Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372712
Wow... flaut å høre på Stoltenberg. Høres ut som om han ikke bryr seg. Ingen følelse i stemmen hans. Som om han leser et manuskript.
Sitat av nikons Vis innlegg
Wow... flaut å høre på Stoltenberg. Høres ut som om han ikke bryr seg. Ingen følelse i stemmen hans. Som om han leser et manuskript.
Vis hele sitatet...
hvilket han nok mest naturlig gjlr eller ha øvd inn, som de fleste personer i hans rolle gjør i slike situasjoner. Han har nok ikke fått øvd nok på talen heller.
Sitat av nikons Vis innlegg
Wow... flaut å høre på Stoltenberg. Høres ut som om han ikke bryr seg. Ingen følelse i stemmen hans. Som om han leser et manuskript.
Vis hele sitatet...
Det er viktig at han virker sterk. Han har sikkert felt en tår eller to, men det er viktig at han holder hodet kaldt og viser at han gjør det.
Sitat av etse Vis innlegg
hvilket han nok mest naturlig gjlr eller ha øvd inn, som de fleste personer i hans rolle gjør i slike situasjoner. Han har nok ikke fått øvd nok på talen heller.
Vis hele sitatet...

Skulle tro han ikke trengte å øve noe på en tale etter en sånn hendelse...
Stoltenberg snakker som om det er muslimer som står bak
Hva skal de si da dere? Han forteller noe som er veldig sant, og jeg kjente stor relasjon til Norge som nasjon når han sier sånt.

Ikke vær redde, vi står i mot dette som en nasjon, sammen!
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av misanthropy Vis innlegg
Skulle tro han ikke trengte å øve noe på en tale etter en sånn hendelse...
Vis hele sitatet...
Man må være forsiktig med hva man sier etter slike forferdelige hendelser. Hvis man bare tar det på sparket blir det ofte rotete og man kan komme til å si noe som setter personen eller partiet i ett dårlig lys.
fyr på utøya er norsk

- kilde tv2
Politiet opplyser at de vet gjerningsmannens identitet, og de vet hvilket norskt miljø han kommer fra. Hvilket miljø kan dette være?
Personen er norsk, ifølge Storberget.
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Man må være forsiktig med hva man sier etter slike forferdelige hendelser. Hvis man bare tar det på sparket blir det ofte rotete og man kan komme til å si noe som setter personen eller partiet i ett dårlig lys.
Vis hele sitatet...
Ja huff, det hadde vært leit.
Storberget: Det er opplyst meg at den pågrepne er norsk!

Jasså...
Justisministeren sier at gjerningsmannen som er tatt er norsk.
- Nrk1

Jævlig tragisk at en person av vår egen nasjonalitet og sort er den som står bak en så tragisk hendelse...
Sist endret av KevinNice; 22. juli 2011 kl. 22:48.
I denne sammenhengen har jeg noen ting på hjertet også.

Til dere som har mistet noen i dagens handlinger: Kondolerer.
Til de som er skadet: Beklager at dere måtte oppleve dette.
Til dere som prøver og hjelpe til på en eller annen måte. TAKKER SÅ MEGET.

Når sånt skjer i mitt eget land så takker jeg gud for at kona mi ikke er i Norge på besøk nå. Ikke akkurat denne siden jeg ønsker å vise frem av vårt land.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Storberget: Mannen er norsk

ca 10 poster for sen her ja.. det er bra
Sist endret av r0bin; 22. juli 2011 kl. 22:46.
Jeg tror stoltenberg er veldig rørt av hendelsene og derfor ikke kan gjøre en like god prestasjon i retorikk som vanligvis. Han har tross alt vært på utøya hvert år siden 70-tallet. mest sannsynlig var også ungene hans (og/eller andre han kjenner) der nå
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Der ja. Han er norsk. [/rasediskusjon]
Skogenskonge
Skauman's Avatar
http://www.demotix.com/video/763049/...uilding-norway

