Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6779
Tenkte det var på tide å starte å bruke vpn.
Så vil vite om det er noe jeg burde passe og på hvem vpn provider som er anbefalt?

Å burde jeg forsette med proxyer vis jeg holder på med obscure aktiviteter ? Eller kan jeg stole på vpn providern?
Trolig vill jeg kjøre en vpn proxy combo hvor exit noden min blir det jeg endrer på mest. Og vpn blir ganske så permanent.
bær i skogen
Trådstarter
54 1
Denne mener du er bedre en hidemyass tro meg penger vil ikke være et problem
Her finner du nok svaret https://www.bestvpnforyou.com
Sist endret av itsespn; 28. februar 2015 kl. 16:39.
Trengte en VPN for en tid tilbake og da falt valget midt på NordVPN. Har tidligere benyttet meg av PIA, men synes egentlig hele opplegget med PIA var slitsomt. Forvirrende nettside og softwaren bugget seg hele tiden hos meg. Hos Nordvpn gikk alt som smurt hele tiden, ingen problemer der. Brukte det dog kun i en måned.

"NordVPN never logs where you go on the Internet. If anyone asks, the best we can do is shrug our shoulders. And we like it that way."
Sist endret av OberstApfel; 28. februar 2015 kl. 17:42.
Jeg brukt strongVPN for 1 år siden og det fungerte veldig bra, god kundesupport og de tilbydde server i Norge
bær i skogen
Trådstarter
54 1
Behøver ikke å ha en server i norge i og med jeg ikke beffiner meg i norge og kommer nok ikke til å gjøre det på ganske så lenge. Alt jeg behøver er en no log proxy venlig isp og pst hatende vpn skal se på alle tipsa deres men det er veldig vanskelig å bestemme seg for noe når 4 forskjelige personer sier hur dur dette er best også gir dem ingen begrunnelse så pleas begrunn hvorfor uten sitater fra providern
Bruk heller Torrentfreak som VPN kilde for info.

http://torrentfreak.com/vpn-services...-2013-edition/

Vil tru her er svaret på dine spørsmål angående om kva din vpn leverandør gjer med logger og eller om dei får DCMA takedown etc..


Mine erfaring med følgende er:
PIA=kjapp 100Mbits på din nærmeste server, ok software med killswitch(men ikkje stole 100% på den grunnet diverse software buggs når ting kræsjer), kan connecte til den pcn du har software installert på lokalt. - mangler norsk server(kjekt å ha når man skal streame fra norske sider fra utlandet).

ExpressVPN=forholdsvis treg på alle servere rundt 10-20Mbits, fordelen er at man har norsk server også, stabil software, ingen killswitch etter det eg husker.

HidemyASS=god kundesupport, ærlig i det store og det heile på svar fra torrentfreak.rundt 10Mbits fra Norge. Har killswitch i software.


Mulvad..=treg fra Norge under 10Mbits. Husker litt uærlig og dårlig kundesupport. Forlot desse, grunnet alt det. Kan være endret no.
bær i skogen
Trådstarter
54 1
Takk meple. Godt og vel omfatende svar kommer nok til å gå for pia da
Veldig fornøyd med IPvanish. Bra app til iphone,ipad etc. Bra hastighet. Mange servere inkl. norske for nett-tv fra utlandet.
Ikke killswitch dog. Men 100% uten logg, sier de. Ellers meget bra.

hidemyass vs ipvanish: hxxp://www.best-bittorrent-vpn.com/hidemyass-vs-ipvanish.html
Sist endret av ScoopeX; 28. februar 2015 kl. 23:08.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tenkte å begynne med VPN for torrent, men har ikke peiling på hvilke VPN som egner best til torrent i Norge.

