Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 27923
Om 20 år er norge blått uansett.
Oljen går nedover vi må finne ny næring.
Stemmer ap men ville hatt en koalisjonregering med høyre.
Vil ikke ha noe hollandsyke her til lands.
Utvinn thorium bygg noen syke atomkraftverk "atomkraftverk hjelp" HERREGUD
Også selg strøm

Det er noen forbanna strømmaster skulle tro de bygde kullgruver i hardanger.
Neida her i norge behøver vi ikke forandringer ivertfall ikke høymaster fordi gjør vel ikke noe nytte i forhold til fremtidig industri..?

Eøs burde hatt flere restrisjoner svensker og polakker overalt.
Sist endret av steinarr; 31. januar 2011 kl. 13:48.
Kopierer fra den andre tråden om FrP og AP: "Hva gjør FrP for klimapolitikken? Innebærer det å være FrP'er å benekte global oppvarming?" Det er jo tydelig at de vil ha lavere bensinpriser og øke kjørelyst?
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Kopierer fra den andre tråden om FrP og AP: "Hva gjør FrP for klimapolitikken? Innebærer det å være FrP'er å benekte global oppvarming?" Det er jo tydelig at de vil ha lavere bensinpriser og øke kjørelyst?
Vis hele sitatet...
Det er nå en ganske stor forskjell mellom å ønske lavere utgifter i forbindelse med kjøp og bruk av bil, og det å benekte global oppvarming? Ved å senke (de ekstremt høye) skattene ved kjøp av ny bil, ville vi sannsynligvis hvert flere år frem i tid på gjennomsnittslig årsmodell i Norge. Det er ingen hemmelighet at eldre biler forrurenser latterlig mye mer enn nye.

Det tok ett googlesøk for å finne ut hva FRP mener om saken:
Sitat av FRP
FrP mener derfor må det føres en politikk som oppfordrer til miljøvennlig handling, fremfor en politikk basert på tvang. Internasjonale miljøutfordringer må løses gjennom internasjonale avtaler, ikke gjennom særnorske forbud og avgifter. Lokale miljøutfordringer krever derimot lokale tiltak og et regelverk for håndhevelse.

Fremskrittspartiet vil føre en miljøpolitikk basert på konkrete tiltak – ikke bare ha symbolske og høye målsetninger.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg er spesielt pro-FRP i det heletatt, kan jeg fint si meg enig i at en utbedring av norsk kollektivtrafikk trolig vil være et bedre alternativ enn å ha skyhøye bensinsatser.

Jeg kjenner noen som støtter FRP, og ingen av disse benekter global oppvarming på noen som helst måte.

Stadig flere miljøavgifter innføres uten at inntektene brukes til miljøformål.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ingen kvalifikasjoner til å bedømme om dette stemmer, men ettersom de trykker det offentlig vil jeg anta at det ikke er totalt skivebom. Dette er også et inntrykk jeg har fått av norsk miljøpolitikk, og da særlig når det kommer til bil; og jeg må innrømme at det er noe irriterende at billister straffes i så stor grad, og da spesielt når pengene a) ikke brukes til miljøformål, som er hensikten med avgiften, og b) det ikke finnes et fullverdig kollektivtilbud.

Det være sagt, så er jeg veldig for en utbedring av miljøpolitikken - og når man ser hvilke miljøfarer vi har i ventet, er det difinitivt noe som bør gjøres. Særlig på et internasjonalt plan
jeg skal stemme FRP neste valg! (aldri stemt før, ble 18 i fjor) fordi jeg er lei av at "staten" skal bestemme alt som foregår! jeg drikker ikke/røyker ikke og har ikke bil (bare for og nevne det)
Sitat av KeithFlint Vis innlegg
Bare et kjapt spørsmål til trådstarter; Hvis du kan si at flere av FrP sine velgere åpenlyst er uopplyste, kan jeg også si at flere av SV sine velgere er uopplyste.

Motbevis meg?
Vis hele sitatet...
Alle partier har selvfølgelig uopplyste velgere, men noen har kanskje en større andel enn andre:

http://fil.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/1.6401741
Kjære FRP velgere!

