Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5477
Har lest en god del om cannabis og legalisering.
å det eneste jeg leser heller hører er det positive med cannabis.
kanskje på grunn av at mange av de som snakker om det gode med cannabis er stonere og de som er i mot ikke virker som de vet hva de snakker om.
ser ingen gode kommentarer hvorfor cannabis ikke burde legaliseres?

så denne tråden er startet for at man kan skrive ned de negative sidene med å starte coffe shops i Norge.

da tenker jeg egentlig ikke på legalisering til medisinsk bruk, med skriv gjerne om det også

eksempler på åssen det kan skadde samfunnet og personer som bruker
Mange politifolk mister jobben, folk som jobber i firmaer som selger narkotester mister jobben.
Som en helhet mener jeg at det vil komme samfunnet til gode ved å legalisere det. Hvis vi ser på det som fra et individuelt negativt perspektiv så kan vi ramse opp et par ting:
Avhengighet: Cannabis er ikke fysisk avhengighets-skapende, men sentralnervesystemet kan vi vant til rusen, og man kan bli psykisk avhengig.
Psykiske problemer: Cannabis kan føre til schisofreni hvis det ligger latent hos brukeren.

Det er også flere som mener at cannabis svekker korttidshukommelsen, spesielt hvis du røyker ofte.


Disse problemene finnes uansett, men det blir lettere tilgjengelig.

Jeg er for avkriminalisering, og legalisering.
Sist endret av daaa; 2. januar 2011 kl. 23:52.
Sitat av [lc]lamerlord Vis innlegg
Mange politifolk mister jobben, folk som jobber i firmaer som selger narkotester mister jobben.
Vis hele sitatet...
Vel, om det hadde blitt legalisert måtte vel også en del flere jobber tillate at ansatte røyker cannabis.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Vel, om det hadde blitt legalisert måtte vel også en del flere jobber tillate at ansatte røyker cannabis.
Vis hele sitatet...
Da hadde det jo blitt det samme som at diverse jobber må akseptere og tillate at de ansatte drikker alkohol på fritiden.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Vel, om det hadde blitt legalisert måtte vel også en del flere jobber tillate at ansatte røyker cannabis.
Vis hele sitatet...
hvorfor? Har du lov til å drikke på jobb i dag?
Sitat av [lc]lamerlord Vis innlegg
Mange politifolk mister jobben, folk som jobber i firmaer som selger narkotester mister jobben.
Vis hele sitatet...
Jeg ser på det som positivt for politiet, og jeg tror ikke de hadde mistet jobben sin. De hadde fått mer tid til å prioritere andre og viktigere saker enn å buste vanlige folk som røyker en gang i blant.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Vel, om det hadde blitt legalisert måtte vel også en del flere jobber tillate at ansatte røyker cannabis.
Vis hele sitatet...
Så lenge en ikke er høy på cannabis på jobben vil ikke dette være en form for problem. Og dette vil selvsagt være imot firmaers regler, akuratt som med alkohol
Sist endret av Psytrip; 2. januar 2011 kl. 23:56.
mange flere trafikk ulykker. .
Alle vi som vil at cannabis skal bli legalisert og heller ikke kan komme på noen serlig gode grunner til at dette fortsatt burde være ulovlig burde vel egentlig ikke skrive her, slik at tråden ikke blir totalt ødelagt første dagen.

Dog, tviler jeg på at tråden får veldig mange gode svar av folk som virkelig har satt seg inn i dette.
Men, selvfølgelig er det alltid en bakside av medaljen, så fyr løs..
Sitat av filla Vis innlegg
mange flere trafikk ulykker. .
Vis hele sitatet...
man skal vell for pokker ikke kjøre når man er rusa, uansett stoff. Jeg forstår ikka at det kan være et argument for "nei". Mtp: DET BLIR IKKE FLERE BRUKERE. Altså heller ikke flere brukere som kjører ruset. Motbevis meg gjerne.
Dette med legalisering har jo vært prøvd ut før, og det er ingen grunn til å tro at det skal gå så anderledes her. Det jeg ser negativt utenom det som allerede er nevnt kommer utelukkende fra forbudet.
Sitat av filla Vis innlegg
mange flere trafikk ulykker. .
Vis hele sitatet...
Vel, har du noen gang sittet på med noen som har røyka? Eller vært fjern passasjer, med edru sjåfør? Ting går hvertfall mye fortere - 20 km føles som 60.

