Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 9849
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Hei.


Hadde rassia her for litt over en uke siden og var uheldigvis logget på gmail da de kom.
Nå nettopp drev jeg å gikk igjennom eposten min på gmail, her kan jeg se adresser som har blitt kontaktet selv om selve eposten som er sendt har blitt slettet. "Frequently contacted"

De har altså sendt noe til seg selv og slettet det deretter, finnes det noen måte jeg kan finne frem til hva som er blitt gjort?

og har noen et program som finkjemmer pc'en for keylogger?

Og om de fant noe snusk på eposten, kan det brukes mot meg på noen måte? dette er forsåvidt en ny adresse så det burde ikke være noe der, but still.
Høres veldig rart ut, jeg ville i isåfall re installert. Kan for øvrig tipse om googles egne sider hvor du kan sende en forespørsel om å få hentet tapt epost
https://support.google.com/mail/answer/78353?hl=en
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Takk så mye, sendte en request til google.
De nevnte noe om eposten min i avhør, om at jeg liksom hadde bestilt noe greier?? men ingenting om at de hadde sendt noe til seg selv..

Kan det brukes som bevis?
Ser for meg at dusten har lagt inn keylogger mens han var i gang, det er snakk om en skikkelig sheriff av en snut, han har blitt flyttet rundt i landet på flere politikontor av ymse grunner, han er vist over loven i følge han selv..

Update:
Google kunne ikke gjenopprette noe som var blitt slettet..
Sist endret av Trollanon; 27. april 2016 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis de har keylogger på PCen din så vet de jo nå Freak-brukeren din. Vet ikke om du har inkriminerende innlegg men noe du burde tenke på.
Kan vel kanskje det, men jeg ville nekta uansett hva dem hadde på deg.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Kan vel kanskje det, men jeg ville nekta uansett hva dem hadde på deg.
Vis hele sitatet...
Den gyldne regelen, nekt nekt nekt

Sitat av Paradigm Vis innlegg
Hvis de har keylogger på PCen din så vet de jo nå Freak-brukeren din. Vet ikke om du har inkriminerende innlegg men noe du burde tenke på.
Vis hele sitatet...
Freak brukeren min er ganske så snill så den kunne de fått om de spurte
Men takk for påminnelsen, må nok bare reformatere.
Sist endret av Trollanon; 27. april 2016 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Politiet har ikke lov til å benytte seg av key logging, eller dataavlesing som de kaller det, enda. Det er tatt opp til høring hvorvidt PST skal få benytte seg av det mot alvorlig kriminalitet.

Han kan være så langt over loven han bare vil, men blir han tatt for noe slikt så er det siste dagen han er politimann.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Politiet har ikke lov til å benytte seg av key logging, eller dataavlesing som de kaller det, enda. Det er tatt opp til høring hvorvidt PST skal få benytte seg av det mot alvorlig kriminalitet.

Han kan være så langt over loven han bare vil, men blir han tatt for noe slikt så er det siste dagen han er politimann.
Vis hele sitatet...
Der satt du noian min på plass, takker.
Hvis du er siktet eller tiltalt i en sak så har du krav på innsyn i dokumentene, herunder også bevis, med mindre det kan skade etterforskningen. Så det burde være en smal sak å finne ut hva de eventuelt har av epost.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis du er siktet eller tiltalt i en sak så har du krav på innsyn i dokumentene, herunder også bevis, med mindre det kan skade etterforskningen. Så det burde være en smal sak å finne ut hva de eventuelt har av epost.
Vis hele sitatet...
Hvis politiet påstår at det ikke er noen beviser, selv om de faktisk har det? Vil beviset ikke kunne brukes/godkjennes i en rettsak?
Jeg vet ikke hva som skjer om de ikke gir deg innsyn, men du har ihvertfall krav på å vite hvorfor du ikke får innsyn i dokumentene til politiet.

http://lovdata.no/lov/2010-05-28-16/§49
http://lovdata.no/lov/2010-05-28-16/§54
Dersom begjæringen ikke tas til følge, skal det gis en begrunnelse som ikke tilkjennegir at det foreligger en registrering.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Mkvarner; 28. april 2016 kl. 16:43.
Usedvanlig snille freak var idag da.

Er vel bare og spørre hva det var. Hvis De nekter er det neste steg sefo.

