Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 11333
Tenkte å ta meg en chill kveld i dag og blande 10-15 mg diazepam med noen glass vin for å sove bedre, siden jeg så også si ikke har sovet de siste nettene. Har gjort der før, men ikke med så mye. Er dette farlig? Erfaringer? Er redd for å overdosere. Veier 46 kg hvis det har noe å si.

Takk for svar!
Det går fint
Så lenge det er snakk om så små doser av både valium og alkohol er det vanligvis ikke noe problem.
Hvis man derimot kombinerer større mengder benzo med feks sprit kan det gå galt. Snakker da om blackout og hukommelsestap. Regner med det er hva du mener med overdose.
Jeg spiser benzo kun for rus en håndfull ganger i året og kombinerer gjerne med alkohol. Jeg drikker øl for å ha kontroll samtidig som jeg drikker mye saktere enn vanlig.
Du får mest sannsynlig en chill og herlig kveld
Sist endret av barebare; 31. mai 2016 kl. 16:50.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av barebare Vis innlegg
Så lenge det er snakk om så små doser av både valium og alkohol er det vanligvis ikke noe problem.
Hvis man derimot kombinerer større mengder benzo med feks sprit kan det gå galt. Snakker da om blackout og hukommelsestap. Regner med det er hva du mener med overdose.
Jeg spiser benzo kun for rus en håndfull ganger i året og kombinerer gjerne med alkohol. Jeg drikker øl for å ha kontroll samtidig som jeg drikker mye saktere enn vanlig.
Du får mest sannsynlig en chill og herlig kveld
Vis hele sitatet...
Takk for svar Liker også å kombinere det med alkohol, men gjør det for det meste i helgene. Da tar jeg 5mg etter en kveld med drikking og sover skikkelig godt. Har problemer med å sove som du kanskje har skjønt Hvor høye må dosene være for at det skal være farlig? Altså både av alkohol og benzo? Jeg var mest redd for å slutte å puste i søvne og hukommelsestap selvfølgelig. Det hadde vært kjipt.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Takk for svar Liker også å kombinere det med alkohol, men gjør det for det meste i helgene. Da tar jeg 5mg etter en kveld med drikking og sover skikkelig godt. Har problemer med å sove som du kanskje har skjønt Hvor høye må dosene være for at det skal være farlig? Altså både av alkohol og benzo? Jeg var mest redd for å slutte å puste i søvne og hukommelsestap selvfølgelig. Det hadde vært kjipt.
Vis hele sitatet...
Det er veldig individuelt og fryktelig vanskelig å svare på.

at du skulle slutte å puste etter litt diazepam og alkohol er heller tvilsomt, hvis du ikke har pustevansker fra før.

Blackout og hukommelse tap bør du passe deg for.

Hukommelsetap er veldig lett å få om du kommer i go formen, men da gjerne med ganske store doser av begge ting.

Jeg vil tro hukommelse tap inntrer ved type 7-8 halvlitere/1. flaske vin og 50-100 mg diazepam. Da tenker jeg på meg selv først og fremst.

Dette henger selvfølgelig sammen med dagsform, søvn, om man har spist og hvor mye man veier. Kjønn kan også ha mye å si.

Det er ikke farlig å prøve seg frem om man absolutt skal blande de to.

Min mening er at det er eneste måten å finne sin egen grense og skaffe erfaring om hva man tåler eller ei.
Det kommer totalt an på mengden alkohol. Drikker du deg drita er det en god sjans for at du overdoserer og dør. Problematikken kommer når du inntar to stoffer som begge fører til dårligere impulskontroll og fjerner hemningene dine. Det er en stor risiko for at du inntar mer alkohol eller piller enn du mente å gjøre. Ville holdt meg til ett glass vin, og det på max 2dl.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det kommer totalt an på mengden alkohol. Drikker du deg drita er det en god sjans for at du overdoserer og dør. Problematikken kommer når du inntar to stoffer som begge fører til dårligere impulskontroll og fjerner hemningene dine. Det er en stor risiko for at du inntar mer alkohol eller piller enn du mente å gjøre. Ville holdt meg til ett glass vin, og det på max 2dl.
Vis hele sitatet...
Ok, får bare prøve da, det jeg er mest redd for er å slutte å puste. Jeg drikker vel rundt 1 flaske vin når jeg drikker. Da burde det vel være trygt å blande med 15 mg?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Ok, får bare prøve da, det jeg er mest redd for er å slutte å puste. Jeg drikker vel rundt 1 flaske vin når jeg drikker. Da burde det vel være trygt å blande med 15 mg?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke drukket en hel flaske vin om du skal blande det med benzoer. Som tidligere sagt her, så ville jeg også holdt meg til 1 glass. (Dette baserer jeg også på at du bare er 46 kg? Da vil du bli ganske beruset av 1 hel flaske vin vil jeg tro)

