Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4055
Blir banken eller politiet suspicious hvis jeg legger inn ca 5k hver måned som kommer fra ulovlige kilder?
hvor mye tjener du i måneden? hvitt
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
hvor mye tjener du i måneden? hvitt
Vis hele sitatet...
ingenting enda, men 6-8k om 2 uker når jeg begynner den nye jobben min
Likningsmyndighetene ser vel om bankinnskudd og renter ikke stemmer med lovlig inntekt. Jeg ville vært litt forsiktig.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Likningsmyndighetene ser vel om bankinnskudd og renter ikke stemmer med lovlig inntekt. Jeg ville vært litt forsiktig.
Vis hele sitatet...
Spørs da.

Om TS bor hjemme hos mor og far.
Kan fint spare 5k i mnd med inntekt 6-8 k da.
Sitat av Kråke123456 Vis innlegg
Spørs da.

Om TS bor hjemme hos mor og far.
Kan fint spare 5k i mnd med inntekt 6-8 k da.
Vis hele sitatet...
Men de kommer jo i tillegg til de pengene....
5k i måneden er ingenting og går helt fint.
Er en del kroner man kan slippe unna med hvis man sier det er forskudd på arv
Jeg ville gravd dem ned i skogen.

Det er ingen automatikk i at slike små beløp blir rapportert, men om du blir tatt for salg av dop eller å drive bilverksted svart så blir pengene inndratt om du ikke kan bevise hvor de kommer fra.

Du vil heller ikke få noe særlig avkastning fra slike beløp i banken annet enn goodwill for fremtidige lån e.l.
Lurer på det samme. Får trygd men en som skylder meg 50k og overfører noen lapper hver mnd til min konto. Kan det gi problemer?
Gi meg 5000kr i kontanter så skal du få 4500kr av meg på vipps. Spør noen kan du si at du har solgt noe
Spar det du tjener på jobben og bruk de 5k på husleie, mat, etc. ?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Gi meg 5000kr i kontanter så skal du få 4500kr av meg på vipps. Spør noen kan du si at du har solgt noe
Vis hele sitatet...
Er jo snakk om hver måned da. Så....
Enklere å bare spare de i cash og gønne inn 50k i ett go. Er liksom ikke noe stress å selge en bil, moped, hagle, få en gave eller vinne på hest én gang i året uten at noen bryr seg om det.
Hmm. Oi, dette har jeg aldri tenkt på. Jeg får penger av en i familien hver mnd, og i tillegg selger jeg mye greier på finn.no og har gjort en del sånn småjobber og lignende. Kan det bli problemer av sånt?! Eller er det bare hvis det er faste beløp til faste tider (og kan de reagere hvis det er fra familie?)?
Sitat av potetskrue Vis innlegg
Hmm. Oi, dette har jeg aldri tenkt på. Jeg får penger av en i familien hver mnd, og i tillegg selger jeg mye greier på finn.no og har gjort en del sånn småjobber og lignende. Kan det bli problemer av sånt?! Eller er det bare hvis det er faste beløp til faste tider (og kan de reagere hvis det er fra familie?)?
Vis hele sitatet...
Skal jo ikke være problem med mindre det er fra ulovlige skilder? Er fullt lovlig å få penger fra familie og småjobber, så lenge du kan motbevise at det ikke er ulovlig tjente penger ser jeg ikke noe problem utenom evt. stress med avhør o.l.
Sist endret av Mekkern; 10. september 2018 kl. 17:26. Grunn: Skrivefeil
Kanskje litt OT, men hvordan løser prostituerte egentlig dette, altså de av den mer eksklusive sorten? Stikker de i banken en gang i mnd. med en pose med 30-60k. ?
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Kanskje litt OT, men hvordan løser prostituerte egentlig dette, altså de av den mer eksklusive sorten? Stikker de i banken en gang i mnd. med en pose med 30-60k. ?
Vis hele sitatet...
Regner med at de "av den eksklusive sorten" har ting såppass på stell at de betaler skatt som selvstendig næringsdrivende.

http://prosentret.no/trenger-du-veil...-prostitusjon/
Hvorfor ikke bruke pengene? 5000 i måneden går fint om du ikke bor hjemme hos dine foreldre. Betalt mat, klær, kino, alkohol på byn etc. kontant. Så sitter du igjen med mye mindre du må hvitvaske uten at du taper noe på det. Bare ikke bla opp en rull med 500-lapper i butikken hver gang (ta med deg ca. det du forventer å bruke), det blir fort mistenksomt
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Skal jo ikke være problem med mindre det er fra ulovlige skilder? Er fullt lovlig å få penger fra familie og småjobber, så lenge du kan motbevise at det ikke er ulovlig tjente penger ser jeg ikke noe problem utenom evt. stress med avhør o.l.
Vis hele sitatet...
Ikke noe ulovlig, nei.
Er vel en grense for hvor mye man kan tjene på "vennetjenester" før man må oppgi og betale skatt av det.
Særlig hvis det man hjelper med (bortforklarer med) er innenfor yrket/utdanningen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva med aksjer og aksjesparing? Du trenger ikke drive med daytrading, men investere i et lavrisiko-aksjefond og legge på litt og litt hver mnd. Her tjener du mye mer (over en lang periode da + varierer betraktelig med ekstra innskudd jevnlig) enn i vanlig/høyrentesparing i bank + at rentesvingninger gjør det hakket vanskeligere å spore. Med litt lesing på nett + YouTube-videoer er du good to go. Ville ventet litt med å investere før jeg var i jobb da..
Sitat av moret Vis innlegg
Enklere å bare spare de i cash og gønne inn 50k i ett go. Er liksom ikke noe stress å selge en bil, moped, hagle, få en gave eller vinne på hest én gang i året uten at noen bryr seg om det.
Vis hele sitatet...
Er vel en plikt om rapportering av innskudd og transaksjoner over 40.000?