En ting dere kan lære med engang, før dere stemmer disse galningene til makta;

VELFORMULERT PISSPREIK ER FORTSATT PISSPREIK!
Sitat av Shellshock Vis innlegg
jeg skal stemme FRP neste valg! (aldri stemt før, ble 18 i fjor) fordi jeg er lei av at "staten" skal bestemme alt som foregår! jeg drikker ikke/røyker ikke og har ikke bil (bare for og nevne det)
Vis hele sitatet...
Hvis du er lei av at "staten skal bestemme over alt som foregår", er det nok mye mer effektivt å flytte enn å stemme Frp. Frp er for en ganske autoritær sosialpolitikk (strenge straffer, restriktiv innvandring osv.) samtidig som de har lyst til å føre en ganske liberal markedsøkonomi. De bruker den økonomiske politikken på å argumetentere for at de er liberale, og det ser ut som om du har bitt på.

Hvis du vil ha en mer liberal politikk(uavhengig av økonomien) er det enkleste å stemme venstre, men man kan komme fremover ved å melde seg inn i SV og støtte den sosial-liberale fløyen.

Høye skatter og avgifter er ikke nødvendigvis det samme som at staten fører en autoritær politikk. De mest autoritære partiene vil jeg si er AP, H og Frp.
Valgte eggerøre fremfor bystyret!

Legg merke til at tre av de fire som forlot bystyremøtet representerte FRP.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Forøvrig:

Jeg sakset dette fra FrP sitt partiprogram, fordi det fikk meg til å stusse på nesen:

Høsten 2008, da finanskrisen nærmet seg norske breddegrader, uttalte finansminister Kristin Halvorsen at vi ikke ville merke noe til krisen i Norge: ”For her var alt så godt regulert.” Da vi i Norge likevel begynte å merke ringvirkningene, forsøkte regjeringspartiene å klistre krisen opp til Fremskrittspartiet og skylde på oss. ”Vi ville jo ikke ha reguleringer.”

Dette er selvsagt galt, og et skittent grep. Det er i hovedsak bred enighet om de finansmarkedsreguleringene vi har i Norge. Fremskrittspartiet ønsker klare kjøreregler for finansmarkedene, men vi ønsker ikke regler som gjør at noen kan utsette seg for risiko, mens andre må betale regningen. Det var slike regler som kort fortalt var opphavet til finanskrisen i USA. Banker ble av det offentlige tvunget til å gi lån til folk med dårlig betalingsevne (venstresidepolitikk). Etterpå ble lånene omgjort til opsjoner og gjeldspakker for videresalg. Dette gikk bra så lenge boligmarkedet steg, men da markedet stagnerte begynte tapene å komme. De fleste av oss husker Terra-kommunene, som hadde kjøpt slike verdipapirer.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde finanskrisen delvis var forårsaket av at bankene fikk for stort spillerom? Eller har jeg misforstått?
Vis hele sitatet...
Dette er jo latterlig. Det er få land som har klart seg så bra som Norge. Fordi vi har reguleringer. Bare til å se på USA, der gikk det mye verre!
Sitat av TKM117 Vis innlegg
Dette er jo latterlig. Det er få land som har klart seg så bra som Norge. Fordi vi har reguleringer. Bare til å se på USA, der gikk det mye verre!
Vis hele sitatet...
Det er de som sier at begge finanskrisene både i 1929 og 2008 ble forårsaket av for mye statlig regulering. Men dem om det, jeg trodde fasiten på håndtering av slike kriser var Keynes måte?

Men var det venstrefløyen med makt i USA som presset bankene til å gi lån til mennesker med dårlig sikkerhet? Jeg trodde skylden lå hos de som tok opp lån uten mye sikkerhet samt gjerne lånte litt ekstra, og tenkte "vi investerer i boligmarkedet det stiger jo allitd". Og i mine øyne virker det mer "kapitalistisk" enn "sosialistisk" og gi ut lån til mange folk uten sikkerhet, er jo mer penger og tjene, samtidig som de fleste klarte og betjene lånene siden boligmarkedet hele tiden steg og steg.