Hvilke VPN leverandør anbefaler dere idag? PIA?
Lurer litt på det samme som Gulingen! Kom nettopp over dette tilbudet: https://stacksocial.com/sales/lifetime-of-purevpn

69USD for livstidsabonement på PureVPN. Noen som har noen testet de?
Sist endret av GreenRay; 12. januar 2016 kl. 14:51.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Lurer litt på det samme som Gulingen! Kom nettopp over dette tilbudet: https://stacksocial.com/sales/lifetime-of-purevpn

69USD for livstidsabonement på PureVPN. Noen som har noen testet de?
Vis hele sitatet...
Kjøpte lisens sist uke på samme side. Jeg får ca 30-40 opp og ned på en 100/100 linje. VPN serveren som jeg bruker befinner seg i Sverige. Veldig enkelt program å bruke, prisen var heller ingenting å klage på.
Sist endret av Sandybridge; 12. januar 2016 kl. 16:26.
Kan legge til at PIA har fått server i Norge nå
▼ ... over en uke senere ... ▼
IRC entusiast
dach's Avatar
PureVPN med 90% på livstids-abonnement. Burde jeg stille meg skeptisk til dette? Tilbudet høres for bra ut.

Hva er erfaringen folk har med denne leverandøren? Grunnet til at jeg snuser på denne er at man ha mulighet til å koble til 5 datamaskiner.

Andre leverandører jeg har sett på har typisk grense på 1 datamaskin, 1 smarttelefon, 1 spillkonsoll osv. Eksempler på dette er ExpressVPN som har veldig gode tilbakemelding fra kunder, men prisklassen går drastisk opp.
Sist endret av dach; 26. januar 2016 kl. 16:56.
Grunnet til at jeg snuser på denne er at man ha mulighet til å koble til 5 datamaskiner.
Vis hele sitatet...
Det er greit og ha,jeg har brukt Astrill sin home plan i 3-år nå.
Hvor 5 maskiner kan være tilkoblet på samme tid.
Har vært fornøyd med Astrill og hastighet på servere er meget god,
har server i Norge noe som var et krav.

PureVPN ser grei ut,
har ikke undersøk market på stund da jeg har vært fornøyd med VPN leverandør.
IRC entusiast
dach's Avatar
Astrill så kjekt ut, 600 kroner i året da mot 500 kroner livet ut på PureVPN.

Noen som kan overtale meg til å handle PureVPN, eventuelt en annen leverandør.
Sitat av dach Vis innlegg
Astrill så kjekt ut, 600 kroner i året da mot 500 kroner livet ut på PureVPN.

Noen som kan overtale meg til å handle PureVPN, eventuelt en annen leverandør.
Vis hele sitatet...
Kan ikke overtale deg for 500kroner for livet ut, hørtes for godt ut til å være sant.

Men jeg vil anbefale PIA - Private Internet Access, 40 dollar for ett år(350kr) eller 60 dollar for to år 550kr. Fungerer flott, 5 devices, server i Norge nå også. Sjekk de ut!
IRC entusiast
dach's Avatar
Sitat av urge224 Vis innlegg
Kan ikke overtale deg for 500kroner for livet ut, hørtes for godt ut til å være sant.
Vis hele sitatet...
Enig, det høres for godt ut til å være sant. Og hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det som oftest det og.

Sitat av Sandybridge Vis innlegg
Kjøpte lisens sist uke på samme side. Jeg får ca 30-40 opp og ned på en 100/100 linje. VPN serveren som jeg bruker befinner seg i Sverige. Veldig enkelt program å bruke, prisen var heller ingenting å klage på.
Vis hele sitatet...
Men Sandybridge har bestilt det på samme siden, og det funket?

Noen erfaring med stacksocial noen?

Private Internet Access virket jo kjekk, den skal jeg sjekke ut.
Sist endret av dach; 26. januar 2016 kl. 22:52.
Cyberghost er definitivt den beste gratis VPNen jeg har prøvd. Enkel å bruke, mange valgmuligheter for land og relativt grei hastighet (funker i hvertfall helt greit til Netflix f.eks).
Dersom du har gratisversjonen må du bare vente 1-2 minutter for å få plass på gratisserver, og du må reconnecte etter 3 timer.

Får akkurat samme tjeneste på mobil, men da også uten ventetid.

Ingen registrering så vidt jeg husker.
Sist endret av Lacertosus; 26. januar 2016 kl. 23:19.
IRC entusiast
dach's Avatar
Jeg kjøpte akkurat 1 årsplanen til PIA til 348 kroner. Har installert på to laptopper og en iPhone. Utrolig lett å sette opp og forstå.

Veldig fornøyd med å kunne besøke nettsteder Telenor ikke gir meg tilgang til, samt å øke sikkerheten. Dette for 29 kroner måneden, det er billig og overkommelig.