Jeg leste faktisk om en studie hvor de beviste at personer som hadde røyka cannabis var mer forsiktige og hadde overall mer kontroll enn en edruelig person.
Sitat av pet Vis innlegg
Alle vi som vil at cannabis skal bli legalisert og heller ikke kan komme på noen serlig gode grunner til at dette fortsatt burde være ulovlig burde vel egentlig ikke skrive her, slik at tråden ikke blir totalt ødelagt første dagen.

Dog, tviler jeg på at tråden får veldig mange gode svar av folk som virkelig har satt seg inn i dette.
Men, selvfølgelig er det alltid en bakside av medaljen, så fyr løs..
Vis hele sitatet...
Må da være lov å slakte dårlige argumenter?
Sitat av filla Vis innlegg
mange flere trafikk ulykker. .
Vis hele sitatet...
Ja! fordi folk kommer til å gå bananas med bilene sine med en gang det blir legalisert! (ironi)

Bare for og si det på denne måten her: hver gang jeg er høy og skal ned trappen med laptoppen min, så tviholder jeg på den som om det skulle vært et klenodium vært 2 mill.
har aldri kjørt påvirket av noe som helst, men kameratene min som har kjørt ruset på marijuana forteller om ekstremt rolige turer, så de måtte isåfall blitt påkjørt bakfra.
Om norge legaliserte nå vil jeg nok anta at vi vil se noe av den samme utviklingen som i amsterdam. Større problemer med gatedealere i bybildet, som også selger andre stoffer og narkotikaturisme.

Etter debatten om weed-card osv, så virket det som om dette var de største problemene for nederland slik det har utviklet seg i alle fall.
Sitat av [lc]lamerlord Vis innlegg
Mange politifolk mister jobben, folk som jobber i firmaer som selger narkotester mister jobben.
Vis hele sitatet...
Ser at det har blitt mye oppspinn rundt dette sitatet. Tror de fleste ikke helt tok poenget til "lamerlord".
Jeg tolker det iallefall som at han mener at mange politifolk kommer til å miste jobben fordi de slipper å bruke så mange mann på å buste "ukriminelle" stonere med èn g på rommet.
Eller tolket jeg dette helt feil, lamerlord?
Sitat av seven_up Vis innlegg
Om norge legaliserte nå vil jeg nok anta at vi vil se noe av den samme utviklingen som i amsterdam. Større problemer med gatedealere i bybildet, som også selger andre stoffer og narkotikaturisme.

Etter debatten om weed-card osv, så virket det som om dette var de største problemene for nederland slik det har utviklet seg i alle fall.
Vis hele sitatet...
Det er mye positivt med cannabis turisme også. Staten kunne tjent millioner på den enorme mengden folk som kommer hit for å endelig kunne røyke cannabis lovlig. Det negative kan jo være at konservative "svartmaler" Norge, grunnet cannabis legalisering. men det får være deres eget problem at de skal være så fuckings ignorante.

Dealere ville miste mye av sin inntekt da det er hasj som er hovedinntekten, og det som blir mest solgt.
Psytrip, selvsagt ville flere turister kommet, men pga narkotika. og det er kanskje ikke disse turistene norge vil trekke til seg, nederland vil i alle fall prøve å komme bort fra å ha disse turistene, regner med at de har regnet på om de bidrar mer enn de ødeleger for de i alle fall.

Amsterdam har utrolig mange dealere i bybildet, turistene som kommer nøyer seg sjelden med bare weed, de skal ofte prøve mer når de først er på tur.
Sitat av Tokis Vis innlegg
og det kan føre til psysiske problemer om brukere har en stor sjanse å få det
Vis hele sitatet...
men dette er jo ikke et nei-argument. Fordi slik er det jo nå også. Forskjellen er at du i tillegg til psykiske problemer risikerer å bli straffet for å ha brukt stoffet.
Om Norge hadde legalisert det tviler jeg egentlig på at vi hadde fått så voldsomt med weedturisme, jeg mener, Norge er dritdyrt selv om cannabis hadde vært lovlig, og den gjennomsnittlige europeer har nok ikke råd til en tur opp hit. Dette i hvert fall med tanke på at flere og flere andre europeiske stater heller mot legalisering, noe som gir turistene bedre alternativer. Da faller nok Norge langt ned på lista, sorry.

