Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 11089
Jeg skal kommet i en hvit kjertel og en glow ring rundt hodet, om kvelden. Og sagt jeg var Gud, og jeg kom for å fortelle dem at jeg ikke ville at de skulle leve som alt handlet om meg, og heller gjøre hva faen de vil.

På denne måten kunne jeg kanskje utryddet kristendommen, og kanskje menneskeheten kunne ungått x-antall kriger, og henrettelser pga. kristendommen.
Høres ut som det er flere her som skal på zombie-jakt ja
Kruttvåpen kom jo allerede på 1300 tallet så man blir nok ikke automatisk hengt for dette. Vitenskap er derimot en skummel ting. Man kan jo spørre blant annet Galileo Galilei. Mange tatt for hekseri var nok bare damer med kunnskap om diverse legende planter. Nei tror faktisk jeg hadde holdt meg på god siden til gud til å begynne med i vertfall. Evt. holdt meg unna den vestlige delen av verden.

Kineserne hadde nok muligens vært mer åpne for vitenskap i middelalderen tipper jeg.
Jeg henger meg med på de som ville tatt med bøker, men ingen lettforstålige. Jeg ville sittet på mest mulig kunnskap selv, og kunne lest meg opp på emner som jeg fortsatt ikke har kompetanse innenfor. Jeg ville sittet på toppen av alle som et orakel.

Knowledge defeats weapons.
Sist endret av prenix; 20. mai 2011 kl. 09:10.
For å si det sånn, hvis jeg reiste tilbake til middelalderen og gjorde NOE SOM HELST, for eksempel hvis jeg hadde snakket med en person, hadde den personen kansje ikke møtt sin fremtidige kone fordi han da aldri møtte henne, som kansje er Tipp-tipp-tipp x50 oldefaren min, og jeg ville forsvunnet med en gang.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Hadde tatt med meg hoverboardet mitt!
Imed det er 1 ting vi kan ta med oss velger jeg å lage en pakke løsning. Jeg ville tatt med meg 1 pakke som inneholder viten om DLD, en PC, solceller og den deiligste svenske jenta som er å lokalisere.
Jenta er ett must og den eneste tingen som ikke kan bli bytta ut. Jeg er jo gutt for faen.


Jeg skulle informert dem om hvor fuckings dårlig valg det var å innføre DLD og forstår dem ikke skulle jeg brennt dem !
Deretter skulle jeg finni den kuleste spoten som finnes, da gjerne på et varmt fjell som er forma som rompa mi så jeg passer perfekt inn. Det skulle vært god utsikt, gjerne ved kysten og fjellet skulle vært 50m over byen. Da ser det ut som jeg sitter i en gylen stol og jeg er herved byens konge når jeg sitter der med PCen, solcellene som lading og hatt mitt mobilebrebånd i så jeg kunne sitti på freak og fortalt hvor heftig digg jeg har det når jeg bare nyter livet uten noen tanker om køer, byfolk og bekymringer.

Skulle nok også få lagd meg en drit god seng der.
<offtopic>Jeg ville tatt med meg en olje-platform å startet borring utfor norskekysten.</offtopic>

Jeg tror jeg holder en finger på vitenskap, bøker som er enkle å forstå. En risk er jo at man hadde blitt stemplet som heks, men har man kunnskap som befolkningen på den tiden hadde forstått, så hadde man vel klart å få med seg litt tilhengere.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
kunnskap. alt jeg trenger
Tatt med det jeg trenger for 1. å kurere svartedauen i Norge 2. en liten dampmaskin så de kan prøve å finne ut hvordan den fungerer selv og 3. en eller annen for for pdw, sannsyneligvis en p90 for hvis/når ting kommer ut av kontroll. Hadde selvsagt overbevist dem om at jeg var en god kristen.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Da ser det ut som jeg sitter i en gylen stol og jeg er herved byens konge når jeg sitter der med PCen, solcellene som lading og hatt mitt mobilebrebånd i så jeg kunne sitti på freak og fortalt hvor heftig digg jeg har det når jeg bare nyter livet uten noen tanker om køer, byfolk og bekymringer. .
Vis hele sitatet...