Ifølge ferske meningsmålinger er FRP landets største parti pdd!
http://www.dagbladet.no/a/15165157/
Hvis jeg har forstått det korrekt, så satsa de store amerikanske bankene på en slags korthus-strategi. De gjorde det nesten umulig for Average Joe å forstå i dybden hva slags lån de gikk inn på, og lånte bort penger til folk som åpenbart aldri ville klare å betale tilbake.
Bush jr. kjørte stor politikk på at alle amerikanere skulle ha et hus å bo i, og det endte opp med at mange mennesker tok opp huslån de ikke kunne betale.
Bankene kunne gjøre dette, fordi de ville bli subsidiert og få tapene dekket av staten.
Jævlig forenkla, correct me if I'm wrong

Jeg skjønner hvor de kommer fra, de som mener at krisa ble skapt av for mye regulering, men jeg tviler på at løsninga er mindre regulering.
De må ha strengere kontroll på hvem som får subsidier, etterforske hvorfor de har havnet i en posisjon der de må bli "redda av staten". De må lage en DIIIIIIGER barriære imellom stat og privat business for å minske makta til lobbyister og folk som låner bort kampanjepenger mot en "liten" tjeneste utført hvis kandidaten skulle vinne.
Sist endret av Bothrops; 9. februar 2011 kl. 12:32.
Sitat av taeerom Vis innlegg
Hvis du er lei av at "staten skal bestemme over alt som foregår", er det nok mye mer effektivt å flytte enn å stemme Frp. Frp er for en ganske autoritær sosialpolitikk (strenge straffer, restriktiv innvandring osv.) samtidig som de har lyst til å føre en ganske liberal markedsøkonomi. De bruker den økonomiske politikken på å argumetentere for at de er liberale, og det ser ut som om du har bitt på.

Hvis du vil ha en mer liberal politikk(uavhengig av økonomien) er det enkleste å stemme venstre, men man kan komme fremover ved å melde seg inn i SV og støtte den sosial-liberale fløyen.

Høye skatter og avgifter er ikke nødvendigvis det samme som at staten fører en autoritær politikk. De mest autoritære partiene vil jeg si er AP, H og Frp.
Vis hele sitatet...
http://www.frp.no/Folkeavstemning.d25-TgZbI3l.ips
FRP er det eneste partiet som vil ha folkeavstemninger over viktige temaer så langt jeg har sett, kan hende jeg tar feil men.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
http://www.frp.no/Folkeavstemning.d25-TgZbI3l.ips
FRP er det eneste partiet som vil ha folkeavstemninger over viktige temaer så langt jeg har sett, kan hende jeg tar feil men.
Vis hele sitatet...
Gro Harlem Brundtlands tredje regjering som satt i -94 hadde de folkeavstemning om EU.

http://www.nettavisen.no/innenriks/article203024.ece
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7052353
http://no.wikipedia.org/wiki/R%C3%A5...ng_til_EU_1994
Kan noen hjelpe meg og plasserere FRP på sånn mtp på hvilken ideologi(er) partiet tilhører?

Det reklameres med å være et liberalistisk parti, men jeg finner få tegn som tyder på at de egentlig er liberalistisk. Tenker da på personlig frihet og økonomisk frihet. Synes også at FRP vinner en del stemmer på å være nasjonalistisk, norge for nordmenn liksom, og for en veldig streng innvandringspolitikk. Samtidig er de for sosial utjevning, trygder, offentlig helse og eldreomsorg. Så de blir jo sosialdemokratiske.

Kan jeg trekke den konklusjon at FRP er et sosialdemokratisk-mildt nasjonalistisk parti?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Kan noen hjelpe meg og plasserere FRP på sånn mtp på hvilken ideologi(er) partiet tilhører?

Det reklameres med å være et liberalistisk parti, men jeg finner få tegn som tyder på at de egentlig er liberalistisk. Tenker da på personlig frihet og økonomisk frihet. Synes også at FRP vinner en del stemmer på å være nasjonalistisk, norge for nordmenn liksom, og for en veldig streng innvandringspolitikk. Samtidig er de for sosial utjevning, trygder, offentlig helse og eldreomsorg. Så de blir jo sosialdemokratiske.