Uansett, kan ikke snakke for alle norske byer, men i Oslo tviler jeg sterkt på at vi hadde fått flere gateselgere. I sentrum er det høy konsentrasjon av dealere som pusher tunge saker, men i resten av indre oslo er det for det meste bare hasj det går ikke.

Og forresten, jeg tror personlig at forbudet booster de psykiske skadene det medfører, fordi det er ekstremt segregerende vedtak. Man blir på noen måter "pusha" ut av samfunnet ved å røyke, og for mange kan det være en stor belastning. Paranoia og sånt hadde nok heller ikke oppstått så ofte om man ikke måtte passa seg for politi. Ikke meingen å virke melodramatisk, btw.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 3. januar 2011 kl. 00:38.
Eot, absolutt enig, det ville nok ikke blitt ett så stort problem som de har opplevd i nederland, men en økning ville det nok bli, og jeg synes det bør tas med som en betraktning hva andre land har opplevd om man skal vurdere en legalisering.

En løsning på dette kunne selvsagt vært å innført noe ala weed pass, slik at man bedre sikret seg at ingen tusister og ingen under feks 20 brukte stoffet.
Tror at om vi hadde legalisert det hadde det nok blitt mange som ikke hadde klart å ha et måteholdsbruk av cannabis, og ville derfor blitt ganske passive og bare sitte og røyke hver dag. Tror mange ville ha distansert seg fra samfunnet og følt at de hadde mange viktige og gode tanker der de sitter og røyker dag inn og dag ut. Det negative er jo at disse tankene aldri fører til noe konstruktivt. For å si det enkelt tror jeg det ville ha blitt mange som hadde begynt å røyke for å komme seg unna problemer, og det er jo først og fremst da man blir avhengig.

En positiv side er jo selvfølgelig er jo at marijuana kanskje kunne ha erstattet den norske drikkekulturen til en viss grad? At man fks på fest tar seg en fet jonas i stedet for at man drikker seg sanseløs slik man gjør i dag og skryter over hvor full man var i helga.
Sitat av daaa Vis innlegg
Vel, har du noen gang sittet på med noen som har røyka? Eller vært fjern passasjer, med edru sjåfør? Ting går hvertfall mye fortere - 20 km føles som 60.

Jeg leste faktisk om en studie hvor de beviste at personer som hadde røyka cannabis var mer forsiktige og hadde overall mer kontroll enn en edruelig person.
Vis hele sitatet...
...også bremser det en bil foran deg, og fordi alt går fortere rekker du ikke å bremse og smeller rett inn i den. At du kan forsvare det å kjøre i ruset tilstand er helt utrolig.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Tror at om vi hadde legalisert det hadde det nok blitt mange som ikke hadde klart å ha et måteholdsbruk av cannabis, og ville derfor blitt ganske passive og bare sitte og røyke hver dag. Tror mange ville ha distansert seg fra samfunnet og følt at de hadde mange viktige og gode tanker der de sitter og røyker dag inn og dag ut. Det negative er jo at disse tankene aldri fører til noe konstruktivt. For å si det enkelt tror jeg det ville ha blitt mange som hadde begynt å røyke for å komme seg unna problemer, og det er jo først og fremst da man blir avhengig.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? Cannabis har vært konstruktivt for folk innenfor alle kunstsjangere, filosofi og vitenskap! For noen kan faktisk cannabis ha positive sider utover det å føle seg bra. Man blir ikke automatisk en sløv hippie av å røyke en joint i nu og ne.