Er mange tråder her på forumet om dette, og om du googler så finner du også mange eksempler på at dette kan gå veldig galt.

Ikke utfordre skjebnen frøken.
Sist endret av ranman22; 31. mai 2016 kl. 18:42.
Ei hel flaske vin og 15mg er kanskje litt mye for en liten skrott på 46 kg ja.

andre ting som spiller inn er jo om det er rødvin eller hvitvin, hvor høy prosenten er, er jo forskjell på feks. hvitvin på 9% og rødvin på 14%
Om man drikker i sola eller ikke.

Det som er skummelt (for min del vertfall) er om jeg har mer liggende kan det være vanskelig å stoppe.

Jeg ville nok også prøvd meg frem med et glass først, dog min erfaring (med meg selv) er at det blir litt snaut.
Men jeg har prøvd meg frem sakte men sikkert og funnet ut hva jeg tåler.

Allikevel det man tåler en dag trenger man ikke tåle neste gang.

Du kjenner jo selv hvordan det går, diazepamen slår da ikke like hardt som feks. rivotroll og xanax?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det kommer totalt an på mengden alkohol. Drikker du deg drita er det en god sjans for at du overdoserer og dør. Problematikken kommer når du inntar to stoffer som begge fører til dårligere impulskontroll og fjerner hemningene dine. Det er en stor risiko for at du inntar mer alkohol eller piller enn du mente å gjøre. Ville holdt meg til ett glass vin, og det på max 2dl.
Vis hele sitatet...
Her syns jeg du overdriver noe enormt. Det er greit å advare mot alkohol og benzo, for det kan som du sier være en farlig kombinasjon i større mengder.
Men å si at " Drikker du deg drita er det en god sjans for at du overdoserer og dør" syns jeg er på kanten. Sjansen er minst like stor for at man bare sovner, eller at man valser rundt og har glemt hvor pillene ligger, eller at man ikke tar en eneste pille til.
Men helt enig i at det kommer an på doseringen av begge rusmidlene, og jeg skjønner jo hvorfor du advarer. Jeg er livredd for denne komboen selv om jeg elsker den. Kort vei fra å ligge limt i sofaen til at man våkner til 15 statusoppdateringer på facebook man ikke husker å ha skrevet.
Men snakker vi om noen som har tatt 15 mg diazepam dør man ikke av å drikke seg full på den dosen, hvis man ikke drikker alkismengder da.

TS: Nå er vel allerede dette svaret litt for sent.. Men jeg trodde du skulle ta 15mg valium og noen vinglass for å slappe av og få en goood natts søvn.
Skjønte lite når jeg plutselig så at du nå snakket om en flaske. Da har vi forskjellig syn på uttrykket "noen glass"
En flaske er alt, alt for mye. Du vet nok allerede at alkohol og benzo forsterker effektene til hverandre veldig.

Håper du stoppet på både 15 mg og 1-2 glass vin tho. Og at du fikk en natts etterlengtet søvn.
Hvis man bare ønsker å sove er jo 15 mg valium nok i seg selv uten alkohol syns jeg personlig.
Alkohol gjør søvnkvaliteten mye dårligere, du sovner kanskje raskere men du kommer ikke like dypt ned i søvnen og du er der ikke like lenge. Så du får ikke like bra søvn. Hvor mange våkner frisk og opplagt etter åtte timer etter å ha drukket seg i søvn? Ikke jeg. 10-15 mg diaz alene burde være mer enn nok. Tror jeg kunne blitt chill nok til å få sove allerede på 5mg, garantert på 15. Og jeg er hele 49 kg
Men nå har du jo gjort det, kan jo dele hvordan det gikk?
Sist endret av candela; 1. juni 2016 kl. 08:50.
Håper det gikk greit med deg. Ville og ikke anbefalt mer enn 1-2 glass vin om du hadde tenkt å sove etterpå, veldig "grom" combo det da
Diazepam og alkohol er vel den "tryggeste" comboen om du først skal blande alkohol og benzodiazepiner. Jeg ville ikke vært redd for at du får alvorlige respirasjonsproblemer, dette skal en god del mer til enn folk tydeligvis tror. Det du heller bør frykte er denne blackout episoden en slik kombinasjon fremkaller, noe som imo er mye farligere.