Kan jeg trekke den konklusjon at FRP er et sosialdemokratisk-mildt nasjonalistisk parti?
Vis hele sitatet...
De er et vingleparti. Det som passer best, der og da, også en dæsj med lavere avgifter/skatt osv. Litt høyre, litt venstre, litt sosialdemokrati, litt liberalisme, litt nasjonalisme og fremmedfrykt (ok, MYE), osv osv... Det eneste alt har til felles er at det ikke er spesielt gjennomtenkt.

Det som er litt morsomt er hver gang de sier at "dette har jo vi foreslått for lenge siden". Ja, det stemmer sikkert. De foreslår jo ting i hytt og pine, gjerne ting som går totalt på tvers av hverandre. Det blir litt som om man setter en milliard aper til å hamre løs på hver sin skrivemaskin, osv - før eller siden MÅ det bli noe fornuft, ut fra ren kaosteori.

For ikke å snakke om disse fantastiske komiske figurene FrP drar inn på tinget da. Min store "favoritt" er Mette Hanekamhaug, dette er jenta som ville inn i stortingets kultur- og forskningskomite, uten å ha hørt om innkjøpsordningen... http://twitpic.com/hp4f8
Det atomet sier her er helt sant, men i følge frp selv så er de et liberalistisk parti. Egentlig er de bare et drittparti.
FRP får stemmer fordi de stiller seg i sterk opposisjon mot sittende regjering, som folk oppfatter som kulturelitiske borgere som gjennom seigneurisme og familiebånd har greid å arbeide seg helt til toppen av arbeiderbevegelsen uten selv å ha tatt et eneste tak. De bygger templer til seg selv (Operaen), bruker bensinavgiftene for å bygge fungerende kollektivtrafikk i deres egen bakgård (kollektivtrafikktilbudet utenfor Oslo er latterlig) og gir raust arbeiderernes skattepenger til innvandrere som kommer hit og skriker om rasisme.

Om en ikke forstår hvorfor folk velger FRP bør en spørre seg selv om en kanskje sitter inne med et feilaktig bilde av 25,1% av befolkninga. Jeg støtter ikke selv FRP fordi de er overdrevent populistiske og neppe er bedre enn de vi har nå. Men jeg syns det er på høy tid at statspolitikerne kommer ned til gatenivå og prioriterer det som er viktig; det norske folk. Hele det norske folk, og ikke bare Oslo. Norge består ikke av 22,3% innvandrere og det er ikke Opera folk flest ønsker å bruke sine hardt opptjente penger på!
Sist endret av Stratops; 12. februar 2011 kl. 23:00.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Frp er populært blant folk med lav utdanning og lav inntekt, som ironisk nok er de som har mest å tape på Frp-politikk i lengden. Frp-velgere var også blant de som scoret dårligst på den nasjonale IQ-testen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...?artid=1294929
Vis hele sitatet...
Siterer du fra VG (avissladder) eller mener du selv med andre ord at FrP velgere er idioter?
Folk stemmer Frp fordi de ikke orker åsette seg inn i politikk, og frp's tullelovnader slår an til den uvitende, eller dumme. Jeg hadde en diskusjon med en i klassen som hadde skiftet politisk synspunkt til høyresiden. Jeg spurte hvorfor og han mumlet litt før han kom fram til et svar: "Jeg vil ikke at mamma skal betale så my skatt, og at staten skal TA pengene hennes". Men så sier jeg: "Mora di jobber i NAV gjør hun ikke"? Så det er helt klart at folk ikke tenker som er den største årsaken. Jeg kan faktisk gå så langt som å si at frp har noen bra synspunkter, men hele jævla politikken deres er bygd opp på lite gjennomtenkte punkter. Norge skal ikke ende opp som USA, med rævkjørt økonomi og gjeld opp under øra. Obama prøver hvertfall å få ned gjelden, men da må gjelden først opp i en åtte år før den begynner å synke, ifølge planen deres, og hvis republikanerne kommer til makta igjen kommer alt til å være forgjeves. På samme måte som frp vil bruke oljefondet på å bygge veier i spania, melde seg inn i EU om du tok ikke tok den, og få endene til å møtes når de senker skatten og prisene på alt.
Sitat av papiwoldz Vis innlegg
Folk stemmer Frp fordi de ikke orker åsette seg inn i politikk, og frp's tullelovnader slår an til den uvitende, eller dumme. Jeg hadde en diskusjon med en i klassen som hadde skiftet politisk synspunkt til høyresiden. Jeg spurte hvorfor og han mumlet litt før han kom fram til et svar: "Jeg vil ikke at mamma skal betale så my skatt, og at staten skal TA pengene hennes". Men så sier jeg: "Mora di jobber i NAV gjør hun ikke"? Så det er helt klart at folk ikke tenker som er den største årsaken. Jeg kan faktisk gå så langt som å si at frp har noen bra synspunkter, men hele jævla politikken deres er bygd opp på lite gjennomtenkte punkter. Norge skal ikke ende opp som USA, med rævkjørt økonomi og gjeld opp under øra. Obama prøver hvertfall å få ned gjelden, men da må gjelden først opp i en åtte år før den begynner å synke, ifølge planen deres, og hvis republikanerne kommer til makta igjen kommer alt til å være forgjeves. På samme måte som frp vil bruke oljefondet på å bygge veier i spania, melde seg inn i EU om du tok ikke tok den, og få endene til å møtes når de senker skatten og prisene på alt.
Vis hele sitatet...
Hvis du først skal rakke ned på at FRP-velgere er late og uvitende når det kommer til politikken, vil jeg anbefale deg å ikke rakke ned på andre, uten å selv ha satt deg inn i politikken. FRP ønsker ikke å melde seg inn i EU, deres standpunkt er slik at en folkeavstemning skal bestemme om vi skal det eller ikke, og at partiet derfor ønsker å følge folkets mening. Forøvrig tror jeg at man kommer lenger vei med seriøsitet, kontra latterlige utsagn som at FRP ønsker å bygge veier i Spania.