Spm her er jo hva han sendte, sendte han til jobbmarkedet, så har arbeider full rett til å sjekke den. Privat litt verre.

Ellers så har du jo mailen til betjenten nå...
Kanskje han kan få seg noen nye interesser.....
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Fant rootkit i mappe endret samme dato jeg ble arrestert.
Hva nå?
Er jo bare en ting å gjøre hvis du mistenker at de har installert noe på pc'n din: reformatere og reinstaller disken.
Jeg ville også loggført det du har av bevis å send det til Kripos, dette er jo brudd på ett par lover.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Ble tatt litt med buksa nede, en kompis hadde lånt vakumpakkeren min og skulle hente sjiten sin senere. var bare snakk om små menger, men små menger forskjellige stoffer som ikke er å finne på gata eller oss folk flest er jo sikkert julaften for disktrikspoliti og jeg har dessverre en del historie med sagt politi og det er ikke første gangen de bruker tvilsomme metoder mot meg, ikke andre gangen heller..
Så om de faktisk har gått så drastisk til verk kan absolutt være en mulighet, synes det var litt rart at jeg måtte bli med på kontoret iom. at avhør ble tatt i stua mi og de var ferdig og ransake.

Pc'en har oppført seg til dels rart etter besøket, treg i explorer, dårlig nett, bluescreens og generelt merkelig oppførsel, derfor misstenkte jeg at den hadde blitt rotet med, en hver nerd kjenner jo datamaskinen sin.
http://i67.tinypic.com/2u5c9s5.png
Malware bytes fant og en hidden service.
Slettet servicen, men er enda skeptisk, det er så mye shit jeg gjerne vil ha beholde på datamaskinen, men vet ikke om det er trygt å flytte det jeg trenger å slette resten?

Glemte dessverre å ta logg fra søket, var mest opptatt av å få vekk greiene, dårlig noia..
Loggen kan du sikkert finne på noe ala CProgramData\Malwarebytes\Malwarebytes Anti-Malware\Logs
Hadde vært interessant om du hadde funnet hva de (evt.) har installert på datamaskinen. Kan du sjekke hva som står oppført på oppstart i registeret (hklm/microsoft/windows/currentversion/run)?
Sist endret av Lacertosus; 29. april 2016 kl. 22:18.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hadde vært interessant om du hadde funnet hva de (evt.) har installert på datamaskinen. Kan du sjekke hva som står oppført på oppstart i registeret (hklm/microsoft/windows/currentversion/run)?
Vis hele sitatet...
Er ikkje nødvendig at det ligger spor i registeret. Rootkit kan endre/migrere med allerede eksisterende kjørbare filer for å skjule seg. Rootkit kommer også i flere varianter der i blant «bootkit», denne er nasty og starter opp i det operativ systemet booter.
Hvorfor lot du dem gå gjennom telefonen? De har ikke krav på å gå gjennom telefonen, og det skal veldig, veldig mye til for at de skal kunne bruke makt/snike seg inn på telefonen lovlig, tro meg, snakker av erfaring her. Sitt heller noen timer ekstra på cella framfor at dem skal finne nye navn å ransake og snitche på kompisene dine ved at du lar Politi se ting på telefonen..
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Hvorfor lot du dem gå gjennom telefonen? De har ikke krav på å gå gjennom telefonen, og det skal veldig, veldig mye til for at de skal kunne bruke makt/snike seg inn på telefonen lovlig, tro meg, snakker av erfaring her. Sitt heller noen timer ekstra på cella framfor at dem skal finne nye navn å ransake og snitche på kompisene dine ved at du lar Politi se ting på telefonen..
Vis hele sitatet...
Du tror de har ransakelseordre men ikke rett til og se på telefonen hans? Hvor i verden er det du har fått valget og fortelle politiet nei til at de kan se gjennom mobilen din mens du ligger på glattcella?
Jeg opplevde det når jeg satt i varetekt/glattcella pga "grov" narkotikafoebrytelse?

