hindrer steam i å koble seg på skolenettet? Evt hvordan kan jeg få fikset dette?

Skal installere noen spill, men dette fungerer dårlig..
Om det er nødvendig så er det skolenett i akershus

Takker for all hjelp!
VPN, f.eks hidemyass vil nok hjelpe deg, men koster noen kroner i måneden..
Det er sperret, slik er det på de fleste skoler.
Game kan du gjøre hjemme.
Mest sannsynlig en sperring av skolen for å hindre deg i å game.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Steam er ikke bare en gamingplattform, folkens. Det går faktisk an å bruke det til chatting også.
Sitat av robhol Vis innlegg
Steam er ikke bare en gamingplattform, folkens. Det går faktisk an å bruke det til chatting også.
Vis hele sitatet...
Ja, gamer ikke mye i timene! Men mer til chatting, som er enklere enn å ha facebook oppe hele tiden.. og nei laster ikke ned Facebook Messenger for PC
Hvis du bruker steam primært til chatting så gjør du det feil. Bare fordi det er mulig betyr ikke at du skal.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det har vel ikke du fasit på, egentlig.
Fasit har jeg kanskje ikke, men med så mange andre tilgjengelige alternativer til chatting enn steam så er det omtrent som å kappe av seg et ben fordi man har valgt å sitte i rullestol.
Sist endret av Mith; 4. februar 2014 kl. 13:22.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sukk... Steam er en helt kurant løsning. Finnes det bedre? Ja. Finnes det verre? Absolutt. Er det noe å henge seg opp i? Nope.

Jeg synes Facebook er en total vits på svært mange måter, men jeg lekser ikke opp for folk som bruker den jallaløsningen av en chat de har. La nå folk bruke hva de vil.
Sitat av robhol Vis innlegg
Steam er ikke bare en gamingplattform, folkens. Det går faktisk an å bruke det til chatting også.
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal lese en gang til, vet du. Han sa selv at han skulle laste ned noen spill.
Hvis steam ikke funker på skolenettet, er det da en kurant løsning for chatting på skolen?
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis steam ikke funker på skolenettet, er det da en kurant løsning for chatting på skolen?
Vis hele sitatet...
Hvis du får det til å fungere, så ja.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Hvis du får det til å fungere, så ja.
Vis hele sitatet...
Så da er svaret nei.
Dessuten skulle jeg gjerne likt å sett argumentene deres for at det er en kurant løsning også når det fungerer, det er ganske klart at vi har forskjellige krav til softwaren vi velger å bruke.
Skal du chatte (via Facebook også) så bruker du Skype. Skal du spille bruker du steam. Ingen vits å streve med steam når du kan bruke bedre ting som ikke er sperret.
Fordi dere ikke liker facebook-chatten er Steam den eneste løsningen?
Det finnes bokstavelig talt tusenvis av forskjellige programmer og nettsteder dere kan bruke til å chatte, som er veldig mye mer praktiske å bruke til chatting enn Steam.

Hva med Skype? Pidgin? Cryptocat?

IT-gutta på skolen deres vet nok definitivt hva Steam er og hvorfor det er blokkert.
Fordi noen syns steam chatten er et greit sted å chatte? Hvorfor ikke bare gå til personen? Hvorfor ikke sende meldinger på mobilen? Hvorfor ikke morse med en penn? Fordi det er smak og behag.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Fordi noen syns steam chatten er et greit sted å chatte? Hvorfor ikke bare gå til personen? Hvorfor ikke sende meldinger på mobilen? Hvorfor ikke morse med en penn? Fordi det er smak og behag.
Vis hele sitatet...
Så det er bare smak og behag som er argumentet ja. Som sagt så finnes det sikkert noen som amputerer beina for å få sitte i rullestol, men det er ikke nødvendigvis noe å anbefale til andre.
trådstarter har da ikke sagt han anbefaler at andre laster ned steam også?
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
trådstarter har da ikke sagt han anbefaler at andre laster ned steam også?
Vis hele sitatet...
Nei, men du har jo argumentert for at steam er en kurant løsning. Jeg spurte om du ikke kan argumentere for valget ditt, for jeg mener det ikke er en spesielt god løsning. Du valgte å ikke gjøre det, så da er det jo greit.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Fordi dere ikke liker facebook-chatten er Steam den eneste løsningen?
Det finnes bokstavelig talt tusenvis av forskjellige programmer og nettsteder dere kan bruke til å chatte, som er veldig mye mer praktiske å bruke til chatting enn Steam.

Hva med Skype? Pidgin? Cryptocat?