http://www.frp.no/no/Vi_mener/
"Når det gjelder spørsmålet om Norge skal søke medlemskap i EU, har FrP programfestet at vi lojalt vil følge resultatet av en folkeavstemming – enten resultatet blir ja eller nei. "
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Siterer du fra VG (avissladder) eller mener du selv med andre ord at FrP velgere er idioter?
Vis hele sitatet...
Vel, for min egen del, skulle jeg basert mitt inntrykk av Frp-velgere ut i fra det forumet her, så er alle de jeg anser som smarte og velreflekterte ikke Frp-ere. I det motsatte hjørnet har du alle tullingene her, hvor det virker som nesten alle digger nettopp Frp.
Sist endret av Gamgee; 21. februar 2011 kl. 12:33.
brukertittel
Widow's Avatar
Jeg skjønner ikke at folk kan stemme FRP når de kommer med utspill som dette, http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10014421

Frp er imot datalagringsdirektivet, men vil ha DNA-registrering av alle asylsøkere, og de som får familiegjenforening. Dette er så typisk mistenkeliggjøring fra FRP og gjør det bare vanskeligere å integrere nye landsmenn. Det morsomme er at FRP påstår at de er et liberalt parti, fordi det virker faen meg ikke sånn.

Per Willy Amundsen sin argumentasjon angående DNA-registrering av asylsøkere, ligner veldig på samme argumentering for DLD.

"Og asylsøkere som har rent mel i posen og ikke har noe å skjule, har heller ikke noe å frykter, fortsetter Amundsen."

Jeg vet det er mange som stemmer FRP på forumet, kan dere vennligst forklare meg hvordan dere kan beskytte et så latterlig forslag?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Widow Vis innlegg
"Og asylsøkere som har rent mel i posen og ikke har noe å skjule, har heller ikke noe å frykter, fortsetter Amundsen."
Vis hele sitatet...
Her er det FRP sitt landsstyre sa om DLD:
Fremskrittspartiet vil bruke overvåking mot terrorisme og alvorlig kriminalitet. Datalagringsdirektivet vil imidlertid innføre en drastisk overvåking av folk flest, uavhengig av hva de kommuniserer om. Dette innebærer at man ser på mennesker som potensielle kriminelle, noe som strider mot prinsippet om at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist og retten til privatliv. Generell overvåking av alle landets innbyggere er dessuten lite målrettet, og er dermed en dårlig prioritering av politiets ressurser.
Vis hele sitatet...
Dette er vel forsåvidt ingenting nytt med FRP. Argumentasjonen deira er vilkårleg, og dei skifter prinsipper fra sak til sak. Problemet er bare at folk har for dårlig hukommelse til å hugse kva dei sa i forrige veke. Det som er enda litt meir utruleg er at ikkje andre parti ribbar dei for det...

