Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 979
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Har nylig kjøpt meg vape og har pga det vapet gjennom hele dagen. Er nikotin i det, så lurte på hvor skadelig det kan være å nesten konstant ha en svak buzz gjennom dagen?
Nikotin i seg selv (i de mengdene du får i deg gjenom "normal" vaping) er ikke så skadelig. Gir kanskje noe økt blodtrykk og dårligere blodsirkulasjon. Skadevirkningene ved vaping er det for liten forskning på i forhold til å kunne si noe sikkert om langtidsvirkning.
Det er utrolig avhengighetsskapende da.
Ellers ser jeg ikke helt hvilke "buzz" du får av nikotin, er utrolig liten rusvirkning fra nikotin, vil igrunnen ambefale deg å slutte før du blir avhengig og har dampa bort noen hundretusen kr.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av sovtek Vis innlegg
Nikotin i seg selv (i de mengdene du får i deg gjenom "normal" vaping) er ikke så skadelig. Gir kanskje noe økt blodtrykk og dårligere blodsirkulasjon. Skadevirkningene ved vaping er det for liten forskning på i forhold til å kunne si noe sikkert om langtidsvirkning.
Det er utrolig avhengighetsskapende da.
Ellers ser jeg ikke helt hvilke "buzz" du får av nikotin, er utrolig liten rusvirkning fra nikotin, vil igrunnen ambefale deg å slutte før du blir avhengig og har dampa bort noen hundretusen kr.
Vis hele sitatet...
Buzz er vel bare mer avslappet og chill
Har selv dampet på nikotin hele dagen hver dag i noen år nå (alt fra 6mg/ml til 18mg/ml), legger ikke merke til noe forskjell fra da jeg røyket, annet enn at luktesansen og pusten har kommet tilbake. Hvis du mixer selv så blir det utrolig billig i lengden
Skadeligheten rundt nikotin kan sammenlignes med koffein.
Som nikotin er koffein en mild stimulant med korttidseffekter på kroppen.
Det er ikke fullstendig bra for oss, men de fleste inntar det uten problemer.
Det er ikke så avhengighetsskapende, men noen kan og blir avhengige av det.

I 1 sigarett er det ca 10mg nikotin og man får kun i seg ca 1mg av disse 10.
Dødelig dose er på rundt 500 til 1000 mg, og sannsynligvis mer enn det.
Dette er langt over mengden du kan utsettes for ved damping eller røyking.



Er et gammelt ordtak som sier "Røyk for nikotinen men dø av tjæren".