Når du blander disse to får du økt toleranse lynkjapt, mye raskere enn om du bruker dem hver for seg. Hvis du vil sove godt gå heller for imovane/stillnoct
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Hei igjen!

Takk for svar alle sammen. Endte opp med ca. 1/2 flaske vin(hvitvin) og 15 mg. Overlevde åpenbart siden jeg skriver her nå Det som overrasket meg er at jeg ikke sov noe godt i det hele tatt, følte meg ganske full når jeg la meg, men våknet flere ganger i løpet av natta, som jeg alltid gjør Det var litt kjipt, kanskje jeg burde drikke litt mer neste gang?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Heller drikke mindre.. Alkohol er synonymt med dårlig søvn.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Heller drikke mindre.. Alkohol er synonymt med dårlig søvn.
Vis hele sitatet...
Helt enig, det er ikke noe å lure på engang, hvitvin tror jeg er spesielt dårlig, om du må drikke alkohol tror jeg man sover bedre på øl eller rødvin.
Det gjør i alle fall jeg. Får jeg i meg en halv flaske vin blir jeg bare mer gira.

Varm melk eller kakao til diazepamen funker nok bedre skal du se.

Kan jo hende du har alvorlige søvnproblemer og skulle kontaktet lege.
Finnes jo c-preparater og andre ting som ikke er benzo som kan hjelpe deg.

En spasertur om kvelden hjelper også og trening på dagtid om man orker det.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Helt enig, det er ikke noe å lure på engang, hvitvin tror jeg er spesielt dårlig, om du må drikke alkohol tror jeg man sover bedre på øl eller rødvin.
Det gjør i alle fall jeg. Får jeg i meg en halv flaske vin blir jeg bare mer gira.

Varm melk eller kakao til diazepamen funker nok bedre skal du se.

Kan jo hende du har alvorlige søvnproblemer og skulle kontaktet lege.
Finnes jo c-preparater og andre ting som ikke er benzo som kan hjelpe deg.

En spasertur om kvelden hjelper også og trening på dagtid om man orker det.
Vis hele sitatet...
Alkohol er alkohol, det er ingen grunn til at forskjellig alkohol skal gi forskjellig effekt, bortsett fra at det går fortere å ta en shot enn å drikke en øl, så man kjenner en peak raskere der og da. Hadde man drukket shoten i samme tempo, skulle effekten være lik. Pluss at mørke drikker (rødvin, whiskey) inneholder tanniner og div reststoffer som kan gi verre hangover, hodepine og desslike.

Kakao, spasertur og C-preparater er jeg veldig med på.

Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Hei igjen!

Takk for svar alle sammen. Endte opp med ca. 1/2 flaske vin(hvitvin) og 15 mg. Overlevde åpenbart siden jeg skriver her nå Det som overrasket meg er at jeg ikke sov noe godt i det hele tatt, følte meg ganske full når jeg la meg, men våknet flere ganger i løpet av natta, som jeg alltid gjør Det var litt kjipt, kanskje jeg burde drikke litt mer neste gang?
Vis hele sitatet...
MINDRE! (1 enhet er greit nok, men ikke gunstig heller. Diaz er bedre)
Alkohol forstyrrer søvnen, gjør at du sover mindre stabilt og ikke dypt og godt. Så at du våknet i løpet av natta er ikke overraskende, det er akkurat det som "skal" skje.
Alkohol skaper enormt mye stress i systemet. Følelsen av sløving er reell nok, men det gjør også at du ikke kjenner at kroppen er i en slags alarmtilstand etter forgiftning (alkohol er en gift). Derfor vil du aldri finne skikkelig ro selv om du tar benzoer oppå alkoholen. Det blir et slags nullsumspill. Du kan bedøve deg i søvn, men god søvnkvalitet får du bare uten alkohol.
[quote=candela;3315666]Alkohol er alkohol, det er ingen grunn til at forskjellig alkohol skal gi forskjellig effekt, bortsett fra at det går fortere å ta en shot enn å drikke en øl, så man kjenner en peak raskere der og da. Hadde man drukket shoten i samme tempo, skulle effekten være lik. Pluss at mørke drikker (rødvin, whiskey) inneholder tanniner og div reststoffer som kan gi verre hangover, hodepine og desslike.