Fail, freak.no eksisterte ikke da. Om du isåfall hadde tatt med deg dets servere, ville du måtte ha diskutert med deg selv.
Sitat av prenix Vis innlegg
Fail, freak.no eksisterte ikke da. Om du isåfall hadde tatt med deg dets servere, ville du måtte ha diskutert med deg selv.
Vis hele sitatet...
Så når jeg drar så kan ikke du sitte på freak?
Det er snakk om at jeg drar tilbake i tid. Ikke hele verden. Selvom jeg drar så står fortsatt alt her igjen.
Mao så står huset, colaen, kebaben og gaming PCen min igjen her.

Så jo, da eksisterer freak.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Så når jeg drar så kan ikke du sitte på freak?
Det er snakk om at jeg drar tilbake i tid. Ikke hele verden. Selvom jeg drar så står fortsatt alt her igjen.
Mao så står huset, colaen, kebaben og gaming PCen min igjen her.

Så jo, da eksisterer freak.
Vis hele sitatet...
Og tilbake i tid finnes ikke mobilbredbånd eller freak...
Hvorfor heller ikke holde seg til topic?
Sitat av Layzi Vis innlegg
Hvorfor heller ikke holde seg til topic?
Vis hele sitatet...
You're doing an awesome job yourself, sir.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Og tilbake i tid finnes ikke mobilbredbånd eller freak...
Vis hele sitatet...
Mobilt bredbånd fra Telenor?
http://radiojente.files.wordpress.com/2011/02/trollface.jpg
Sitat av prenix Vis innlegg
You're doing an awesome job yourself, sir.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede gitt mitt bidrag. Og du gjorde akkurat det samme som jeg gjorde i stad. Så sender kommentaren din tilbake, jeg.
Tror jeg hadde tatt med meg en bok om fremstilling av drivstoff og en tanks jeg kunne holdt gående med nevnte bok.
Ganske enkelt for å være trygg fra diverse flash mobs som vil se meg dingle under eiken.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Tror en moderne stjernekikkert og et kaleidoskop hadde hevet mange øyenbryn
Merkelig hvor enkelt det er å få tak i tanks og andre militære våpen når man skal reise tilbake i tid..
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Hoat Vis innlegg
For å si det sånn, hvis jeg reiste tilbake til middelalderen og gjorde NOE SOM HELST, for eksempel hvis jeg hadde snakket med en person, hadde den personen kansje ikke møtt sin fremtidige kone fordi han da aldri møtte henne, som kansje er Tipp-tipp-tipp x50 oldefaren min, og jeg ville forsvunnet med en gang.
Vis hele sitatet...
Dette vil ikke være tilfelle. Fordi hvis du hadde endt opp med å drepe din tipp oldefar, ville dette allerede ha skjedd. Og du ville vel ikke eksistert i utgangspunktet. Det er vel det som kalles et paradoks (skyt meg hvis jeg tar feil)
Torolf ( Læreren min ) fant ut at han skulle ha med seg automatvåpen, danne seg en hær og ta over verden.
Truls ( Nest læreren min ) skulle ta med seg diamanter for og leve som en konge! Just sain!
Sist endret av Adrenalinex; 20. mai 2011 kl. 12:25. Grunn: leif
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Dette vil ikke være tilfelle. Fordi hvis du hadde endt opp med å drepe din tipp oldefar, ville dette allerede ha skjedd. Og du ville vel ikke eksistert i utgangspunktet. Det er vel det som kalles et paradoks (skyt meg hvis jeg tar feil)
Vis hele sitatet...
One word.. INCEPTION
En masse hasj, cola, Pcen, SNUS!!! og en dreibenk
Norskehesten
Alden's Avatar
bilder og video'er av en storby med masse mennesker som lever livet med focus på hvordan vi ser ut hvordan vi kler oss og hvordan vi bor og oppholder oss. og fortelle dem hvordan de kan forbedre sine levevilkår. tror ikke de syns det er en dum ide.
Tror mange her sterkt overvurderer intelligensen til folk på 1300-tallet. Verdensforståelse eller i det hele tatt tidsforståelse var neppe noe konsept for folk. Hvis du leser én side i afteposten, så får du kvantitativt sett mer informasjon enn en vanlig bonde ville skaffet seg gjennom hele livet (sett bort ifra praktiske ting, hvorpå de visste langt mer enn folk i dag).
Nye våpen ble introdusert på strak arm i middelalderen, så det ville neppe overbevist de. Hvis noen hadde vist og forklart deg en anti-gravitasjons maskin, ville du gått utifra at den kom fra fremtiden, eller at vi (mest sannsynlig) bare hadde funnet ut av det selv? Occam's razor er et universalt konsept, selv om du ikke kan sette ord på det.