Advarsel: sterke bilder!
Sist endret av Skauman; 22. juli 2011 kl. 22:48.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Storberget: Mannen er norsk
Vis hele sitatet...
Er mannen etnisk norsk, eller fikk statsborgerskap fra utlandet?
Sitat av thomasf Vis innlegg
Der ja. Han er norsk. [/rasediskusjon]
Vis hele sitatet...
Dette har jo ikke en dritt med rase å gjøre.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av nikons Vis innlegg
Wow... flaut å høre på Stoltenberg. Høres ut som om han ikke bryr seg. Ingen følelse i stemmen hans. Som om han leser et manuskript.
Vis hele sitatet...
Savner kanskje litt sinne her, ellers synes jeg at han faktisk gjør en god jobb (og jeg liker egentlig ikke mannen)
Sitat av grandiz Vis innlegg
Dette har jo ikke en dritt med rase å gjøre.
Vis hele sitatet...
å joda. Dere må jo beklage alle islamist / muslim terrorbeskyldninger hvis vedkommende viser seg å være en atheist
Lurer på hva alle som ropte om å hive ut alle muslimene sier nå. Vi er tydeligvis ikke guds gave til jorden selv heller
Å, så stolt jeg blir over å være norsk når jeg hører Knut Storberget snakke engelsk
Her er bilde av gjerningsmannen i aksjon, se personen i vannet, ser ut som han ber for livet sitt før han setter en kule i han. http://i53.tinypic.com/25krjsy.jpg
Nå må Storberget, mannen for de store anledninger, snakke engelsk. Det liker'n dårlig!
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Storbergets engelsk gir meg et lite smil på denne triste dagen.
Sitat av evievu Vis innlegg
Her er bilde av gjerningsmannen i aksjon, se personen i vannet, ser ut som han ber for livet sitt før han setter en kule i han. http://i53.tinypic.com/25krjsy.jpg
Vis hele sitatet...
vanskelig å se, men noen som har våpen mot han?

ble han ikke arrestert på land i en bil?
For å være ærlig så føler jeg meg...lettet, over at det sannsynligvis var en gal høyreekstrem nordmann. Det virker bedre enn å ha en islamsk organisasjon mot seg.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Nå må Storberget, mannen for de store anledninger, snakke engelsk. Det liker'n dårlig!
Vis hele sitatet...
La merke til at de politiske virkemidlene han vanligvis bruker, falt bort i språket.
Så hvilket internettforum kommer mannen fra?
Sitat av evievu Vis innlegg
Her er bilde av gjerningsmannen i aksjon, se personen i vannet, ser ut som han ber for livet sitt før han setter en kule i han. http://i53.tinypic.com/25krjsy.jpg
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette ifra ?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Noen fler som føler at gjerningsmannen på utøya som er arrestert fortjener dødstraff?
Eksekusjonspelotong på Akershus festning anyone?
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av nikons Vis innlegg
For å være ærlig så føler jeg meg...lettet, over at det sannsynligvis var en gal høyreekstrem nordmann. Det virker bedre enn å ha en islamsk organisasjon mot seg.
Vis hele sitatet...
Det er vel fortsatt ikke helt sikkert at mannen hadde tilknytning til bomben. Men jeg er enig i det du sier.
Er ikke sønnen til jens på Auf sin sommer leir?
Sitat av r0bin Vis innlegg
Noen fler som føler at gjerningsmannen på utøya som er arrestert fortjener dødstraff?
Eksekusjonspelotong på Akershus festning anyone?
Vis hele sitatet...
Overhode ikke
Sitat av r0bin Vis innlegg
Noen fler som føler at gjerningsmannen på utøya som er arrestert fortjener dødstraff?
Eksekusjonspelotong på Akershus festning anyone?
Vis hele sitatet...
Får han 21 år slipper han ut etter 14 pga bra oppførsel og dårlig plass i norske fengsler. Han får også sone med wifi, kabel tv og xbox på cella....fint å gjøre noe sånt i norge
Sitat av nikons Vis innlegg
For å være ærlig så føler jeg meg...lettet, over at det sannsynligvis var en gal høyreekstrem nordmann. Det virker bedre enn å ha en islamsk organisasjon mot seg.
Vis hele sitatet...
For vi har ikke islamistene mot oss mener du? Herlighet, alt som fins av islamistiske terrororganisasjoner har truet norge eksplisitt. Nå har vi norske terrorister (muligens) å tenke på i tillegg. Jeg syns ikke det er en forbedret situasjon.
http://www.independent.co.uk/multimedia/dynamic/00627/norway33_627145t.jpg