Kakao, spasertur og C-preparater er jeg veldig med på.


Du må gjerne mene at alkohol er alkohol, og at de forskjellige typene ikke påvirker en forskjellig.

Personlig får jeg en helt annen rus av feks. Rødvin enn vodka, øl og tequila, champagne og absint. Samme hvilket tempo jeg drikker de i hvis målet er å å bli brisen eller full.

At noen reagerer på tanniner er en kjent sak, men gjelder ikke alle.
Alle får heller ikke dårligere søvn av alkohol hver gang.
At alkohol ikke er bra for noe eller noen i lengden er hjertens enig i.

Man kan ikke være enig i alt bestandig, men det er jo flott at vi kan enes om noe.
Sist endret av BrewGrow; 3. juni 2016 kl. 11:25.
Sånn helt på siden av rus - det bruker jeg bare til sosiale anledninger - for min del sover jeg utrolig mye bedre hvis jeg tar en kjapp styrketreningsøkt (5-10 min) med arm/overkroppstrening og så en skikkelig uttøyning av arm/overkropp rett før jeg legger meg. Da slapper kroppen av på en helt annen måte, og jeg våkner også mye mindre på natta og er langt mindre stiv i musklaturen på morgenen etter.
PS. Trener aldri ellers... ;-)

Forøvrig er kaffe drepen for min nattesøvn. En eneste kopp etter 21.00 og jeg sover urolig/dårlig, før 21.00 går bra - drikker mye kaffe på dagtid. Men jeg hører at andre funker annerledes når det gjelder kaffe.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av candela Vis innlegg
Alkohol er alkohol, det er ingen grunn til at forskjellig alkohol skal gi forskjellig effekt, bortsett fra at det går fortere å ta en shot enn å drikke en øl, så man kjenner en peak raskere der og da. Hadde man drukket shoten i samme tempo, skulle effekten være lik. Pluss at mørke drikker (rødvin, whiskey) inneholder tanniner og div reststoffer som kan gi verre hangover, hodepine og desslike.

Kakao, spasertur og C-preparater er jeg veldig med på.



MINDRE! (1 enhet er greit nok, men ikke gunstig heller. Diaz er bedre)
Alkohol forstyrrer søvnen, gjør at du sover mindre stabilt og ikke dypt og godt. Så at du våknet i løpet av natta er ikke overraskende, det er akkurat det som "skal" skje.
Vis hele sitatet...
Sitat av Lotuspotus Vis innlegg
Alkohol skaper enormt mye stress i systemet. Følelsen av sløving er reell nok, men det gjør også at du ikke kjenner at kroppen er i en slags alarmtilstand etter forgiftning (alkohol er en gift). Derfor vil du aldri finne skikkelig ro selv om du tar benzoer oppå alkoholen. Det blir et slags nullsumspill. Du kan bedøve deg i søvn, men god søvnkvalitet får du bare uten alkohol.
Vis hele sitatet...
I natt så tok jeg bare 2,5 mg valium siden det var natten før eksamen og jeg måtte få søvn. Vet ikke hvor lurt der var mtp. kognitive presentasjoner, men tviler på at jeg hadde gjort det bedre hvis jeg ikke fikk sove. Anyways, ikke noe alkohol ihvertfall og jeg sov faktisk veldig godt. På bare 2,5 mg! Jeg tok den vel rundt kl. 21:00-22:00 og våknet kl. 05:00 relativt uthvilt! Dette var veldig rart for meg. Føler ofte at jeg tar masse(uten alkohol) og det har ingen virkning og plutselig i dag så virket en så lav dose. Vet ikke om noen har en forklaring på dette? Kan det være en "omvendt" type effekt jo mer jeg tar jo mindre virker det?
Kan jo hende du har fått en omvendt psykologisk effekt av å lese innleggene i tråden din... Om mange nok sier du får sove av litt diazepam alene, har det kanskje en placebo effekt.