Vil si det er mye bedre for de som virkelig røyker mye at de kan gjøre det ute blandt folk og ikke inne i en røykfull leilighet. Dette vil gjøre det enklere for dem å komme mer ut i samfunnet rett og slett. Det er ikke noe problem å røyke masse med forbudet, det gjør bare:
1. ting litt mer tungvint med tanke på kjøp
2. at man må holde det mer for seg sjæl
3. at man har potensielt hele tiden litt noia for å bli tatt
Sist endret av Dodecha; 4. januar 2011 kl. 14:45.
Sitat av Damio Vis innlegg
...også bremser det en bil foran deg, og fordi alt går fortere rekker du ikke å bremse og smeller rett inn i den. At du kan forsvare det å kjøre i ruset tilstand er helt utrolig.
Vis hele sitatet...
Forsvare det å kjøre i en rusa tilstand er det vel heldigvis de færreste som gjør. Det er noe man absolutt ikke skal gjøre, MEN det er bedre å kjøre i en cannabis rus en alkoholrus. Paranoiaen og det at en føler at alt går fortere enn den reelle hastigheten gjør at en person som kjører under cannabis rus vil kjøre ganske så sakte.
Sist endret av Psytrip; 3. januar 2011 kl. 01:20.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Paranoiaen og det at en føler at alt går fortere enn den reelle hastigheten gjør at en person som kjører under cannabis rus vil kjøre ganske så sakte.
Vis hele sitatet...
Relativt. Jeg har bekjente som kjører mer forsiktig under påvirkning av cannabis, og andre som flere ganger har vært nære med å kollidere, det være seg med stillestående objekter eller kjøretøy i bevegelse. Man kan ikke slå alle under én kam; vi reagerer forskjellig under påvirkning.
Sist endret av Tengel; 3. januar 2011 kl. 01:24.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Forsvare det å kjøre i en rusa tilstand er det vel heldigvis de færreste som gjør, heller ikke Daa. Det er noe man absolutt ikke skal gjøre, MEN det er bedre å kjøre i en cannabis rus en alkoholrus. Paranoiaen og det at en føler at alt går fortere enn den reelle hastigheten gjør at en person som kjører under cannabis rus vil kjøre ganske så sakte.
Vis hele sitatet...
Det skjer visst flere trafikkulykker med personer rusa på cannabis enn med alkohol. Nå husket jeg desverre ikke å spørre om de kunne ha drukket alkohol også. Dette kom frem da jeg var inne hos snuten i forhold til canabis, så det kan absolutt være en halv sannhet
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Det skjer visst flere trafikkulykker med personer rusa på cannabis enn med alkohol. Nå husket jeg desverre ikke å spørre om de kunne ha drukket alkohol også. Dette kom frem da jeg var inne hos snuten i forhold til canabis, så det kan absolutt være en halv sannhet
Vis hele sitatet...
Det er jeg 99% sikker på at er en løgn, hvis ikke vil jeg gjerne se en statistikk på det.
Sitat av pet Vis innlegg
Ser at det har blitt mye oppspinn rundt dette sitatet. Tror de fleste ikke helt tok poenget til "lamerlord".
Jeg tolker det iallefall som at han mener at mange politifolk kommer til å miste jobben fordi de slipper å bruke så mange mann på å buste "ukriminelle" stonere med èn g på rommet.
Eller tolket jeg dette helt feil, lamerlord?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at hvis jeg kjenner norge rett så kommer de til å kutte ned budsjettet med en gang de ser nedgangen i kriminalitet. Hvis staten spiller kortene riktig så vil de ha samme budsjet men bruke det mer fornuftig.