Har ikke sett dette bildet tidligere, traff meg hardt.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
Noen fler som føler at gjerningsmannen på utøya som er arrestert fortjener dødstraff?
Eksekusjonspelotong på Akershus festning anyone?
Vis hele sitatet...
Dødstraff er en litt for grei måte å slippe unna på.
Sitat av synthetic Vis innlegg
Hvor har du dette ifra ?
Vis hele sitatet...
Fikk det linket av en venn, som fant det på internett = sikker kilde, uvist
Jeg er som regel en ganske pasifistisk person, men akkurat idag er jeg langt ifra. Denne handlingen var så kald å umenneskelig at jeg vil gjerne se de ansvarlige lynsjet offentlig på torget! Jeg stiller gjerne opp som bøddel. Beklager hvis dette virker grovt, men jeg skikkelig satt ut og er beruset, dette er for syk, måtte dempe nervene og sinnet med alkohol,..
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Dødstraff er en litt for grei måte å slippe unna på.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men bedre enn 10-21år på et norsk hotell..
Sitat av r0bin Vis innlegg
Noen fler som føler at gjerningsmannen på utøya som er arrestert fortjener dødstraff?
Eksekusjonspelotong på Akershus festning anyone?
Vis hele sitatet...
Livstid hadde vært passende. Jeg vil anta at det er lite uenighet blandt folket om at 21-år er en alt for kort straff for slike umenneskelige handlinger, men dødsstraff blir bare for enkelt.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Får han 21 år slipper han ut etter 14 pga bra oppførsel og dårlig plass i norske fengsler. Han får også sone med wifi, kabel tv og xbox på cella....fint å gjøre noe sånt i norge
Vis hele sitatet...

Eller så kommer han til å bli idømt forvaring i 21 år i tillegg og vil aldri mer komme ut av ett norskt fengsel.
Det som blir interessant fremover blir å finne ut hvorvidt mannen gjorde dette "på vegne av" islam eller noen annen religion.

Om han handler utifra noe annet enn ekstrem islamisme så blir fort debatten fremover mye mer omfattende og komplisert.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Får han 21 år slipper han ut etter 14 pga bra oppførsel og dårlig plass i norske fengsler. Han får også sone med wifi, kabel tv og xbox på cella....fint å gjøre noe sånt i norge
Vis hele sitatet...
http://gfx.dagbladet.no/labrador/106/106604/10660429/jpg/active/960x.jpg

Syns du det her ser noe fint ut? Er du klar over hvor mange seinfeld reruns vedkommende må tåle fremover?!
Sitat av evievu Vis innlegg
Fikk det linket av en venn, som fant det på internett = sikker kilde, uvist
Vis hele sitatet...
Kom først fra TV2. Har direktelinken til filen derfra, men føler ikke at det er nødvendig å linke den.

Bilde lå ute i en meget begrenset periode.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Får han 21 år slipper han ut etter 14 pga bra oppførsel og dårlig plass i norske fengsler. Han får også sone med wifi, kabel tv og xbox på cella....fint å gjøre noe sånt i norge
Vis hele sitatet...
Meningen med fengsel er jo at like handlinger skal forhindres og at vedkommende skal endre seg.
Sist endret av DrPerception; 22. juli 2011 kl. 23:05.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.