Det er skitne tricks; når det gjeld nordmenn er brått uskyldspresumpsjonen heilag, men når det kjem til asylsøkjarar får ein anta at dei har gjort noko gale, eller kjem til å gjere det.
Sitat av Stratops Vis innlegg
FRP får stemmer fordi de stiller seg i sterk opposisjon mot sittende regjering, som folk oppfatter som kulturelitiske borgere som gjennom seigneurisme og familiebånd har greid å arbeide seg helt til toppen av arbeiderbevegelsen uten selv å ha tatt et eneste tak. De bygger templer til seg selv (Operaen), bruker bensinavgiftene for å bygge fungerende kollektivtrafikk i deres egen bakgård (kollektivtrafikktilbudet utenfor Oslo er latterlig) og gir raust arbeiderernes skattepenger til innvandrere som kommer hit og skriker om rasisme.

Om en ikke forstår hvorfor folk velger FRP bør en spørre seg selv om en kanskje sitter inne med et feilaktig bilde av 25,1% av befolkninga. Jeg støtter ikke selv FRP fordi de er overdrevent populistiske og neppe er bedre enn de vi har nå. Men jeg syns det er på høy tid at statspolitikerne kommer ned til gatenivå og prioriterer det som er viktig; det norske folk. Hele det norske folk, og ikke bare Oslo. Norge består ikke av 22,3% innvandrere og det er ikke Opera folk flest ønsker å bruke sine hardt opptjente penger på!
Vis hele sitatet...
Byggingen av et kulturbygg, som faktisk er åpent for folk som ikke er medlem av AP eller SV også, er vel ikke så katastrofalt?

Innvandring er økonomisk gunstig for Norge, så ingen av dine skattepenger blir kasta bort på det.

Kulturelitisme? Sorry, nå er jeg sikkert kulturelitisk selv, men jeg må si at en intellektuell bykultur (veit det finnes intellektuelle på bygda òg, men jeg har tilbragt store deler av livet mitt utenfor oslo, og jeg veit de er i en minoritet) er å foretrekke framfor politisk bygdekultur, som strengt tatt er lite reflektert.

Når det er sagt, så hater jeg både AP og SV. Synes bare ikke at deres feil skal brukes til å forsvare eller, værre, promotere FrP, som representerer et enda jævligere alternativ.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 21. februar 2011 kl. 19:42.
Sitat av Widow Vis innlegg
Jeg skjønner ikke at folk kan stemme FRP når de kommer med utspill som dette, http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10014421

Frp er imot datalagringsdirektivet, men vil ha DNA-registrering av alle asylsøkere, og de som får familiegjenforening. Dette er så typisk mistenkeliggjøring fra FRP og gjør det bare vanskeligere å integrere nye landsmenn. Det morsomme er at FRP påstår at de er et liberalt parti, fordi det virker faen meg ikke sånn.

Per Willy Amundsen sin argumentasjon angående DNA-registrering av asylsøkere, ligner veldig på samme argumentering for DLD.

"Og asylsøkere som har rent mel i posen og ikke har noe å skjule, har heller ikke noe å frykter, fortsetter Amundsen."