Og i alle buste historiene jeg har lest kommer det 6 mann med rambukk inn døren, og man trenger ytterlige 12 mann til å skrive, signere, stemple, arkivere og etter 20 år åpne, markulere og brenne dokumentet.
Sist endret av [lc]lamerlord; 3. januar 2011 kl. 01:34.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Tror at om vi hadde legalisert det hadde det nok blitt mange som ikke hadde klart å ha et måteholdsbruk av cannabis, og ville derfor blitt ganske passive og bare sitte og røyke hver dag. Tror mange ville ha distansert seg fra samfunnet og følt at de hadde mange viktige og gode tanker der de sitter og røyker dag inn og dag ut. Det negative er jo at disse tankene aldri fører til noe konstruktivt. For å si det enkelt tror jeg det ville ha blitt mange som hadde begynt å røyke for å komme seg unna problemer, og det er jo først og fremst da man blir avhengig.
Vis hele sitatet...
Tro meg, jeg kjenner mange som blir ekstremt kreativ under cannabisrusen (her snakker jeg om folk som røyker ganske aktivt), da setter de seg ned å tegner, skriver tekster o.l, som en dag kan bli sluppet ut og gi dem en karriere, så jeg skjønner egentlig ikke hvordan du kan si det.
cannabis ville nok blitt dyrere som følge av legalisering..
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
cannabis ville nok blitt dyrere som følge av legalisering..
Vis hele sitatet...
men du vil kunne dyrke sjæl uten stress
Sitat av lclamerlord
Mange politifolk mister jobben, folk som jobber i firmaer som selger narkotester mister jobben.
Vis hele sitatet...
De mister ikke jobben, purken klager jo alltid om for lite bemanning så de hadde bare fått andre oppgaver.

Sitat av tissemannX Vis innlegg
En viktig ting å huske er selvfølgelig ''narkotika-turismen'' hvis vi legaliserer cannabis.
Men uansett så er jeg 100% for legalisering av cannabis !
Vis hele sitatet...
"Narkotikaturismen" hadde da bare vært bra for økonomien? Correct me if I'm wong.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
det gjorde jeg nok! Kan ikke du være venlig å legge til?
Vis hele sitatet...
Tråden handler om det motsatte av det du skrev om.
Det eneste potensielt negative ved legalisering av cannabis er at staten/stortinget kunne komme til skade for å ikke regulerere/skattelegge/legge restriksjoner på handel av cannabis. Dersom cannabis koster 10 kr. grammet og blir solgt i alle daglivarebutikker, bensinstasjoner, kiosker osv, er det klart at med lav pris og høy tilgjengelighet vil bruk og skadevirkninger kunne øke til en viss grad. Når det er sagt, så lever vi jo i sosialistiske Norge, og lovendringen vedrørende cannabis ville HELT SIKKERT inkludert alle fornuftige restriksjoner og reguleringer. Så nei, det finnes i praksis ikke noe negativt ved legalisering av cannabis i Norge.
ArbeidsledigProletar
Sitat av [lc]lamerlord Vis innlegg
Mange politifolk mister jobben, folk som jobber i firmaer som selger narkotester mister jobben.
Vis hele sitatet...
Politiet har allerede alt for lite ressurer og mannskap, ved en legalisering vil trykket av saker falle, og de vil med all sannsynlighet FREMDELES henge etter, de vil bare kunne legge høyere prioriteringer på tyngre dop og krim!

Firmaer som produserer narkotester, ikke få meg til å le da, enn at du har fått kvalitetspoeng for det poenget? Hah. Sånn er rett og slett verden, forandringer skjer. Noe som er lovlig i dag, kan bli ulovlig den neste dagen, tenk på alle som har mista jobben i tobakksindustrien på grunn av statlige inngrep i markedet? Som moms og reklamekampanjer mot røyk, reklamer for tobakk er ulovlig. Så slapp av, sånn er verden, for at noen skal fram, må noen ned, a zero sum world.
Sitat av daaa Vis innlegg

Det er også flere som mener at cannabis svekker korttidshukommelsen, spesielt hvis du røyker ofte.
Vis hele sitatet...
Er enig i stort sett alt du sier, men det du faktisk sier her, er at det bare er enkelte som hevder at korttidshukommelsen blir svekket.
Jeg kan i alle fall forsikre alle om at dette forekommer hele tiden.
Det er det som er så forbanna kjipt med cannabis. Den har en tendens til å ta fra brukeren språket, nettopp på grunn av dens negative innvirkning på kognisjonen.
Dette er dog bare provisorisk, noe som vil si at det går over hvis man tar seg en pause etter gjevnlig røyking.
Litt kjipt at cannabis holder seg så lenge i kroppen etter siste inntak.
Min subjektive mening, er at dette er en av de kjipe bivirkningene cannabis har. Alle som har røyket vet hvordan dette fungerer. Nå er ikke jeg akkurat god nok til å gå i dybden på emnet, altså forklare akkurat hvorfor dette skjer.