I tillegg til dette var folk i middelalderen ekstremt skeptiske til nye og ukjente ting, og sjangsen er stor for at du umiddelbart ville bli henrettet som følge av ugudelighet, samme hvor mange gevær du måtte ha med deg.

Dette med tidskonseptet er meget komplisert, og jeg går ikke utifra at jeg har det riktig. Sånn jeg skjønner det hadde folk flest et syklusbasert syn på tid, ikke linært. At det oppsto kriger og kongeskifter osv var bare noe som skjedde i tillegg til at tiden gjentok seg. Fire årstider, fødsel - død, høsting, sol- og stjernefaser. Alle former for gjentagelser bekreftet at ting startet, sluttet og startet på ny. For- og framtid var ikke det samme som det er for oss.

Stort sett ville de ikke forstått hva du pratet om, samme om du kom med tegninger, historie, basisk naturvitenskap eller en iphone. Den sterke religiøse overbevisningen hadde nok sørget for å bli din bane.

Vet ikke om noen har nevnt det, men tror en stor andel psykedelia hadde gjort seg. Ta med sopp eller DMT og introdusere det for den rette druide/shaman, og tidsforståelsen hadde nok blitt revolusjonert i løpet av kort tid!
Dratt til Nord, mellom eller sør Amerika og levd med indianere. Hadde tatt med meg terrengsykkel og lært de å bygge sykler. Chillin' with them injuns before Colombus ge's there. Syklet ute på prærien og jaktet bison fra sykkelsetet.
Spoiler! Jeg har allerede reist i tid og snakked med Leonardo Da Vinci, hvor tror dere ellers han fikk ideéne om å kunne fly? Fremtiden (a)
Hvem sier egentlig at du kommer til å forsvinne hvis du dreper din tipp tipp x50 oldefar? Det går ikke an å bare forsvinne i løse luften uansett om man har funnet opp tidsmaskinen eller ikke. Hadde verden plutselig bare vært annerledes hvis du kunne reise tilbake?

Jeg tror det ville skapt enn annen tidslinje som vi i dag aldri vil merke noe av og den andre tidslinjen ville utvikle seg individuelt fra vår.

Så klart dette høres sprøtt ut, men tidsmaskiner i seg selv er ganske sprøtt

Hadde jeg reist tilbake ville jeg ikke hatt med meg noe eller sett annerledes ut enn en standard middelaldermann. Det jeg ville gjort var å lære meg å lage f.eks. dampmaskinen, kunne lage elektrisitet, kunne bake, ha medisinkunnskaper og mye praktisk og nyttig kunnskap om hvordan de levde og hva de gjorde osv.