Det kan og være varmen som gir utslag, at du har sovet lite i det siste og er sliten.

Det er neimen ikke godt å si, så det blir kun synsing fra min side.
Sitat av candela Vis innlegg
Alkohol er alkohol, det er ingen grunn til at forskjellig alkohol skal gi forskjellig effekt, bortsett fra at det går fortere å ta en shot enn å drikke en øl,.
Vis hele sitatet...
Nja, ikke helt sant. I øl er det humle som har en mild sløvende effekt.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Sitat av candela Vis innlegg
Alkohol er alkohol, det er ingen grunn til at forskjellig alkohol skal gi forskjellig effekt, bortsett fra at det går fortere å ta en shot enn å drikke en øl, så man kjenner en peak raskere der og da. Hadde man drukket shoten i samme tempo, skulle effekten være lik. Pluss at mørke drikker (rødvin, whiskey) inneholder tanniner og div reststoffer som kan gi verre hangover, hodepine og desslike.
Vis hele sitatet...

Du må gjerne mene at alkohol er alkohol, og at de forskjellige typene ikke påvirker en forskjellig.

Personlig får jeg en helt annen rus av feks. Rødvin enn vodka, øl og tequila, champagne og absint. Samme hvilket tempo jeg drikker de i hvis målet er å å bli brisen eller full.

At noen reagerer på tanniner er en kjent sak, men gjelder ikke alle.
Alle får heller ikke dårligere søvn av alkohol hver gang.
At alkohol ikke er bra for noe eller noen i lengden er hjertens enig i.

Man kan ikke være enig i alt bestandig, men det er jo flott at vi kan enes om noe.
Vis hele sitatet...
Tja, mene og mene, som du ser linket jeg til artikler og formulerte meg av typen "det skulle ikke være noen grunn" etc. Min personlige mening er ikke så unyansert; jeg drikker for eksempel rødvin hjemme til mat og for å slappe av, ikke sprit. Og aldri rødvin på fest. De fleste av oss har nok definitivt opplevelsen av at forskjellige typer alkoholdrikker påvirker oss forskjellig, men bortsett fra ratio av opptak og kanskje enkelte andre stoffer (humle, tanniner), tror jeg at det har mye med set og setting å gjøre. UANSETT så var hele poenget at alkohol - av alle typer - er vist å påvirke søvnkvalitet negativt
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Nja, ikke helt sant. I øl er det humle som har en mild sløvende effekt.
Vis hele sitatet...
Og brennvin og johannesurt blir jo en finfin kvelds schnaps. Hjelper mot angst, milde/moderate depresjoner og søvnvansker. Selv synes jeg det også hjelper mot tankekjør. Et par shotter av snapsen og jeg kan sove en hel natt uten å våkne hver halvtime. Sover aldri sammenhengende en hel natt uten snaps eller tabletter.
Sist endret av frtoretang; 4. juni 2016 kl. 19:55.
Det høres jo ut som en drømmekur.
Lager du denne mirakel medisinen selv?
Klem fra Betty
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lite spørsmål, vet det er dumt å spøre etter at ting er inntatt men la gå. Har dukket 6 halvlitre øl å tatt 2 x 5 mg valium. Er i gang med 1 flaske vin. Bør jeg stoppe eller vil dette gå bra? Skal ikke ut vel å merke. Har ingen toleranse fir valium, men litt for alkohol. 187 høy 83 kg mann om det har noe innvirkning. Trenger ikke moralpreken da jeg er voksen nok til å stå for det jeg gjør. Bare lurer.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle kan reagere forskjellig ved å mikse dette, men farlig er det nok ikke siden dosen er så lav. Men..alkoholinntaket er ganske stort, er det som evt kan fucke deg opp og gjør deg dårlig...