Man har en tendens til å bli litt glemsk, veldig distré, man har ofte ordet på tungen, men man har på en måte glemt hva ordet 'heter'.

Det finnes masse studier på internet omkring cannabis og dens negative effekter på hjernen, og glad-studier som roser planten opp i himmelen.
Man må være litt forsiktig med hva man tar for god fisk.

én ting er i alle fall sikkert, det er nok både ulemper og fordeler ved å legalisere cannabis.

Det vil komme til å ta helt sinnsykt, vanvittig lang tid, hvis det i det hele tatt skjer.

Når staten skal ha blodpris på både tobakk og alkohol, samt ha ekle bilder av ødelagte organer som følge av røyking, på sigarettpakkene, så vil jeg tro at en eventuell legalisering er laaaangt frem i tid, nærmest utopisk, i alle fall i Norge, når absolutt alle politikere er veldig sneversynt i narkotikapolitikken.
syntes cannabis politikken i Norge er bra sånn som den er. Ett ekstra lovlig rusmiddel vil ta med seg nye problemer. å Staten tjener nok fint opp penger på alt kriminaliteten cannabis medfører, gjennom bøter å ta pengene som langerne har tjent opp på å selge illegalt - i Norge blir du ikke kriminell om du røyker til egent bruk men du får ett minus i banken. å bli kasta ut av videregående på grunn av at du pisser litt urein på grunn av at du røyka litt med noen venner etter skole tid, den er litt drøy. men å komme på skole eller jobb rusa er en annen sak.
vil på stå at avkriminalisering av cannabis ikke vil skape mindre kriminalitet bare at de kriminelle hasj dealerne vil gå over til andre metoder, som andre narkotiske stoffer. narko dealere er som regel ute etter lett tjente penger. å Norge vil enten ha en så høy pris at det fortsatt er svarte penger på hasj eller at det er så bilig at det er penger på smugling til andre land.

å at det er lettere for mindre årie å få takk på cannabis er ingen tvil er bare å spørre noen eldre om de gidder å kjøpe for de så er det som regel en som ikke sier nei.
blir vel heller drikking i helga å røyking på vær dagen. i vert fall det jeg hadde gjort.

flere vil gå over til trygd på grunn av avhengig het - hasj er utrolig vanedannende. sliter selv med å sove uten trekk

lett for å komme litt utfor skole jobb, i vert fall det som skjer med de fleste vennene mine som røyker

at staten tjener penger på andres elendig het er no dritt,

cannabis tar nok ikke med seg så mye positivt som folk skal ha det til.
at cannabis er mindre skadelig en alkohol er nok riktig. men nå blir ikke alkohol forbudt blir bare ett ekstra rusmiddel
ArbeidsledigProletar
Sitat av kloneren Vis innlegg
å at det er lettere for mindre årie å få takk på cannabis er ingen tvil er bare å spørre noen eldre om de gidder å kjøpe for de så er det som regel en som ikke sier nei.
Vis hele sitatet...
Det er jo et invalid argument. Følger vi den regelen må vi ulovligjøre alt med aldersgrense, for det er tydeligvis enklere å kontrollere at småbarn får tak i det når det svarte markedet har kontrollen?
Sitat av Euforia Vis innlegg
Tror at om vi hadde legalisert det hadde det nok blitt mange som ikke hadde klart å ha et måteholdsbruk av cannabis, og ville derfor blitt ganske passive og bare sitte og røyke hver dag. Tror mange ville ha distansert seg fra samfunnet og følt at de hadde mange viktige og gode tanker der de sitter og røyker dag inn og dag ut. Det negative er jo at disse tankene aldri fører til noe konstruktivt. For å si det enkelt tror jeg det ville ha blitt mange som hadde begynt å røyke for å komme seg unna problemer, og det er jo først og fremst da man blir avhengig.