Offtopic: Hvis jeg drepte din oldefar i fortiden og du da liksom bare forsvant ville jo dette være den perfekte formen for mord, høhøhø
Hvis du hadde drept oldefaren din før han hadde fått beste(far/mor) din, så hadde du aldri blitt født. Du hadde ikkje forsvunnet i løse luften, men du hadde aldri blitt født enkelt å greit.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvis du hadde drept oldefaren din før han hadde fått beste(far/mor) din, så hadde du aldri blitt født. Du hadde ikkje forsvunnet i løse luften, men du hadde aldri blitt født enkelt å greit.
Vis hele sitatet...
Det ville jo ikke skjedd.. fordi hvis du reiser tilbake i tid om 10 dager. Vil det si at du allerede har reist i tid, i fremtiden.

Som igjen vil si at hvis du reiser tilbake i tid om 10 dager og dreper din oldefar. så ville du allerede ha gjort det og du ville ikke eksistert i utgangspunktet. Som gjør at du ikke kunne reist tilbake i tid å drept din egen oldefar. U C ??
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
kan ikke se bildet ditt, får bare et rødt kryss hva er det?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
kan ikke se bildet ditt, får bare et rødt kryss hva er det?
Vis hele sitatet...
Mest latterlige bilde jeg har sett på lenge, hahaha. Cred!

EDIT: glemte å skrive hva det var.. Det er bilde av Jackie Chan som sier "my head is full of fuck".
Sist endret av phideph; 20. mai 2011 kl. 13:47.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
kan ikke se bildet ditt, får bare et rødt kryss hva er det?
Vis hele sitatet...
Det er Jackie Chan som konsentrerer seg for at hodet hans ikke skal implodere fordi det er fullt av faen. Bildet er morsommere enn forklaringen.
google "my head is full of fuck"
Sist endret av Bothrops; 20. mai 2011 kl. 13:49.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Phun taken
Diablo Negro
Jeg ville tatt med en kasse med Toro-poser også reist rundt fra by til by og imponert damene på torget med mine fantastiske kokkekunster.
Hadde tatt med meg et leksikon
Siden det er snakk om å ta med seg en ting, ville jeg tatt med meg et ganske stort isflak (helt uten luftbobler), slengt det på et vann uten at noen fikk det med seg, for deretter å stelle meg på dette isflaket for å tale til folket. Folket, som sikkert har hørt historien om mannen som gikk på vannet, ville sannsynligvis trukket slutningen om at jeg var denne mannen de har hørt om. Når de så var overbevist om at jeg var den jeg utga meg som, ville det sikkert ikke være så vanskelig å overbevise de om at jeg egentlig er fra fremtiden.
Hadde tatt med meg F35, en miltiær flyplass AREA51 også tanks og elite soldater og pc.
Sist endret av Pyromannn; 20. mai 2011 kl. 14:55.
hadde først robba en databutikk og satt opp internett i middelalderen og hadd minecraft lan
Etter å ha lest denne tråden lurer jeg egentlig mest på hva som skal til for at folk i vår tid skal ha bittelitt mer kjennskap til middelalderen.

1 - man brant ikke hekser i tiden mellom 1000-1300, det skjedde mellom 1450-1650 samtidig som man fikk reformasjon og det rasjonelle sto i høysetet.

2 - man trodde ikke jorda var flat. Man visste den var rund.

3 - det var ikke farlig å være vitenskapsmann. Tvert i mot, vitenskapsmenn var anerkjente og ikke sjelden var paven og kretsen rundt ham nettopp vitenskapsmenn. Konflikten med Galiei handlet om en krangel med paven der Galilei skrev en satirisk bok om hva paven mente, hvorpå han fikk husarrest. Å være religiøs dissenter, derimot, kunne være farlig. For ikke å snakke om fattig og på sultegrensen.

Det som er sikkert er at om man kom fra fremtiden, og sa at man kjente historien og derfor kunne fortelle hva som hendte i årene fremover og ikke kan mer enn det ser ut til at folk flest kan, så kommer man ikke så langt.