IT-gutta på skolen deres vet nok definitivt hva Steam er og hvorfor det er blokkert.
Vis hele sitatet...
Evt kjører man noe magisk ved logon slik at tøffe gutter ikke får brukt noen slike programmer = problem løst
Jeg mener at man burde kunne bruke det hvis det er det man vil. Har aldri sagt det er den beste løsningen. Du har heller ikke argumentert så veldig bra hvorfor steamchatten ikke fungerer.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, men du har jo argumentert for at steam er en kurant løsning. Jeg spurte om du ikke kan argumentere for valget ditt, for jeg mener det ikke er en spesielt god løsning. Du valgte å ikke gjøre det, så da er det jo greit.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke på dette forumet for at noen skal begynne å starte en unødvendig diskusjon om hva jeg burde bruke og hva jeg ikke burde bruke. Jeg blåser i om du synes det er teit å bruke Steam til chatting! Jeg bruker Steam, ferdig med det. Man må da få lov til å bruke det man selv vil, skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i at jeg vil bruke Steam til å chatte, men også til å game! Og ja, jeg følger med i timene, men når du har 2-3 timer fritime, så gidder man ikke sitte på ræva inne på biblioteket uten å gjøre noe. Ja, jeg kan gjøre lekser og slikt, men jeg liker å slappe av litt innimellom også..
Hei, har du prøvd http://steamcommunity.com/chat/? Du kan snakke med steam-vennene dine på vanlig måte der.
Sitat av TheBook Vis innlegg
Jeg spurte ikke på dette forumet for at noen skal begynne å starte en unødvendig diskusjon om hva jeg burde bruke og hva jeg ikke burde bruke. Jeg blåser i om du synes det er teit å bruke Steam til chatting! Jeg bruker Steam, ferdig med det. Man må da få lov til å bruke det man selv vil, skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i at jeg vil bruke Steam til å chatte, men også til å game! Og ja, jeg følger med i timene, men når du har 2-3 timer fritime, så gidder man ikke sitte på ræva inne på biblioteket uten å gjøre noe. Ja, jeg kan gjøre lekser og slikt, men jeg liker å slappe av litt innimellom også..
Vis hele sitatet...
Neivel, men du får jo tydeligvis ikke lov til å bruke det du selv vil siden du ikke får steam til å funke.
Jeg henger meg ikke opp i ditt valg, men jeg vil gjerne høre hvorfor du har tatt det valget. Egentlig ikke deg personlig heller, men dere som bruker steam til å chatte. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er at "alle" har det. Det stemmer jo ikke, så da må det vel være noe annet. Eller har dere en fire-fem forskjellige måter å chatte på, alt avhengig av hvem dere snakker med?
Sitat av Mith Vis innlegg
Neivel, men du får jo tydeligvis ikke lov til å bruke det du selv vil siden du ikke får steam til å funke.
Jeg henger meg ikke opp i ditt valg, men jeg vil gjerne høre hvorfor du har tatt det valget. Egentlig ikke deg personlig heller, men dere som bruker steam til å chatte. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er at "alle" har det. Det stemmer jo ikke, så da må det vel være noe annet. Eller har dere en fire-fem forskjellige måter å chatte på, alt avhengig av hvem dere snakker med?
Vis hele sitatet...
1. Kanskje han har utenlandske venner som han ikke vil dele personlig informasjon med på f.eks Facebook?
2. Han slipper å ha oppe en nettleser for å bruke den til chatting
3. Han og hans venner får færre passord/brukernavn og programmer på pcen å holde seg til
4. Han slipper å tvinge vennene sine til å laste ned et nytt chatteprogram

Til trådstarter: Dagens mobilabonnementer er ganske kurante, og en hotspot-løsning kan fungere hvis du kun skal chatte. Du har jo også Your Freedom og Sockscap, men du får søke litt rundt etter diverse proxyer, for jeg er ukjent i det territoriet
Sist endret av Hoat; 4. februar 2014 kl. 16:18.
Det skal vel være mulig å starte i offline? Last ned spillet hjemme så spiller du i offline mode.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det skal vel være mulig å starte i offline? Last ned spillet hjemme så spiller du i offline mode.
Vis hele sitatet...
Det er en måte å få spilt spillene på ja. Det går dog ikke an å spille dem online. Og hvis det er chatten som er hovedgreia så vil ikke det gå an i offline.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det er en måte å få spilt spillene på ja. Det går dog ikke an å spille dem online. Og hvis det er chatten som er hovedgreia så vil ikke det gå an i offline.
Vis hele sitatet...
Hvis det er chatten han vil ha så finnes det jo uendelig chatter som ikke er blokket av IT. Du kan forresten LANe på skolen. Flere i klassen som har spilt CS mot hverandre.
Sist endret av Xernox; 4. februar 2014 kl. 16:38.