En positiv side er jo selvfølgelig er jo at marijuana kanskje kunne ha erstattet den norske drikkekulturen til en viss grad? At man fks på fest tar seg en fet jonas i stedet for at man drikker seg sanseløs slik man gjør i dag og skryter over hvor full man var i helga.
Vis hele sitatet...
Har du tatt i betraktning at antall brukere kanskje ikke vil øke?
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Og hva er problemet med økt mengde brukere? Som Bill Hicks sa: Cannabis burde ikke bare bli legalisert, men obligatorisk. Gi en joint til en fyr som sitter i rush-trafikken og se resultatet ("Shit! I was taking life seriously")
Vis hele sitatet...
Det blir fleire sjølvkloke cannabisaktivistar og oppbrukte riddims og reggae på kvart gatehjørno. Og om vi er riktig uheldige, blir dubstep mainstream. Det er grunn nok åleine til å halde weed ulovleg.

Men Peter Lamborn Wilson har noe gode poenger IMOT legalisering, som jeg sier meg 100% enig i. HVORFOR skal vi legalisere? Hvorfor skal vi be staten om lov? Bare røyk i vei. Legalisering kan lett føre til monopol. Tenk deg: Kan ikke handle hasj etter klokken 8. LOL
Vis hele sitatet...
Ja lol kan ikkje ruse meg døgnet rundt. Staten er jaggu fæle menner, dei.
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
HVORFOR skal vi legalisere? Hvorfor skal vi be staten om lov?
Vis hele sitatet...
For å unngå å bli stemplet som kriminell. Bedre kvalitet på produktet, sporbarhet, styrke osv. For å unngå kontakt med kriminelle nettverk (som ofte selger sterkere stoffer) (og andre ubehageligheter det medfører).

Forøvrig finnes det komplikasjoner ved å røyke plantemateriale. Siden cannabis ofte blandes med tobakk KAN det føre til nikotinavhengighet, men dette kan selvfølgelig omgås.
"Narkotikaturismen" hadde da bare vært bra for økonomien? Correct me if I'm wong.
Vis hele sitatet...
Jo selvfølgelig, men er kanskje ikke alle som liker alle turistene som bare kommer for å røyke
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jo selvfølgelig, men er kanskje ikke alle som liker alle turistene som bare kommer for å røyke
Vis hele sitatet...
Er det noen som liker turister i det hele tatt? De er KUNDER i landet, og skal bli behandlet akkurat som det. Shoppers and Tourists; the twin curses of modern capitalism.
Sist endret av anamnesis; 3. januar 2011 kl. 18:24.
Psykiske problemer fører til fysiske problemer.
Abstidensene fører til kaldsvette søvnmangel og andre kroppslige symptomer på misbruk.
Røde øyne, paranoia man ser stein ut når man nyktrer seg og normal ut når man er stein.
Cannabis er et sterkt stoff å bør handles med respekt.
Det gjelder forøvrig alle rusmidler.

Legalisering vil føre til mindre kriminalitet, fjerne gateway drug problemet å kan ved økte avgifter på stoffet fjerne fremtidig avhengighet og tjene inn mye penger for den norske stat.

Sammenhengen mellom avgifter og avhengighet er testet ut på flere områder med merkbar forskjell.
Nikotin og alkoholbruk i norge holdes nede p.g.a avgiftene.
Bare som en liten notis...

Min far fortalte en gang om den gangen sprit ikke var å få kjøpt, og at dette ble løst ved å kjøpe inn noen brennere som gikk på rundgang - de som hadde brennerene lagde sprit til hele gilde, og gilde betalte for spriten de kjøpte. Man kjøpte dog aldri mindre enn en kasse om gangen, av den grunn at man aldri helt kunne vite når neste ladning var klar. Folk endte etterhvert opp med alt for store mengder sprit, og noen ekstra, ekstra fester ble det jo. Da forbudet forsvant, forsvant også denne kunstige overforbruken, fordi man helt enkelt ikke trengte kjøpe de store mengdene.

Jeg vet ikke i hvilket kvantum den enkelte cannabisbruker kjøper, men selv har jeg en ganske upålitelig dealer, noe som resulterer i at jeg gjerne kjøper en god del ekstra når jeg først får tak i han.
Negative virkninger jeg får ved cannabis i dagene etterpå

Trøtthet
Slags "fyllesjuke"
Dårligere hukommelse (testa det faktisk ut, med sånn hukommelses test, scorte dårligere dagen etter en jay)
Ser dårligere ut, ringer under øynene osv