Jeg tror at det jeg ville tatt med meg var et godt og informativt oppslagsverk om middelalderen, med årstall og datoer, og tatt kontakt med oppegående folk. For å finne ut hvem det er må man nesten vite litt mer om eksakt dato man skal dra tilbake i tiden. Men sannsynligheten er stor for at de man skal lete opp er en eller annen katolsk orden, gjere i Irland, de hadde en mytologi der man godt kunne reise i tiden, og om man er riktig heldig med årstallet paven sjøl.


Sitat av Buddapower Vis innlegg
Kom innpå en ganske interessant diskusjon med noen kompiser her en dag. Hvis man rent hypotetisk sett hadde blitt sendt tilbake til middelalderen (rundt år 1000-1300), hvordan ville du da forklart og overbevist en person om at du er fra fremtiden?

Dette er ikke et enkelt spørsmål, for begynner man å forklare folk om tid og rom og oppdagelser osv., så blir man jo stemplet som en heks og brent.

Tilleggsspørsmål: Hvis man kunne ha tatt med seg 1 gjenstand for å overbevise befolkningen, hva ville du da ha tatt med?
Vis hele sitatet...
Lighter, et nice fotoutskrift av en naken dame. Og kondomer, fordi det kommer til å bli det mest verdifulle du kan letest omsette i en slik tid.
Kondomer, håndvåpen, lighter, joint
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg hadde tatt med meg moderne litteratur innenfor vitenskapen, samt en globus som jeg skulle ha vist frem til kirken og adelen:

"Se her påståelige, dumme jævler! Rund! Jorda er rund!"
Vis hele sitatet...
Du hadde blitt hengt på flekken :P
Sitat av Edited Vis innlegg
Du hadde blitt hengt på flekken :P
Vis hele sitatet...
Det som er sikkert er at du hadde vekket oppstyr om du ankom Paris eller Oxford i år 1200 og hevdet at de mente jorda var flat, brant hekser og fryktet ny kunnskap.

Men det kunne være de da forstod du kom fra fremtiden siden du i hvert fall ikke kunne være fra år 1200
Hadde tatt med meg kunnskapen jeg har om Parkour og pulevennen min
Jeg ville tatt med en ordbok, så jeg faktisk kunne snakket med disse menneskene...
Kanskje de heller ville trodd at de som kom og mente slikt kom fra deres fortid, og ikke fremtid?



Sitat av Dixit Vis innlegg
Det som er sikkert er at du hadde vekket oppstyr om du ankom Paris eller Oxford i år 1200 og hevdet at de mente jorda var flat, brant hekser og fryktet ny kunnskap.

Men det kunne være de da forstod du kom fra fremtiden siden du i hvert fall ikke kunne være fra år 1200
Vis hele sitatet...
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Kom innpå en ganske interessant diskusjon med noen kompiser her en dag. Hvis man rent hypotetisk sett hadde blitt sendt tilbake til middelalderen (rundt år 1000-1300), hvordan ville du da forklart og overbevist en person om at du er fra fremtiden?

Dette er ikke et enkelt spørsmål, for begynner man å forklare folk om tid og rom og oppdagelser osv., så blir man jo stemplet som en heks og brent.

Tilleggsspørsmål: Hvis man kunne ha tatt med seg 1 gjenstand for å overbevise befolkningen, hva ville du da ha tatt med?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker da på motsatt scenario, hva ville virkelig ha overbevist meg om en person med en duppedings fra fremtiden hadde dukket opp.
"Tror" ikke tidsreiseren ville klart med ord og overbevise meg, så gjenstanden her føler jeg blir en avgjørende faktor for oppgaven.

Etter og ha tenkt visa versa, opp og ned i mente har jeg kommet frem til at jeg faktisk ikke trenger og ta med meg noe som helst, og ser nå at min konklusjon er helt feilslått!, en tidreisende vil helt klart klare oppgaven uten noen gjenstand, med 1000 år's forsprang i visdom og inteligens.
Jeg hadde glemt å ta med noe, for det er jeg jo så jævlig flink til!