Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 862
Navnet på tråden sier vel egentlig sitt, noen som har noen forslag på hva jeg bør skaffe meg?

Hellrazor
Adobe Photoshop og Adobe Dreamweaver.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hvis du bare skal lage en liten blogg eller lignende som ser bra ut uten for mye stress er RapidWeaver et godt alternativ. Veldig enkelt å bruke og du har utrolige mange themes du kan utvide med i tillegg til plugins.

Det er ikke et alternativ til Photoshop og Dreamweaver, men et mye enklere program som ikke koster spesielt mye.
Photoshop (& Illustrator), Coda, evt pluss CSS Edit, jeg har droppa DW totalt etter å ha oppdaget Coda, må vel være snart et år siden sist jeg åpna DW med vilje. CSS Edit er et utrolig snertent tillegg, der du bl.a. kan se alle endringer LIVE mens du skriver. Skriver du "width: 350px", og det gamle var "width: 360px" ser du endringen skje i det øyeblikket du bytter ut 6-tallet med 5-tallet, sinnsykt praktisk!
Design:
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator

Koding:
- Adobe GoLive
- Adobe Dreamweaver
- Textedit (bare lese ivei)

Kom på i farta.
Det her er vel litt på kanten av hva du er ute etter, men iWeb er et helt greit program for å lage web-sider.
TextMate og Photoshop <3

Har vurdert å gå over til Coda, men har så mange vaner i TextMate at jeg ikke orker atm.
Coda! Veldig enkelt og ekstremt effektivt.
Firefox + Firebug, et vettugt bildebehandlingsprogram (f.eks photoshop. pixelmator, gimp) og den editoren du liker best (både coda og textmate er gode forslag dersom du ikke har noen andre favoritter fra før)