Jeg vet det er mange som stemmer FRP på forumet, kan dere vennligst forklare meg hvordan dere kan beskytte et så latterlig forslag?
Vis hele sitatet...
Dette er et godt eksempel på strategien som Frp har fulgt de siste årene:

1. En eller annen idiot kommer med et ekstremt fremmedfiendlig forslag.
2. Media skriver om forslaget, og organisasjoner og andre politiske partier blir tvunget til å argumentere mot forslaget fordi de ikke har samvittighet til å prøve å tie det ihjel.
3. Siv Jensen eller andre i toppledelsen kommer inn et par dager senere, hvor de sier at forslaget ikke nødvendigvis er Frps offisielle politikk, og at det får stå for personens egen regning.
4. Frp har fått fram for det norske folk at de både er rasistiske idioter samtidig som de er et forsvarlig parti som er i stand til å styre Norge etter neste valg.
5. Frp får stemmer både fra nazitullinger, verdikonservative og liberalister.
Datadirektivet omfatter oss alle, også oss som har norsk statsborgerskap. Overvåking av en hel befolkning mao.

DNA-registrering av asylsøkere er ett tiltak som ønskes iverksatt i og med at svært mange asylsøkere er identitetsløse. Når de har fått avslag på en søknad, så kommer de gjerne tilbake igjen under en annen identitet. Mange kutter eller brenner også av hud på fingrene, slik at de ikke kan identifiseres med fingeravtrykk. Vi har svært mange asylsøkere som har fått avslag, men som fremdeles befinner seg ulovlig i Norge. Det er viktig å ha en viss kontroll over hvem som slipper inn i landet vårt, slik at vi ikke gjør dette til en fristat for avhoppede diktatorer, samt kriminelle elementer som ikke har gyldig grunn til asyl. Vi andre er registrert i folkeregisteret, men dette er jo ikke tilfellet med asylsøkere, og det er vel ikke en ønskelig ordning? Sandberg har også presisert at DNA-informasjonen skal slettes i de tilfeller hvor asylsøkere får innvilget oppholdstillatelse og får norske identifikasjonspapirer.

Når det er sagt så har FRP tidligere (2006?) gått ut med ett forslag hvor de ønsket ett DNA-register over hele befolkningen. Dette ble nedstemt. Men i akkurat det tilfellet så ser jeg hykleriet - det ville etter min mening også overgått DLD. Denne oppfatningen har jeg imidlertid ikke av det siste forslaget, da jeg ser klare forskjeller. Det er en vesentlig forskjell på å holde en oversikt oiver enkeltgrupperinger, enn å overvåke en hel befolkning.
Sist endret av caperno; 21. februar 2011 kl. 19:50.
Sitat av EoT Vis innlegg
Byggingen av et kulturbygg, som faktisk er åpent for folk som ikke er medlem av AP eller SV også, er vel ikke så katastrofalt?
Vis hele sitatet...
For folket som ikke liker opera, dvs majoriteten, er det et stort problem at enorme summer blir brukt, av deres skattepenger, på noe de ikke har noen interesse av. Fellesskapet betaler for noe bare et mindretall ønsker, og da føler fellesskapet seg svindlet, med rette.

Sitat av EoT Vis innlegg
Innvandring er økonomisk gunstig for Norge, så ingen av dine skattepenger blir kasta bort på det.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt innvandring som helhet er økonomisk gunstig for Norge er i det store og hele irrelevant. Problemene med innvandring i Norge som FRP får poeng på er sentrert rundt asylsøkere, ikke-vestlig kultur (Norges flerkulturelle framtid) og Islam.

Sitat av EoT Vis innlegg
Kulturelitisme? Sorry, nå er jeg sikkert kulturelitisk selv, men jeg må si at en intellektuell bykultur (veit det finnes intellektuelle på bygda òg, men jeg har tilbragt store deler av livet mitt utenfor oslo, og jeg veit de er i en minoritet) er å foretrekke framfor politisk bygdekultur, som strengt tatt er lite reflektert.
Vis hele sitatet...
Oslo er ikke hele Norge og skal en ha et representativt demokrati må nødvendigvis kultur utenfor Oslo ha betydning på landets styre.

Sitat av EoT Vis innlegg
Når det er sagt, så hater jeg både AP og SV. Synes bare ikke at deres feil skal brukes til å forsvare eller, værre, promotere FrP, som representerer et enda jævligere alternativ.
Vis hele sitatet...
Er forøvrig enig i deg der. FRP kan ikke lede landet.