Hva skal dem gjøre, tvinge deg til å gi pin koden, tvinge deg til å låse opp? Binde deg fast og bruke fysisk tvang? Nei. De truer med at du sitter lengre på cella og kan komme ut fortere hvis du bare låser opp for dem kom til å låse den opp til slutt uansett (noe dem ikke gjorde, selv om dem hadde ransakelsesordre hjemme osv). Jeg fikk spørsmål om jeg samtykka til at dem henta inn opplysninger fra teleoperatør (logg osv) men takka fint nei og dette gjorde dem heller ikke.
Sist endret av Brightbull; 2. mai 2016 kl. 12:57.
Var aldri noe problem for politiet og få gått inn på mobilen din når du var siktet for grov narkotikaforbrytelse før i tiden, skal siest at jeg aner ikke hvordan det er med de nye mobilene siden de tydeligvis har mye bedre sikkerhet med fingeravtrykk greier etc. Om du er siktet for grov narkotikaforbrytelse har de allerede skjellig grunn til og mistenke deg og de får 3måneders smser og anropslogger uten ditt samtykke. Om vi virkelig snakker grov narkotikaforbrytelse slik du var siktet for, så er det ikke noe problem for politiet og gå rettens vei for å tvinge deg til og låse den opp heller.
Påstår ikke dem ikke kan komme inn via retten, men det skal litt til. Det lønner deg aldri å gjøre noe frivillig for politiet som å låse opp telefon, avgi forklaring, nevne navn osv. Du vinner kanskje noen timer mindre på glattcella, men til gjengjeld skaper du problemer for andre og mye mulig også for deg selv.
Hideout: Jeg har et par ting å pirke på

Sitat av hideout Vis innlegg
Var aldri noe problem for politiet og få gått inn på mobilen din når du var siktet for grov narkotikaforbrytelse før i tiden, skal siest at jeg aner ikke hvordan det er med de nye mobilene siden de tydeligvis har mye bedre sikkerhet med fingeravtrykk greier etc.
Vis hele sitatet...
Riktig. Før i tiden var det ingen kryptering på mobiler i det hele tatt. Nå er det kryptering på f.eks. iPhone. Jeg anbefaler deg å ikke bruke fingeravtrykk til å låse opp telefonen, da politiet kan kreve fingeravtrykk, og bruke tvang for å få tak i det. Hvor ofte det skjer vet jeg ikke. Bruk kun kode / passord.
Sitat av hideout Vis innlegg
Om du er siktet for grov narkotikaforbrytelse har de allerede skjellig grunn til og mistenke deg og de får 3måneders smser og anropslogger uten ditt samtykke.
Vis hele sitatet...
God tanke, men husk at politiet får aldri vite hva du har skrevet / sagt i en SMS / telefon uten å ha
1: Avlyttet helt fra starten av.
2: Fått tak i SMS-ene fra telefonen til en av partene. Dette er ikke noe problem dersom telefonene er kryptert og låst med en kode / et passord.
3: Fått en av dere til å fortelle hva dere har pratet om.
Sitat av hideout Vis innlegg
Om vi virkelig snakker grov narkotikaforbrytelse slik du var siktet for, så er det ikke noe problem for politiet og gå rettens vei for å tvinge deg til og låse den opp heller.
Vis hele sitatet...
Nei. Ingen kan tvinge deg til å si noe du ikke vil si. Ingen kan heller tvinge deg til å huske koden.

Brightbull
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Påstår ikke dem ikke kan komme inn via retten, men det skal litt til. Det lønner deg aldri å gjøre noe frivillig for politiet som å låse opp telefon, avgi forklaring, nevne navn osv. Du vinner kanskje noen timer mindre på glattcella, men til gjengjeld skaper du problemer for andre og mye mulig også for deg selv.
Vis hele sitatet...
Legg til; Ikke lever urinprøve eller blodprøve frivillig før de har fått anledning til å bruke makt.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 2. mai 2016 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gå ut å kjøp en ekstern harddisk, og en minnepenn, så kopier hele disken over hdd'en for å ta vare på bevis. Så legg linux på minnepennen, installer linux med alt kryptert, og aldri bruk harddisken, eller maskinen til windows igjen i dette livet.
Sist endret av jacksonv; 3. mai 2016 kl. 00:17.
Angående urinprøve så er lurest å gi fra seg senne i trafikksituasjoner ihvertfall hvis du vet du har rent. Ved blodprøve i trafikken mister man lappen. Blod og urinprøve gir jeg når det trues med å ta lappen for det har de gjort før og jeg er helt avhengig av bil... bruker ikke narkotika så for meg er det ikke så big deal, men snut er ut og liker å gjøre det så vanskelig som mulig for dem, gjerne helt på grensa til å akkurat ikke bli anmeldt.