Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2224
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da mener jeg såklart å røyke weed heilt reint i en joint, uten noe form for tobakk!
Jeg leser stadig på nette om amerikanere som ikke forstår seg på europere som blander jointen sin med tobakk, de sier de røyker jointen med grønt helt rent å sier det brenner godt å funker bra.

Å røyker cannabis ilag med tobakk skal visstnok være et europeisk fenomen.

Jeg har rullet jointer med kun weed flere ganger! men når jeg tenner den med lighter så må jeg røyke aktiv, VELDIG aktiv. Viss ikker slokner jointen temmelig fort! Nå har jeg hatt pause ein lang stund fra weed pga et veldig stort forbruk som gikk ut av kontroll, pluss i slutten ble jeg bare paranoid når jeg røyka. jeg mistet den "Euroforiske" å "Avslappende" effekten ved å røyke weed, derfor va de på tide med en god pause, å heller kommer tilbake senere, rener med den euroforiske følelsen skal komme da :P

men til poenget igjen: Jeg vett at jeg kan røyke de fra bong, men den jointer er liksom veldig good å nyte


Hva er det jeg gjør feil? Jeg bruker grinder, men kan kansje bli flinkere til å rulle skikkelige joints
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tror det kommer an på tørkeprosessen og eventuell "curing" i ettertid: Cannabis i Norge er enda et ungt marked, det begynner å bli vanlig men vi har ingen tradisjon rundt det som flere plasser i Amerika.

Cannabis skal henges til tørk til stilkene kan knekkes lett med et tørt knekk, så skal man klippe buds av stilkene så man har omtrent bare buds igjen (store buds skal helst deles opp til sine mindre bestanddeler), dette for å minske unødvendig plantemateriale som kan holde på fuktighet.
Så begynner "curing" det man har alt på lufttette glass og man lufter glassene litt hver dag (det finnes flere guider på nettet, bl.a. her ).
I denne prosessen vil mye skje, klorofyll brytes ned, stivelser brytes ned. Cannabisen i seg selv blir lettere å håndtere: tørr men ikke sprø, man kan knekke av biter av buds uten at alt knuses til støv.

Jeg er temmelig overbevist om at skikkelig curing må til for å røyke rene cannabisjoints som du snakker om.
Det har også kommet frem at folk bruker "fillers" altså plantemateriale fra cannabis hann-planter som de blander sammen i jointene.
Som Dodecha sier så er det nok veldig avhengig av god "curing". I snitt er det nok litt mer erfaring og kunnskap bak produksjonen av sigaretter, enn det er bak en gjennomsnittelig "curing".

ABV (Allready been vaped) er også ett godt tips. Restene fra vaporizeren kan også blandes inn, slik man ville gjort med tobakk. Du får litt stram smak, men det vil nok hjelpe på selve "gloa". I tillegg får du brukt opp rubbel og bit av godsakene dine. Økonomisk er det i alle fall.

Tobakk er fy fy! Godt å se at flere og flere får med seg at dette er et europeisk fenomen uten spesielt gode argumenter for og mange gode argumenter i mot. Mitt råd er uansett Vaporizer. Sunnere, enklere, raskere. Det tar litt tid å venne seg vekk fra favoritten (jointen), og det krever en god vaporizer, men når du først har byttet så er veien tilbake overraskende lang.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men andre ord, så er det bare å lære seg å gro for så å starte å bli god på curing :P
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Må la den tørke skikkelig, å pakk det veldig kompakt når du ruller. Trenger ikke gro ditt eget for å gjøre dette.

Jeg har aldri likt tobakk i noe som helst fyrings, bruker mest brunt uten tobakk på bong eller pipe selv. Tobakk = kreft og ødelagte lunger.
Jeg røyker kun rene joint, aldri vært noe fan av tobakk, syns personlig det ødelegger highen. Jeg merket stor forskjell på hvor godt jointen brant med en gang jeg skaffet meg en god grinder. Jeg har en med flere etasjer, der det som er oppgrindet havner i midten, mens keefen havner nederst, det er virkelig å anbefale! Hvis du ikke er stødig på rullinga heller, noe som også er viktig, er det ingen skam i å søke opp et par rulle-guides på tuben
Litt OT men, de fleste jeg kjenner sverger til tobakk i mekket da det svinger mer, meg selv inkludert.
I skrivende øyeblikk har jeg røyket ren hasj av god kvalitet i noen timer da jeg var fri for tobakk, fant en sigg og fikk meg et mekk, ble mye fjernere.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Trollanon Vis innlegg
Litt OT men, de fleste jeg kjenner sverger til tobakk i mekket da det svinger mer, meg selv inkludert.
I skrivende øyeblikk har jeg røyket ren hasj av god kvalitet i noen timer da jeg var fri for tobakk, fant en sigg og fikk meg et mekk, ble mye fjernere.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men for å skyte inn argumentet fra min tobbakksfrie venn: Det du definerer som "svinger mer", definerer han som "ekstra sløvende som forkludrer den rene cananabisrusen".
Så smaken er nok fremdeles som baken.
Kjenner flere som ikke liker tobakk i mekket sitt også, men det er fordi de ikke røyker tobakk til vanligt, derfor får de ett lite headrush med på kjøpet. Folk som røyker tobakk til vanlig merker ikke tobakken særlig i jointene.

Hvis en skal fyre rent, så bør vel en grinder være involvert for og sikre stabil fyring + at weeden ikke er fuktig.